Skocz do zawartości

Jak prawidłowo odczytać doładowanie??


DanielsDS

Rekomendowane odpowiedzi

W ojca samochodzie mam wgrany stage2 + wydech od turbo(EL-TEC)

http://www.accessecu.com/accessport/sub ... ATv103.pdf

 

Jeśli dobrze wyczytałem to maksymalne doładowanie na tej mapie powinno wynosić 16PSI +/-0.7PSI. A maksymalne doładowanie z komputera wyszło mi 17.4PSI nie wiem w jakim momencie i przy jakich obrotach może podczas zmiany biegu takie wyszło(automat).

Czy maksymalne doładowanie to doładowanie w dowolnej sytuacji.

Czy trzeba to mierzyć w jakiś określony sposób np. włączyć 3bieg i depnąć od 3000-6400obr i patrzeć na ciśnienie doładowania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że nie jest to duża odchyłka w ciśnieniu uwzględniając możliwe różnice w wydechu.

Ciekawe czy jest to pik czy stała nadwyżka i na jakich wartościach otwarcia pracuje solenoid westegate.

 

Najlepiej zgrać takie auto powiedzmy na 3 biegu przyspieszając (klepka) od 2000rpm do odcinki, dalej; start 1,2,3 wykręcone, potem przygazówki na 3 i 4 biegu z różnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech teoretycznie powinien bardziej przytykać bo jest duży sportowy katalizator i środkowy tłumik. A ci z USA mają bez środkowego tłumika i chyba mniejszy katalizator.

 

A co to jest Pik ??

 

Jak se tak zerkałem to było chyba nawet mniej niż 16psi przy starcie 1, 2bieg

a na 3biegu [KLEPKA] tak od ok2500obr do 4000obr to jakieś dziwne nierówne przyspieszenie było (moc ,barak mocy, moc)

 

Automaty można hamować?? Kolega mi mówi ze nie bo podobno jak się wrzuci luz to nie ma smarowania, ale jakoś w to nie wierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie poprawne cisnienie w Stage 2 to okolice 16psi, jesli utrzymuje sie cisnienie na poziomie 17.4 to byc moze sa jakies nieszczelnosci w rurkach do solenoidu? U mnie po wymianie uppipe na catless nagle dostalem 20.1psi, i pozniej jak sprawdzilem to sie okazalo ze rurka od solenoidu sparciala i byla szczelina. Falowanie mocy mialem tez, ale jak sie okazalo bylo to spowodowane dziurawym uppipe ktory w czesci elastycznej puszczal spaliny. Po wymianie na markowy uppipe, wszystko jest szczelne i cisnienie utrzymuje sie na poziomie 16.1 - 16.2psi. Dodam jeszcze ze to przygody z WRX MY2002 US-spec, z turboback Perrin catted (2 czesciowy)/borla hush twin tip.

 

Pozdrawiam,

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy maksymalne doładowanie to doładowanie w dowolnej sytuacji.

Czy trzeba to mierzyć w jakiś określony sposób np. włączyć 3bieg i depnąć od 3000-6400obr i patrzeć na ciśnienie doładowania??

 

W dowolnej, choć osiągane zazwyczaj w jednej sytuacji: mocne przyspieszanie na dość wysokim biegu (od trójki w górę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1PSI= ok0.07bara

13PSI= ok0.89bara

16PSI= ok1.10bara

20PSI= ok1.37bara

 

A czy nie powinno być tak ze jak maksymalne ciśnienie jest ustawione na 16PSI to zawór upustowy powinien upuszczać nadmiar ciśnienia i nie powinno być możliwości przekroczenia tego ciśnienia i poprostu jak jest zimniej to upuszcza wiecej powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowolnej, choć osiągane zazwyczaj w jednej sytuacji: mocne przyspieszanie na dość wysokim biegu (od trójki w górę).

 

Ciekawe czy jest to pik czy stała nadwyżka i na jakich wartościach otwarcia pracuje solenoid westegate.

 

Właśnie skończyłem testy i na 4biegu PIK 15.6PSI, a tak od 3000obr ciśnienie utrzymuje się na poziomie ok14PSI (wiec chyba zamało??) od ok6000 spada ponizej 13PSI. A wastegate duty(jeśli to jest otwarcie solenoid westegate) tak poniżej 40% i na wyższych obrotach spada.

 

1,2,3 wkręcone PIK 17.4PSI przy zmianie z 1 na 2, a wastegate duty max ok60%

 

temperatura IC ok5stpni na dworzu -2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filester, sporo Ci ładuje. U mnie nawet przy dużych mrozach nie widziałem wskaźnika na 1,0 bar (pomijając trwające ułamek sekundy przeładowanie na ciut ponad 1 bar które momentalnie spada na książkowe 0,9). Może masz faktycznie jakiś JDMowy tuning zrobiony. Osobiście obawiałbym się o trwałość skrzyni przy takim ciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowolnej, choć osiągane zazwyczaj w jednej sytuacji: mocne przyspieszanie na dość wysokim biegu (od trójki w górę).

 

Ciekawe czy jest to pik czy stała nadwyżka i na jakich wartościach otwarcia pracuje solenoid westegate.

 

Właśnie skończyłem testy i na 4biegu PIK 15.6PSI, a tak od 3000obr ciśnienie utrzymuje się na poziomie ok14PSI (wiec chyba zamało??) od ok6000 spada ponizej 13PSI. A wastegate duty(jeśli to jest otwarcie solenoid westegate) tak poniżej 40% i na wyższych obrotach spada.

 

1,2,3 wkręcone PIK 17.4PSI przy zmianie z 1 na 2, a wastegate duty max ok60%

 

temperatura IC ok5stpni na dworzu -2.

 

Wydaje się, że raczej wszystko jest w granicach dopuszczalnej normy.

Jeżeli zgrałeś parametry to podeślij loga, lepiej będzie można ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eżeli zgrałeś parametry to podeślij loga, lepiej będzie można ocenić.

 

No właśnie po ostatniej aktualizacji AccesPorta doszła funkcja login, ale nie kumam jak to użyć.

http://www.cobbtuning.com/info/?ID=4357

 

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 8:49 am ]

Właśnie się okazała ze miałem wgraną mapę 95oct, a benzynę wlaną 98oct. Pewnie duże zmiany nie będą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filester1,3 bara jak na seryjne GT to zdecydowanie za duzo moim zdaniem, zaladowalo tyle w peaku czy caly czas tyle laduje? u mnie po remapie w niskich temperaturach jest 1,15-1,2, na twoim miejscu sprawdzilbym czemu tak przeladowuje, do tej pory lej dobre paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest jeszcze coś takiego jak program ze strony vwrx, ale często wymaga sporo zabawy żeby dopasować odczyty, interfejs klasyczny rs232 jak do instalacji gazowej, zasilanie masa i dwa przewody komunikacyjne z napięciem ok. 5V.

Ale, najłatwiej będzie sprawdzić ciśnienia podłączając inny manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...