Skocz do zawartości

Przegląd techniczny


Bjern

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra , ale jeśli ktoś chce po prostu sprawdzić te cholerne hamulce , to co ma zrobić . Na normalnych rolkach wynik może być zakłamany czy nie ? Jak ktoś mieszka w Warszawie , to do Radomia ma tylko 100km trasą szybkiego ruchu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pumex1, z tych wątków nic nie wynika dla użytkownika Subaru, tam są dyskusje akademickie :wink: :mrgreen:

Ja też bym się chciała dowiedzieć na 100% czy zwykłe rolki szkodzą, czy nie. Oficjalnego stanowiska w tej sprawie nie znalazłam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przegląd Forka 2.OXT 2003 w Lesznowoli k/Piaseczna (Dyszkiewicz). Telefonicznie mnie poinformowano, że ich urządzenie przeznaczone jest do badania m. in. aut 4X4 (niestety nie umiem przekazać tej informacji w jej oryginalnym brzmieniu bo nic nie zrozumiałem ...). Wjazd na rolki tradycyjny, tzn. jedną osią, druga na twardym podłożu. Koło lewe kręci się w czasie badania w odwrotnym kierunku niż prawe ! (i odwrotnie ;)). Nie kapuję o co chodzi ale nic się nie stało złego :twisted: Wynik badania hamulców - OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie zapewne nikt nie powie jak to finalnie wpływa. Właściciele stacji diagnostycznych najczęściej reagują paniką i propozycją "rozłączenia napędu", tudzież z miną znawcy "panie - ja się na tym znam" (wtedy my reagujemy paniką ;) ) No a SIP zapewne nie prowadził badań nad wpływem, poświęcając parę samochodów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że kiedyś czytałem (jakaś instrukcja serwisowa lub coś podobnego, gdzieś rok temu lub nawet dawniej, poszukam - może jeszcze znajdę gdzieś na dysku), że tradycyjne badanie na rolkach nie szkodzi dyfrom/wiskozie. Nawet było coś napisane, jaka siła powinna występować z powodu wiskozy przy takim badaniu.

 

Chyba, że coś źle zinterpretowałem. W każdym razie poszukam tego dokumentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, Zadzwoniłem właśnie do Okręgowej Stacji Diagnostycznej w Tarczynie i Pan diagnosta poinformował mnie, że:

 

Po pierwsze stałego/zblokowanego napędu Pan nie ma w aucie bo by Pan nie mógł po drogach jeździć.

Po drugie auta z napędem 4x4 (nie jakies tam dołączane) mają mechanizm/my różnicowy i oni wtedy sprawdzają każde koło pojedyńczo i taka jest procedura. Pan poprosił tylko aby przed badaniem zwrócić im uwage iz auto ma napęd 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze stałego/zblokowanego napędu Pan nie ma w aucie bo by Pan nie mógł po drogach jeździć.

Tutaj diagnosta nie do konca zrozumiał zapewne o czym mowa. Chodziło mu zapewne o kwestię załączenia blokady mechanizmów różnicowych - tak jak ma to miejsce w terenówkach 4x4. Wtedy faktycznie - na drogę i szybką jazdę to się nie nadaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś zaproponowałem panu w stacji obsługi zastosowanie opóźnieniomierza (czy jakoś tak) :), popatrzył się na mnie dziwnie i zapytał, gdzie on w centrum warszawy się rozpędzi do 60 czy iluśtam o 16 w środku tygodnia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to są nasze przypuszczenia, bądź jakieś tam doświadczenia. Ale z uwagi na fakt, że Przegląd Techniczny jest wymagany przepisami to musza też byc przpisy jak badac dany rodzaj napędu uwzględniając wymagania producentów i konstrukcyjne. Zadałem więc pytanie w dziale Pytania do Działu Technicznego. Mam nadzieję, że SIP zajmie w tej sprawie oficjalne stanowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem badanie w Toyota Bielany - Pan od razu przełączył aparature na tryb 4x4 i stwierdził że wiele juz subaru do niego przyjeżdzało więc wiedział co i jak robić. Efekt pieczatka wbita uszkodzeń brak. Chyba troche przesadzacie z tymi wątpliwościami czy cos sie może rozwalić, jak stacja ma dobry sprzet i we co robi mozna byc spokojnym :)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim przeglądzie, pan przełączył skrzynie na Neutral, zahamował stwierdził że gra i bucy i tyle. Samochód żyje i ma się dobrze.

A światła z US też mu nie przeszkadzały. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...