jacol Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witam! Jestem szczęśliwym posiadaczem Forestera 2.0 turbo z 1999r. Od jakiegoś czasu, gdy dodaję gazu tak, że włącza się turbo (na każdym biegu), słuchać charakterystyczny gwizd (przypomina mi gwizd dużego fiata przy przyspieszaniu). Czy ktoś wie, co może być tego przyczyną? Czy jest to groźne? W jaki sposób zadziałać aby to ewentualnie naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Tak było od początku? Tak ma być. ps. turbo się nie włącza... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 słuchać charakterystyczny gwizd (przypomina mi gwizd dużego fiata przy przyspieszaniu) To duży fiat też miał turbo :?: a żeby nie było OT, to mój też sobie pogwizduje, ale nie sądziłem, że to może przypomniać dużego fiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Fiaciory duże potrafiły gwizdać - tłumikiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Forester ma mala turbinke, to cienko gwizda. Jakby mial wieksza, to byloby gruubo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 ps. turbo się nie włącza... :cool: Masa ludzi myśli, że sią włącza Już się nasłuchałem takich "znawców" Co go lekkiego gwizdu, to u mnie równiez występuje :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 a może kolega sobie stożek założył i dlatego mu świszczy i gwizda??? jaki masz filtr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Ja nie mam turbo i też występuje taki ni to gwizd ni to buczenie przy dodawaniu gazu przy pewnych prędkościach. Z tego co sprawdziłem to nic nie jest uszkodzone. Tak jest i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Ja nie mam turbo i też występuje taki ni to gwizd ni to buczenie przy dodawaniu gazu przy pewnych prędkościach. Z tego co sprawdziłem to nic nie jest uszkodzone. Tak jest i tyle. Buczy, a nie jedzie? :roll: A tak, to N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 haha bardzo śmieszne. dowcip na poziomie użytkownika kosiarki ręcznej, uwaga na palce. z łapaczem much na masce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Nie bierz tego do siebie. Jak budze sie lewa noga przez prawe ramie, to robie sie bardzo zlosliwy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 spox, troche złośliwości w obie strony jeszcze nikogo nie zabiło Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yarpen Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 na Twoim miejscu sprawdziłbym łożyska w skrzyni - ich wycie może wywoływac podobne wrażenie. Rzecz niegroźna do momentu az posypie sie skrzynia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam!Od jakiegoś czasu, gdy dodaję gazu tak, że włącza się turbo (na każdym biegu), słuchać charakterystyczny gwizd Czy ten gwizd to tak jak w DF wyraznie z tylu, czy moze ewidentnie od strony silnika? Rozne swiszczace dzwieki moga swiadczyc o nieszczelnosciach za sprezarka. Pojawia sie tez czasem dzwiek przypominajacy "dmuchanie w butelke", to ponoc od klapy wastegate. Co jeszcze mi przychodzi do glowy, to szum/gwizd zwiazany ze zmiana ostatniego tlumika (ale wspomnialbys cos o wymienianym wydechu). Moim zdaniem to tyle "gwizdania" zwiazanego z "wlaczaniem" sie turbosprezarki. A moze sama turbosprezarka? Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Mnie to raczej przypomina' o zgrozo' dźwięk jaki czasami słyszałem w polonezach podczas jazdy, dawno to było ale było i występuje przy dodawaniu gazu tak powyżej 70-80 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Mnie to raczej przypomina' o zgrozo' dźwięk jaki czasami słyszałem w polonezach podczas jazdy, dawno to było ale było i występuje przy dodawaniu gazu tak powyżej 70-80 km/h. dyfer gwizda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 jakiegoś czasu, gdy dodaję gazu tak, że włącza się turbo (na każdym biegu), słuchać charakterystyczny gwizd (przypomina mi gwizd dużego fiata przy przyspieszaniu). Nie zauważyłeś dymienia? Zużycia oleju? Osłabnięcia samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacol Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Zauważyłem lekki ubytek oleju. W warsztacie sprawdziłem turbo i okazało się że jedna łopatka jest lekko skrzywiona. Turbo jest naprawione (przez specjalistyczną firmę Turbotech), ale ten głubkowaty gwizd jak był tak nadal jest (po przekroczeniu 3000 -3500 obrotów). Zastanawiam się czy może gdzieś jest nieszczelność, tylko nie wiem czy szukać na dolocie czy wylocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 jacol, mam podobnie "nowiutkiego" Forka. U mnie wszystko gwiżdze, sapie, wzdycha, dycha...i tak ma być To nie są nowe auta i dopóki nie słychać "metal to metal" albo "ciumkania" tylnego dyfra to wszystko ok. Zresztą, jak się nie zrazisz to będziesz się potem (kiedy zamienisz auto na nowiutkie i bez serce, czyli bez boksera ;-) )czuł nieswoje bez tych wszystkich dziwnych dzwięków starych Subarynek. :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Jesli ten gwizd bardziej przypomina cwierkanie, to jest to nieszczelnosc w okolicach laczenia uppipe, lub samo uppipe moze byc nie szczelne. Generalnie jesli ten gwizd to definitywnie nowy dzwiek, to cos jest nie tak jak powinno. Pozdrawiam, Eryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Zauważyłem lekki ubytek oleju. W warsztacie sprawdziłem turbo i okazało się że jedna łopatka jest lekko skrzywiona. Turbo jest naprawione (przez specjalistyczną firmę Turbotech), ale ten głubkowaty gwizd jak był tak nadal jest (po przekroczeniu 3000 -3500 obrotów). Zastanawiam się czy może gdzieś jest nieszczelność, tylko nie wiem czy szukać na dolocie czy wylocie? Miałem gwizd z turbo gdy poszły uszczelnienia, wirnik dostał luzu wzdłużnego i silnik w rezultacie poszedł do remontu. Tyle, że nie można mówic o lekkim ubytku oleju - chmura była tak gęsta, że nic nie było widać za mną :smile: Moja podejrzenie jest takie, że warsztat naprawiając jedno mógł zepsuć drugie. Nieszczelnośc możesz mieć w dolocie za turbiną (ale samochód byłby wtedy słabszy i kopciłby na czarno), może być to również turbina w dalszym ciągu. I jeszcze jedno - lekki świst pownien być - w VW była nawet wyraźnie słyszalny (drugiej marki nie wymienię - jakoś nie uśmiecha mi się ukrzyżowanie ;-) ) ale głośny dźwięk jak w DF to najprawdopodobniej kłopoty. Przede wszystkim zdejm rurę za turbiną i zobacz czy jest sucha. Olej w dolocie = kłopoty z turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się