Skocz do zawartości

Znów Subaru najlepsze!


Qba25

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna gazetka motoryzacyjna MOTOR, opublikowała krótkie porównanie - test aut 4x4. Nie przetłumaczyli przy tym niemieckiego artykułu, tylko zaprosili Kajetana Kajetanowicza (zna się, nie tylko dlatego, że jeździ w rajdach, ale mieszka w górach!) i przetestowali kilka aut z napędem na obie osie. W zestawieniu wzięły udział: alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4, Bmw 320d xDrive, Lexus LS 460 AWD, Opel Insignia 2.0T 4x4, Suzuki SX 1.6 4WD i oczywiście Subaru Impreza 2.5 WRX.

W opinii Kajetana najlepszym napędem dysponuje Subaru (a ktoś nie wiedział o tym? :mrgreen: ), ale żeby się nim pobawić trzeba wyłączyć kontrolę trakcji... Jakby ktoś to włączał :twisted:

Pozostaje się tylko cieszyć z odkrywania przez bliźnich (i dla bliźnich) prawd oczywistych :razz:

EDIT: Jeśli informacja o tym pojawiła się już na forum to nie bijcie, tylko usuńcie posta animatorzy kochani! Ja nie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazetka motoryzacyjna MOTOR

 

no, moze troche wiekszy szacunek... motor to pismo z tradycjami :roll:

(pamietam, jak byłem mały to sobie autka z ostatniej strony wycinałem i zbierałem, co za czasy były :mrgreen: )

 

Pozostaje się tylko cieszyć z odkrywania przez bliźnich (i dla bliźnich) prawd oczywistych

 

prawda, wygrała impreza WRX, symmetrical awd nie ma konkurencji, natomiast pozostali trzeba przyznać tez niezgorsze opinie zebrali, najlepiej poza subaru wypadła alfa i lexus (oba z torsenem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG, przepraszam, jeśli uraziłem :mrgreen: Ogólnie MOTOR jest dla mnie pismem ciekawszym niż AŚ, może dlatego, że ten drugi to głównie powielanie (i tłumaczenie) niemieckiej edycji. MOTOR faktycznie, pamiętam mój Tata miał spakowane rocznikami - prawdziwa kopalnia wiedzy dla motoryzacyjnie zakręconego malucha. No i w sumie pozytywnie, że rywalizują z AŚ, którego zaplecze jest nieporównywalnie większe. DOBRE, BO POLSKIE :wink:

Cieszę się również, że to porównanie prawie u mnie w domu, w Wiśle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG, przepraszam, jeśli uraziłem :mrgreen: Ogólnie MOTOR jest dla mnie pismem ciekawszym niż AŚ, może dlatego, że ten drugi to głównie powielanie (i tłumaczenie) niemieckiej edycji.

2-3 tygodnie temu widzialem w AŚ artykul zdaje sie o typach charakterow kierowcow, czy cos takiego. Patrze do Motoru, a tam DOKLADNIE taki sam artykul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czego brakowało xdrive bmw? zwykle zbiera b pozytywne opinie.

 

bardziej chodziło o całokształt a nie napęd - silnik 2.0d 177KM w połaczeniu z automatem podobno kiepsko sie sprawował

 

cuda na kiju, teoretycznie układ mocny diesel + automat + awd to wyjście doskonałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym teście brał udział także nasz forumowy kolega JacekD i bardzo sobie chwalił nowego WRX.

 

Jeżdziłem tą Alfą Spider w lato i bardzo mi się spodobał układ kierowniczy, przeniesienie napędu i fabrycznny gang - zajefajny.

 

Może JacekD sam się wypowie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda, wygrała impreza WRX, symmetrical awd nie ma konkurencji, natomiast pozostali trzeba przyznać tez niezgorsze opinie zebrali, najlepiej poza subaru wypadła alfa i lexus (oba z torsenem)

 

No dobrze, wygral napęd subaru ale w WRX-ie. Z tego co zdążylem się zorientować czytając grupę seryjny np. Legacy ma staly naped na obie osie podzielony w równym procencie i oczywiście otwarte dyfry. Czy taki "cywilny" napęd SAWD wciąż wygralby w teście??? Czy gdzieś się mylę, poproszę o naprowadzenie na wlaściwy tor (bez ESP) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może JacekD sam się wypowie.....

 

E tam co co tu dużo pisać. Jaki jest nowy WRX sedan każdy widzi. Jak dla mnie auto za bardzo odeszło od sportowego wizerunku. Całe szczęście, że nie udało się FHI zepsuć napędów i silnika... :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy ma staly naped na obie osie podzielony w równym procencie i oczywiście otwarte dyfry. Czy taki "cywilny" napęd SAWD wciąż wygralby w teście??? Czy gdzieś się mylę, poproszę o naprowadzenie na wlaściwy tor (bez ESP) :)
Automaty nie mają podzielone w równym procencie. 4EAT zazwyczaj 90:10 inicjalnie, 5EAT nie pamiętam.

 

OBKi, Forestery turbo i chyba Legacy GT mają jakąś słabą szpere z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty nie mają podzielone w równym procencie. 4EAT zazwyczaj 90:10 inicjalnie, 5EAT nie pamiętam.

 

tego jeszce nik na 100% nie strwoerdzil

 

z moje krotkiego doswiadczenia wynika ze po przesiadce z dziadka szuwarka 2.0 MT (50:50) do forka 2.5 Sports A/T (??:??) rzeczywiscie czuc inny podzial momentu (nie ma tak duzej checi do wyjezdzania tylem przy dodaniu gazu na zakrecie), ale na 100% nie jest to dolanczany naped tylny tak jak to czuc np: w nowej octavi 4x4 (90:10)

 

ja sie bardziej skalnialbym sie do (~60:40) w 4EAT przynajmniej w forku 2.5 n/a 2008

 

OBKi, Forestery turbo i chyba Legacy GT mają jakąś słabą szpere z tyłu.

 

niektore Forestery N/A tez maja szpere w tylnym dyfrze. np: moj stary 2.0 N/A MT 1999r. ma LSD w tylnym dyfrze a sports ma dolozone tez LSD do tylnego dyfra (tak wynika ze specyfikacji przy zamowieniu nowego przez 1. wlasciciela)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ja sie bardziej skalnialbym sie do (~60:40) w 4EAT przynajmniej w forku 2.5 n/a 2008 (...)

Forester 2.5 n/a 4EAT MY'08 (przynajmniej Canada spec., czyli CADM :mrgreen: ) ma inicjlany podzial wlasnie 60/40 (CADM MY'08 2.5XT z 4EAT - 45/55)

 

 

p.s. nowy Forester spisuje sie i w Rosji :!: :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja też, do dzisiaj je mam

 

Paweł_P :wink: :mrgreen:

 

ja niestety przy którejś przeprowadzce straciłem moją kolekcję... :cry:

 

[ Dodano: Pią Lut 06, 2009 10:05 am ]

No dobrze, wygral napęd subaru ale w WRX-ie. Z tego co zdążylem się zorientować czytając grupę seryjny np. Legacy ma staly naped na obie osie podzielony w równym procencie i oczywiście otwarte dyfry. Czy taki "cywilny" napęd SAWD wciąż wygralby w teście??? Czy gdzieś się mylę, poproszę o naprowadzenie na wlaściwy tor (bez ESP)

 

naped wrx rozni sie od "cywilnych" legaców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2.5 n/a 4EAT MY'08 (przynajmniej Canada spec., czyli CADM ) ma inicjlany podzial wlasnie 60/40 (CADM MY'08 2.5XT z 4EAT - 45/55)

 

co do 2.5 XT MY'08 to rzeczywiscie jest na stronie www.cars101.com taka informacja (55:45)a le co do 2.5 N/A MY'08 (60:40) to mozesz wskazac link ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2.5 n/a 4EAT MY'08 (przynajmniej Canada spec., czyli CADM ) ma inicjlany podzial wlasnie 60/40 (CADM MY'08 2.5XT z 4EAT - 45/55)

 

co do 2.5 XT MY'08 to rzeczywiscie jest na stronie www.cars101.com taka informacja (55:45)a le co do 2.5 N/A MY'08 (60:40) to mozesz wskazac link ????

juz nie pamietam, ile razy to wrzucalem :mrgreen:

 

:arrow: http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf (str. 10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

naped wrx rozni sie od "cywilnych" legaców?

 

Z tego co sobie wykoncepowałem (bo nikt mi tego nie powiedział wprost), w "cywilnych" jest stały podział 50/50. W Motorze stoi, że w opisywanym WRX centralna wiskoza w zależności od poślizu osi przerzuca moment między nimi. I to będzie pewnie różnica...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

naped wrx rozni sie od "cywilnych" legaców?

 

Z tego co sobie wykoncepowałem (bo nikt mi tego nie powiedział wprost), w "cywilnych" jest stały podział 50/50. W Motorze stoi, że w opisywanym WRX centralna wiskoza w zależności od poślizu osi przerzuca moment między nimi. I to będzie pewnie różnica...?

 

kazde cylilne subrau manual (poza justy) ma centralny dyfer z wiskoza. roznice polegaja na mocy tej wiskozy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sobie wykoncepowałem (bo nikt mi tego nie powiedział wprost), w "cywilnych" jest stały podział 50/50. W Motorze stoi, że w opisywanym WRX centralna wiskoza w zależności od poślizu osi przerzuca moment między nimi. I to będzie pewnie różnica...?

 

kazde cylilne subrau manual (poza justy) ma centralny dyfer z wiskoza. roznice polegaja na mocy tej wiskozy....

 

no właśnie, w "cywilnym" też musi być mozliwość przerzucenia momentu przez wiskoze, więc naped wrx i cywilnego subaru jest konstrukcyjnie ten sam (ew. ustawienia inne), dopiero sti to juz inna konstrukcja. dlatego wyniki testu w motorze powinny byc generalnie miarodajne rowniez dla zwyklych legacow forkow itd. (z manualem). ale moze nie otwierajmy tu kolejnego tematu-rzeki nt. 4x4 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...