Skocz do zawartości

Hamulce do Imprezy WRX


gred

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja w swojej WRX Us spec. za komplet EBC: tarcze TurboGroove na przód i tył, klocki Red Stuff na przód i tył, przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge oraz płyn hamulcowy Motul-a o wyższej temp. wrzenia dałem trocję ponad 3 tys. zł. Ale najważniejsze to jak będziesz używał hamulców. Jak do ostrej jazdy torowej to, to jest za słabe. Mi do normalnej żwawej jazdy w zupełności wystarczy, bo nie planuje żadnych wyścigów czy rajdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto zmienić seryjne hamulce w Imprezie WRX na inne np. Brembo? Jaki jest orientacyjny koszt takiej zamiany? Pozdrawiam forumowiczów i proszę o radę.
Zmienić na lepsze zawsze warto. Zaciski Brembo z STI to dobry upgrade do użytku ulicznego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno zanabyłem zaciski od STI. Radzę wziąć pod uwagę przy kalkulacji, że jeśli posiadasz felgi 16calowe, będziesz je musiał zmienić na 17tki żeby zmieściły się zaciski. Jeśli zaś chodzi o wybór felg 17calowych o rozstawie śrub 5x100 nie jest on zbyt wielki.

 

edit koszt: ja kupiłem komplet hamulców tył tarcze i zaciski europejski wrx, przód nowe zaciski brembo od STi oraz nowe tarcze black diamond w sumie za 4500pln do tego komplet nowych felg w granicach 2000pln oraz opony ok.2000pln co w sumie daje 8500pln. Jest to dość pesymistyczna wersja przy praktycznie nowych częściach, podaje jedynie ten koszt wychodzi w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno zanabyłem zaciski od STI. Radzę wziąć pod uwagę przy kalkulacji, że jeśli posiadasz felgi 16calowe, będziesz je musiał zmienić na 17tki żeby zmieściły się zaciski. Jeśli zaś chodzi o wybór felg 17calowych o rozstawie śrub 5x100 nie jest on zbyt wielki.
Słuszna uwaga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Jak duże ma zna czenie czy zaciski są 4-o czy sześciotłoczkowe? Czy przy tych zaciskach felgi są już takie same czy przy 4-o inne i 6-cio inne? Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Jak duże ma zna czenie czy zaciski są 4-o czy sześciotłoczkowe? Czy przy tych zaciskach felgi są już takie same czy przy 4-o inne i 6-cio inne? Pozdro!
Im więcej tłoczków tym lepszy rozkład sił dociskających klocek, ale nie ma to aż tak dużego znaczenia. Niektóre hamulce 6-tłoczkowe są lepsze niż 8-tłoczkowe przykładowo - zależy to od wielu różnych czynników jak jakość wykonania, materiały itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu ...

 

Czy zaciski od STI podejdą bez problemu do WRX'a czy trzeba coś kupić, ogarnąć, zrobić, stoczyć itp :) no i czy może wiecie się ile kosztuje zestaw uszczelek. Ogólnie chodzi mi o to czy nie natknę się na jakieś niespodzianki jakbym się zdecydował na te zaciski.

 

Felgi 17 już mam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przód zaciski STI wchodzą plug&play.

Z tyłu trzeba kombinować z hamulcem ręcznym bo STI ma szerokość bębna 190mm a WRX 170mm.

 

Thx za info.

A czy te zaciski od STI to są wszystkie takie same? Czy czymś się różnią. Mam się czymś kierować jak będą szukał? Mówimy oczywiście o przodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przód zaciski STI wchodzą plug&play.

Z tyłu trzeba kombinować z hamulcem ręcznym bo STI ma szerokość bębna 190mm a WRX 170mm.

 

Thx za info.

A czy te zaciski od STI to są wszystkie takie same? Czy czymś się różnią. Mam się czymś kierować jak będą szukał? Mówimy oczywiście o przodzie.

Tak. Złote Brembo są wszystkie takie same. Tylko uważaj na gwinty bo lubią się urywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim WRX od roku mam założone złote zaciski Brembo na przód i różnica w hamowaniu jest wyraźna. Do tego tarcze Brembo gładkie, hartowane w kąpieli olejowej i klocki Ferodo DS2500. Taki zestaw mogę śmiało polecić - minusem jest to co pisali koledzy wcześniej - ciężko znaleźć felgi. Zastanawiałem się też nad wymianą tyłu ale z tym jest za dużo roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu nic - wystarczy przykręcić.

Z tyłu potrzebne są adaptery do przykręcenia zacisków, oraz kilka rozwiązań dotyczących hamulca ręcznego do wyboru:

1) specjalne tarczo-bębny firmy DBA (koszt około 650zł/szt) o śr.tarczy 316mm jak w STI i średnicy bębna 170mm jak w GT/WRX

2) nabijanie dodatkowych okładzin na seryjne szczęki hamulcowe GT/WRX pod seryjny bęben z STI o śr.190mm

3) wtłoczenie do seryjnego bębna STI 190mm pierścienia który zmieni średnicę bębna do 170mm tak jak w serii GT/WRX

 

Z tych wszystkich propozycji polecam rozwiązanie nr 1 czyli gotowy tarczo-bęben firmy DBA (tak wygląda gotowy zestaw do zamontowania zestawu złote Brembo na tył - plug&play czyli tarczo-bębny z adapterami: http://www.fastwrx.com/dbastiadro.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłem w czterotłoczkowy zacisk od WRX'05, tarcze BlackDiamond Combo (nawiercane+nacinane) z klockami Carbon Lorraine (odpowiedniki DS 2500). Hamuje dobrze, przegrzać się tego nie da, no i mogłem zatrzymać fajne felgi :cool:

 

Doszedłem do wniosku, że z Brembo z STI jest za dużo zachodu. Ponadto w/w zestaw bez problemu blokuje przód na Ułężowym asfalcie na PZero Rosso o szerokości 225, a na dużo lepszych gumach ten samochód raczej jeździł nie będzie. Poza tym, czerwone zaciski znacznie lepiej komponują się wizualnie z ogółem Śnieżki niż złote :mrgreen:

Teraz tylko ogarnąć tył na podobną modłę i będzie git :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...