ALEX Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Mam WRX'a 2002 (przebieg 17000) km. Seria + zawór blow off. Wydech seria (chociaż szukam "sportowego"- szukaj w dziale Sprzedam-Kupię ) Chcę wydać 5000 pln na zwiększenie mocy i elastyczności w Subarynce. Jeśli macie jakieś doświadczenia w modyfikacjach (dających przyrost więcej niż 10HP), po których nie będę wybuchały silniki proszę o informacje w tym temacie z dokładnym opisem zabiegu, wykonawcy zabiegu i efektu. Pozdrawiam Paweł
Niuniek Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Marcin J ma swojego WRX potworka, naprawde fajnie jeździ
ALEX Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 No to czekam MarcinJ...Chcę,żeby reflektory aż się uginały po wciśnięciu gazu (Marcin rozumie)
Kuba Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 To ja bym samodzielnie poskaldal sobie Prodrive stage 3 (z pomoca Ecutek'a). Po pierwsze sprzedaj BOV, bedziesz mial tysiaca wiecej na modyfikacje. Z tego co widac na zdjeciu powyzej, mozesz narazie zrezygnowaz ze srodkowej rury i tlumika. Precat (uppipe) mozesz sobie zrobic sam wedlug tego przepisu http://webpages.charter.net/baraboo_halls/auto/wrx/up/uppipe_fix.html, wysokiej klasy downpipe bez katalizatorow kosztuje okolo 300$, silikonowe weze do IC okolo 130$. Na koniec program Ecuteka. Tlumik mozesz poszukac jakis uzywany lub kupic go pozniej.
ALEX Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 Jeszcze jedno pytanie! Mam układ wydechowy (robiony przez fachowca od tłumików) pozostały po moim GT MY00. Układ z przed katalizatora do końca. Czy jest taki sam w WRX?Nie sprawdzałem,leży gdzieś na strychu....można go wykorzystać? GT brzmiało na nim SUPER!!!
Kuba Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Jesli mechanicznie bedzie pasowal to mozesz go uzyc bez problemu. Ewentualnie oddaj go do przerobienia zeby dalo sie go zalozyc. Tutaj sa dwa tanie wydechy z ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7944770258&category=33630 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7943575207&category=33630 Widzialem z bliska ten pierwszy, jakosc wykonania jest dobra, moje najwieksze zastrzezenia budzi wlod z turbo do downpipe. Zrobili go po prostu sciskajac rure i przez to ma on mala objetosc, moze stawiac wiekszy opor.
gr1zly Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Mozesz zalozyc sprzet prodrivu, mysle ze chip tunning tez jest jakims rozwiazaniem, zakup wiekszej turbiny itp.., zalezy jak bardzo chcesz przerobic auto
ALEX Posted January 3, 2005 Author Posted January 3, 2005 Mozesz zalozyc sprzet prodrivu, mysle ze chip tunning tez jest jakims rozwiazaniem, zakup wiekszej turbiny itp.., zalezy jak bardzo chcesz przerobic auto do bezpiecznych granic....sprawdzonych granic Sprzęt Prodrive...chyba inna kasa Mylę się?
marcin@klubsubaru.pl Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Wydech + elektronika (ja polecam Unichip). Masz szanse zmieścić się w 5000, może minimalnie więcej, w zależności od wyboru układu wydechowego. Jakieś 265KM i bodaj 340Nm.
ALEX Posted January 3, 2005 Author Posted January 3, 2005 Wydech + elektronika (ja polecam Unichip).Masz szanse zmieścić się w 5000, może minimalnie więcej, w zależności od wyboru układu wydechowego. Jakieś 265KM i bodaj 340Nm. Marcin!! Jakieś namiary... PS. Interesuje mnie cena STI, którego sprowadzasz. Proszę o info na PW Pozdrawiam
Waldemar Biela Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Chcę wydać 5000 pln Wiem Alexsiu jak to zrobic, zeby po tym szmalu nie zostalo sladu............ w zyciu nie zgadniesz. Mamusia
Waldemar Biela Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Na ten "drugi cel" :wink: mam inny budżet Czy te budżety so chociaż letko zblizone wartosiom ???? Mamusia
ALEX Posted January 3, 2005 Author Posted January 3, 2005 Budżet podobny...ale do rozdysponowania w krótszym czasie. Warunek uruchomienia Budżetu 2..właściwe wykorzystanie Budżetu nr 1 (zgodnie z tematem posta)
marcinJ Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Mam WRX'a 2002 (przebieg 17000) km. Seria + zawór blow off. Wydech seria (chociaż szukam "sportowego"- szukaj w dziale Sprzedam-Kupię ) Chcę wydać 5000 pln na zwiększenie mocy i elastyczności w Subarynce. Jeśli macie jakieś doświadczenia w modyfikacjach (dających przyrost więcej niż 10HP), po których nie będę wybuchały silniki proszę o informacje w tym temacie z dokładnym opisem zabiegu, wykonawcy zabiegu i efektu.Pozdrawiam Paweł Czyli kpl. wydech + elektronika (unichip lub remap) Ale jeśli będziesz chciał jakiś nowy markowy wydech to w 5kpln się na pewno nie zmieścisz. Pozostaje kupić używany lub robiony na zamówienie (np.Grabowski, Eltec) Dobrze zmienić też up-pipe (pozytywnie wpływa na moment) a ori ma strasznie wąskie gardło. Po tych zmianach, tj. napisał Marcin powinieneś mieć 265KM spokojnie i nieporównywalnie więcej elastyczności.
marcinJ Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Jeszcze jedno pytanie! Mam układ wydechowy (robiony przez fachowca od tłumików) pozostały po moim GT MY00. Układ z przed katalizatora do końca. Czy jest taki sam w WRX?Nie sprawdzałem,leży gdzieś na strychu....można go wykorzystać? GT brzmiało na nim SUPER!!! Jest trochę inaczej, chyba mocowania w innych miejscach, ale da się zaadoptować, najlepiej przymierz. To jest 2,5cala?
ALEX Posted January 4, 2005 Author Posted January 4, 2005 Prawdopodobnie wybiorę kompletny zestaw Supersprinta 3 cale Racing System (bez kolektora). Czy może ktoś z Was słyszał taki wydech? Chciałbym,żeby autko ładnie brzmiało,ale nie za głośno. Nie wiem,czy jest duża różnica w dB między zestawem 2,5 a 3,0. Jeśli chodzi o elektronikę to zastanawiam się między Ecutec a urządzeniem o nazwie Piggy Back SMT6. Podobno efekt jest podobny. W tym drugim istnieje możliwość szybkiego wyboru zmiany mapy (np. mapa A - seria, mapa B - Full Power). Może macie jakieś praktyczne doświadczenia, które ułatwią mi wybór (MarcinJ bardzo przekonuje mnie do Ecutec'a)? Aha,dodam,że chciałbym mieć ok 260KM i moment w granicach 350Nm,a zarazem auto w którym nagle wybuchnie silnik.... Czekam na FACHOWE rady. Pozdrawiam
marcin@klubsubaru.pl Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Jeżeli chcesz mieć supersprinta to możesz to zrobić pod warunkiem, że elektronikę będzie ktoś stroił na drodze (bo na hamownię to już nie wystarczy). 3 cale będą wyraźnie głośniejsze od 2,5. Podstawowe znaczenie dla bezpieczeństwa ma osoba stroiciela i sprzęt z jakiego korzysta. Ecutek ma duże doświadczenie (ale stroi na drodze), unichipa sprzedają i stroją osoby z dużym doświadczeniem (i stroją na hamowni) nie wiem jak smt.
ALEX Posted January 4, 2005 Author Posted January 4, 2005 3 cale będą wyraźnie głośniejsze od 2,5. Wyraźnie? Aż tak źle. Nie chcę,żeby przejazd między autami wzbudzał wszystkie alarmy i żeby dzieci uciekały do domów
Azrael Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Marcin - ja chciałbym się odnieśc do uzywania hamowni w strojeniu - ostanio trochę się interesowałem tematem i okazuje się że znani mi najlepsi tunerzy w UK to albo stroja auta na drodze albo na hamowni silnikowej, rolek to uzywają tylko i wyłacznie do sprawdzania efektów. Np. Motosport Developments które jest dla mnie takim guru jeżlei chodzi o systemy sterowania silnikiem pobiera dodatkową opłatę za strojenie auta powyżej 400KM czy 500KM gdyż potrzebują wtedy zamkniętego toru i nie mogą zrobić tego na ulicy. Z resztą z polkich doświadczeń to np. Supra Lost Boya na drodze ma powiedzmy 20-30 stopni ACT a na hamowni z wiatrakiem na maksa miała 60. Cięzko mówić tu o takich samych warunkach. Ale przechodząc do peuenty - zastanawiam się czy rzeczywiście hamownia ma sens w strojeniu - może w budowaniu podstawowej mapy tak, ale tak genealnie to nie wiem.
marcinJ Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Jeżeli chcesz mieć supersprinta to możesz to zrobić pod warunkiem, że elektronikę będzie ktoś stroił na drodze (bo na hamownię to już nie wystarczy). :shock: Dlaczego supersprinta trzeba stroić na drodze? I czy dot. to tylko supersprinta?
Azrael Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 MArcinowi chodizło o to że nie starczy wtedy kasy na hamownię.
marcin@klubsubaru.pl Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Marcin, nie rób sobie jaj, przecież wiesz co miałem na myśli :wink: Dokładnie chodziło mi o to, że na hamownię nie starczy. Strojenie zawsze kończy się sesją na drodze, aby dokonać ostatecznych korekt i doszlifowania mapy. Dyskusja droga vs hamownia jest zazwyczaj długa i bezsensowna, więc proponuję nie kontynuować ;-)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.