Skocz do zawartości

Dostosowanie Imprezy do polskich warunków


Fabian

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz samochód jest na 205/50 16 czy ktos próbował zmienić felgi i opony na cos w tym rodzaju?

Colin_McRae

(co to za rozmiar?))

Myślę że na takich oponach zwiększyła by się średnia prędkość podróżowania po tym czymś co u nas nazywają drogami:) :lol:

to na bank jakies 15'ki :razz:

 

ja akurat w lecie jezdze na 205/50-R16, a zima na 195/60-R15... nie sa to zadne opony wyczynowe, a zwykle zimowki (z indeksem Q :mrgreen: ), ale jezdzi sie jakby o wiele fajniej niz na letnim zestwie - zawieszenie pracuje lzej, lepiej reaguje na rozne jamki, nierownosci, etc., a uklad kierowniczy tez niby jakos lepiej pracuje :roll: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A może 12" lub 13" i profil opony 100 - będzie fajny balon, a jak ciśnienie w oponach zrobisz 0,5 bara to poprawi się też komfort jazdy po dziurach :lol::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na poważnie to ja bym też został przy seryjnych 16-tkach. Skoro ludzie jeżdżą na 17 a nawet 18 w Subaru to i profil 60 spokojnie się zmieści bo wszystko zależy od offsetu felg a skoro zostałbyś przy seryjnych felgach to offset jest odpowiedni i spokojnie można założyć wyższy profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wnioskuję, bo nie napisałeś jasno, że jeździsz Imprezą, na zime najlepiej 195/65/15 lub 195/60/15 lub ewentualnie 205/55/16. Profilu 50 bym nie zakładał, na naszych dziurach po prostu szkoda zaweszenia, felg i plomb z zębach, jak ktoś ma... :grin: oczywiscie da sie jeździć i na 205/40/17, ale za jakie grzechy? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogół problem się bierze z za dużych hamulców, które wymuszają poniekąd używanie wiekszych felg i co z tym idzie-opon. Ja założyłem do STi na zimę hamowniki od WRxa, teraz wchodzą mi 16 z 205/55/16, wolałbym np. 185/60/16, ale skąd skojarzyć takie opony...węższa opona daje w zime wiekszą przyczepność na sliskim, bo ma większy nacisk jednostkowy, a wyższy profil zapewnia wiekszy komfort na dziurach i koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w GTku z 2000 roku zalozone 195/60/15 na zime i jest o wiele przyjemniej jesli chodzi o komfort, jazde w koleinach i przyczepnosc na sniegu.

Ale nie ma sie co oszukiwac - jak nie ma sniegu i jest tylko mokro, a nie daj Boze sucho, to na zakretach sie taka opona zauwazalnie bardziej podwija niz seryjne 205/50/16.

 

Do tego w GTku od MY99 trzeba kupic specjalne felgi 15, ktore wejdą na 4 tloczkowy hamulec. Wiekszosc felg wyczynowych przeznaczonych na szuter wchodzi na ten hamulec (np. Braid takie robi w miare tanie i fajne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba żadnyach specjalnych felg wystarczy mieć felgi z grupy VW 5x100 tylko trzeba odpowiedni pierścienń centrujący dorobic i tyle. Chodzi o to żeby ET było mniejszeniż w seryjnym subaru a dokładnie ET <37. Wtedy każda 15" wejdzie na zacisk 4 tłoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...