Gość HERMAN Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Mam pytanko, czy każda imprezka sti bierze dużo oleju, moja jak się przyciśnie to potrafi 1l na 1500 km wykotłować, ma 10000 km przebiegu i olej mobil 0W30, taki mi wlali u Andrzejka, może pomoże coś zmiana na Motula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scalmax Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Chyba raczej nie pomoze. Jesli chodzi o mnie to jak jezdze dekikatnie to nie bierze . Ale generalnie to kto tak jezdzi !!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Witaj, poczytaj sobie ten wątek: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 848#791848 tutaj piszemy o oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 mobil 0W30 Do turbo taki olej? :shock: Zalej Valvoline VR1 10W60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 olej mobil 0W30, taki mi wlali u Andrzejka, Producent zaleca 5 W 30. 0 W 30 spełnia te warunki . Jeżeli to ma komuś polepszyc samopoczucie moze nalac 10 W 60 . Nie sadzę zeby to miało jakis wplyw na zuzycie oleju , na zuzycie paliwa w zimie moze miec. AK ps.Szkoda , ze nie moge byc " Andrzejkiem ". ...nie mam w serwisie oleju 0 W 30. :roll: .....ale mam rózne oleje o wyzszych parametrach w tym rowniez Motul 15 W 50 , o ktorym tu wspominasz. Jezeli juz to proponuje Castrol 10 W 60....trzymam dla upalajacych :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 0W30 to dobry do rozruchu zimą ale nie do ostrej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seiken Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja od kupna auta nie zmieniałem i nie dolewałem nic:) Do czego ten olej jest potrzebny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 0W30 to dobry do rozruchu zimą ale nie do ostrej jazdy. Powinienes to zglosic do producenta.... ..moze masz rację :shock: AK ps.albo poczytac o najnowszych wyrobach firm olejowych...bo jakies zmiany są.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 0W30 to dobry do rozruchu zimą ale nie do ostrej jazdy. Powinienes to zglosic do producenta.... ..moze masz rację :shock: AK ps.albo poczytac o najnowszych wyrobach firm olejowych...bo jakies zmiany są.... Jakie by zmiany nie były to według specyfikacji 0W30 taki olej ma najlepszą płynność w niskich temperaturach i najniższą lepkość więc nie nadaje się do upalania zwłaszcza latem bo grozi to zerwaniem filmu olejowego i zatarciem silnika. Idealny jest za to do miejskiej jazdy w warunkach zimowych. Jeśli coś źle rozumiem to proszę mnie poprawić ale wydaje mi się że olej 0W30 nie jest odpowiednim olejem do używanego dynamicznie silnika turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 wydaje mi się że olej 0W30 nie jest odpowiednim olejem do używanego dynamicznie silnika turbo. Producent zaleca olej o takich własciwosciach ( 5 W 30 ) zakładajac prawdopodobnie , ze dynamiczne uzywanie silnika turbo miesci sie w jakis +- normach przepisow ruchu drogowego. Zapewne bierze pod uwagę rowniez autostrady w D. Nie jest w instrukcji uwzgledniona pora roku. Wiem , ze najnowszej generacji oleje 5 W 30 zalecane obecnie do wiekszości aut spelniaja wszystkie warunki by silnik był prawidłowo smarowany. Jak twierdza producenci sa lepsze od poprzednich generacji. Oczywiscie do mojego N14 uzywam oleju o innych własciwosciach ( bez wzgledu na pore roku )....ale sposob jego uzytkowania jest specyficzny i zadne wzgledy ( spalanie , ekologia itd ) nie maja tam znaczenia..... AK ps. jezeli to komuś polepszy samopoczucie ( nie smarowanie ) oczywiscie niech nalewa co chce. Poniewaz wiem o róznych " dylematach " olejowych wlascicieli aut mam w serwisie praktycznie trzy topowe marki.....w maksymalnych zakresach lepkosci. Obawiam sie jednak , ze producent robi jakies badania i dlatego zaleca to co zaleca.....i trudno z tym dyskutować :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Wszystko zależy od stanu silnika. Mój GT (stan licznika 155k) nie bierze oleju, bądź jakieś śladowe ilości - a specjalnie go nie oszczędzam. Dolewek między wymianą nie robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 wydaje mi się że olej 0W30 nie jest odpowiednim olejem do używanego dynamicznie silnika turbo. Producent zaleca olej o takich własciwosciach ( 5 W 30 ) zakładajac prawdopodobnie , ze dynamiczne uzywanie silnika turbo miesci sie w jakis +- normach przepisow ruchu drogowego. Zapewne bierze pod uwagę rowniez autostrady w D. Nie jest w instrukcji uwzgledniona pora roku. Wiem , ze najnowszej generacji oleje 5 W 30 zalecane obecnie do wiekszości aut spelniaja wszystkie warunki by silnik był prawidłowo smarowany. Jak twierdza producenci sa lepsze od poprzednich generacji. Oczywiscie do mojego N14 uzywam oleju o innych własciwosciach ( bez wzgledu na pore roku )....ale sposob jego uzytkowania jest specyficzny i zadne wzgledy ( spalanie , ekologia itd ) nie maja tam znaczenia..... AK ps. jezeli to komuś polepszy samopoczucie ( nie smarowanie ) oczywiscie niech nalewa co chce. Poniewaz wiem o róznych " dylematach " olejowych wlascicieli aut mam w serwisie praktycznie trzy topowe marki.....w maksymalnych zakresach lepkosci. Obawiam sie jednak , ze producent robi jakies badania i dlatego zaleca to co zaleca.....i trudno z tym dyskutować :roll: w przypadku antycznych zaturbionych Subarakow (np. GT MY'99-00) oraz w przypadku starszych smarow, FHI wyraznie akcentowalo (np. w instrukcji uzytkownika), ze 5W30 NIE NADAJE SIE do dluzszej dynamicznej jazdy plus byla wskazowka, ze w przypadku "ciezkich warunkow" (np. b. wyskoa temp. zewn.) zaleca sie stosowanie gestszego oleju... GT MY'00 GT MY'98 ale pewnie jest tak, jak mowi p. AK - nie tylko Subaryny sa coraz lepsze, oleje tez :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 to potrafi 1l na 1500 km wykotłować [EDIT] Się mię wzięło i pokręciło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 to potrafi 1l na 1500 km wykotłować To dużo. Za dużo. Chyba, że takie kotłowanie zgłaszał podczas pierwszych kilku tysięcy km (=docieranie). Wówczas mogłoby to być jakoś tam wytłumaczalne... Przemeq, a jak pisałam o moim OBKu, że bierze 1l/1000km, to mówiłeś, że to nie jest dużo :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunahagar Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 litr na 1000 to dużo za dużo !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 litr na 1000 to dużo za dużo !!! 1l/1000 km ?? :shock: Czyli od wymiany do wymiany dolewasz dwie bańki 5 litrowe? gruuuubo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 litr na 1000 to dużo za dużo !!! Dzisiaj tak, wczoraj nie, a jutro się zobaczy :wink: . Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, czy jakoś tak :roll: :?: Ja mam teraz inny olej niż poprzednio :wink: . [ Dodano: Czw Lut 26, 2009 12:52 pm ] Czyli od wymiany do wymiany dolewasz dwie bańki 5 litrowe? gruuuubo. już nie, pisałam o tym w "wątku olejowym" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Apal, wtedy Przemeq byl modem i pisiał po linii i na bazie ;-) teraz już i jego silnik jednak był zepsuty i nie był robiony "prewencyjnie" i w ogóle sporo rzeczy się zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Przemeq, a jak pisałam o moim OBKu, że bierze 1l/1000km, to mówiłeś, że to nie jest dużo :roll: . Aj, czekaj, pokręciły mi się te miary (100 km vs. 1000 km). Według instrukcji 1l na 1000 km jest ok i to jest ostateczna wersja 8). Apal, wtedy Przemeq byl modem i pisiał po linii i na bazie ;-) teraz już i jego silnik jednak był zepsuty i nie był robiony "prewencyjnie" i w ogóle sporo rzeczy się zmieniło. Cicho . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 litr na 1000 to dużo za dużo !!! Nowe BMW . gość jedzie na wczasy do Hiszpaniu , przegląd przed wyjazdem , serwis do bagaznika pakuje mu 4 litry oleju na wyjazd Taka norma zuzycia....Rzecz dzieje sie Monachium.... :razz: AK ps.zwiekszone zuzycie oleju dotyczy wszystkich silników od roku 2002/2003 (z wyjatkiem 2.0 wolnossący w przypadku Subaru i chyba diesel - nikt nie zgłaszał ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Nowe BMW Zaraz zaraz, BMW to miałam mieć ale mam SUBARU :wink: . Oraz u mnie pomogła (ponoć pozornie :roll: ) zmiana na gęstszy olej. [ Dodano: Czw Lut 26, 2009 2:07 pm ] Aj, czekaj, pokręciły mi się te miary (100 km vs. 1000 km). :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Apal, przysięgam, jak babcię kocham, że mię się wzięło i pokręciło. Nie wiem, jak mam Cię przekonywać... :roll: O, wiem! Słowo Kudłatego . PS Albo se do instrukcji zajrzyj (widziałaś kiedyś? ), czy do ASO zadzwoń 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Albo se do instrukcji zajrzyj (widziałaś kiedyś? ) Proszę mi nie ubliżać :wink: oraz w instrukcji nie ma takich danych, jest napisane, żeby sprawdzać i dolewać :roll: czy do ASO zadzwoń , tzn. byłam osobiście, nawet mężowi KAZAŁAM podjechać do ASO Koper w celu potwierdzenia diagnozy Ale to już nieaktualne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 zmiana na gęstszy olej. Ja bym spróbował..... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja bym spróbował..... Dziękuję, spróbowałam, olej ma się bardzo dobrze :wink: (Miałam Mobil1 5W50, mam Motula 300V 15W50) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się