Skocz do zawartości

Decyzja zapadła :) ale pojawiają się pytania


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

I tu chcialbym też spytać o AT z H6 z 2004r. Od poprzednika rózni się tym, że jest 5biegowa i tiptronic. Czy to poprawia jakoś jej pracę w porównaniu z poprzednim, 4-biegowym modelem? Jakie tryby pracy ma ta konkretna skrzynia?

Miałem H6 (MY01) ze starszą skrzynią ,a teraz mam 5biegogową w H6 MY05. Nie jest to może mistrzostwo świata, ale lepiej niż w poprzedniku. Wydaje mi się szybsza i "tiptronic" przydaje się np. w zimie do dohamowań oraz pokonywania slajdem zakrętów :wink: . Na codzień jednak jeźdźę w trybie normalnym, na trasie, kiedy często wyprzedzam w trypie SPORT. Tak się składa, że od kilku lat wszystkie auta osobowe w mojej firmie i rodzinie mają automaty. Skrzynia Subarowska na ich tle wcale nie jest taka zła, jak inni piszą .... chociaż napewno do DSG jej brakuje :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dziś miałem okazję pobujać się Subaru OBK z 2,5 AT rocznik 2006 grudzień (podobno MY 2007). Mogę go kupić a co jest dla mnie ważne autko jest z pewnego źródła, co jest dla mnie dużym plusem.

Ha HA jak to ma byc Twoje pewne żródło :shock: Tom a widziałeś w jakim stanie ono było kupione w Newburgu, właśnie patrze na nie i sądze że nie chciałbyś widzieć to co Ja :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK podoba mi się bardziej niż Jeep Grand Cherokee i takim chcę jeździć

WJ 4.7 za dlugo bys nie pojezdzil - przynajmniej na benie - ja sie poddalem. :oops:

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 10:49 pm ]

Mogę go kupić a co jest dla mnie ważne autko jest z pewnego źródła, co jest dla mnie dużym plusem.

No i jaki jest final tego pewnego zrodla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom a widziałeś w jakim stanie ono było kupione w Newburgu, właśnie patrze na nie i sądze że nie chciałbyś widzieć to co Ja

No wklejaj fotki. Nie znęcaj się na innymi! :mrgreen: Temat mmnie mocno zainteresował!!

 

Proszę oświeć mnie! Nie zaliczkowałem i już wiem, że to co na słowo to nie w życiu. Kiedy pisałem tamten post wydawało mi się (niestety), że źródło jest pewne. Teraz kiedy branża samochodowa przeżywa kryzys i każda sprzedana sztuka się liczy zaczynam mieć mniej złudzeń. Takie jest życie.

 

Więc jesli masz coś co może mnie uchronić przed wydatkiem 300 PLN na diagnostykę to obiecuję Ci, że masz u mnie flaszkę Jacka Danielsa

 

:) Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- porównuje się ją często do skrzyni np w audi, a co z innymi samochodami?
Dużo aut ma lepszą skrzynie niż Audi.

 

wolno zmienia biegi?
Kickdown z dwójki na jedynkę to tragedia. A w 4ro stopniowym automacie ta jedynka jednak jest używana (wyprzedzanie traktorów itd.), zwłaszcza gdy (jak wsyzscy wiemy), dół w Subaru nie jest rewelacyjny.

 

Tak, że podrózujący autem kiwają się z przodu do tyłu podczas zmian?
Tak, źle nie ma :wink:

 

Wolno i mułowato rusza?
Porównaj przyśpieszenie wersji MT i AT, to poznasz odpowiedź..... :roll: :evil:

 

Czy jeszcze jakieś inne wady...
Czasami zupełnie bez sensu skrzynia przeciąga biegi, jak chcesz sobie powoli jechać. Często zdarza się, że na trójce mam już 4,5 tyś obrotów, auto ledwo przyśpiesza, a skrzynia dalej trzyma bieg. Silnik wyje, paliwo ucieka a i tak nie przyśpiesza... i tak będzie dopóki gazu nie odpuścisz.

Dla odmiany czasem zupełnie bez sensu miesza biegami nie wiadomo po co..... :roll:

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 11:31 pm ]

tamten post wydawało mi się (niestety), że źródło jest pewne. Teraz kiedy branża samochodowa przeżywa kryzys i każda sprzedana sztuka się liczy zaczynam mieć mniej złudzeń. Takie jest życie.
Już gadaliśmy o tym przez PW, ale zapraszam do obejrzenia mojej sztuki :wink: Może pozwoli Ci to odzyskać wiarę w ludzi :mrgreen: :wink:

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 11:31 pm ]

A jak wygląda podział momentu obrotowego na poszczególne osie w 5EAT?
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że inicjalny to 36:64 P:T....

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 11:37 pm ]

Silnik spalinowy wymyslono jeszcze wczesniej i nadal jest uzywany.

Kiepski argument bo:

 

1. Porównaj zaawansowanie technologiczne tamtych silników, a silników dzisiaj. To samo można odnieść do skrzyni 4EAT, która wciąż jest sprzed epoki

 

2. Silnik spalinowy nie jest jedynym rodzajem silnika, powstają cały czas nowe (wodorowe, elektryczne) koncepcje mające na celu bycie alternatywą dla silnika benzynowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda podział momentu obrotowego na poszczególne osie w 5EAT?

Wygląda, że w nowych modelach to 45/55.

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 4:58 pm ]

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że inicjalny to 36:64 P:T....

Tyle to nawet nowy STI nie ma (41/59 dla STI).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kickdown z dwójki na jedynkę to tragedia. A w 4ro stopniowym automacie ta jedynka jednak jest używana (wyprzedzanie traktorów itd.), zwłaszcza gdy (jak wsyzscy wiemy), dół w Subaru nie jest rewelacyjny.

Tragedia, to znaczy co konkretnie? Aha, mam na myśli oczywiście 5-biegową skrzynię... Z czasem i po przemyśleniach :grin: będę szukał raczej MY2004 -> .

 

Silnik wyje, paliwo ucieka a i tak nie przyśpiesza... i tak będzie dopóki gazu nie odpuścisz.

No to chyba tak już jest jakoś, przynajmniej w tych "starszych" AT. W tej chwili mam dokładnie tak samo.

 

Dla odmiany czasem zupełnie bez sensu miesza biegami nie wiadomo po co..... :roll:

Też się zdarza, gdy chcę np stopniowo zwalniać - odpuszczam powoli gaz, skrzynia zmienia bieg na wyższy, by za chwilę - bo przeciez jadę coraz wolniej - wrócić do niższego... No ale to chyba zazwyczaj tak - jeżdże AT sześć lat i przywykłem do "dziwnych" czasem jej zachowań, a na pewno trza ją dobrze poznać :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba lepiej, nie będzie korcił... :grin:
Wystarcza do przemieszczania się i sprawnego wyprzedzania, ale szału nie ma - pamiętaj :wink:

 

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 1:25 am ]

RafalW, Subaru 4AT - split 90:10 to 50:50. Can one wheel power the car? No.

 

 

W OBK jest z tyłu szpera. Jeżeli jest to tylne koło a sytuacja nie jest bardzo ekstremalna, to auto powinno ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Silnik spalinowy nie jest jedynym rodzajem silnika, powstają cały czas nowe (wodorowe, elektryczne) koncepcje mające na celu bycie alternatywą dla silnika benzynowego

Pierwszy samochód napędzany silnikiem elektrycznym powstal w 1835 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...