Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

marzy mi sie 2,5D H6 z nowym CVT automatem.

 

nie sądze żeby CVT był w stanie przenieść moment obrotowy z takiego silnika

z tego co wiem to te skrzynie nie nadają się do mocnych silników.

nawet specjalnie utwardzane tarcze nie wytrzymują nacisku i powstają na nich bruzdy.

Ja też byłem podjarany takim rozwiązaniem bo jest znacznie prostsze i lżejsze od DSG a w teori gwarantuje idelne wykorzystanie mocy silnika.

 

W praktyce jednak okazuje się że silnik chodzi cały czas na tych samych obrotach i odczucia z jazdy nie są zbyt fajne. (efekt hybrydy)

dlatego np nissan stosuje CVT z wymuszonymi przełożeniami.

 

swoją drogą bardzo jestem ciekaw CVT w wykonaniu FHI

6MT spieprzyli koncertowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechalem ostatnio audi multitronic i skrzynia byla dosc dobra. Przynajmniej ja mnialem takie odczucie (jechalem jako pasazer). W ciemno to ja nic nie kupie najpierw poczekam jakis rok moj ma dopieru 3 lata i 55 tkm. Mam czas :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem całości ale o co chodzi z tą 6MT... :?:

 

biegi haczą, ze wstecznym trzeba się trochę pomęczyć zanim wskoczy.

Przy szybszej zmianie biegów trzeba się mocno na tym skoncentrować.

Plus jest taki że zestopniowywana jest świetnie i tu naprawdę szacun.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi haczą, ze wstecznym trzeba się trochę pomęczyć zanim wskoczy.

Przy szybszej zmianie biegów trzeba się mocno na tym skoncentrować.

To klasyka , czyli wszystko co wymieniłes przeszkadza osobie która wczesniej jezdziła np. VW czy Renault . Rzeczywiście do tej czy poprzedniej skrzyni trzeba się przyzwyczaić. Wczoraj jedziłem 6MT w Imprezie D i uważam , że rewelacja i auto i skrzynia....no ale mozna powiedzieć , że od 91 roku rzadko jeżdze inna marką... :mrgreen:

AK

ps.nie przypuszczałem , że to bedzie tak szybkie :idea: ...zawieszenie utwardzone w sam raz... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o klasyka , czyli wszystko co wymieniłes przeszkadza osobie która wczesniej jezdziła np. VW czy Renault

Hmm to racja jeździłem wcześniej Seatem i tam skrzynia VW chodziła jak po maśle... w BMW już niestety ciężko i twardo.

Nigdy nie zastanawiałem się nad tym że taka specyfika pracy może wynikać z innego sposobu przeniesienia napędu...

Ale może faktycznie tu jest przyczyna i technicznie nie da się jej uniknąć?

 

Odnośnie imprezy w dieslu to jestem przekonany że rozwali na łopatki 99% kompaktowych diesli. Ciekaw jestem czy są jakieś różnice w napędzie względem forestera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak teraz wyjdzie na to że w np VW skrzynki chodzą źle a w subaru idealnie... :lol:

idzie z tym żyć i o ile na początku to mnie drażniło bardzo to z czasem się przyzwyczajam...

z pewnością nie jest to jakiś wielki problem i nie powinien zaważyć nad decyzją przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie nazwalbym tego meczeniem sie. Po pierwsze wystepuje to bardzo zadko (podobnie jak w innych samochodach) i wystarczy puścić sprzegla, wlaczyc jeszcze raz i za drugim razem wsteczny wejdzie bez problemu.

 

rzadko? w foresterze wystepuje to w jakis 80%-90% prob wrzucenia wstecznego, wtedy wysprzęglenie konieczne. nie narzekam, kwestia przyzwyczajenia, moze czasem czlowiek sie wkurzy jak akurat przyjedzie gdzies zawracac na szybko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie nazwalbym tego meczeniem sie. Po pierwsze wystepuje to bardzo zadko (podobnie jak w innych samochodach) i wystarczy puścić sprzegla, wlaczyc jeszcze raz i za drugim razem wsteczny wejdzie bez problemu.

 

rzadko? w foresterze wystepuje to w jakis 80%-90% prob wrzucenia wstecznego, wtedy wysprzęglenie konieczne. nie narzekam, kwestia przyzwyczajenia, moze czasem czlowiek sie wkurzy jak akurat przyjedzie gdzies zawracac na szybko :wink:

U mnie w WRX wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem w 10-20% przypadkow, tylko ze ja mam fabryczny short shifter STi, ktory podobno jeszcze pogarsza sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w WRX wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem w 10-20% przypadkow, tylko ze ja mam fabryczny short shifter STi, ktory podobno jeszcze pogarsza sytuacje.

 

no nie wiem, mam 2 forestery i w obu jest identycznie (tzn. wysprzęglenie prawie zawsze konieczne), jak pamietam rozne wypowiedzi na forum - podobnie, wiec cos jest na rzeczy :wink: ale jak pisalem, mozna z tym zyc, sa gorsze rzeczy na świecie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...