Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

 

Defi są warte każdego centusia wydanego na nie....

Gdyż?

 

a tak na powaznie to na + są:

- wygląd

- czytelność

- centralka z funkcjami: zapis, odczyt, pamiec peak, warn, regulacja jasności manualna/auto (same sie sciemniają po włączeniu świateł- nie walą po oczach w nocy)

- dokładność odczytu

- czułość (zwłaszcza cisnienie oleju)

- łatwość montażu (łańcuszek zegar - kabel - zegar- kabel - zegar - kabel - centralka - kabel - czujnik) w sensie kable z czujników idą do centralki a od centralki jedn kabel na wszystkie zegary.

 

do minusów:

- dostepność czujników (trza targac z Japonii i czekac swoje)

- cena, bo 300 ojro za zegar z czujnikiem i kablem czy 100 ojro za czujnik np temperatury to sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a tak na powaznie to na + są: - wygląd - czytelność - centralka z funkcjami: zapis, odczyt, pamiec peak, warn, regulacja jasności manualna/auto (same sie sciemniają po włączeniu świateł- nie walą po oczach w nocy) - dokładność odczytu - czułość (zwłaszcza cisnienie oleju) - łatwość montażu (łańcuszek zegar - kabel - zegar- kabel - zegar - kabel - centralka - kabel - czujnik) w sensie kable z czujników idą do centralki a od centralki jedn kabel na wszystkie zegary.
 

 

- wyglad jest trudno porownywalny

- czytelnosc - jak wyzej - sprawa gustu

- nie tylko one jedne maja funkcje zapisu + soft do obrobki interpretacji

- dokladnosc odczytu ponosc najlepsza (czy to nie wynika z jakosci czujnikow?)

- Czulosc - j/w

- latwosc montazu - z centralka na pewno na +

 

jednej (moim zdaniem) naiistotniejszej cechy nie przywolales - trwalosci - z tego co czytalem to glownie za precyzje i trwalosc placi sie po 300EUR

 

Pzw,

MCC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trwałość? po 4 latach w moich rekach i 3+ w rekach poprzednich 2 wlascicieli nic sie nie psuło i jakos nie widać zeby cos sie miało zepsuc... same czujniki tez sporo wytrzymują... czujnik temperatury np ori urwałem kabel przez przypadek.. założyłem tanszy zamiennik ale sie wytopił z metalu (temp oleju 120* + kolektor obok czujnika) założyłem ori Defi i wszystko gra. 

 

czytelność to nie sprawa gustu... tylko kwestia gdzie masz czujniki... cisnienie oleju i boost mam w zasiegu wzroku i kątem oka widac gdzie jest czerwona wskazówka... temperatura oleju ma warn ustawiony na 110* i jak zapala sie czerwona lampka + słyszysz stonowany pisk to tez widać nawet patrzac na droge... 


co do wyglądu... pasują mi idealnie pod zegary w desce (czerwone wskazówki - białe cyfry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar założyć u siebie w N/A. Tylko nie wiem jakie(52, czy 60) oraz nie wiem gdzie. Środek odpada, bo będzie zasłonięty wyświetlacz, a co do słupka, to nie wiem, czy nie pogryzie się to z działaniem kurtyny powietrznej(słupek zaflokowany z trzema wypustami)

Pomożecie, doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi mi o wskaźniki: temperatury wody, temp. i ciśnienia oleju. 

Bardzo mi się podoba zabudowa ich w słupku, ale nie wiem właśnie jak airbag ma się do tego.

 

Zegary, które bym kupił to repliki Defi ze względu na niską cenę i w miarę dobrą czytelność.

Montaż zleciłbym komuś kto już to robił. Może znacie kogoś takiego w ok. Śląska, Małopolski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi mi o wskaźniki: temperatury wody, temp. i ciśnienia oleju. 

Bardzo mi się podoba zabudowa ich w słupku, ale nie wiem właśnie jak airbag ma się do tego.

 

Nie podajesz jaka wersja Imprezy, ale ja wrzucałem już zdjęcie słupka ogołoconego z GH = MY08 - kurtyna jest tak troszkę dalej niż do połowy (od góry), i na 3 wskaźniki nie ma miejsca (zwłaszcza w takich gotowych uniwersalnych osłonach-obudowach słupkowych). Robiąc samemu montaż-kubki do słupka da się wcisnąć 2 sztuki 60mm na samym dole - bez problemu.

post-17219-0-58806300-1410858554.jpg

 

Co do montażu wskaźników w wolnossącym - też sądzę że sensu nie ma, ale jak chcesz.

Do ceny wskaźnika/wskaźników i montażu musisz doliczyć jeszcze cenę podstawki pod filtr oleju (jeśli chcesz to montować w miarę bezinwazyjnie, bez wiercenia w bloku itd):

OIL-FILTER-SANDWICH-ADAPTER-SUBARU-IMPRE

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takie właśnie coś mi chodzi!!! Czyli dwa budziki wchodzą 100%. Najwyżej z jednego zrezygnuję.

 

Twierdzisz, że muszę zainstalować ten adapter? Bo gdzieś widziałem foto, że impreza ma w bloku drugą zaślepkę coby zainstalować te cuda. Nie wiem akurat, czy N/A.

 

Gdybyś mógł mi jeszcze wymienić wszystkie rzeczy jakie muszę kupić do tych wskaźników(nie wiem co tam w pudełku jest), to już będę full happy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takie właśnie coś mi chodzi!!! Czyli dwa budziki wchodzą 100%. Najwyżej z jednego zrezygnuję.

 

Twierdzisz, że muszę zainstalować ten adapter? Bo gdzieś widziałem foto, że impreza ma w bloku drugą zaślepkę coby zainstalować te cuda. Nie wiem akurat, czy N/A.

 

Gdybyś mógł mi jeszcze wymienić wszystkie rzeczy jakie muszę kupić do tych wskaźników(nie wiem co tam w pudełku jest), to już będę full happy!!!

Rezygnować nie musisz, o ile wsadzisz np Depo 4in1 - jest np wersja:

ZEGAR_DEPO_WA_60_4de64a0095d99.jpg

Czyli na wskazówce ciśnienie oleju, a na wyświetlaczu temperatury wody i oleju. Dostępne w PL w carstuff. Ale co o tych wyświetlaczach w 4in1 myślę - pisałem stronę wcześniej - sam oceń.

 

Co do obecności zaślepek w bloku - nie wiem czy w N/A są (już nie mówiąc, że nie wiem jaki konkretnie silnik w ogóle masz), i czy są w postaci "wykręć i wsadź czujnik" - czy w postaci korka w odlewie bloku, w postaci "wywierć i nagwintuj" (a opiłki gdzieś polecą) ;) Dlatego podstawka jest najprostszym i najpewniejszym rozwiązaniem do szybkiego montażu "przez każdego" bez znajomości zawiłości "który silnik, jaki blok, wersja eu/usa/jp, i z jakiego rocznika - gdzie jakie ma zaślepki"

 

A co do "co jeszcze kupić" - to pytaj tego, który sprzedaje ci wskaźniki. Bywa różnie - te same bywają sprzedawane z czujnikiem, jak i bez (np EGT, bo sam czujnik drogi, więc sprzedają trochę taniej wskaźnik, a przy montażu okazuje się, że jeszcze czujnik za 70zł trzeba). Do prostego pomiaru temperatury czy ciśnienia - wszystko powinno być w komplecie. To tyle, jeśli chodzi o działanie. Aby zrobić to trwale i sensownie - wypada ładnie zabezpieczyć przewody (zwłaszcza pod maską) więc warto wsadzić je w peszle samochodowe (odporne na oleje i temperaturę) oraz zabezpieczyć końcówki (taśma samowulkanizująca, koszulki termokurczliwe itd) oraz pomocować przewody by luzem nie trzęsły się i poniewierały - ale to są drobiazgi, które osoba montująca powinna mieć "w szufladzie". Co do żywotności wskaźników - 99% problemów jest z czujnikami, złączkami i kablami do nich, a tutaj właśnie najtaniej i najwięcej można poprawić samodzielnie (choćby wymienić najtańszy chiński "sznurówkowy" kabelek na coś solidniejszego, w silikonowej oprawie i w peszlu, z zabezpieczonymi złączkami itp)..

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim auto to Impreza RS GH 150PS z 2008r.

 

Generalnie chciałbym każdy wskaźnik osobno, bo to fajnie wygląda. A teraz skoro się okazało, że kurtyna z góry atakuje, tak chyba mam nieco ułatwione zadanie.

Co w ogóle sądzicie o tych fejkowych Defi- pokazuje to cokolwiek co jest bliskie prawdzie? No chyba, że polecacie coś innego, lepszego(trochę) w podobnych $?

 

Może ktoś ogarniający mechanikę jest w stanie stwierdzić, czy Lanos N/A posiada dodatkową zaślepę w bloku na czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co w ogóle sądzicie o tych fejkowych Defi- pokazuje to cokolwiek co jest bliskie prawdzie? No chyba, że polecacie coś innego, lepszego(trochę) w podobnych $?

dostałem kiedys takie fejkowe Defi... boost podziałał 10 minut i zawiesił sie na piszczku... a piszcza jak alarm ... czujnik cisnienia jest masywny i ni jak nie mozna było znaleźć miejsca na niego... ogólnie juz bym wolal gałganmy albo jakies Greedy, Blitz czy chociaż VDO 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaż mi porządną termoparę EGT za 70zł, i to taką która się nie rozsypie po pierwszym upalaniu - zbyt raczej będziesz miał zagwarantowany :)

Powiem ci, że nie wiem - w samochodowych egt nie mam doświadczenia co kupić by było trwałe.

Sam używam termopar do pomiaru podobnych zakresów temperatur - i jakoś wytrzymują więcej niż kilka lat bez problemów. Za to z samochodowymi przychodzą do mnie ludzie "czy dało by się to naprawić" - i jeszcze ani razu nie widziałem termopary która się zepsuła w sensie samej termopary - za każdym razem jest to tylko uszkodzenie mechaniczne - albo się całość rozklekotała całkiem, albo rurka chroniąca przewody się urwała lub zagniotła zwierając przewody, albo przewody same od termopary się połamały itd.

 

Wszystko to wynika z marnego wykonania mechanicznego, i słabego montażu mechanicznego całości.

Bo jak inaczej określić "dyndające" przewody od termopary, drgające w takt swojego rezonansu - kto wie że w środku przewodu są pojedyncze druciki i z czego są te druciki, to wie, że one muszą się połamać zaraz za wyjściem z rurki, jeśli są 300x sekundę wyginane tam i spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli na wskazówce ciśnienie oleju, a na wyświetlaczu temperatury wody i oleju. Dostępne w PL w carstuff. Ale co o tych wyświetlaczach w 4in1 myślę - pisałem stronę wcześniej - sam oceń.   Co do obecności zaślepek w bloku - nie wiem czy w N/A są (już nie mówiąc, że nie wiem jaki konkretnie silnik w ogóle masz), i czy są w postaci "wykręć i wsadź czujnik" - czy w postaci korka w odlewie bloku, w postaci "wywierć i nagwintuj" (a opiłki gdzieś polecą) Dlatego podstawka jest najprostszym i najpewniejszym rozwiązaniem do szybkiego montażu "przez każdego" bez znajomości zawiłości "który silnik, jaki blok, wersja eu/usa/jp, i z jakiego rocznika - gdzie jakie ma zaślepki"

 

montowanie czujnika cisnienia oleju w dokładce pod filtrem jest jak zakładanie kondoma do masturbacji... nie ma sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli na wskazówce ciśnienie oleju, a na wyświetlaczu temperatury wody i oleju. Dostępne w PL w carstuff. Ale co o tych wyświetlaczach w 4in1 myślę - pisałem stronę wcześniej - sam oceń.   Co do obecności zaślepek w bloku - nie wiem czy w N/A są (już nie mówiąc, że nie wiem jaki konkretnie silnik w ogóle masz), i czy są w postaci "wykręć i wsadź czujnik" - czy w postaci korka w odlewie bloku, w postaci "wywierć i nagwintuj" (a opiłki gdzieś polecą) Dlatego podstawka jest najprostszym i najpewniejszym rozwiązaniem do szybkiego montażu "przez każdego" bez znajomości zawiłości "który silnik, jaki blok, wersja eu/usa/jp, i z jakiego rocznika - gdzie jakie ma zaślepki"

 

montowanie czujnika cisnienia oleju w dokładce pod filtrem jest jak zakładanie kondoma do masturbacji... nie ma sensu. 

 

to gdzie w takim razie go zamontować, żeby był sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biglol:  Jednak się wstrzymam z zakupem, bo TheForum ma to do siebie, że z czasem wszystko się wyjaśni. 

 

 

Poza tym, to wyszukałem na alle tego oto sprzedawcę, który jak widać sprzedaje fejki Defi niczym nie różniące się od oryginałów. Napisałem do niego, czy faktycznie tak jest, bo z regułu podrabiane Defi różnią się niemal wszystkim(głównie o grafikę wyświetlacza mi chodzi).

http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-defi-bf-60-wawa-i4621741080.html

 

Póki co brak odpowiedzi od wczoraj... Szkoda, bo jestem napalony na nie jak "rus na niklowane koło".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, to wyszukałem na alle tego oto sprzedawcę, który jak widać sprzedaje fejki Defi niczym nie różniące się od oryginałów. Napisałem do niego, czy faktycznie tak jest, bo z regułu podrabiane Defi różnią się niemal wszystkim(głównie o grafikę wyświetlacza mi chodzi).

http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-defi-bf-60-wawa-i4621741080.html

 

Póki co brak odpowiedzi od wczoraj... Szkoda, bo jestem napalony na nie jak "rus na niklowane koło".

Jak mocno się nie napalasz z czasem, to sobie sam je kliknij od chińczyka może? Połowa ceny, to zawsze mniejszy płacz jak się okażą "takie sobie".

Jak dla mnie - wygląd jest ok, a same wskaźniki defi-look czy autogauge czy inne coś, byle robione na stepperach - są tak samo solidne, bardziej liczy się montaż i jakość/dokładność czujników.

http://www.aliexpress.com/item/Auto-Car-Meter-60mm-Defi-Link-Advanced-BF-Turbo-Boost-Gauge-Stepper-Motor-red-white-Light/1117508927.html

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-HQ-60mm-Defi-BF-Gauge-Car-Meter-EXT-TEMP-Temperature-Meter-Red-and-White/1168538776.html itd

 

Tylko zobacz, że w dziale "podróbki defi" nawet u tego samego jednego sprzedawcy masz dwa wyróżnione rodzaje, choć optycznie (chyba) identyczne:

Defi BF

oraz:

Defi BF HQ (high quality) o całe ~3-4 $ droższe na sztuce ;)

Edytowane przez Hrumque
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...