Skocz do zawartości

Co zamiast supersprinta?


pablonas

Rekomendowane odpowiedzi

silencer bardzo "tamuje" wydech

 

dla mnie to taki kartofel w wydech. po cholere robic przelot, zeby pozniej jezdzic z ziemniakiem w rurze ?

 

A jaką średnicę ma oryginalna końcówka?

Może ktoś na hamowni zrobi pomiary ile taka końcówka "tamuje" ?

 

Pewnie tyle co filtr stożkowy "odtyka"... :roll:

 

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silencer bardzo "tamuje" wydech

 

dla mnie to taki kartofel w wydech. po cholere robic przelot, zeby pozniej jezdzic z ziemniakiem w rurze ?

 

A jaką średnicę ma oryginalna końcówka?

Może ktoś na hamowni zrobi pomiary ile taka końcówka "tamuje" ?

 

Pewnie tyle co filtr stożkowy "odtyka"... :roll:

 

:cool:

nie chodzi tu o spadki mocy tylko o to że silencer tworzy duży backpressure w układzie - co negatywnie wpływa na turbo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloz seryjny catback i zamiast downpipe cos takiego;

Jezeli masz juz dobry downpipe, to jedz do spawacza zeby Ci dorobil taka odnoge i kup sam zaworek.

 

Kuba a masz moze informacje jak ten zaworek wplywa na zachownaie sie auta, kiedys sporo czytalem o tym ze wydech musi miec odpowiednia dlugosc, byc policzony pod auto bo zjawiska falowe itp, a tu tym zaworkiem wlasciwie omijamy caly wydech puszczajac spaliny swobodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablonas, jak nie masz środkowego to załóż - nawet oryginał - skutecznie wyciszy, a nie ograniczy Ci tak przelotu jak gdybyś końcową wymienił - środkowy seryjnie jest bardziej przelotowy niż końcowy więc warto tak zrobić.

 

Testowałem taką konfigurację w WRX-ie i darł się jedynie przy dużym obciążeniu i to też "z kulturą" :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi tu o spadki mocy tylko o to że silencer tworzy duży backpressure w układzie - co negatywnie wpływa na turbo..

Ale ja mam silencer o średnicy ok. 2 cali, wydech seria... :cool:

 

to on w ogole cokolwiek wycisza? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa załatwiona :cool:

 

Zakupiłem wczoraj w Olsztynie tłumik środkowy robiony pod 2,5 cala. Dzisiaj zamontowałem.

Pierwsze wrażenie: na wolnych jakby ciszej ale na wysokich bez zmian :shock:

Żeby nie było gdybania, podjechałem do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej i zrobiłem dwa pomiary:

1. 5,2k obr/min - 89,8 dB

2. 4,2k obr/min - 89,5 db

:cool:

 

W tej samej stacji byłem we wtorek to przy 4k wyszło 96dB.

 

A najdziwniejsze jest to, że nie słyszę żadnej różnicy :shock:

 

Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za porady :cool:

 

P.S.

za to przy schodzeniu z obrotów 5k chwilowo Żabka wydaje z siebie ciut ponad 100 dB :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarłem do rozporządzenia (thx 2 ky z "-")

. Pomiar robi się przy 75% MOCY maksymalnej danego auta. Przy Imprezie z TD04 która moc max ma niby przy 5600 obr/min pomiar robi się przy 4200 obr/min.

 

Co ciekawe (i warte zapamiętania na przyszłość) w rozporządzeniu jest stwierdzenie, że wiążący jest pomiar pomniejszony o 1dB aby wykluczyć błąd pomiaru urządzenia :wink:

Całość tu:

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... e=ATTB7SZF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy policjanci dysponuja wykresami mocy wszystkich samochodow jezdzacych po drogach publicznych?

 

wydawalo mi sie ze badanie jest przy stalej liczbie obrotow (innej dla diesla a innej dla benzyniaka - 2500/3500) w odleglosci 1 metra od wylotu - a moze to sa wytyczne dla KJSow - chyba 93dB bylo tam wartoscia graniczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem wczoraj w Olsztynie tłumik środkowy robiony pod 2,5 cala. Dzisiaj zamontowałem.

 

(...)

Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za porady :cool:

 

Nie ma za co, też przechodziłem to samo więc wiem, że środkowy na 100% załatwia sprawę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...