WiS Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 \ No w sumie racja Już nie kombinuję, zwłaszcza, że póki co i tak mam auto bez reduktora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Dla mnie gość -"znawca subaru" wcisnął, że wajcha reduktora to włączanie tylnego napędu. Dopiero w serwisie w Białymstoku uświadomili mnie o co w tym wszystkim chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Dla mnie gość -"znawca subaru" wcisnął, że wajcha reduktora to włączanie tylnego napędu. Bo tak to jest jak ktoś "znawcą" się staje na podstawie interpretacji kontrolki "4WD Lo" zapalającej się po włączeniu redukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Marca 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Mozna powiedzieć, że odniosłem sukces - wertując najróżniejsze, "ściśle tajne" materiały dotarłem do fabrycznych danych określających elastyczność Foresterów, oraz przyspieszeń na 1/4 mili. Oto dane fabryczne: 1. Elastyczność 60 - 100 km/godz (4/5 bieg) Forester 2.0.........10,8/15,0 Forester 2.0 XT......8,1/12,8 Forester 2.5 XT......6,5/brak danych 2. Automat (z kick-down) Forester 2.0...........7,7 Forester 2.0 XT.......4,9 3. Przyspieszenie 1/4 mili Forester 2.0 MT......17,9 Forester 2.0 AT......19,1 Forester 2.0 XT MT..15,5 Forester 2.0 XT AT..16,2 Forester 2.5 XT.......14,5 To tyle danych producenta Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nemo Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Wszyscy pytaja tu o wypasione bryki a ja skromnie chciałbym sie dowiedziec jak z tą elastycznoscia jest w Imprezie 1.6 ?? czy dyrekcja ma jakies dane na ten temat bo testów napewno nie było najwyżej jakieś dane fabryczne znaczy producenta. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Odświerzę ten temat, wciąż mnie interesuje elastyczność w Legacy, bo resztę mamy zgrubsza załatwioną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Podtrzymuję odświeżenie... :wink: Z tym, że mnie najbardziej interesują dziś dane Imprezy wolnossącej, także tego wynalazku 1.6... Może poza "papierowymi" danymi komuś chciałoby się zmierzyć wyniki swego auta w praktyce...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nemo Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Otuż to WiS bardzo dziekuej za wsparcie w poszukiwaniach i również dopraszam sie o rzeczywiste dane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 1.6 to tylko z danych fabrycznych bo na Polskę nie poszedł jeszcze ani jeden egzemplarz - popytu brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 1.6 mi po krótkim namyśle przeszło... :wink: Ale wolnossąca dwójka za to interesuje mnie coraz bardziej! Także pod kątem ewentualnego tuningu, czyli jak by tu dodać jej więcej życia, nie zwiększając szaleńczo apetytu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Obawiam się, że wolnossące 2.0 są bardzo odporne na tuning. Dyrekcja się wypowiadała się w tej kwestii. Wdzięczniejsze są wersje z turbinką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Wdzięczniejsze są wersje z turbinką Hehe, jak by mnie było stać na wersję z turbinką, to bym jej już raczej nie podkręcał - aż takich wymagań nie mam! Ale zwykła dwójeczka plus reduktor, jak obliczyłem, i tak w zasadzie powinna zaspokoić moje emeryckie potrzeby... :wink: A z tą "odpornością" na tuning, to swoją drogą ciekawe...? Muszę w wolnej chwili poszukać, co Padre w tej kwestii objaśniał - bo tak na oko, to ten silnik nie wydaje sę wyżyłowany przecież, gdzieś powinien mieć zapasy potencjału... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Sub-fan kiedyś tuningowal 2.0 wolnossące w Legacy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 wolnossące 2.0 są bardzo odporne na tuning. Dyrekcja się wypowiadała się w tej kwestii. Szukam i nie mogę znaleźć. Gdyby ktoś przypadkiem natrafił, będę wdzięczny za rzucenie linką. Ale bez stresu, póki co i tak nie mam co tuningować... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101645 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Thanks Ale to, co przeczytałem - to akurat mniej więcej wiem, myślałem, że chodzi o jakąś szczególną, specyficzną odporność akurat silnika Subaru na zabiegi magiczne. "Faktycznie istotna zmiana charkterystyki silnika wolnossącego wymaga zmian mechanicznych (najprostsza to zmiana filtra powietrza, poprzez klasyczne elementy jak szlifowanie kanałów dolotowych, zwiekszanie stopnia sprężania przez planowanie głowicy lub wymianę tłoków, zmina rozrządu itd.). " Mniej więcej o tym własnie myślę... Coś zdaje się podobnego (plus dopracowanie paru innych elementów) robił kiedyś m.in. warsztat p. Jacka Chojnackiego w Nadarzynie (a'propos, czy dalej robi, ktoś może wie?) Miałem okazję parę lat temu jeździć zrobioną przez niego Hondą Civic - i do czasu Tajpera była to zdecydowanie najmilej napędzana Honda, jaka widziałem... Nie pamiętam szczegółów, ale zdaje się że koszt takiego poprawienia fabryki nie był nawet upiorny. A co by nie powiedzieć, to jednak seryjny silnik to masówka (nawet w FHI) i samo dokładne spasowanie i doszlifowanie różnych elementów powinno mu nieco pomóc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Mam pytanie - zeby nie zakladac nowego watku napisze tutaj - gdyz ma ono poniekad zwiazek... Mianowicie chodzi mi o krecenie silnika (obroty). W MY05 moc maksymalna jest bodajze przy 5600 albo 5700... a odciecie przy 7000 - moze nawet 7500 - jeszcze nie sprawdzilem ;-) Warto tak wysoko krecic?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Mam pytanie - zeby nie zakladac nowego watku napisze tutaj - gdyz ma ono poniekad zwiazek... Mianowicie chodzi mi o krecenie silnika (obroty). W MY05 moc maksymalna jest bodajze przy 5600 albo 5700... a odciecie przy 7000 - moze nawet 7500 - jeszcze nie sprawdzilem ;-) Warto tak wysoko krecic?! IMHO nie specjalnie, najlepiej trzymać się pomiędzy maksymalnym momentem obortowym a maksymalną mocą, potem wraz ze wzrostem obrotów moc zaczyna spadać. Myślę, że wychodzenie po za obszar maksymalnej mocy jest dobre, gdy lepiej już dociągnąć nieco auto niż zmieniać bieg na kolejny, bo może sie to wiązać z większą stratą czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 aflinta, w takim razie najlepszy rezultat na 400 m powinno osiagac sie ciagnac do 5700 a tak nie jest jak wiemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 aflinta, w takim razie najlepszy rezultat na 400 m powinno osiagac sie ciagnac do 5700 a tak nie jest jak wiemy... A ciągną do ilu? 7500? Na mój gust logiczne, bo nie tracą czasu na zmianę biegu albo spadek mocy jaki występuje po przeroczeniu optymalnych obrotów jest na tyle mały, że opłaca się jeszcze kręcić. Niemniej codzienna jazda niewiele ma wspólnego z wyścigami na 400m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 aflinta, dalem takie porownaniu z uwagi na jakikolwiek start... powiedzmy obok innego >200KM samochodu... pytanie jest proste... lepszy wynik osiagnie sie przy kreceniu do mocy maksymalnej tj. 5700 obr/min czy do odciecia - tj. 7500 obr/min... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Żeby odpowiedzieć na to pytanie musisz znać dokładny przebieg momentu obrotowego i zestopniowanie skrzyni biegów. Generalnie musisz zmaksymalizować funkcję momentu. Czyli zobaczyć czy lepiej "tracić" moment za mocą maksymalną i po zmianie biegu spaść na większą wartość momentu, czy lepiej ciągnąc tylko do mocy maks. i potem "tracić" moment na niższych obrotach. Modelowym przykładem pierwszego podejścia była Meganka Maxi z 7-mio? stopniową skrzynią, która wogóle nie miała dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Moje pytanie wiec kieruje do DYREKCJI - a wiec na wlasciwym forum jestem... Nie znam przebiegow MY05... moze ktos zna/ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Jeśli chodzi o STi to najlepiej jest go kręcić do 6,5 tys. obr. wyżej poprostu nie ma sensu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się