Skocz do zawartości

Branie oleju


Gość HERMAN

Rekomendowane odpowiedzi

Apal, jaka róznica w zużyciu między tymi dwoma? Kiedyś zrobiłem dokładnie identyczną zmianę w zupełnie innym samochodzie i był zaskakujący efekt.

 

Że tak powiem, zasadnicza :idea: Jak przejadę 1000km, to powiem dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apal, jaka róznica w zużyciu między tymi dwoma? Kiedyś zrobiłem dokładnie identyczną zmianę w zupełnie innym samochodzie i był zaskakujący efekt.

 

to ja dodam swoie 3 grosze

 

jak kupilem swojego GTeka to zalalem go Castrolem TWS 10 W 60. Auto bralo srednio jakies 250 ml na 1000 KM.Mowie srednio bo byla jazda wolna , bardzo szybka.Po wymianie na Motula 300V 15W50 zuzycia praktycznie nie bylo ( moze jedna 250 ml dolewka miedzy wymianami ) bez wzgledu na sposob jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupilem swojego GTeka to zalalem go Castrolem TWS 10 W 60. Auto bralo srednio jakies 250 ml na 1000 KM.Mowie srednio bo byla jazda wolna , bardzo szybka.Po wymianie na Motula 300V 15W50 zuzycia praktycznie nie bylo ( moze jedna 250 ml dolewka miedzy wymianami ) bez wzgledu na sposob jazdy.

 

I choćby dlatego cieszę się, że należę do klubu olejowego frajera i leję Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilka, bo się pogubiłem... Czyli niby M1 5W50 ma lepsze właściwości myjące, niż M z serii 300V :?: Jeżeli tak, to w czym niby Motul jest lepszy? Bo według Xbike na pewno nie jest trwalszy...

 

Według instrukcji 1l na 1000 km jest ok i to jest ostateczna wersja 8)

 

To z moim autem jest coś chyba nie tak... Przebieg ponad 90 tysięcy kilometrów, olej 300V 5W40 i nie ubywa nic. NIC! Od wymiany przejechane już ponad 7 tysięcy kilometrów i jak było na bagnecie widać poziom na kropce "max", tak to samo widać dzisiaj. Zastanawiam się na zalaniem Liqui Moly 5W40 abo M1 5W50 przy następnej wymianie. Czy może lepiej zostać przy 300V :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent zaleca 5 W 30. 0 W 30 spełnia te warunki .

 

Sorki wielkie, coś mi się pomieszało, faktycznie 5W30, masz rację, ale niedługo podjadę do Ciebie na zmianę na Motula i wezmę też na dolewkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi może wytłumaczyć jak mogło zniknąć 3litry oleju na 4tys.km w STI 07 z przebiegiem 8tys.km ,

ps.samochód nie był upalany ,te 4tys były zrobione głownie w trasie ,olej Motul 300V

 

Najczęsciej winny jest tłok pęknięty między pierścieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi może wytłumaczyć jak mogło zniknąć 3litry oleju na 4tys.km w STI 07 z przebiegiem 8tys.km ,

ps.samochód nie był upalany ,te 4tys były zrobione głownie w trasie ,olej Motul 300V

 

Najczęsciej winny jest tłok pęknięty między pierścieniami.

 

ale to chyba by kopcil :?:

 

nie wiem co wy z tym ubywaniem oleju - u mnie jedyny ubytek, ktory byl to w nowym motorze rozszczelniony gwint od chlodnicy oleju - podkapywalo sobie - zabezpieczone i brak zuzycia

 

w poprzenim motorze 240 kkm od wymiany do wymiany (co 7,5-8 kkm) zero ubytkow

 

ale ja nie przekraczam 100 kmh :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba by kopcil

 

Nie koniecznie.

 

probuje to sobie wyobrazic - dziura w tloku i olej przedostaje sie do komory spalania - to temperatura spalania by musiala byc na prawde duza zeby nie kopcil, a nie byloby tak, ze na nizszych obrotach i przy mniejszej temperaturze w komorze spalania wtedy by kopcil :?:

Kuba spotkales sie z takim urzadzeniem, ktore mierzy spalanie na poszczegolnych garnkach :?: bo kiedys u znajomego mechanika, u ktorego rzedowki serwisowalem spotkalem sie z czyms takim ze powiedzial ze na jednym garnku spalanie jest gorsze i potem wyszlo ze bylo mikropekniecie uszczelki pod glowica i "woda" podkapywala do komory spalania i to urzadzenie to wykazalo - nie bylo normalnych objawow przy wydmuchanej uszczelce, czyli cisnienia w ukl chlod itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probuje to sobie wyobrazic - dziura w tloku i olej przedostaje sie do komory spalania - to temperatura spalania by musiala byc na prawde duza zeby nie kopcil, a nie byloby tak, ze na nizszych obrotach i przy mniejszej temperaturze w komorze spalania wtedy by kopcil

 

W 2.5T pęka tłok między pierścieniami, nie ma jako takiej dziury, tylko półka utrzymująca pierścienie jest pęnięta, zwykle kawąłek siedzi na swoim miejscu i czasem jets tak zę kilkaset km jets OK a kilkaset żre olej litrami.

 

 

Kuba spotkales sie z takim urzadzeniem, ktore mierzy spalanie na poszczegolnych garnkach bo kiedys u znajomego mechanika, u ktorego rzedowki serwisowalem spotkalem sie z czyms takim ze powiedzial ze na jednym garnku spalanie jest gorsze i potem wyszlo ze bylo mikropekniecie uszczelki pod glowica i "woda" podkapywala do komory spalania i to urzadzenie to wykazalo - nie bylo normalnych objawow przy wydmuchanej uszczelce, czyli cisnienia w ukl chlod itp

 

 

W nowszych Subarakach umie to powiedzieć SSM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...