pablonas Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 grygo, tak. Od nich wezmę tę puchę. Gość gada do rzeczy i ma pasztetowe ceny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 silencer bardzo "tamuje" wydech dla mnie to taki kartofel w wydech. po cholere robic przelot, zeby pozniej jezdzic z ziemniakiem w rurze ? A jaką średnicę ma oryginalna końcówka? Może ktoś na hamowni zrobi pomiary ile taka końcówka "tamuje" ? Pewnie tyle co filtr stożkowy "odtyka"... :roll: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Zaloz seryjny catback i zamiast downpipe cos takiego; http://www.quicktimeperformance.com/Media/WRXVideo.wmv Jezeli masz juz dobry downpipe, to jedz do spawacza zeby Ci dorobil taka odnoge i kup sam zaworek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 silencer bardzo "tamuje" wydech dla mnie to taki kartofel w wydech. po cholere robic przelot, zeby pozniej jezdzic z ziemniakiem w rurze ? A jaką średnicę ma oryginalna końcówka? Może ktoś na hamowni zrobi pomiary ile taka końcówka "tamuje" ? Pewnie tyle co filtr stożkowy "odtyka"... :roll: :cool: nie chodzi tu o spadki mocy tylko o to że silencer tworzy duży backpressure w układzie - co negatywnie wpływa na turbo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Zaloz seryjny catback i zamiast downpipe cos takiego;Jezeli masz juz dobry downpipe, to jedz do spawacza zeby Ci dorobil taka odnoge i kup sam zaworek. Kuba a masz moze informacje jak ten zaworek wplywa na zachownaie sie auta, kiedys sporo czytalem o tym ze wydech musi miec odpowiednia dlugosc, byc policzony pod auto bo zjawiska falowe itp, a tu tym zaworkiem wlasciwie omijamy caly wydech puszczajac spaliny swobodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 W samochodach turbo, wszelkie zjawiska falowe sa niwelowane przez turbine. Wiele mocnych aut turbo "nie do jazdy po ulicy" ma co najwyzej pol metra wydechu za turbina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 pablonas, jak nie masz środkowego to załóż - nawet oryginał - skutecznie wyciszy, a nie ograniczy Ci tak przelotu jak gdybyś końcową wymienił - środkowy seryjnie jest bardziej przelotowy niż końcowy więc warto tak zrobić. Testowałem taką konfigurację w WRX-ie i darł się jedynie przy dużym obciążeniu i to też "z kulturą" :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 nie chodzi tu o spadki mocy tylko o to że silencer tworzy duży backpressure w układzie - co negatywnie wpływa na turbo.. Ale ja mam silencer o średnicy ok. 2 cali, wydech seria... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 nie chodzi tu o spadki mocy tylko o to że silencer tworzy duży backpressure w układzie - co negatywnie wpływa na turbo.. Ale ja mam silencer o średnicy ok. 2 cali, wydech seria... :cool: to on w ogole cokolwiek wycisza? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 No i sprawa załatwiona :cool: Zakupiłem wczoraj w Olsztynie tłumik środkowy robiony pod 2,5 cala. Dzisiaj zamontowałem. Pierwsze wrażenie: na wolnych jakby ciszej ale na wysokich bez zmian :shock: Żeby nie było gdybania, podjechałem do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej i zrobiłem dwa pomiary: 1. 5,2k obr/min - 89,8 dB 2. 4,2k obr/min - 89,5 db :cool: W tej samej stacji byłem we wtorek to przy 4k wyszło 96dB. A najdziwniejsze jest to, że nie słyszę żadnej różnicy :shock: Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za porady :cool: P.S. za to przy schodzeniu z obrotów 5k chwilowo Żabka wydaje z siebie ciut ponad 100 dB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 ale pomiar jest robiony przy 3500 wiec problem masz z glowy, powyzej moze ryczec ile wlezie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 ale pomiar jest robiony przy 3500 wiec problem masz z glowy, powyzej moze ryczec ile wlezie no wlasnie tez mi sie tak wydaje, ze przy 3500 obrotow sie robi pomiar, co jesli auto nie ma obrotomierza lub ma go niesprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dotarłem do rozporządzenia (thx 2 ky z "-") . Pomiar robi się przy 75% MOCY maksymalnej danego auta. Przy Imprezie z TD04 która moc max ma niby przy 5600 obr/min pomiar robi się przy 4200 obr/min. Co ciekawe (i warte zapamiętania na przyszłość) w rozporządzeniu jest stwierdzenie, że wiążący jest pomiar pomniejszony o 1dB aby wykluczyć błąd pomiaru urządzenia :wink: Całość tu: http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... e=ATTB7SZF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 czy policjanci dysponuja wykresami mocy wszystkich samochodow jezdzacych po drogach publicznych? wydawalo mi sie ze badanie jest przy stalej liczbie obrotow (innej dla diesla a innej dla benzyniaka - 2500/3500) w odleglosci 1 metra od wylotu - a moze to sa wytyczne dla KJSow - chyba 93dB bylo tam wartoscia graniczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 czy policjanci dysponuja wykresami mocy wszystkich samochodow jezdzacych po drogach publicznych? Nie. I w tym nasza szansa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Zakupiłem wczoraj w Olsztynie tłumik środkowy robiony pod 2,5 cala. Dzisiaj zamontowałem. (...) Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za porady :cool: Nie ma za co, też przechodziłem to samo więc wiem, że środkowy na 100% załatwia sprawę :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 wydrukowałem sobie i wrzuciłem do schowka, bo mam zapowiedziane badanie przy następnej kontroli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się