cypis Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 wiec z mim wspolpracownikiem i kolega wkoncu podjelismy decyzje....czas zaczac zbierac dokumenty materialy itp i zabrac sie za budowe jakiejs rajdówki.... Mamy juz gola wyspawana bude vw scirocco i czas dalej z tym cos zrobic... Jako odwieczny kibic rajdowy troche pojecia o tym mam ale tylko w teorii. Tak wiec chetnie przyjme wszelkie info dotyczace homologacji klatki (bedzie budowana w naszej firmie przez wykfalifikowanych spawaczy na bdb sprzecie) tylko nie wiem jak sam sobie moge ja homologowac....(wszelkie prace i cala budowa auta bedzie robiona u nas) wiec chetnie przyjme wszelkie info na co uwarzac jakie dokumenty potrzebuje by bez problemowo takie auto zostalo dopuszczone do imprezy... W planie jest troche spraw na wyrost nie wymaganych regulaminem ale robionych bedzie troche dla reklamy (jak elektronika, systemy gaśnicze itp) co mam nadzieje nie bedzie kolidowalo z homoogacja auta?? Prosze o wszelkie info watki prawne na co uwarzac przy takiej pracy ) Net to jest studnia bez dna wiem le wiecej smieci tam jest niz info praktycznych ...a na forum nie ma watku poswieconego strikcie budowie samochodu do startow w rajdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Adlaczego chcecie budować na scirrocco ???? Budujcie na imprezie GC8 . Maega więcej doświadczeń,ludzi,gratów i wszystkiego . O gotowcach nie wspomnę. A jeździć będzie o niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 niestety do VW dostalismy bude z papierami pozatym taki uklad ze to tego auta beda częsci ( Sam osobiscie bym wolał impreze, ale coz od czegos trzeba zacząc...no i polityka troche wchodzi w gre:(( Jak to sie mówi uklady i ukladziki ale darowanemu koniowy w zęby sie nie zaglada:)) Wiec kontynluje watek....moze stworzymy na tym rajdowym forum jakis poradnik przynajmniej prawny i uwag ludzi bardziej doswiadczonych (A jest tu ich troche od pana AK zaczynajac:PP) jak rozpocząc przygode z sportem motorowym ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Mysle, że rozpocząć od zapisania się do jakiegoś klubu, przeczytania załącznika J i od kjs-ów cywilnym samochodem :grin: a nie od budowania sklatkowanej B-grupy... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 jak rozpocząc przygode z sportem motorowym na początek wiele cieprliwości potrzeba i tego wam życze... jakies licencje kiedyś dawno temu zrobione macie? jak nie to wskazówka emotorsport, jest jak najbardziej ok na rajdy.hoga.pl jest forum dot rajdowania, tam znajdziecie rady tych co już piewrsze samochody zbudowali, a teraz dla wygody kupili juz gotowe na stronie fia (chyba) jest wykaz homologacji wydanych na samochody. w homoologacji jest napisane jakie zmiany są dopuszczone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Do czego ma być to auto? Sprawdziłeś czy i do kiedy scirrocco ma homologację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 sirocco.....to taki starszy brat corrado.....do sportu czysto amatorskiego może się nadawać, moim zdaniem bedą kłopoty z gratami (blachy) bo technika zbliżona do golfa, ale jak piszecie macie mieć części, to życzę powodzenia, jednak polecałbym oddanie budowy pierwszego auta (co najmniej klatki) jakiemuś doświadczonemu komuś, kto to już robił, i przy okazji popatrzcie sobie, pouczcie się i dopiero zabierajcie za budowę następnej rajdówki. nie chcę gasić waszego zapału, ale unikniecie w ten sposób rozczarowań i niepotrzebnej roboty. Albo sobie załatwcie ,,kierownika budowy" , który już to robił i wam pokaże co i jak :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 tu są homologacje... http://fia.com/en-GB/sport/Pages/Homologations.aspx nie mam siły szukać [ Dodano: Pon Sty 12, 2009 10:59 pm ] ]nie chcę gasić waszego zapału, ale unikniecie w ten sposób rozczarowań i niepotrzebnej roboty to samo tez napisałem trochę wyżej... niestety świeżak może mieć liczne awarie i zamiast jeździć, będziecie wozili padło na lawecie wiem, że to mało fajna opcja, ale niestety tak to wygląda. Budowanie samochodu do katowania, to jednak spore wyzwanie...mam kolegów którzy jeżdżą już pare lat i widzę jak to wygląda... ale powodzenia życze, ponownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 cypis, emotorsport dobrze Wam radzi... i ja radzę się go posłuchać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 kajtki kiedys zaczolem ale wypadek spowodowal ze nie dokonczylem ( Jest tylko pilota) Teraz trzeba zacząc od nowa ..załacznik kiedys czytalem teraz wgryzam sie jeszcze raz w przepisy.. Co do blach mamy juz zrobione kopyta i probne elementy z włukna (blotniki, maska, drzwi ..ale te chyba zostana stalowe) wiec z BLACHARKA jak jeszcze to mozna nazwac nie ma problemu jestesmy samowystarczalni:)Nie moge nic na ten temat znalesc w regulaminach czy mozna stosowac takie elementy, jak rownierz nic na temat homolgowania klatki i materialu z jakiego bedzie robiona (chromo-molibden) Warunek ze smigamy na podzespolach VW (napewno motor prawdopodobnie 2,0FSI lub 1,8t i glowne elementy) Auto jest budowane od podstaw, silnik naped, hamulce beda nowe i troche prototypów wiec tez nie wiem jak sie sedziowie do tego wszystkiego odniosa.... Poniekad ma to byc wizytówka firmy i taka reklamówka:) W tej chwili najbardziej interesują mnie wszelkie info na temat homologowania auta i podzespolow.. Co do doswiadczenia w autach ....hmm odbudowan ostatnio cadillac deville 56r kolejnego 26r i mase nietypowych tematów dla przemysłu motoryzacyjnego w PL i EU. Nie martwie sie dotepnoscia cześci wykonaniem budowa to nie stanowi problemu, tylko jak to zrobic by sedziowe i panowie diagnosci nie mieli ale. Dziekuje za wszelka pomoc teraz zaczynam studiowac regulamin i załaczniki FIA No i jak z homologacja klatki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 napewno motor prawdopodobnie 2,0FSI lub 1,8t i glowne elementy) a jesteś pewien że można taką wydumke homologować? wiem np. że Trabant z silnikiem 1100ccm nie miał homologacji, tylko dwusów mógł się legalnie poruszać po oesach... więc pytanie gdzie tym chcesz startować? jakies bergi, kjsy i kjsopodobne wydarzenia chyba zostają... coś jak ta syrena w Wrocławia z silnikiem od Astry GSi, która A.Koper ma w avatarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Scirocco nie ma homologacji wiec do rajdów nie ma szans. Do KJS sprintów itd bedzie ok. Najśmieszniejsze że ja nie lubie VW a mam pod domem 2 i jeden robie do upalania a dokładnie są to Scirocco Swojego wybebeszam wrzucam kubły, może jakąś połklatke, twardy zawias i tyle... bawie sie. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 napewno motor prawdopodobnie 2,0FSI lub 1,8t i glowne elementy) Wlasnie seryjne scieroko nie mialo takich silników homologowanych a seryjne średnio nam odpowiadaja z racji leciwej konstrukcji, a wszelkie nowe budy sa wielkie i ocierzale:(( Dlatego tez szukam pomocy bo troche sytuacja patowa bo nowa bude bedzie ciezko zalatwic a golf czy polo nam nie odpowiadaja z gamy VW ( Plan byl taki ze skladamy oddajemy cale auto do homologacji i dalej walczymy z pzmotem....NIe wiem zalorzylem ten temat bo mamy sporo rosterek a gotowca nie chcemy !!! PS witaj Przemku:) Czyli wszelkie okregówki itp odpadaja czy ktos wie czy da sie to przepchnac bo w bude od golfiny nie chce isc... No i jeszcze jedno pytanie wg załacznika nie ma np puga 106 na oficjalnej liscie a sa widoczne na odcinkach?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 No i jeszcze jedno pytanie wg załacznika nie ma np puga 106 na oficjalnej liscie a sa widoczne na odcinkach?? cosik chyba źle patrzysz...wszystkie poruszające się po oesach samochody muszą mieć homologacją (aktualną lub utraconą- jak astry/kadety, bmw- felixa na ten przykład), a w RSMP- startują w klasie histerycznej. a obawiam się, że homologacje nie są wydawane "uznaniowo" przez PZM, tylko odgórnie przez FIA i nie na konkretne samochody, tylko na całe modele/wersje. Budowanie autka w oparciu o homologację, nie polega przecie na dopasowywaniu homologacji do tego co mamy tylko odwrotnie ale mogę się mylić. ja tylko kibic jestem i nawet nie mam GT/STI, tylko nędzne GL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Nie znam się,ale dla mnie to Mission Imposible. No chyba,że po wycofajniu Lanci,Toyoty,Audi,Subaru z Rajdów pójdą Wam na rękę Chyba było by już szybciej z golfem GTI albo audi quatro . Chłopaki a tak spytam z ciekawości.Solidna macie mieć tą klatkę, bo jak budujecie na starym i spóchniałym (ponoc jest nowe sirocco) to stać przed firma może ale jeździć nim strach.Ile to już lat nie jest produkowane ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 duzo nieprodukowane ) 76rok w zasadzie zostala tabliczka znamionowa calosc karoseri zostala juz odbudowana i mysle ze fabryka tak solidnie nie zrobila:))) Wszystko co sie dalo zostalo wyciete dorobione buda obspawana wczesniej wypiaskowana. Cel byl ze budujemy jako zabytek ale po drodze plany sie zmieniły... A ze pod jeszcze wpadł kontak z VW to i okazja sie pojawila na ściganta. Byla okazja dostania golej budy nowej od polo ale poszlismy w budowe wlasnego auta na bazie scieroko, bo jest mniejszy i nawet po naszych zabiegach lżejszy i lepiej wyważony. Nie mamy scislego kryterium czy zabierac sie za RSMP czy za np rajdy górskie,bo puki co kompletujemy dokumenty czesci i nasz czas na budowe:)) Bardziej chodzi o sprawdzenie auta, nas i o zabawe. Wiec do czego powstanie to zalerzy od tego kto nam mniej schodów zrobi (skonczy sie na górskich oby nie....) ale od czegos trzeba zacząc a nie tylko kibicowac:) Jedno co nas ratuje to ze koszta robocizny sa znikome, i bardziej bedzie to poligon doświadczalny. Wkradla sie bład 2,0TFSI lub 1,8T w sumie jestem za tym dógim bo go bardziej znam i w sumie podatny motor ) Ostateczna wersja na co kolega sie nie zgadza to budowa w kategori historycznej ale te 80-90ps mnie powala troch ( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niunia Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ja bym jednak radziła poczekać, bo od tego roku zmienia się regulamin amatorksich rajdów... Nic jeszcze nie jest pewne. Warto rowniez zapisac sie np. na forum rally.olsztyn.pl i na pewno dostaniecie odpowiedz na kazde nurtujace Was pytanie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Nie mamy scislego kryterium czy zabierac sie za RSMP czy za np rajdy górskie,bo puki co kompletujemy dokumenty czesci i nasz czas na budowe:)) Bardziej chodzi o sprawdzenie auta, nas i o zabawe. To muuusi być jakaś prowokacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buncol555 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 TomekN, z taka wydumką to może będa się z Tobą ścigać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 To muuusi być jakaś prowokacja :mrgreen: może warto więc zmienić tytuł wątku na "budujemy dziwną hybrydę, która ma sie ścigać (nie wiemy z kim ani gdzie)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 TomekN, z taka wydumką to może będa się z Tobą ścigać. Obawiam się że nie - auta zgłaszane do M.E.RC muszą mieć aktualną homologację :wink: A Scirocco o ile mnie pamięć nie myli, to chyba nigdy nie miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 A Scirocco o ile mnie pamięć nie myli, to chyba nigdy nie miał To żaden problem przecież :cool: Plan byl taki ze skladamy oddajemy cale auto do homologacji i dalej walczymy z pzmotem Poza tym, może uda się to jakoś przepchnąć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 A Scirocco o ile mnie pamięć nie myli, to chyba nigdy nie miał hmmmm a może mowa jednak o NOWYM Scirocco ?? ten przecież ma juz homologację na tory i rajdówkę też mają budować, więc może cypis, dostał budę najowszego dziecka VAG Poza tym, może uda się to jakoś przepchnąć :wink: tja, znajomości w FIA sie przydadzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 cypis, nie chce Cie zniechecac, ale to chyba wlasnie probka typowo polskiego rajdowego klimatu :roll: Naprawde tego chcesz ? Slowacja, Czechy blisko... pozdrawiam, P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 burzumie, ale do czego tutaj zniechęcać? Jaka próbka typowo polskiego rajdowego klimatu ? Tematem posta jest "budujemy rajdówkę". Skoro autor nie wie, czy baza projektu ma homologację, nie wie dokładnie jakie ma perspektywy startów tym czymś, chce homologować coś co nigdy seryjnie nie powstało, to i Slowacja, Czechy które są blisko, nie pomogą,.Chyba, że w klasie prototypów (o ile gdzieś taka jeździ) cypis chce latać.Trzeba było od razu napisać, że Bardziej chodzi o sprawdzenie auta, nas i o zabawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się