gred Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Czy warto zmienić seryjne hamulce w Imprezie WRX na inne np. Brembo? Jaki jest orientacyjny koszt takiej zamiany? Pozdrawiam forumowiczów i proszę o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.adam Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Ja w swojej WRX Us spec. za komplet EBC: tarcze TurboGroove na przód i tył, klocki Red Stuff na przód i tył, przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge oraz płyn hamulcowy Motul-a o wyższej temp. wrzenia dałem trocję ponad 3 tys. zł. Ale najważniejsze to jak będziesz używał hamulców. Jak do ostrej jazdy torowej to, to jest za słabe. Mi do normalnej żwawej jazdy w zupełności wystarczy, bo nie planuje żadnych wyścigów czy rajdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gred Opublikowano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Chodzi o "dziarską" jazdę, ale nie na torze czy innych zawodowych i półzawodowych wyścigach. Jestem tylko początkującym amatorem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Czy warto zmienić seryjne hamulce w Imprezie WRX na inne np. Brembo? Jaki jest orientacyjny koszt takiej zamiany? Pozdrawiam forumowiczów i proszę o radę. Zmienić na lepsze zawsze warto. Zaciski Brembo z STI to dobry upgrade do użytku ulicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 gred, zdecydowanie warto! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citto Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Ja niedawno zanabyłem zaciski od STI. Radzę wziąć pod uwagę przy kalkulacji, że jeśli posiadasz felgi 16calowe, będziesz je musiał zmienić na 17tki żeby zmieściły się zaciski. Jeśli zaś chodzi o wybór felg 17calowych o rozstawie śrub 5x100 nie jest on zbyt wielki. edit koszt: ja kupiłem komplet hamulców tył tarcze i zaciski europejski wrx, przód nowe zaciski brembo od STi oraz nowe tarcze black diamond w sumie za 4500pln do tego komplet nowych felg w granicach 2000pln oraz opony ok.2000pln co w sumie daje 8500pln. Jest to dość pesymistyczna wersja przy praktycznie nowych częściach, podaje jedynie ten koszt wychodzi w moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Ja niedawno zanabyłem zaciski od STI. Radzę wziąć pod uwagę przy kalkulacji, że jeśli posiadasz felgi 16calowe, będziesz je musiał zmienić na 17tki żeby zmieściły się zaciski. Jeśli zaś chodzi o wybór felg 17calowych o rozstawie śrub 5x100 nie jest on zbyt wielki. Słuszna uwaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.adam Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Mi się akurat udało kupić orginalne 17" od WRX za pasztetową kase dokupiłem nowe oponki i WRX śmiga aż miło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gred Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Jak duże ma zna czenie czy zaciski są 4-o czy sześciotłoczkowe? Czy przy tych zaciskach felgi są już takie same czy przy 4-o inne i 6-cio inne? Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Jak duże ma zna czenie czy zaciski są 4-o czy sześciotłoczkowe? Czy przy tych zaciskach felgi są już takie same czy przy 4-o inne i 6-cio inne? Pozdro! Im więcej tłoczków tym lepszy rozkład sił dociskających klocek, ale nie ma to aż tak dużego znaczenia. Niektóre hamulce 6-tłoczkowe są lepsze niż 8-tłoczkowe przykładowo - zależy to od wielu różnych czynników jak jakość wykonania, materiały itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorass Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Na zaciski Brembo od STI wchodzi mało felg - najbezpieczniej jest kupić OEM 17" z STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sierak Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Pozwolę sobie podłączyć się do tematu ... Czy zaciski od STI podejdą bez problemu do WRX'a czy trzeba coś kupić, ogarnąć, zrobić, stoczyć itp no i czy może wiecie się ile kosztuje zestaw uszczelek. Ogólnie chodzi mi o to czy nie natknę się na jakieś niespodzianki jakbym się zdecydował na te zaciski. Felgi 17 już mam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Na przód zaciski STI wchodzą plug&play. Z tyłu trzeba kombinować z hamulcem ręcznym bo STI ma szerokość bębna 190mm a WRX 170mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sierak Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Na przód zaciski STI wchodzą plug&play.Z tyłu trzeba kombinować z hamulcem ręcznym bo STI ma szerokość bębna 190mm a WRX 170mm. Thx za info. A czy te zaciski od STI to są wszystkie takie same? Czy czymś się różnią. Mam się czymś kierować jak będą szukał? Mówimy oczywiście o przodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Na przód zaciski STI wchodzą plug&play.Z tyłu trzeba kombinować z hamulcem ręcznym bo STI ma szerokość bębna 190mm a WRX 170mm. Thx za info. A czy te zaciski od STI to są wszystkie takie same? Czy czymś się różnią. Mam się czymś kierować jak będą szukał? Mówimy oczywiście o przodzie. Tak. Złote Brembo są wszystkie takie same. Tylko uważaj na gwinty bo lubią się urywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sierak Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 A co waszym zdaniem lepiej się będzie sprawować? Zaciski od STI i jakiś tańszych zestaw gładkich tarcz + klocki czy lepszy zestaw tarcz i klocków i zostaje przy zaciskach WRX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Sierak, zaciski STI z większymi tarczami lepiej będą hamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Bauer Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 W swoim WRX od roku mam założone złote zaciski Brembo na przód i różnica w hamowaniu jest wyraźna. Do tego tarcze Brembo gładkie, hartowane w kąpieli olejowej i klocki Ferodo DS2500. Taki zestaw mogę śmiało polecić - minusem jest to co pisali koledzy wcześniej - ciężko znaleźć felgi. Zastanawiałem się też nad wymianą tyłu ale z tym jest za dużo roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qTi Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Przyłączę się do tematu.. Co jest potrzebne do zamontowania zestawu przód/tył berembo z STI do GT MY00? Poza samym zestawem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Z przodu nic - wystarczy przykręcić. Z tyłu potrzebne są adaptery do przykręcenia zacisków, oraz kilka rozwiązań dotyczących hamulca ręcznego do wyboru: 1) specjalne tarczo-bębny firmy DBA (koszt około 650zł/szt) o śr.tarczy 316mm jak w STI i średnicy bębna 170mm jak w GT/WRX 2) nabijanie dodatkowych okładzin na seryjne szczęki hamulcowe GT/WRX pod seryjny bęben z STI o śr.190mm 3) wtłoczenie do seryjnego bębna STI 190mm pierścienia który zmieni średnicę bębna do 170mm tak jak w serii GT/WRX Z tych wszystkich propozycji polecam rozwiązanie nr 1 czyli gotowy tarczo-bęben firmy DBA (tak wygląda gotowy zestaw do zamontowania zestawu złote Brembo na tył - plug&play czyli tarczo-bębny z adapterami: http://www.fastwrx.com/dbastiadro.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qTi Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Kruk, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Czyli zacisk STi podejdzie pod tą felgę z WRXa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Przód NIE. Tył chiba tak :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorass Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Ja poszedłem w czterotłoczkowy zacisk od WRX'05, tarcze BlackDiamond Combo (nawiercane+nacinane) z klockami Carbon Lorraine (odpowiedniki DS 2500). Hamuje dobrze, przegrzać się tego nie da, no i mogłem zatrzymać fajne felgi :cool: Doszedłem do wniosku, że z Brembo z STI jest za dużo zachodu. Ponadto w/w zestaw bez problemu blokuje przód na Ułężowym asfalcie na PZero Rosso o szerokości 225, a na dużo lepszych gumach ten samochód raczej jeździł nie będzie. Poza tym, czerwone zaciski znacznie lepiej komponują się wizualnie z ogółem Śnieżki niż złote Teraz tylko ogarnąć tył na podobną modłę i będzie git :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Poza tym, czerwone zaciski znacznie lepiej komponują się wizualnie z ogółem Śnieżki niż złote A kto mówi, że te od STI muszą być złote :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się