Rebel Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Proszę o informację fachowców... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qTi Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 FAQ :!: A tam znajdziesz: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114556 Jak i zylion innych wątków na ten temat.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Z tego co tu wyczytałem jest to rozszerzenie systemu audio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Rebel, ale ty głupi jesteś :roll: każdy wie że BOV to Bank of Valetta, na Malcie :arrow: http://www.bov.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_k Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Z tego co tu wyczytałem jest to rozszerzenie systemu audio. Rebel jak chcesz zabłysnąć/poderwać jakieś małolaty to efekt murowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 To się nazywa blow, a w zależności czy działa czy nie to może być blow job albo blow off Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Rebel, ale ty głupi jesteś każdy wie że BOV to Bank of Valetta, na Malcie http://www.bov.com/ Bardzo znany bank, notabene. G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Rebel to jest cos co w skodzie nigdy nie bedzie pasowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebel Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dlaczego warto stosować zawory upustowe (BOV) Niezależnie od rodzaju i konstrukcji zaworu upustowego, zastosowanie go ma zawsze przewagę nad oryginalnie stosowanym DV. Jedynym warunkiem, jaki należy spełnić, to odpowiednio dobrać zawór upustowy do samochodu (rodzaju sterowania silnika). Do głównych zalet BOV’ów należy: - wytrzymałość na wysokie ciśnienie - stabilna praca pod pełnym obciążeniem - zastosowanie sprężyn o charakterystyce liniowej - wytrzymałość na zmęczenie i starzenie materiałowe - estetyka wykonania - dźwięk wydawany podczas pracy [wshhhhhh] W samochodach, których używa się na co dzień, zastosowanie BOV’a wydłuża życie turbosprężarki, podnosi efektywność silnika, pozwala lepiej wykorzystać jego potencjał. Dzięki zamianie DV na BOV, eliminujemy tzw. cichego zabójcę turbosprężarki. Należy pamiętać, że zawory DV znacznie szybciej ulegają zmęczeniu materiałowemu, niż ma to miejsce w przypadku BOV’ów. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. DV zamykając układ, powoduje, że przez cały czas krąży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w chłodnicę powietrza, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadające do kolektora ssącego, jest gęściejsze (bogatsze w tlen), niż to, które opuszcza turbinę. Ale mimo chłodnicy powietrza, praw fizyki nie da się zmienić, i raz podgrzane powietrze, za drugim razem staje się jeszcze cieplejsze. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika. Zastosowanie zaworów upustowych w samochodach przeznaczonych do sportu, umożliwia efektywniejsze wykorzystanie parametrów przy częstej pracy w maksymalnym punkcie obciążenia silnika. Samochody te są z reguły wyposażone w bardzo wysilone jednostki napędowe, z wysokowydajnymi turbosprężarkami, których zakres pracy przekracza 1,5 Bar, a sięga 2,5 Bar, a nawet 3 Bar. Przy takich silnikach, wyjątkowo ważną rzeczą, jest szczelność układu dolotowego, tak by nie było w nim spadku ciśnienia, i aby przez cały czas była do wykorzystania pełna moc silnika. Oczywiście przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla silnika i osprzętu przed przeładowaniem, czyli nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym. Pomimo, że efekt akustyczny, jaki wydaje zawór upustowy, jest efektem ubocznym jego pracy, to jest również jego najbardziej charakterystyczną rzeczą, którą każdy jest w stanie rozpoznać, i dla każdego miłośnika samochodów, bardzo przyjemną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koval Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 napisz jeszcze o zrodle... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebel Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Czyli z tego wynika, że samochody z turbo są najszybsze zimą, bo jest więcej tlenu w litrze powietrza ? To dlatego fińscy kierowcy są najszybsi, że tam jest najzimniej ??? Proszę o odpowiedź fachowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Czyli z tego wynika, że samochody z turbo są najszybsze zimą, bo jest więcej tlenu w litrze powietrza ? To dlatego fińscy kierowcy są najszybsi, że tam jest najzimniej ??? Proszę o odpowiedź fachowców. oczywiście ze to prawda! Finowie przywożą powietrez ze sobą i dlatego są najszybsi PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Rebel, zadajesz pytania na które odpowiedzi są w FAQ, potem wklejasz jakiś tekst odpowiadając sam sobie a teraz piszesz coś bez sensu o fińskich kierowcach - czy Ty się aby dobrze czujesz? Zmierz temperaturę może masz gorączkę i Tobie się przyda coś chłodnego na czoło zamiast Twojej turbosprężarce :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 prowokacja dla moderatorów....coś w stylu czułego wojtaka:PP sorry za OT ale było to silniejsze ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 To jest prowokacja i jako taka zostaje właśnie zlikwidowana . Jak napisał qTi, odpowiedź jest w FAQ. Jeśli jest niewystarczająca, należy napisać w podanym przez qTi wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi