Mako Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Witam Czytalem juz troche postow na ten temat ale zapytam jeszcze raz: Czy istnieje jakakolwiek mozliwosc, uzyskania gwarancji na terenie Polski na auto z USA, np za dodatkowa oplata, czy wykonujac dodatkowe przeglady, majac wszystkie wymagane dokumenty. Dla mnieWystarczy ze bedzie to gwarncja honorowana tylko przez SIP Kraków a wlaściwie przez ich serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Wedle dostępnej wiedzy - NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Skoro jestes sklonny placic, to czemu nie za ewentualne naprawy? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Skoro jestes sklonny placic, to czemu nie za ewentualne naprawy? :wink: Ciekawe czy jest jakieś ubezpieczenie będące odpowiednikiem gwarancji. Np. właśnie na nowe auta z USA. Może takich chętnych byłoby więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mako Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Mam na mysli doplate w wysokosci ustalonej przez SIP na poziomie kwoty jaka srednio trzeba wydac na naprawy w aucie przez 3 lata. W tym przypadku chodzi mi glownie o zabezpieczenie sie przed powaznymi naprawami, czy wadami fabrycznymi, ktore znajac mojego pecha moga sie akurat w tym egzemplarzu pojawic. ponawiam pytanie - Czy SIP moze przystac na taki uklad i stworzyc pewnego rodzaju rekojmie na auto z USA?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Sądzę, że Dyrekcja odmówi, choćby ze względu na to iż nie posiada dokumentacji wersji us spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Sądzę, że Dyrekcja odmówi, choćby ze względu na to iż nie posiada dokumentacji wersji us spec. A czy zdobycie takiej dokumentacji dla oficjalnego importera Subaru to powazny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 mysle, ze zdobycie instrukcji problemem nie jest :wink: . gorzej natomiast ze zgodnoscia wersji us z polskimi wymaganiami homologacyjnymi... a bez tych nie ma co wogole podnosic tematu gwarancji. temat walkowany, jak wiecie, wiele razy i chec oplaty gwarancyjnej niewiele zapewne tutaj zmieni. ale naturalnie poczekajmy na oficjalny glos 8) . pzdr, abt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Można tez na to popatrzeć ze strony biznesowej Klient chce nam dać gotówkę za to, że potencjalna awaria auta zostanie usunięta. Tak długo jak nie wystąpi awaria, te pieniądze mogą na coś pracować. Jeżeli awaria wystąpi trzeba będzie pokryć ją z tej gotówki (dlatego trzeba też odpowiednio oszacować kwotę na podstawie tego co najprawdopodobniej może się trafić w okresie gwarancji). Przyznam, że taki manwer jest bardzo często wykorzystywany przez firmy komputerowe do udzielania 3 letniej gwarancji na komputery budowane głównie z elementów z 2-letnią gwarancją. Tam nikt nie łudzi się, że wentylatory wytrzymają 3 lata albo napędy CD, po prostu dolicza się je do ceny komputera dwa razy, do innych komponentów tez dolicza się po kilka procent (zależnie od prawdopodobieństwa awarii). Oczywiście pozostaje kwestia ceny takiej usługi nazwijmy to gwarancyjnej dal auta z USA. Czasem może być to na tyle wysoka kwota, że nie klientowi nie opłaci się. Bo zapewne SIP nie będzie miał najmniejszych sznas na refundację jakiejkolwiek naprawy w europie auta z USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Tylko SIP to nie pan Kazio ktory ma warsztat gdzies w garazu i tego typu decyzje pewnie musza byc podjete na szczeblu Emily Frey. A IMHO udzielenie takiej gwarancji bedzie niezgodne z polityka firmy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Tylko SIP to nie pan Kazio ktory ma warsztat gdzies w garazu i tego typu decyzje pewnie musza byc podjete na szczeblu Emily Frey. A IMHO udzielenie takiej gwarancji bedzie niezgodne z polityka firmy :roll: Dokładnie. SIP to także element polityki globalnej subaru, która mówi, że w US samochody kosztują tyle, a w EU tyle. Myślę, że to nie ma najmiejszych szans na przeforsowanie czegoś takiego (przynajmniej z SIP). Jeśli już, to może mogłaby to być indywidualna umowa z którymś z warsztatów (autoryzowanych albo nie). Ale wtedy to zupełnie inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario-wrx Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 A ja sobie mysle ze jakby powalczyl o to ... napisal do Subaru Global to mozna by wywalczyc gwarancje - oczywiscie Dyrekcja zaprzeczy .. ale SIP to reprezentant Subaru w Polsce i odpowiada ze produkty tej marki w Polsce - wiec dlaczego odpowiada za Eur spece a za Us spece nie (i mysle ze homologacja niema tu nic do rzeczy) ??? :!: Jak cos kupuje od tego koncernu to moge sobie tym jezdzic po calym swiecie a jak sie zepsuje to chce to miec naprawione na gwarancji - a SIP niech sie liczy juz za te naprawy z Subaru Global. Takie moje zdanie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 @mario-wrx: jedynie sluszne zdanie... @mako: pisz do Globala! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Zakładając że gwarancja zostanie uznana to ciekaw jestem jak rozwiązana by została sprawa części. Wszystkie by szły nie z niemiec a ze stanów, no i jaki byłby czas oczaekiwania :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Wymiencie mi jakas marke, ktorej gwarancja obejmuje caly swiat i ktora nie nalezy do grupy Rolls-Royce, Maybach etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Wymiencie mi jakas marke, ktorej gwarancja obejmuje caly swiat i ktora nie nalezy do grupy Rolls-Royce, Maybach etc. Mercedes. Dla wszystkich modeli, zarówno takiego vito, jak i s klasy. Również do modeli tańszych od subarynek Nie tylko gwarancja, ale również "gwarancja mobilności" - czyli jeśli jedziesz sobie na wakacje merolem i zepsuje się np. w niemczech i nie da się go naprawić od ręki - diler do którego się zgłosiłeś ma obowiązek dać samochód zastępczy 8) . I daje. Osobiście sprawdzałem :roll: pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Mercedes. Dla wszystkich modeli, zarówno takiego vito, jak i s klasy. Również do modeli tańszych od subarynek Nie tylko gwarancja, ale również "gwarancja mobilności" - czyli jeśli jedziesz sobie na wakacje merolem i zepsuje się np. w niemczech i nie da się go naprawić od ręki - diler do którego się zgłosiłeś ma obowiązek dać samochód zastępczy 8) . I daje. Osobiście sprawdzałem :roll: pozdr! Pojechałeś Mercedesem kupionym w Europie do USA i tam Ci dali zastępczy?? Bo tu nie chodzi o to, że można samochody kupione w Polsce bez problemu naprawiać w innych krajach Europejskich na gwarancji. To jest dostępne w większości marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario-wrx Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Co do czesci .... to w ciagu 1 godziny na stronie Subaru Usa kupilem czesci za 2 tys USD - bardzo dobry katalog online z opisem i rysunkami - placilem karta, wysylka gdzie zapragniesz - w ciagu tygodnia czesci byly u kolegi w NJ (usa). A czesci tanie tak jak samochody ... chlodnica do wrx np 230 usd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Czyli znaczy od dealera Subaru. Chodzi o te strone : http://www.subaru.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Wymiencie mi jakas marke, ktorej gwarancja obejmuje caly swiat i ktora nie nalezy do grupy Rolls-Royce, Maybach etc. Mercedes. Dla wszystkich modeli, zarówno takiego vito, jak i s klasy. Również do modeli tańszych od subarynek Nie tylko gwarancja, ale również "gwarancja mobilności" - czyli jeśli jedziesz sobie na wakacje merolem i zepsuje się np. w niemczech i nie da się go naprawić od ręki - diler do którego się zgłosiłeś ma obowiązek dać samochód zastępczy 8) . I daje. Osobiście sprawdzałem :roll: pozdr! Polecam przeczytac regulamin Subaru Assistance - niewiele sie rozni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario-wrx Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 czesci kupilem na http://patriotsubaru.com/ - jeden z dealerow subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 16 Marca 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Obawiam się, że musiałbym się powtarzać. Samochody przeznaczone na rynek USA nie maja w Europie gwarancji z bardzo wielu przyczyn (wymienianych już w przeczytanych wątkach). Podobnie jak inne sprzęty techniczne również samochody są przeznaczone do użytkowania w określonych warunkach. Ponieważ w jednym z komentarzy podano przykład komputera: a co będzie, gdy laptop będzie używany przez nurka w czasie pracy ? :wink: Lub przykład motoryzacyjny: samochód dla Arabii Saudyjskiej w zimie na Syberii: gwarantować można nie tylko zamarznięcie kierowcy, ale także błyskawiczny exitus silnika, skrzyni i dyfrów. Nawet gdyby było to teoretycznie możliwe - stworzenie dodatkowego działu zapoznającego się ze specyfikacją samochodów na US, tworzenie logistyki dostaw części itd. itd jak wiadomo nie może się odbyć bez kosztów. A że przedsiębiorstwem dobroczynnym nie jesteśmy (nie mamy statusu organizacji użytku publicznego) kosztami tymi obarczeni zostali by ci, którzy kupują w naszej sieci samochody i części o specyfikacji europejskiej... Nie uważam, aby było to słuszne postępowanie. Łączę pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 czyli gdy kupie Subaru w Kuwejcie i pojade na ferie zimowe do Murmanska, to mam sie liczyc z tym, ze nie wroce i jeszcze to bedzie moja wina, ze jezdze nie tam gdzie powinienem? No i czy w instrukcji obslugi Subaru jest zakaz jezdzenia po innych kontynentach, tudziez w innych strfach klimatycznych? BTW swego czasu Autodesk sprzedawal w Polsce oprogramowanie umieszczajac w dokumentacji min licencje w jezyku angielskim (inna sprawa, ze nie obowiazujaca u nas), w ktorej to byl zapis, ze NIE WOLNO uzywac tego oprogramowania poza ameryka polnocna... ps. stanowisko Dyrekcji rozumiem, bo przeciez kawe za cos trzeba kupic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Co do czesci .... to w ciagu 1 godziny na stronie Subaru Usa kupilem czesci za 2 tys USD - bardzo dobry katalog online z opisem i rysunkami - placilem karta, wysylka gdzie zapragniesz - w ciagu tygodnia czesci byly u kolegi w NJ (usa). A czesci tanie tak jak samochody ... chlodnica do wrx np 230 usd. Że się tak zapytam bardziej szczegółowo o koszty wysyłki z tamtąd. Bo o ile znalazłem roletę do swojego autka u nich, to koszt wysyłki do Polski w granicach 200 USD jest delikatnie przesadzony. Jest jakiś tańszy sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Marca 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 gruby: istotnie tak będzie. Przy czym uwagi na temat Subaru sa tu troche nie na miejscu - dotyczy to wszystkich samochodów. Juz bardzo pobieżna znajomość fizyki wystarcza do stwierdzenia, że olej przeznaczony do eksploatacji w temperaturze -50 stopni musi mieć inną charakterystykę, niż dla + 40 stopni. Jeżeli będę w zimie przy dużym mrozie używał do spryskiwacza zwykłej wody, która zamarznie, zablikuje wycieraczki i doprowadzi do zniszczenia ich silnika, to też gwarant nie weźmie za to odpowiedzialności. W książce obsługi zawarte są informacje, jak eksploatować samochód. Powtarzam - jest to sprawa normalna. Dla wszystkich producentów. A to, że u nas można dostać lepszą kawę, niż u większości innych przedstawicieli branży nie ma z tym żadnego związku :wink: Łączę pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się