Gość IRAZU Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 No dobra , ale jeśli ktoś chce po prostu sprawdzić te cholerne hamulce , to co ma zrobić . Na normalnych rolkach wynik może być zakłamany czy nie ? Jak ktoś mieszka w Warszawie , to do Radomia ma tylko 100km trasą szybkiego ruchu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106815 a dokładniej: Przegląd techniczny Subaru (wbijany do dowodu) http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112867 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100645 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115156 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114493 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 pumex1, z tych wątków nic nie wynika dla użytkownika Subaru, tam są dyskusje akademickie :wink: Ja też bym się chciała dowiedzieć na 100% czy zwykłe rolki szkodzą, czy nie. Oficjalnego stanowiska w tej sprawie nie znalazłam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brat Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Robiłem przegląd Forka 2.OXT 2003 w Lesznowoli k/Piaseczna (Dyszkiewicz). Telefonicznie mnie poinformowano, że ich urządzenie przeznaczone jest do badania m. in. aut 4X4 (niestety nie umiem przekazać tej informacji w jej oryginalnym brzmieniu bo nic nie zrozumiałem ...). Wjazd na rolki tradycyjny, tzn. jedną osią, druga na twardym podłożu. Koło lewe kręci się w czasie badania w odwrotnym kierunku niż prawe ! (i odwrotnie ). Nie kapuję o co chodzi ale nic się nie stało złego Wynik badania hamulców - OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Oficjalnie zapewne nikt nie powie jak to finalnie wpływa. Właściciele stacji diagnostycznych najczęściej reagują paniką i propozycją "rozłączenia napędu", tudzież z miną znawcy "panie - ja się na tym znam" (wtedy my reagujemy paniką ) No a SIP zapewne nie prowadził badań nad wpływem, poświęcając parę samochodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Mam wrażenie, że kiedyś czytałem (jakaś instrukcja serwisowa lub coś podobnego, gdzieś rok temu lub nawet dawniej, poszukam - może jeszcze znajdę gdzieś na dysku), że tradycyjne badanie na rolkach nie szkodzi dyfrom/wiskozie. Nawet było coś napisane, jaka siła powinna występować z powodu wiskozy przy takim badaniu. Chyba, że coś źle zinterpretowałem. W każdym razie poszukam tego dokumentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Szanowni, Zadzwoniłem właśnie do Okręgowej Stacji Diagnostycznej w Tarczynie i Pan diagnosta poinformował mnie, że: Po pierwsze stałego/zblokowanego napędu Pan nie ma w aucie bo by Pan nie mógł po drogach jeździć. Po drugie auta z napędem 4x4 (nie jakies tam dołączane) mają mechanizm/my różnicowy i oni wtedy sprawdzają każde koło pojedyńczo i taka jest procedura. Pan poprosił tylko aby przed badaniem zwrócić im uwage iz auto ma napęd 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Po pierwsze stałego/zblokowanego napędu Pan nie ma w aucie bo by Pan nie mógł po drogach jeździć. Tutaj diagnosta nie do konca zrozumiał zapewne o czym mowa. Chodziło mu zapewne o kwestię załączenia blokady mechanizmów różnicowych - tak jak ma to miejsce w terenówkach 4x4. Wtedy faktycznie - na drogę i szybką jazdę to się nie nadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Masz, rację pewnie o to mu chodziło, ale nidokładnie to wytłumaczył. Generalnie jest procedura badania hamulców w autach 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Generalnie jest procedura badania hamulców w autach 4x4. Która i tak uwzględnia jedynie blokadę dyfra międzyosiowego... (przynajmniej ta, którą opisałeś - badanie kół po kolei) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Generalnie jest procedura badania hamulców w autach 4x4. Która i tak uwzględnia jedynie blokadę dyfra międzyosiowego... (przynajmniej ta, którą opisałeś - badanie kół po kolei) Jak to się ma do szpery tylnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jak to się ma do szpery tylnej? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 a co przeszkadza szpera tylna przy hamowaniu ? Nie popadajmy w paranoje... Chyba, ze Ci kazde kolo inaczej hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 burzum, w szczególności, gdy w trybie 4x4 na rolkach, koła na jednej osi kręcą się w przeciwnych kierunkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 burzum, w szczególności, gdy w trybie 4x4 na rolkach, koła na jednej osi kręcą się w przeciwnych kierunkach? no to przy blokadzie wiskotycznej nie za fajnie. Czy sie zepsuje, nie wiem, ale bedzie probowala zablokowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 A w każdej stacji diagnostycznej posiadaja urządzenie zwane opóźnieniomierzem (czy jakoś tak). Tylko w większości nie wiedzą gdzie leży a w reszcie nie chce im się tego wyciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 kiedyś zaproponowałem panu w stacji obsługi zastosowanie opóźnieniomierza (czy jakoś tak) , popatrzył się na mnie dziwnie i zapytał, gdzie on w centrum warszawy się rozpędzi do 60 czy iluśtam o 16 w środku tygodnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Wszystko to są nasze przypuszczenia, bądź jakieś tam doświadczenia. Ale z uwagi na fakt, że Przegląd Techniczny jest wymagany przepisami to musza też byc przpisy jak badac dany rodzaj napędu uwzględniając wymagania producentów i konstrukcyjne. Zadałem więc pytanie w dziale Pytania do Działu Technicznego. Mam nadzieję, że SIP zajmie w tej sprawie oficjalne stanowisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jaro_G To są auta które wyprzedziły epokę i dopiero za kilkadziesiąt lat wymyślą bezpieczne badanie hamulców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jaro_G, a ty masz automata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Ja robiłem badanie w Toyota Bielany - Pan od razu przełączył aparature na tryb 4x4 i stwierdził że wiele juz subaru do niego przyjeżdzało więc wiedział co i jak robić. Efekt pieczatka wbita uszkodzeń brak. Chyba troche przesadzacie z tymi wątpliwościami czy cos sie może rozwalić, jak stacja ma dobry sprzet i we co robi mozna byc spokojnym pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Na ostatnim przeglądzie, pan przełączył skrzynie na Neutral, zahamował stwierdził że gra i bucy i tyle. Samochód żyje i ma się dobrze. A światła z US też mu nie przeszkadzały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Jaro_G,a ty masz automata? Tak mam automata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Nie próbuj polemizować z idotą bo Da się to poprawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Da się to poprawić ? Oups... już poprawiłem Senkju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się