Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźnik vacuum informuje o panującym podciśnieniu w kolektorze. Tzw. ekonomizer, mówi nam jak otwarcie przepustnicy działa na spalanie auta 8) . Może powiedzieć Ci także, o nieszczelności w układzie dolotowym, np jak Ci spadnie jakiś przewód podciśnienia.

 

Występował w starszych autach jako wakuometr, czyli vacuum odpowiednio wyskalowany.

acdbdd8xc.jpg

wakuometr1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
- turbo boost

- ciśnienie oleju

- temperatura oleju

- EGT

ad.1 bezpostednio pod kolektor ssacy.

ad.2 na glownej magistrali olejowej ( u mnie na koncu walu)

ad.3 w dokladce nad filtrem oleju (widzisz temperature oleju idacego na panewki)

ad.4 jak najblizej pierwszej lambdy.

 

a zegary w kabinie jak Ci pasuje.

 

tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter , chodzi mi o umiejscowienie czujników - to o czym napisał saszynski, któremu dziękuję :D

EGT - w kolektor wydechowy za 4 cylindrem (tam temp bywa największa)

temp oleju -w głowicy -> http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=709324#p709324

 

dobrze mówi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
- turbo boost

- ciśnienie oleju

- temperatura oleju

- EGT

ad.1 bezpostednio pod kolektor ssacy.

ad.2 na glownej magistrali olejowej ( u mnie na koncu walu)

ad.3 w dokladce nad filtrem oleju (widzisz temperature oleju idacego na panewki)

ad.4 jak najblizej pierwszej lambdy.

 

a zegary w kabinie jak Ci pasuje.

 

tyle ode mnie.

 

Kilka pytań dodatkowych odnośnie ad.2 i ad.3:

ad.2 czy opisane przez saszynskiego miejsce to oryginalna czujka ciśnienia? chciałbym ją zostawić i zainstalować dodatkowy czujnik.

ad.3 co to jest owa "dokładka" i gdzie ją nabyć?

a co sądzicie o podobno istniejących czujnikach oleju i temperatury jako jeden element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.2 czy opisane przez saszynskiego miejsce to oryginalna czujka ciśnienia? chciałbym ją zostawić i zainstalować dodatkowy czujnik.

przelec temat od poczatku, jest kilka fot. na glownej magistrali masz 2 wyjscia, w jednym z przodu jest fabryczny czujnik cisnienia, ktorego kontrolke masz na desce. Drugie miejsce jest zaslepione. potrzeba jedynie przejsciowki, takiej samej jak ta w ktorej siedzi ori czujnik.

 

ad.3 co to jest owa "dokładka" i gdzie ją nabyć?

tzw sandwich plate, prosport_oil_filter_sandwich_plate.jpg

nie moze byc za duzy, bo miejsca miedzy miska olejowa a kolektorem za duzo nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, powiedzcie proszę, co lepiej wybrać na trzy wskaźniki: kubeczki na deskę, na słupek czy adapter potrójny na deskę (o taki: http://www.dabtuner.pl/Adapter_na_deske ... y-181.html)? Najlepiej wygląda chyba ten ostatni, ale czy jest w nim możliwość ustawienia wskaźnika pod kątem, abym spoglądał na niego prostopadle do tarczy zegara? Czy ten adapter pasuje plug&play do schowka w desce?

Czy kubeczki przykleja się do deski i czy mocno się trzymają?

Czy poprawną pracę wskaźników można zweryfikować np. poprzez porównanie wskazań z kompa przez kabelek wpinany do interfejsu diagnostycznego? Skąd pochodzą dane, które interfejs przekazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie dziwne pytanie - jak u Was zachowuje się czujnik ciśnienie oleju? Bo z tego co zaobserwowałem na moim wskaźniku, to jest to 0-1 praca (2 bary na biegu jałowym bez obciążenia, albo 6-6.5 bara pod obciążeniem). Co mechanior sknocił?

 

Czujnik jest wkręcony bezpośrednio w podstawkę filtra oleju...

 

A tak u mnie budziki wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje AG jakoś chodzą . Jedyne co zauważyłem, że faluje ciśnienie oleju przy normalnej autostradowej jeździe 5-6 :)

 

wskazania raczej dokładne z naciskiem na raczej :wink:

 

rozgrzany silnik na jałowym 1,15-1

rozgrzany silnik 5 bieg autostrada :) między 5 a 6 (to jest ta dokładność AG) jak się zepsują wymienię na SRTI

 

img1443q.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje AG jakoś chodzą . Jedyne co zauważyłem, że faluje ciśnienie oleju przy normalnej autostradowej jeździe 5-6 :)

 

wskazania raczej dokładne z naciskiem na raczej :wink:

 

rozgrzany silnik na jałowym 1,15-1

rozgrzany silnik 5 bieg autostrada :) między 5 a 6 (to jest ta dokładność AG) jak się zepsują wymienię na SRTI

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

mi padł czujnik od ciśnienia doładowania ale na gwarancji wymieniłem sobie i hula ok i jeszcze Maras musi mi wymienić EGT jak się u niego zjawię bo też już kłamie (boost przestał działać całkiem) ale jak gwarancja się skończy i padną to też muszę coś jednak z wyższej półki nabyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam następujący problem ze wskaźnikiem Defi Genome Boost...

Po przekręceniu kluczyka, zegar nie wykonuje procedury otwarcia i wygląda jakby chciał się kręcić w druga stronę... :shock:

Czyli poodbija się parę razy od "patyczka" ograniczającego i zatrzymuję się. Po wciśnięciu gazu, zamiast ciśnienie rosnąć, to ciągnie do maksymalnego podciśnienia (chyba -1). Wygląda to dosłownie jakby wskaźnik chciał chodzić " w drugą stronę". Zaznaczę, że parę dni temu wszystko było ok, reszta wskaźników działa i stratuje prawidłowo...

Próbowałem wszystkich kombinacji podłączenia i ciągle to samo..

 

Ma ktoś jakieś pomysły??

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj wezyki pod maska, kable, wtyczki... porozlaczaj, popsikaj szprejem do elektryki, osusz i podlacz ponownie... moze gdzies styku nie ma moze zawilgotnialo...

 

 

no niestety, przeleciałem wszystkie połączenia, posprawdzałem wszystkie wtyki, odłączyłem centralkę aby się "zresetowała" i nadal to samo... co ciekawe reszta chodzi tak jak powinna, więc chyba padł sam wskaźnik... :cry: a dokupienie do kompletu takiego samego graniczy z cudem...

I tu pytanie, czy zegary innych serii DEFI będą chodzić z serią STI Genome?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zegary innych serii DEFI będą chodzić z serią STI Genome?

jesli jest centralka to pewnie tak.

nadal to samo... co ciekawe reszta chodzi tak jak powinna, więc chyba padł sam wskaźnik...

moze stepper motor Ci padl. to cos do czego idzie wezyk z podcisnienia (od tego idzie kabel do centralki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...