Skocz do zawartości

5000 PLN NA PODRASOWANIE WRX 2002


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie wybiorę kompletny zestaw Supersprinta 3 cale Racing System (bez kolektora).

 

Jeżeli nie masz zamiaru w przyszłości przekraczać 300KM, to bezsensem jest ładowanie się w 3 calowy wydech. Będzie głośniej i to chyba sporo i nic poza tym.

 

Czy może ktoś z Was słyszał taki wydech? Chciałbym,żeby autko ładnie brzmiało,ale nie za głośno.

 

Supersprint naprawde fajnie brzmi.

 

Jeśli chodzi o elektronikę to zastanawiam się między Ecutec a urządzeniem o nazwie Piggy Back SMT6. Podobno efekt jest podobny. W tym drugim istnieje możliwość szybkiego wyboru zmiany mapy (np. mapa A - seria, mapa B - Full Power).

Może macie jakieś praktyczne doświadczenia, które ułatwią mi wybór (MarcinJ bardzo przekonuje mnie do Ecutec'a)?

 

SMT? Nie wiem czy jest u nas dobry fachowiec który to wystroi :roll: A to jest najważniejsze. Nie ważne czy wybierzesz remap, którąś ze świnek, najważniejszy jest człowiek, który to prawidłowo i bezpiecznie wystroi.

Co do wyboru mapy to w Ecuteku też mogą zrobić dwie, ale jest to bezsensu. Gwarantuje Ci, że nie będziesz używał tej zwykłej :twisted:

Moim zdaniem to wybierz albo ecuteka albo unichipa, bo są u nas dobrzy fachowcy od tego.

 

Aha,dodam,że chciałbym mieć ok 260KM i moment w granicach 350Nm,a zarazem auto w którym nagle wybuchnie silnik....

 

A to ja Ci mogę wystroić, nawet dam gwarancję...że wybuchnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Marcin, nie rób sobie jaj, przecież wiesz co miałem na myśli :wink:

Dokładnie chodziło mi o to, że na hamownię nie starczy.

Strojenie zawsze kończy się sesją na drodze, aby dokonać ostatecznych korekt i doszlifowania mapy.

Dyskusja droga vs hamownia jest zazwyczaj długa i bezsensowna, więc proponuję nie kontynuować ;-)

 

:lol: Dopiero teraz zajarzyłem. Zaganiany dzisiaj jestem, głowa mi paruje.

Ale Alex ma zdaje się dobrą cenę na supersprinta, więc może starczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,czy coś z tego wyjdzie. Nikt nie jest w stanie określić dokładnie,jak głośny jest ten wydech,a pisałem,że nie chcę ryczącej rajdówki (na codzień do jazdy oczywiście) :)

Na stronie www.supersprint.com elementy tego układu mają oznaczenie "For racing use only ". Dzwoniłem do paru osób,ale podają mi różne interpretacje tego oznaczenia. Jedni mi mówią,że tłumik jest za głośny,drudzy,że jest głośny prawie tak samo co zwykły 2,5 cala tylko nie ma jeszcze homologacji na ulice. Total odjazd....

dodam,że interesują mnie elementy o symbolach:

961705

961711

961713

960701

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też chodzi po głowie taka modyfikacja (wydech 2,5 + wizyta w Ecu), dlateg bacznie śledze każde posty , szczególnie te z modyfikacjami WRX'a. Z góry dziękuję za wasze dobre rady i zachowanie powagi w tych postach :lol:

 

Pozdr.

 

Acha, MarcinJ: Z tego co pamiętam, masz cały wydech Devil'a (u mnie narazie końcówka). Jakieś zauważalne wady tego wydechu?

 

ALEX: Będzie odjazd jak Cię "złapie" policja...czego oczywiście nie życze.

 

Kiedyś hwojtek pisał, że miał doczynienia z wydechem 3 cale w imprezie. Twierdził, że...było głośno. Tylko tyle pamiętam z tego postu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX "For racing use only " sądzę że oznacza tyle że nie ma homologacji :roll:

Nie sądze żeby był specjalnie głośniejszy od innych wydechów z jednym przelotowym tłumikiem. Sama turbina już sporo wycisza.

 

QK Devil jest troszke głośniejszy od np. supersprinta, no i brzmi dosyć surowo we wnetrzu. Z zewnatrz juz jest ładnie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zostawisz seryjny tlumik to bedzie cicho. Ja mam wlasnie taki zestaw uppipe i downpipe Helix oraz seryjny catback. Na zewnatrz jest tylko troche glosniej, a w srodku nie ma prawie roznicy pomimo tego ze mam kombi. Jesli jednak upierasz sie przy zmianie calego wydechu to kup downpipe ze sportowym katalizatorem, albo tlumik z jak najwieksza puszka. Najglosniejsze sa tlumiki w ksztalcie dzialka armatniego :lol:

Czy ta downpipe ma calkiem otwarty wlot z turbo czy tez zaslania wastegate?

hks_dpipe.jpg

Jesli ta druga opcja to kiepsko. Najlepiej kupic otwarta downpipe z przegroda.

cus_dpipe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zawirowania. W turbo ze zintegrowanym wastegate, klapka zaworu nie otwiera sie pod katem prostym i kieruje spaliny w strone wylotu z turbo. Pogarsza przeplyw. Najlepsza jest downpipe z dobrze zaprojektowana przegroda, ale to jest trudne do osiagniecia poniewaz rozne modele turbin maja inne ksztalty obudowy, pozostaje jedynie samodzielne wykonanie. Downpipy z duzym otworem sa niewiele gorsze, przy lepszych egzemplazach czasem ciezko zauwazyc roznice na hamowni.

Najgorsze rozwiazanie to downpipe z malym otworem i zaslonietym zaworem wastegate. Z tego co znalazlem to niestety Supersprin jest wlasnie taka downpipe (do tego niezmiernie droga - ile kosztuje w PL?). Tutaj jest test WRX'a z wydechem Supersprinta http://www.sportcompactcarweb.com/projectcars/0206scc_subaruwrx/ i artykol na temat konstrukcji wydechu http://www.users.bigpond.net.au/msgofast/exhaustsystems.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na układ 2,5 cala. Down pipe kosztuje w Polsce 950 PLN.

Pozdrawiam

Kuba,teraz już kompletnie nie wiem co mam robić. Jeszcze godzinę temu byłem zdecydowany na następującą konfigurację:

Zestaw 2,5 cala (ostro przestraszyli mnie niektórzy z tym hukiem :) ):

- up pipe nr kat 960711

- down pipe (bez kata) 961601

- końcowy wydech 961605

Pozostawiłbym tłumik środkowy

no i jednak chyba strojenie w Ecutec

Czekam na opinie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, masz własne odczucia i nimi sie kieruj wybierając wśród opcji jakie tu przedstawiono Ci.

Liczę na pomoc forumowiczach. Takiej konfiguracji nigdy nie miałem. Nie chcę wydać... więcej niż 5000 (Mamusia się zezłości,bo to kosztem drugiego budżetu) i mieć ładnie błyszczące rury pod samochodem i możliwość pochwalenia się kolegom,że mam drogu wydech!!! Nie o to chodzi. Chcę,żeby autko jeździło i zostało coś na paliwo. Jeśli nie ma alternatywy, kupię zestaw Supersprint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze przy takim budzecie masz dosyc ograniczone pole manewru.

 

Uni+strojenie to ok 3,5 tys zlociszy.

SMT6 pewnie wyszloby taniej ale nie ma doswiadczenia z zakladaniem go do Imprezy (chociaz byly pewne proby i zdaje sie, ze cos tam sie nawet udalo)

Ecutek - nie pamietam dokladnie ale tez cos kolo 3 - 3,5 tys.

 

Czyli jakby nie patrzec zostaje Ci poltora tysiaca na wydech, a to troche za malo.

 

Poszukaj uzywanego, kompletnego ukladu SS (2-3 tys), albo zrob w El-Tecu, u Grabowskiego albo u Kalinskiego (w Poznaniu). Duzej roznicy w cenie nie bedzie.

 

Potem dozbieraj brakujaca kase na kompa...

 

Chyba innego wyjscia nie ma.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...