Skocz do zawartości

Co zamiast supersprinta?


pablonas

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się. Po 9 miesiącach jeżdżenia Żabką po mojej wiosce, zaliczyłem dzisiaj niemiłą rozmowę z Panem Władzom (pisownia zamierzona) wyposażonym w sprzęt do pomiaru głośności wydechu. Wyszło 99,8 dB a powinno 93.

Dowód się ostał ale mam obiecane przy kolejnym spotkaniu pińcet + dowód do wora, a jak znam tego pana (a miałem z nim kilka przygód w przeszłości) to nie mam powodów mu nie wierzyć.

 

Teraz tak. Pacjent to GT `94 (czyli za brak katalizatora może mi skoczyć jak coś) z przelotem 2,5 cala od turbo zakończony puszką supersprinta. Gada tak :arrow:

I teraz pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Co mogę zrobić żeby wydech nieco uciszyć? Czy muszę rezygnować z 2,5 calowego przelotu czy wystarczy wymienić puszkę końcową? Może jakaś puszka z demontowalnym silencerem? To by było chyba najlepsze: na miasto cichutko, na tor nieco głośniej.

Możecie coś doradzić? Jakieś modele tłumików, producentów itp?

 

Kurna gdybym mieszkał w dużym mieście to olałbym pana W ciepłym ... ale w tym przypadku muszę coś zrobić :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz zalozyc duza puszke tylna z dobrym wygluszeniem, ja tak mam i byc moze bede dla odmiany zakladal cos luzniejszego :mrgreen:

gada fajnie i nie jest meczace. nie mam bladego pojecia ile wypluwa decybeli, ale na bank jest ciszej niz u ciebie.

puszki firmowe raczej nie maja jakiegokolwiek materialu tlumiacego - czesto sa zakladane bez modyfikacji reszty ukladu,

a wtedy na wytlumionym tlumiku byloby melexowato.

druga opcja to wlozenie przelotowego tlumika w czesci srodkowej. zanim zrobisz cokolwiek, to podjedz jednak do firmy typu el-tec czy mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowód się ostał ale mam obiecane przy kolejnym spotkaniu pińcet + dowód do wora, a jak znam tego pana (a miałem z nim kilka przygód w przeszłości) to nie mam powodów mu nie wierzyć.

A na jakiej podstawie ma być to pińcet? :neutral:

Ehhhh, szkoda, że sie psisko na Ciebie uwzięło. :neutral:

 

miałem kiedyś porównanie głośności markowych wydechów i chyba poza seryjnym to SS był najcichszy.

No to porównywałeś chyba SSa z katalizatorem, bo ten co ma pablo jest zajebiście głośny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo, w Olsztynie pan Jarek z firmy Vega na Tracku robi takie kominy z nierdzewki, bardzo sympatycznie basują ale chyba mieszczą się w normie. jak przylecisz po maskę od Adama, dam Ci namiary. Pozdro, E

Namiary to mi możesz od razu na PW podesłać bo sprawa jest dla mnie dosyć pilna, a na razie nie wiem kiedy po maskę będę mógł przyjechać.

Pozostaje albo silencer

No właśnie, a co konkretnie?

Ehhhh, szkoda, że sie psisko na Ciebie uwzięło. :neutral:

Ten pan kiedyś mojemu kumplowi zabierał dowód średnio 3 - 4 razy w miesiącu :mrgreen: Uroki życia w małym mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel jesli masz tylko na 1 tlumiku ten przelot to moze by zakombinowac zeby 2 tam dorzucic? mozna sprobowac tez jakas welna na szybko wygluszyc, ale to raczej nie bedzie dlugoterminowy patent, zalezy czego oczekujesz, jesli idzie o olsztynska vege to sam swego czasu zastanawialem sie nad zrobieniem tam wydechu, slyszalem dobre opinie, elek podrzucisz mi jakiegos maila do nich? pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz wydech fujitsubo legalis R - bedzie mial akurat 93-94 dec ;)

 

A nie polecasz tego Twojego rozwiazania z silencerem? Tak by bylo najwygodniej. Dla pana "wladzy" silencer, dla kazdego innego bulgot gromowladny... :cool:

 

silencer bardzo "tamuje" wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silencer bardzo "tamuje" wydech

 

Pamietam jak Cie o to pytalem, twierdziles, ze nic podobnego. :wink: :mrgreen:

 

dla mnie to taki kartofel w wydech. po cholere robic przelot, zeby pozniej jezdzic z ziemniakiem w rurze ?

 

Po to, zeby sie "wladza" nie czepiala. :mrgreen:

A przyznacie, ze jest to jedyna metoda bez koniecznosci spawania i zmieniania wydechu za kazdym razem gdy chce zrobic z cichego wydechu zrobic glosny czy na odwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to taki kartofel w wydech. po cholere robic przelot, zeby pozniej jezdzic z ziemniakiem w rurze ?

Sęk w tym, że po moim mieście jeździ się na dwóch pierwszych biegach do przodu. Przez jeden wielki permanentny korek i tak nie mam gdzie "odwinąć" więć "kartofel w wydechu" powinien niespecjalnie szkodzic przy jeździe po mieście.

Od wielkiego dzwonu na jakimś upalaniu, kartofla wyjmuję i znowu cieszę się odetkanym wydechem.

 

Mam dylemat tylko co do producenta. Czy eltek (oni przynajmniej coś wspominają o tłumikach do turbo) czy jakiś pasztetowy "mugen z allegro" który generalnie jest niby dobry do wszystkiego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w noname z allegro sie nie pchaj - ja tak zrobiłem i po 7 m-cach rdzewieje :evil:

Tłumik z silencerem to też lipa - jak masz założone to świństwo to nie można pałować auta bo turbina dostaje baty.

Moim zdaniem dobrym wyjściem jest kupno cichej przelotowej puszki końcowej (czyli odpowiednich rozmiarów) - takiej jak fujitsubo czy blitz touring spec, możesz dodatkowo podeprzeć się środkową przelotową puchą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie poszedl bym w to rozwiazanie, wielu dB Ci nie brekuje wiec powinno zalatwic sprawe (takie przelotowe srodkowe 2,5 cala)

No i właśnie na tym na razie stanęło. Chyba w środę/czwartek ogarnę ten temat i zobaczę jakie będą efekty. Jeśli nadal będzie za głośno to wymienię tłumik końcowy.

Wszyscy po kolei odradzają mi silencery to co się będę upierał :wink:

 

 

Dziękuję wszystkim za rady. Pomuki już lecą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...