kfarel Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam Kolegów. Mam pewien problem z Outbackiem 2.5 Xt 05,tj od pewnego czasu autko prz dolnych obrotach 1000-3000 w momencie gwałtownego przyspieszania "zastanawia" się chwilkę i trochę szarpie,przy powolnym wciskaniu gazu nie ma tego problemu,mija też powyżej 3000 obr.,sondy sprawne check się nie pali , może ktoś z kolegów miał podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 A nie odczuwasz po prostu bardziej turbodziurę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfarel Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 To się stało po jakimś czasie,przedtem w dolnych obrotach było oczywiście "słabiej" ale płynnie be z szarpania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Na dzień dobry zatankuj inne paliwo, po drugie sprawdź przepływomierz , po trzecie nieszczelności w dolocie, po czwarte jedź do kogoś kumatego :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 A swiece i kable? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 A swiece i kable? Olleo, domniemiuje ze outback 2.5xt, to amerykan z silnikeim turbo, więc w tym roku juz nie bylo kabli tylko cewki, po drugie ma zamontowane pewnie świece platynowe które wymienia sie co 60tys. km. , i one są naprawde mało "awaryjne", znam przypadek co gosć nie zmienił ich przez 180 tys. km i dalej działały :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 No moj Fores ma juz 171kkm i chyba wciaz oryginalne swiece, a kable to juz na pewno, wiec nowe (jak wiesz) juz w bagazniku gdzies ze 3-4 tygodnie czekaja, az bede mial czas sie tym zajac. A objawy mam wlasnie, jak autor watku opisuje. Dochodzi do tego jeszcze jakis podejrzany metaliczny dzwiek, jesli zaksztuszenie jest wystarczajaco mocne :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 ja sie nie znam w prawdzie, ale zawsze zaczynam poszukiwania od najtańszych rozwiązań - filtr paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 gimli2, to do mnie? U mnie filtr paliwa jest git, zmieniany jakies 4kkm temu, a zadnego syfu nie tankowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 autko prz dolnych obrotach 1000-3000 w momencie gwałtownego przyspieszania "zastanawia" się chwilkę i trochę szarpie,przy powolnym wciskaniu gazu nie ma tego problemu,mija też powyżej 3000 ob Myślę, że TTTM W nowiutkich samochodach, tez tak się dzieje - w moim też (i teraz i jak był "nówką") :wink: . Silnik dostaje nieco za duzo paliwa i przez chwlilkę ma zbyt bogata mieszankę. Inne silniki albo wtedy "mulą" albo właśnie "szarpią". kfarel, zmieniaj biegi przy 2,5 - 3,5 tys.obr. Będziesz blizej max. momentu obrotowego, silnik bedzie miał komfortowe warunki pracy (szczególnie korbowody) a spalanie wcale duzo bardziej nie wzrośnie - ja tak robię, i spalanie ciągle sie miesci między 11 a 15 l/100km. A ile radochy z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 piotruś, w jakim nowym i w pelni sprawnym aucie komputer tak mocno przelewa paliwo, zeby zdusic silnik? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 zmieniaj biegi przy 2,5 - 3,5 tys.obr. Będziesz blizej max. momentu obrotowego, silnik bedzie miał komfortowe warunki pracy Que :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 tak mocno przelewa paliwo, zeby zdusic silnik no to może mówimy jednak o czyms innym :roll: ... Ja miałem na mysli to, że w moim Forku, nawet jak był "ganz nówka nie smigana :wink: ", przy gwałtownym dodaniu gazu, gdy silnik jest nie rozgrzany i akurat pracuje na ok. 1500 obr/min, samochód posłusznie się rozpędza, ale zdecydowanie wolniej niż np. od 2500 obr/min i przy tym delikatnie szarpie, czasem nawet do osiagnięcia właśnie 2500 obr/min. Nie zawsze się tak dzieje i wydaje mi się to naturalne. Nie powiedziałbym, że "... komputer tak mocno przelewa paliwo, żeby zdusić silnik..." To nie jest "mocne przelewanie" ani "zduszenie" silnika, a jedynie chwilowo nierównomierna praca spowodowana akurat w danej chwili kiepsko do siebie pasującymi "zadaniemi":- silnik zimny + chcemy aby przyjął dużo mieszanki(dodajemy duzo gazu) + ma "się zebrać do sprintu" z niskich obrotów (a to nie diesel :wink: ) ... I to tylko tyle. Nic takiego - można to samo zaobserwować w innych silnikach. raison, silnik pracuje optymalnie w okolicach max. momentu obrotowego. Jego sprawność, elastyczność pracy i zużycie części, są najbardziej optymalne. Jazda z niskimi obrotami, tak obecnie propagowana (ekologiczna ) nie jest korzystna dla wielu elementów silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 piotruś, mysle ze kfarelowi i mi chodzi o nieco inne szarpanie. U niego pewnie to bedzie przeplywka, a ja mam nadzieje, ze u mnie pomoze wymiana kabli i swiec. Autko bylo podlaczane pod SSM i przeplywka jest sprawna niby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Jazda z niskimi obrotami, tak obecnie propagowana (ekologiczna ) nie jest korzystna dla wielu elementów silnika No i to jest właśnie ten zakres, który wyżej podałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Oj tam powyzej 2.5krpm juz nie jest zle. Gorzej, jakby jezdzil w zakresie 1.5-2.5krpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Jazda z niskimi obrotami, tak obecnie propagowana (ekologiczna ) nie jest korzystna dla wielu elementów silnika Gorzej, jakby jezdzil w zakresie 1.5-2.5krpm. zgadzam sie z wami, nie moge tylko zrozumiec, co czlowiek nie otworzy jakiejkolwiek gazety motoryzacyjnej, cud-porady zeby najlepiej jezdzic na piatce z tysiacem obrotow itd. i ze absolutnie to silnikowi nie zaszkodzi... :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 To troche przesada, ale faktycznie dziennikarzyny troche przesadzaja. Powinno byc zdaje sie - przyspieszac w okolicy max momentu (lub od max momentu), a jechac stala predkoscia z niskimi obrotami (oczywiscie nie za niskimi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfarel Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam. Przy zimnym silniku silnik zachowuje się jak by ok.ale nie jestem pewien bo nie "cisnę" na chłodno , staram się go trochę oszczędzać. Spalanie w mieście to ok.13.5-15 / 100km.raczej w normie. W trasie sporo mniej,ale zauważyłem ostatnio,że potrafi też szarpnąć przy wyższych obrotach 3-4 tys.,a że turbina pompuje to "mulenie"jest raczej nie odczuwalne. Co do świec i przewodów to są platynowe a mam przebieg 28t mil,więc może to one zostały zafajdane od naszego "cudownego" paliwka.Przewodów nie mam są tylko cewki,a one raczej nie padają przy takim przebiegu,z resztą silnik by szarpał na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 cewki,a one raczej nie padają przy takim przebiegu Dobrze, że użyłeś słowa raczej. W pewnym samochodzie innej marki u mnie padła przy ok. 30tys. km :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 gimli2, to do mnie? U mnie filtr paliwa jest git, zmieniany jakies 4kkm temu, a zadnego syfu nie tankowalem. pisałem do autora, ale z tego co dalej czytałem to raczej nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozimandias Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Też mam podobne objawy OBK 2.5 manual i chciałem odczytać ewentualne błędy , check się nie pali , ale w moim aucie nie ma dwóch czarnych wtyczek pod kierownicą , zielone są na swoim miejscu ale nimi nic nie odczytam, czy ktoś mi coś doradzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 zobacz tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124048 krótko:; olej na świecach kapiący z nieszczelnej uszczelki pokrywy zaworów - tak było u mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się