Qba25 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Kolejna gazetka motoryzacyjna MOTOR, opublikowała krótkie porównanie - test aut 4x4. Nie przetłumaczyli przy tym niemieckiego artykułu, tylko zaprosili Kajetana Kajetanowicza (zna się, nie tylko dlatego, że jeździ w rajdach, ale mieszka w górach!) i przetestowali kilka aut z napędem na obie osie. W zestawieniu wzięły udział: alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4, Bmw 320d xDrive, Lexus LS 460 AWD, Opel Insignia 2.0T 4x4, Suzuki SX 1.6 4WD i oczywiście Subaru Impreza 2.5 WRX. W opinii Kajetana najlepszym napędem dysponuje Subaru (a ktoś nie wiedział o tym? ), ale żeby się nim pobawić trzeba wyłączyć kontrolę trakcji... Jakby ktoś to włączał Pozostaje się tylko cieszyć z odkrywania przez bliźnich (i dla bliźnich) prawd oczywistych :razz: EDIT: Jeśli informacja o tym pojawiła się już na forum to nie bijcie, tylko usuńcie posta animatorzy kochani! Ja nie znalazłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 gazetka motoryzacyjna MOTOR no, moze troche wiekszy szacunek... motor to pismo z tradycjami :roll: (pamietam, jak byłem mały to sobie autka z ostatniej strony wycinałem i zbierałem, co za czasy były ) Pozostaje się tylko cieszyć z odkrywania przez bliźnich (i dla bliźnich) prawd oczywistych prawda, wygrała impreza WRX, symmetrical awd nie ma konkurencji, natomiast pozostali trzeba przyznać tez niezgorsze opinie zebrali, najlepiej poza subaru wypadła alfa i lexus (oba z torsenem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 GREGG, przepraszam, jeśli uraziłem Ogólnie MOTOR jest dla mnie pismem ciekawszym niż AŚ, może dlatego, że ten drugi to głównie powielanie (i tłumaczenie) niemieckiej edycji. MOTOR faktycznie, pamiętam mój Tata miał spakowane rocznikami - prawdziwa kopalnia wiedzy dla motoryzacyjnie zakręconego malucha. No i w sumie pozytywnie, że rywalizują z AŚ, którego zaplecze jest nieporównywalnie większe. DOBRE, BO POLSKIE :wink: Cieszę się również, że to porównanie prawie u mnie w domu, w Wiśle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Qba25 - spox natomiast o tyle musze cie rozczarowac, ze motor to obecnie rownież niemiecka gazeta (bauer verlag), ale przynajmniej nie zadna kalka i w tym sensie - dobre bo polskie! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulfar Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Tytuły jak najbardziej polskie :wink: nawiązując do tematu, ...wielkie zaskoczenie ... Ja ofc wiem że subaru tha bast ale to niemiecka gazeta :cool: dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R3D Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Na dodatek w tescie byl WRX sedan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
air84 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 a czego brakowało xdrive bmw? zwykle zbiera b pozytywne opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 a czego brakowało xdrive bmw? zwykle zbiera b pozytywne opinie. bardziej chodziło o całokształt a nie napęd - silnik 2.0d 177KM w połaczeniu z automatem podobno kiepsko sie sprawował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 GREGG, przepraszam, jeśli uraziłem Ogólnie MOTOR jest dla mnie pismem ciekawszym niż AŚ, może dlatego, że ten drugi to głównie powielanie (i tłumaczenie) niemieckiej edycji. 2-3 tygodnie temu widzialem w AŚ artykul zdaje sie o typach charakterow kierowcow, czy cos takiego. Patrze do Motoru, a tam DOKLADNIE taki sam artykul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
air84 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 a czego brakowało xdrive bmw? zwykle zbiera b pozytywne opinie. bardziej chodziło o całokształt a nie napęd - silnik 2.0d 177KM w połaczeniu z automatem podobno kiepsko sie sprawował cuda na kiju, teoretycznie układ mocny diesel + automat + awd to wyjście doskonałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 W tym teście brał udział także nasz forumowy kolega JacekD i bardzo sobie chwalił nowego WRX. Jeżdziłem tą Alfą Spider w lato i bardzo mi się spodobał układ kierowniczy, przeniesienie napędu i fabrycznny gang - zajefajny. Może JacekD sam się wypowie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 prawda, wygrała impreza WRX, symmetrical awd nie ma konkurencji, natomiast pozostali trzeba przyznać tez niezgorsze opinie zebrali, najlepiej poza subaru wypadła alfa i lexus (oba z torsenem) No dobrze, wygral napęd subaru ale w WRX-ie. Z tego co zdążylem się zorientować czytając grupę seryjny np. Legacy ma staly naped na obie osie podzielony w równym procencie i oczywiście otwarte dyfry. Czy taki "cywilny" napęd SAWD wciąż wygralby w teście??? Czy gdzieś się mylę, poproszę o naprowadzenie na wlaściwy tor (bez ESP) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Może JacekD sam się wypowie..... E tam co co tu dużo pisać. Jaki jest nowy WRX sedan każdy widzi. Jak dla mnie auto za bardzo odeszło od sportowego wizerunku. Całe szczęście, że nie udało się FHI zepsuć napędów i silnika... :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Legacy ma staly naped na obie osie podzielony w równym procencie i oczywiście otwarte dyfry. Czy taki "cywilny" napęd SAWD wciąż wygralby w teście??? Czy gdzieś się mylę, poproszę o naprowadzenie na wlaściwy tor (bez ESP) Automaty nie mają podzielone w równym procencie. 4EAT zazwyczaj 90:10 inicjalnie, 5EAT nie pamiętam. OBKi, Forestery turbo i chyba Legacy GT mają jakąś słabą szpere z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 jak byłem mały to sobie autka z ostatniej strony wycinałem i zbierałem, co za czasy były ) Hehe, ja też, do dzisiaj je mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Automaty nie mają podzielone w równym procencie. 4EAT zazwyczaj 90:10 inicjalnie, 5EAT nie pamiętam. tego jeszce nik na 100% nie strwoerdzil z moje krotkiego doswiadczenia wynika ze po przesiadce z dziadka szuwarka 2.0 MT (50:50) do forka 2.5 Sports A/T (??:??) rzeczywiscie czuc inny podzial momentu (nie ma tak duzej checi do wyjezdzania tylem przy dodaniu gazu na zakrecie), ale na 100% nie jest to dolanczany naped tylny tak jak to czuc np: w nowej octavi 4x4 (90:10) ja sie bardziej skalnialbym sie do (~60:40) w 4EAT przynajmniej w forku 2.5 n/a 2008 OBKi, Forestery turbo i chyba Legacy GT mają jakąś słabą szpere z tyłu. niektore Forestery N/A tez maja szpere w tylnym dyfrze. np: moj stary 2.0 N/A MT 1999r. ma LSD w tylnym dyfrze a sports ma dolozone tez LSD do tylnego dyfra (tak wynika ze specyfikacji przy zamowieniu nowego przez 1. wlasciciela) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 (...) ja sie bardziej skalnialbym sie do (~60:40) w 4EAT przynajmniej w forku 2.5 n/a 2008 (...) Forester 2.5 n/a 4EAT MY'08 (przynajmniej Canada spec., czyli CADM ) ma inicjlany podzial wlasnie 60/40 (CADM MY'08 2.5XT z 4EAT - 45/55) p.s. nowy Forester spisuje sie i w Rosji :!: :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Hehe, ja też, do dzisiaj je mam Paweł_P :wink: ja niestety przy którejś przeprowadzce straciłem moją kolekcję... [ Dodano: Pią Lut 06, 2009 10:05 am ] No dobrze, wygral napęd subaru ale w WRX-ie. Z tego co zdążylem się zorientować czytając grupę seryjny np. Legacy ma staly naped na obie osie podzielony w równym procencie i oczywiście otwarte dyfry. Czy taki "cywilny" napęd SAWD wciąż wygralby w teście??? Czy gdzieś się mylę, poproszę o naprowadzenie na wlaściwy tor (bez ESP) naped wrx rozni sie od "cywilnych" legaców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Forester 2.5 n/a 4EAT MY'08 (przynajmniej Canada spec., czyli CADM ) ma inicjlany podzial wlasnie 60/40 (CADM MY'08 2.5XT z 4EAT - 45/55) co do 2.5 XT MY'08 to rzeczywiscie jest na stronie www.cars101.com taka informacja (55:45)a le co do 2.5 N/A MY'08 (60:40) to mozesz wskazac link ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Forester 2.5 n/a 4EAT MY'08 (przynajmniej Canada spec., czyli CADM ) ma inicjlany podzial wlasnie 60/40 (CADM MY'08 2.5XT z 4EAT - 45/55) co do 2.5 XT MY'08 to rzeczywiscie jest na stronie www.cars101.com taka informacja (55:45)a le co do 2.5 N/A MY'08 (60:40) to mozesz wskazac link ???? juz nie pamietam, ile razy to wrzucalem :arrow: http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf (str. 10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 naped wrx rozni sie od "cywilnych" legaców? Z tego co sobie wykoncepowałem (bo nikt mi tego nie powiedział wprost), w "cywilnych" jest stały podział 50/50. W Motorze stoi, że w opisywanym WRX centralna wiskoza w zależności od poślizu osi przerzuca moment między nimi. I to będzie pewnie różnica...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 naped wrx rozni sie od "cywilnych" legaców? Z tego co sobie wykoncepowałem (bo nikt mi tego nie powiedział wprost), w "cywilnych" jest stały podział 50/50. W Motorze stoi, że w opisywanym WRX centralna wiskoza w zależności od poślizu osi przerzuca moment między nimi. I to będzie pewnie różnica...? kazde cylilne subrau manual (poza justy) ma centralny dyfer z wiskoza. roznice polegaja na mocy tej wiskozy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Z tego co sobie wykoncepowałem (bo nikt mi tego nie powiedział wprost), w "cywilnych" jest stały podział 50/50. W Motorze stoi, że w opisywanym WRX centralna wiskoza w zależności od poślizu osi przerzuca moment między nimi. I to będzie pewnie różnica...? kazde cylilne subrau manual (poza justy) ma centralny dyfer z wiskoza. roznice polegaja na mocy tej wiskozy.... no właśnie, w "cywilnym" też musi być mozliwość przerzucenia momentu przez wiskoze, więc naped wrx i cywilnego subaru jest konstrukcyjnie ten sam (ew. ustawienia inne), dopiero sti to juz inna konstrukcja. dlatego wyniki testu w motorze powinny byc generalnie miarodajne rowniez dla zwyklych legacow forkow itd. (z manualem). ale moze nie otwierajmy tu kolejnego tematu-rzeki nt. 4x4 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się