Jump to content

Decyzja zapadła :) ale pojawiają się pytania


TP_S
 Share

Recommended Posts

Witam Was

 

Zdaję sobie sprawę, że pytania jakie zadam pojawiają się na tym forum dość często. Dlatego proszę o wyrozumiałość. Czytam to forum od dłuższego czasu i wydawało mi się, że sporo wiem ale dziś jestem po jeździe próbnej i okazuję się, że ...

 

.. od początku :)

 

Dziś miałem okazję pobujać się Subaru OBK z 2,5 AT rocznik 2006 grudzień (podobno MY 2007). Mogę go kupić a co jest dla mnie ważne autko jest z pewnego źródła, co jest dla mnie dużym plusem.

 

Ogólnie wrażenie z jazdy są pozytywne. Szukam samochodu do podróżowania po Polsce (3-4 tysie na miesiąc). Niestety jak to bywa czasami doszukuje się minusów. Otóż:

 

- Outback jest z USA . Wiem, że nie przestroję radia, termometru itp

 

?- Ma AT. Właściciel twierdzi, że AT jest pięcio biegowa !? a w przełożeniu sport tylko 4 biegowa... hmm. Faktem jest, że na AT jest mułowaty i dopiero jak przerzucam na sport to autko miło ciągnie. Nie szukam rajdówki i właściwie to co Outback oferuje mnie zadawala.

 

?- Nie jestem pewien czy istnieje możliwość hamowania silnikiem? Mam nawyki z manuala, które przekładają się chociażby na mniejsze spalanie. Nie jest to priorytet ale małe ale musi być :)

 

nie wiem co więcej mi teraz chodzi po głowie.

 

Teraz męczy mnie wersja USA i skrzynia biegów i jej możliwości. Gdzie mogę poczytać czego się mogę spodziewać po Outback'u z USA?

 

Tomasz

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jaka to jest wersja wyposażenia (Basic, 2.5i, Limited)? OBK czterocylindrowe bez turbo mialy tylko 4 biegowy automat. Rok (i miesiac) produkcji masz na tabliczce, ktora znajduje sie na dole srodkowego slupka, jak otworzysz dzwi kierowcy. MY jest w VIN, 10 cyfra.

Duzo danych na temat aut amerykanskich, znajdziesz tutaj http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2007.html

Jezeli jest to wersja z manualna klimatyzacja, to bardzo latwo mozna wymienic radio na jakies lepsze.

Link to comment
Share on other sites

Jaka to jest wersja wyposażenia (Basic, 2.5i, Limited)? OBK czterocylindrowe bez turbo mialy tylko 4 biegowy automat. Rok (i miesiac) produkcji masz na tabliczce, ktora znajduje sie na dole srodkowego slupka, jak otworzysz dzwi kierowcy. MY jest w VIN, 10 cyfra.

Duzo danych na temat aut amerykanskich, znajdziesz tutaj http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2007.html

Jezeli jest to wersja z manualna klimatyzacja, to bardzo latwo mozna wymienic radio na jakies lepsze.

 

Wersja wyposażenia - hmm nie wiem - jutro dopytam. Jest

welur

ręczna klima

podgrzewanie przedniej szyby

zero szyberdachu :(

czujnik ciśnienia w oponach :)

... chyba wersja 2.5i (z tego co czytam na stronie z linka jaki zapodałeś)

 

Z tym radiem mnie pocieszyłeś :D

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

czy istnieje możliwość hamowania silnikiem

 

W sumie, to nie ma innej możliwości, tylko trzeba się przyzwyczaić, bo "siła" hamowania jest mniejsza, ale na oblodzonej nawierzchni, to plus.

Link to comment
Share on other sites

czy istnieje możliwość hamowania silnikiem

 

W sumie, to nie ma innej możliwości, tylko trzeba się przyzwyczaić, bo "siła" hamowania jest mniejsza, ale na oblodzonej nawierzchni, to plus.

 

Jadąc na pseudo manualu zwanym sportem odniosłem wrażenie, może mylne, że kiedy puszczam gaz to samochód zwalnia bardziej niż kiedy to robiłem na full AT. Być może to moje laickie gdybanie i fantazjowanie.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

TP_S, Skrzynia jak mowil Kuba, 4biegowa (w kazdej sytuacji ;) ). Zakladam, ze to to samo, co w wersji EU a wiec po przesunieciu dzwigni zmiany biegow w lewo, skrzynia wciaz zmienia biegi sama, ale wlacza sie tryb sportowy (chetniej redukuje, dluzej trzyma bieg po zdjeciu nogi z gazu). Kiedy przesuniesz ja w przod lub tyl, manualnie zmieniasz bieg i w tym trybie manualnym juz zostaje do momentu, kiedy przerzucisz z powrotem w prawo.

 

Tryb manualny oczywiscie (!) mozesz wykorzystac do hamowania silnikiem. Redukujesz bieg i zdejmujesz noge z gazu - w sumie tak jak przy zwyklej skrzyni MT ;)

Link to comment
Share on other sites

odniosłem wrażenie, może mylne, że kiedy puszczam gaz to samochód zwalnia bardziej niż kiedy to robiłem na full AT
Wrażenie jest poprawne. Jak masz na manualu to hamujesz silnikiem na niskim biegu. Na AT gdy odpuścisz gaz skrzynia od razu wybiera najwyższe racjonalne przełożenie, przez co siła hamowania jest mniejsza. TP_S, Pamiętaj, że jeżeli nie jeździsz bardzo powoli, to raczej cały czas z trymu manualnego będziesz korzystał.

 

Tak jak wspomnieli koledzy na górze OBK 2.5 tylko z 4ro stopniowym AT. 5cio stopniowy jest w 3.0. Nie wiem jak jest z 2.5 Turbo.

 

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu. OBK to fajne auto :wink:

Link to comment
Share on other sites

TP_S, Pamiętaj, że jeżeli nie jeździsz bardzo powoli, to raczej cały czas z trymu manualnego będziesz korzystał.

 

Tak jak wspomnieli koledzy na górze OBK 2.5 tylko z 4ro stopniowym AT. 5cio stopniowy jest w 3.0. Nie wiem jak jest z 2.5 Turbo.

 

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu. OBK to fajne auto :wink:

 

Dzięki - liczę że taki właśnie będzie. Trochę mi w tym aucie brakuje skóry i innych bajerów ale źródło pewne, niski przebieg, no nie można mieć wszystkiego - podobno :grin:

 

PYTANIE - Czy jazda w trybie MANUAL jest w jakiś sposób szkodliwa dla skrzynki poza tym, że autko żre paliwo?

 

Po dyskusjach z samym sobą, gdzie wiem jak jeżdżę, powiedziałem sobie tak:

Fajnie mam wybór - na autostradę/drogę szybkiego ruchu AT jest jak znalazł. A po takich drogach sporo jeżdżę. Tryb manual na jakąś extra okazję. Ja już się szybko najeździłem.

 

A tak poza tym, zanim wpadłem na zakup Subaru to myślałem o przesiadce na Jeep Grand Cherokee WJ z 4,7. Wystraszyłem się tylko zakrętów w JGC ponieważ od 19 roku życia jeżdżę plaskaczami. Ok OBK nie jest super płaski ale ma nisko środek ciężkości a ja wiem do czego potrzebuję auta. Z punktu A do B. Swoje już natłukłem i komfort zaczynam doceniać. Obecnie od 5 lat jeżdzę nisko zawieszonym Brava 1.8 GT. 10 sec do 100, 200 km/h zegar widział nie raz. Nie musi być szybciej, ponieważ sam wiem, że raz nie za bardzo jest gdzie szaleć, a dwa auto to jedno a umiejętności to drugie.

 

Cieszę się, że już wiem, że możliwe jest hamowanie silnikiem. Radio wymienię jak kupię to rusztowanie :D. Bez skóry i automatycznej klimy oraz lusterek w kolorze nadwozia żyć będę No chyba, że ktoś z tego forum chce sprzedać OBK z 2006 z przebiegiem 22.000 km za 53.000 :) w wersji limited :lol:

 

Tom :)

Link to comment
Share on other sites

PYTANIE - Czy jazda w trybie MANUAL jest w jakiś sposób szkodliwa dla skrzynki poza tym, że autko żre paliwo?
Nie jest szkodliwa. Ja zrobiłem już prawie 38 tyś swoim autem głównie na manualnu i absolutnie NIC się ze skrzynią nie dzieje.

 

TP_S, Ja swojego w Sierpniu będę wystawiał. 2006 rok produkcji rocznikowo 2007, 38 tyś przebiegu. Ma automatyczną klimę i lusterka w kolorze nadwozie :mrgreen: Może się jeszcze chwilę wstrzymasz :?: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

PYTANIE - Czy jazda w trybie MANUAL jest w jakiś sposób szkodliwa dla skrzynki poza tym, że autko żre paliwo?
Nie jest szkodliwa. Ja zrobiłem już prawie 38 tyś swoim autem głównie na manualnu i absolutnie NIC się ze skrzynią nie dzieje.

 

Mnie sie jakoś w głowie nie mieści, że AT ma tylko 4 biegi i gania do prawie 200. Hmm. Jakoś to niepojęte jest dla mnie ale ja humanista bardziej niż ten od zębatek :)

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

TP_S, 200 to musisz mieć długą prostą :roll:

 

No są takie - np autostrada Katowice Kraków albo Łódź Poznań :)

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Cieszę się, że już wiem, że możliwe jest hamowanie silnikiem. Radio wymienię jak kupię to rusztowanie . Bez skóry i automatycznej klimy oraz lusterek w kolorze nadwozia żyć będę No chyba, że ktoś z tego forum chce sprzedać OBK z 2006 z przebiegiem 22.000 km za 53.000 w wersji limited

TP_S mam do sprzedania swego outbacka i ma lusterka z kierunkami w kolorze nadwozia, pochodzi z pewnego zródła, tylko trochę większy przebig i może być w podobnej cenie

Link to comment
Share on other sites

TP_S, a trybie manualnym mozesz raczej zaoszczedzic paliwo! Zmieniasz bieg na wyzszy tak wczesnie jak sie da, podczas gry w trybie automatycznym czesto trzyma go troche dluzej. Ponadto hamujesz silnikiem jak dojezdzasz do swiatel, co rowniez redukuje spalanie. Nie mowie tu o jakiejs znaczacej roznicy, ale zawsze cos ;)

Link to comment
Share on other sites

TP_S, a trybie manualnym mozesz raczej zaoszczedzic paliwo! Zmieniasz bieg na wyzszy tak wczesnie jak sie da, podczas gry w trybie automatycznym czesto trzyma go troche dluzej. Ponadto hamujesz silnikiem jak dojezdzasz do swiatel, co rowniez redukuje spalanie. Nie mowie tu o jakiejs znaczacej roznicy, ale zawsze cos ;)
Than_Junior, Wiesz jaka jest różnica między teorią a praktyką :?: :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Z tego co poczytałem na forum to manual jest obarczony syndromem koła dwumasowego.

 

Jutro decydujący TEST DRIVE :) i podjęcie decyzji

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli znasz (z gwarancją) historię auta to ja bym się nie zastanawiał i bym brał. Kupujesz auto używane a nie nowe i w tym wypadku najważniejszy jest stan tego co chcesz kupić a nie dane katalogowe które można stosować porównując auta nowe. Już tylu ludzi weszło na minę, że aż strach. Zobacz ilu na tym forum sprzedaje auta po kilkumiesięcznym/rocznym używaniu. Ciekawe dlaczego tak robią? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli znasz (z gwarancją) historię auta to ja bym się nie zastanawiał i bym brał. Kupujesz auto używane a nie nowe i w tym wypadku najważniejszy jest stan tego co chcesz kupić a nie dane katalogowe które można stosować porównując auta nowe. Już tylu ludzi weszło na minę, że aż strach. Zobacz ilu na tym forum sprzedaje auta po kilkumiesięcznym/rocznym używaniu. Ciekawe dlaczego tak robią? :mrgreen:

 

Wiem, wiem, za przywilej danych katalogowych i marudzenia trzeba extra zapłacić. Bez skóry, dwustrefowej klimy, klamek w kolorze nadwozia, 6 cd zmieniarki i aluminiowych paneli na progach będę żył :D

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...