lucza Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Przypuszczam że masz pokrzywione tarcze hamulcowe,lub łożyska do wymiany.Spróbuj przy tej prędkości lekko hamować tak żeby nie doprowadzić do całkowitego zahamowania i wtedy zobaczysz czy bije bardziej czy przestaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 krzywe tarcze hamulcowe raczej nie powinny mieć wpływu na bicie kierownicy w momencie, gdy nie hamuję... (?). Łożyska wymienić można razem z piastami, w komplecie z wahaczami, i jestem blisko takiej opcji... ale zanim pójdę w koszty, chciałbym zebrać konstruktywne i oparte na doświadczeniach opinie forumowiczów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 A jak hamujesz pierwszy raz po dłuższej jeżdzie to hamulec jest mięki? chodzi mi o pierwszy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malas Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 "Bicie kierownicy" to znaczy kierownica kogos bije czy na odrwot ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 krzywe tarcze hamulcowe raczej nie powinny mieć wpływu na bicie kierownicy w momencie, gdy nie hamuję... (?). Skrzywienie tarcz jest równoznaczne z ich niewyważeniem dynamicznym-choć przeważnie mają o wiele mniejszy wpływ niż koła.Ale przy większych prędkościach + np. do tego luz w łozysku,drążku ,maglu ,czy innym"uniballu" może dać rezonanse .Tyle,że tarcze przy hamowaniu czujesz w bucie..Reszta jak sam piszesz. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Mierzyłem w ASO bicie tarcz, i niby jakieś tam jest. Nie zapominajmy jednak o tym, że bicie na tarczach może być spowodowane: a) krzywością tarcz krzywością piast Bicie na kierownicy czuję cały czas, bicie na hamulcu przy hamowaniu - lekkie ale jest. No i wciąż zgaduj zgadula, czy to tarcze (i ich dynamiczne niewyważenie i bicie całego układu jezdnego), czy piasty (przekładające się na bicie tarcz itd...). Aha, dodam tylko, że raz już tarcze wymieniłem - zimmermany na (używane co prawda, ale deklarowane, że proste ) DBA, i ... pod pedałem hamulca bicie się zmniejszyło, na kierownicy - nie bardzo... Najlepiej byłoby wymienić tarcze na nowe, i piasty ze zwrotnicami, i jeszcze wahacze, ale to się już robią całkiem duże koszty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 A próbowałeś wyważać koła dynamicznie? Ja też się męczyłem z biciem kierownicy przy prędkościach 120-130 km/h., I w końcu wyważenie dynamiczne załatwiło sprawę. Od tej pory jeżdżę jak po stole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Koła się wyważają i na wyważarce wydaje się, że jest ok. Chodzi Ci o wyważanie "na samochodzie"? nie, nie próbowałem. Tym niemniej jeśli na 2 kompletach wyważonych kółek jest to samo, to chyba raczej nie kwestia tychże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Tym niemniej jeśli na 2 kompletach wyważonych kółek jest to samo, to chyba raczej nie kwestia tychże. U mnie też ten problem występował na dwóch kompletach kół, bo to ma związek z wyważeniem całego "zespołu jezdnego" koła, tarczy, piasty itp. Nawet w przypadku nowego auta, jak to miało miejsce w moim przypadku. Warunkiem jest oczywiście właściwa zbieżność, proste felgi i opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 sebachon, a jak się wyważa dynamicznie na aucie 4x4, żeby nie popsuć sobie dyfrów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Witam. Miałem podobny problem przyczyną były sworznie wahaczy, wymieniłem i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 sebachon, a jak się wyważa dynamicznie na aucie 4x4, żeby nie popsuć sobie dyfrów? Wyważana jest tylko przednia oś, a tylną w tym czasie też trzeba podnieść. W jednym warsztacie w Wawie robię to już od lat i tam chłopaki wiedzą jak subaraki obsługiwać. Jakby co, służę kontaktem na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomo_ Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Do andre82: Te sworznie które wymieniałeś - przód czy tył i które sworznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gates Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Mialem tak w zimie, po malym upalaniu snieg wszedl w felgi, zamarzl i zrobil sie z tego lod, wyczyscilem wszystko dokladnie (niby) ale przy jezdzie dokladnie przy 100km/h auto wibrowalo po przekroczeniu predkosci o pare km wszystko wracalo do normy. Odkrecilem kola i wymylem dokladnie wewnatrz, wyczyscilem i po zalozeniu wszystko bylo juz ok Kawalek lodu zostal gdzes na feldze i przy tej predkosci niewywazone kolo dostawalo wibracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Przemeq, sprawdz czy Ci sie jeden tloczek nie zapiekal.. do wczoraj mialem ten sam objaw... a przyczyna byl jeden tloczek ciezej chodzacy niz pozostale.. drgania na kierownicy i felga uwalona z pylu klockow hamulcowych bardziej niz druga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Przemeq, sprawdz czy Ci sie jeden tloczek nie zapiekal.. do wczoraj mialem ten sam objaw... a przyczyna byl jeden tloczek ciezej chodzacy niz pozostale.. Odnosze wrazenie, ze Przemka problem zostalo juz daaaawno temu rozwiazany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Odnosze wrazenie, ze Przemka problem zostalo juz daaaawno temu rozwiazany może znów ma ten sam problem, ale boi się zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 AMI, Ciągle na wyspie? :wink: pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się