Jacky X Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Czy jest sens wstawiać do GT zamiast seryjnej wiskozy centralnej (chyba 4 kg) - 12 kg wiskozę STI ??? Jak zmieni się charakterystyka napędu auta ? Plusy i minusy. No jak to jest z tą wiskozą , co się dzieje z pozostałymi kołami jak kręcimy jednym kołem przednim a co się dzieje jak kręcimy jednym kołem tylnym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Jest sens. A jeszcze większy sens jest zmienić wszystkie trzy dyfry. Wtedy można robić tak: A poważnie, wymiana dyfrów jest najlepszą modyfikacją jaką można zrobić w GT'ku. Po wymianie samochód prowadzi się tak jak powinien, a przede wszystkim nie pluje przodem. Po wymianie mój czas na rozecie poprawiłem o 4 sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 A jak to zmienia sytuację w codziennym korzystaniu z samochodu? Wskazałbyś jakieś minusy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszGT-RS Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 I od którego dyferencjału rozpocząć wymiane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 mati, rozumiem, że w przypadku automatycznej skrzyni warto zacząć od...wymiany skrzyni ? A serio - żeby robić TAK jak na fotce, to co można zmienić w przypadku automatycznej skrzyni ? Czy w ogóle coś można zrobić (poza wymianą skrzyni ofkorsik) ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 A jak to zmienia sytuację w codziennym korzystaniu z samochodu? Wskazałbyś jakieś minusy? Przy wolnych manewrach, np. parkowanie, samochód wydaje z siebie różne dziwne dzwięki :wink: [ Dodano: Sro Lis 05, 2008 8:49 am ] I od którego dyferencjału rozpocząć wymiane? Ja wymieniałem wszystkie trzy na raz. Ale gdybym to robił w etapach to najpierw przód + środek, bo oba są w obudowie skrzyni biegów, a potem tył. [ Dodano: Sro Lis 05, 2008 8:53 am ] mati, rozumiem, że w przypadku automatycznej skrzyni warto zacząć od...wymiany skrzyni ? A serio - żeby robić TAK jak na fotce, to co można zmienić w przypadku automatycznej skrzyni ? Czy w ogóle coś można zrobić (poza wymianą skrzyni ofkorsik) ? Pozdrawiam Grzegorz Nie wiem jaki jest dyfer tylny w automacie, może da się włożyć płytkowy. Ale chyba najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana skrzyni na manualną, oczywiście łatwiej byłoby wymienić cały samochód, ale wiem że tego nie chcesz robić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 @Dzięki Mati Czyli rozumiem : - środek wiskoza 12kg - przód helikalna czyli LSD Masz jakiś pomysł skąd wziąć graty ? Pliz PM. Co miało na przodzie LSD , STI v V/VI ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioF Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 bez tez czasami sie uda :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 bez tez czasami sie uda :wink: Ale ja to robiłem na suchym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Skąd wynikają te trzaski przy wolnych manewrach i czy są b.dokuczliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 @Dzięki Mati Czyli rozumiem : - środek wiskoza 12kg - przód helikalna czyli LSD Masz jakiś pomysł skąd wziąć graty ? Pliz PM. + tył płytkowy. Skąd wziąśc graty? Z ASO, a jak nie będą mieli to... no jak myślisz? :wink: Co miało na przodzie LSD , STI v V/VI ??? 22B i kilka innych limitowanych wersji. [ Dodano: Sro Lis 05, 2008 9:34 am ] Skąd wynikają te trzaski przy wolnych manewrach i czy są b.dokuczliwe ? Wynikają z tego że koła chcą się kręcić razem, a podczas skręcania pokonują różne odległości. Nie są dokuczliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Dla jednego dokuczliwe, dla innego nie. Przy wszystkich wolnych manewrach stuka niemiłosiernie, mi to jednak kompletnie nie przeszkadza. Dużym plusem zmienionych dyfrów jest to, że możesz dokładnie zdecydować kiedy postawić samochód bokiem i jak długo (oraz dokąd) tym bokiem jechać. Oczywiście jest to możliwe bez dyfrów, ale dyfry znacznie to ułatwiają. Kolejnym plusem jest możliwość wcześniejszego dodania gazu jeszcze w zakręcię. Osobiście mam dyfry płytkowe Cusco i jestem bardzo zadowolony. Ich minusem może być konieczność częstszych przeglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Dobra, to ja mam dodatkowe pytanie - niektore samochody maja helikalne LSD z przodu, niektore AP Suretrack. Czy moglby mi ktos objasnic roznice teoretyczne i praktyczne tych dwoch rozwiazan? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Wynikają z tego że koła chcą się kręcić razem, a podczas skręcania pokonują różne odległości. Nie są dokuczliwe. Chodzi o przednie i tylne koło wewnętrzne czy raczej o przednie koło wewnętrzne i zewnetrzne ? Czyli mechanizm różnicowy zostaje wyłączony ? Nie prowadzi to do uszkodzeń napedów ? W końcu trzaski wynikają z jakiś naprężeń. Aha . I dlaczego w STI szpery nie strzalają podczas wolnych manewrów ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 AMI, poczytaj sobie ten FAQ na NASIOC-u. Zawiera trochę przydatnych informacji nt dyfrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Nie wiem jaki jest dyfer tylny w automacie, może da się włożyć płytkowy. Ale chyba najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana skrzyni na manualną, oczywiście łatwiej byłoby wymienić cały samochód, ale wiem że tego nie chcesz robić Dzięki. I co tu dużo gadać, jeszcze skleroza Cię nie dogoniła - dobrze pamiętasz co wiesz Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Dobra, to ja mam dodatkowe pytanie - niektore samochody maja helikalne LSD z przodu, niektore AP Suretrack.Czy moglby mi ktos objasnic roznice teoretyczne i praktyczne tych dwoch rozwiazan? Pozdrawiam Helicalny jest lagodny i niestety 1 way, suretrak to taki rodzaj szpery plytkowej ale nierozbieralny. W srodku sa "kamienie" trapezowe i po 3 plytki na strone, roznica predkosci powoduje rozpieranie plytek przez kamienie, tak bym to ujal najbardziej w obrazowy sposob :smile: no i jest 1,5way minimum, niektore zrodla podaja 2way... [ Dodano: Sro Lis 05, 2008 11:22 am ] Czy jest sens wstawiać do GT zamiast seryjnej wiskozy centralnej (chyba 4 kg) - 12 kg wiskozę STI ??? Jak zmieni się charakterystyka napędu auta ? Plusy i minusy. No jak to jest z tą wiskozą , co się dzieje z pozostałymi kołami jak kręcimy jednym kołem przednim a co się dzieje jak kręcimy jednym kołem tylnym ? 12kgf sa tylko do staruchów :roll: (max do 98r) od 99/00 sa tylko i wylacznie 20kgf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Sprobuje poczytac stronke podana przez blue - moze mi to tez rozjasni cos. A w praktyce w prowadzeniu jak odczuwalna moze byc ta roznica? Bo przyznam szczerze, ze zupelnie ine jestem w stanie sobie tego wyobrazic, co to moze w praktyce w prowadzeniu sie samochodu oznaczac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 AMI, w praktyce oznaczo to że masz o wiele większą kontrolę nad tym co się dzieje. Jak dodajesz gazu to masz pewność że koła będą się kręcić wszystkie, a nie tylko te które mają najmniej przyczepności. Z drugiej strony przy hamowaniu nie blokuje się tylko jedno koło (ja nie miałem ABS'u). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Sprobuje poczytac stronke podana przez blue - moze mi to tez rozjasni cos.A w praktyce w prowadzeniu jak odczuwalna moze byc ta roznica? Bo przyznam szczerze, ze zupelnie ine jestem w stanie sobie tego wyobrazic, co to moze w praktyce w prowadzeniu sie samochodu oznaczac. powiem jak to wyglada w przypadku torsena i suretraka z przodu na przykladzie GTka, torsen dziala na "gazie" ale przy wikekszych predkosciach(napadania ostrego zakretu) ma tendencje do plucia przodem, a suretrak jest ma ta granice polozona znacznie wyzej, torsen dziala lagodnie, po prostu nie czuc jego dzialania na kierownicy a przy suretraku czasem czuc efekt szpery plytkowej (przeskakiwanie i stukanie przy skretach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Dzieki komancz. Tak swoja droga jak sie ma to stukanie/przeskakiwanie do zywotnosci tego rozwiazania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Dzieki komancz.Tak swoja droga jak sie ma to stukanie/przeskakiwanie do zywotnosci tego rozwiazania? mysle ze tutaj objawiaja sie wady suretraka, poniewaz w przeciwienstwie do standardowej szpery plytkowej ktora jest w pelni rozbieralna i istnieje mozliwosc wyminay poszczegolnych czesci: plytek/sprezyn, krzyzaka, kosza itp, tak w suretraku jest caly monoblok nierozbieralny, ale poki co nie znam jakiegos nagminnego psucia sie tych szper... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Pamiętam jak ktoś napisał,że wkłada w GT 99/00 szperę 20 kg to się ktoś w głowę popukał do czego mu ta szpera bo zrobi z auta coś nie do jazdy.Odpowiedź brzmiała (chyba)Track D. - co by to nie znaczyło . Strzelam,że jest to jakaś odmiana sportowej jazdy samochodem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Track Day, czyli jazda po torze Moim zdaniem 20 kg sprawdza się dobrze właśnie przy takich zabawach, świetnie też jeździ się po oesowych, szybkich partiach. Przy ciasnych zakrętach i nawrotach jest dla mnie (i nie tylko) zbyt podsterowna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 1)A jekie szpery ma STI MY 02(lub coś w górę co już miało 6 biegów) z MT6 ??? 2)Dlaczego nie wykazuje w/w strzelania jak przy LSD w GT ? 3) Czy 20kg szpera w warunkach drogowych coś namiesza ? 4) Czy MY 99/00dostawało coś innego na przód jak Sure track ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się