Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

Rynek USA nie jest tak wymagający co do technologi oraz jakości wykonania. Dowodem na to jest brak presji w tym zakresie na marki amerykański, które są technicznie i jakościowo w tyle za europa.

Jak to nie ma nacisku? Ludzie nie kupuja to jest nacisk.

 

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 3:26 pm ]

W europie więcej się sprzedaje 911 niż foresterów.

Moze dlatego ze 911 praktycznie nie ma zadnej konkurencji, a Forester bardzo duza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czytałem gdzieś z przerażeniem, że subaru konstruując nowe legacy zaczęło od modelu rodziny siedzącej na aluminiowej ramie i obudowało ta ramę autem... podobno najtrudniej było zrobić.... dach tak, żeby nie było uczucia skrepowania (tak miszcze z subaru próbowali wymyślić dach na nowo)!!

Warto by przytoczyć źródło takich informacji. Nawet jeśli to prawda to znając życie, i korporacyjne anomalie (podejrzewam, że są tak samo obecne w Japonii jak i u nas) tego typu sformułowanie nie wypowiedział, żaden inżynier, tylko jakiś chief of engineer department :D

Siedzi sobie on w hierarchii dobre 2 lub 3 stopnie wyżej, nie ma już dużo wspólnego z 'przyziemną' pracą inżyniera. Ten fragment z 'modelem rodziny' to podpada pod marketingową papkę, nie mającą nic wspólnego z tym co naprawdę się projektuje i konstruuje.

Sceptycznie odnoszę się do jakichkolwiek relacji dziennikarskich, kiedy to dziennikarz spotyka się z jakiś szefem działu i relacjonuje nam maluczkim co tam tak naprawdę się dzieje.

Ciekawe czy są takie systemy w silnikach z turbo.

Bo nasuwa mi się pytanie: jeśli silnik nagle gaśnie to co chłodzi turbinę? :evil:

Mam wrażenie, że inżynierowi w Subaru jak i w kilku innych firmach, to nie absolwenci Politechniki w Koziej Wólce i nawet jeśli z góry narzuca się im takie rozwiązanie to nie są oni nie świadomi konsekwencji.

Wlasnie chcialbym zeby koledzy czesciej poslugiwali sie realnymi danymi a nie "Ja slyszalem".

 

Dane na temat sprzedarzy w USA z ostatniego miesiaca:

http://www.autoblog.com/2009/04/01/by-t ... e-edition/

Audi -19%, BMW -24%, Mercedes -25%, Lexus -43%, Infiniti -48%, Hummer -76% (pomimo ze paliwo teraz jest po $2 a nie ponad $4 jak rok temu).

Subaru -2.6% i sprzedaje wiecej sztuk niz kazda z ww marek (poza BMW, ale i tak jest blisko).

Czy masz może jakieś starsze dane? Mi udało się tylko znaleźć porównanie maja 2006 i maja 2007:

http://www.theautochannel.com/news/2007/06/05/050548.html .

Jestem ciekawy do jakiego poziomu spadła sprzedaż? Tzn. chodzi mi o to kiedy ostatnio notowano tak złe wyniki.

Mimo wszystko odnoszę wrażenie, że ten kryzys trzeba traktować jako problemy przejściowe. No chyba że taka sytuacja będzie trwać, przez dobre 2-3 lata i nie będzie widać jakichkolwiek wzrostów sprzedaży. Wtedy to rzeczywiście może wpłynąć na projektowanie przyszłych modeli. Chodzi mi oczywiście tylko i wyłącznie o rynek USA bo nawet nie sprawdzałem, sytuacji w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że inżynierowi w Subaru jak i w kilku innych firmach, to nie absolwenci Politechniki w Koziej Wólce i nawet jeśli z góry narzuca się im takie rozwiązanie to nie są oni nie świadomi konsekwencji.

 

Inżynierowie zapewne są, ale niestety głos ich samych jest często przez decydentów ignorowany.

Przykład z życia:

Inżynierowie są świadomi, że coś jest nierealne, ale managment puszcza to koło uszu i każe dalej ciągnąć projekt. A po roku braku efektów w końcu ze zdziwieniem przyjmuje do wiadomości, że się nie da... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOA oglosilo ceny nowego Legacy i zaczynaja sie ponizek $20k

http://media.subaru.com/index.php?s=43&item=74

 

JJacek, znalazlem cos takiego:

Auto-Sales-Data-Visualization-US-Statistical-Abstract.png

zmiana procentowa w stosunku do roku bazowego.

W kategori light truck znajduje sie wiekszosc SUV, czyli np Tribeca i o ile sie nie myle także Outback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, zobacz ile 10 lat temu kosztowala 50" plazma, a ile kosztuje dzis i do tego ma lepszy obraz i dłuższy przewidywany okres eksploatacji.

 

Jak sprzedajesz wiecej samochodow, to koszty przypadajace na sztuke spadaja. Dzielisz koszty stale na wiecej samochodow, sprzet jest lepiej wykorzystany itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena samochodu to rowniez to ile klijent jest gotowy zaplacic. W niemczech taki sobie mesio kosztuje zaraz 40 t€ w stanach 40t$ ale full wypas. Moim zdaniem ceny w stanach sa odpowiednie do wartosci auta. Uwazam ze wydawanie wiecej jak 35-40 t$ jest troche bez sensu. Sa ciekawsze rzeczy od auta na ktore warto wydac pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, zobacz ile 10 lat temu kosztowala 50" plazma, a ile kosztuje dzis i do tego ma lepszy obraz i dłuższy przewidywany okres eksploatacji.

 

Jak sprzedajesz wiecej samochodow, to koszty przypadajace na sztuke spadaja. Dzielisz koszty stale na wiecej samochodow, sprzet jest lepiej wykorzystany itd.

 

Niekoniecznie, zobacz ile 10 lat temu kosztowala 50" plazma, a ile kosztuje dzis i do tego ma lepszy obraz i dłuższy przewidywany okres eksploatacji.

 

Jak sprzedajesz więcej samochodów, to koszty przypadajace na sztuke spadaja. Dzielisz koszty stale na wiecej samochodow, sprzet jest lepiej wykorzystany itd.

 

Tak, ale po pierwsze potaniały wszystkie telewizory tego typu.

Po drugie nadal droższa plazma jest lepsza od taniej.

Po trzecie w przeciwieństwie do motoryzacji zaszły efekty związane z radykalnym zwiększeniem skali produkcji i wprowadzeniem zupełnie nowych sposobów produkcji i nowych tańszych technologii. Takie procesy w motoryzacji są znacznie wolniejsze.

 

Obecnie nawet nie możemy do końca powiedzieć, ze nowy legacy jest lepszy od starego. Co się stało np. z pneumatycznym zawieszeniem w legacy ?

 

Legacy stając się coraz tańsze w stosunku do konkurencji musi wypadać w porównaniach coraz gorzej. Strategia konkurowania cena doprowadza do produkcji tandety.

 

Myślę, ze subaru może produkować dobre auta dalej jedynie mając zaplecze w postaci marki masowej tak jak np. toyota i lexus. Subaru ma słaba markę (u nas dobrą ale na świecie uważane jest za tania markę, która robi woły robocze i samochody dla nastolatkowy), żeby nagle podnieść cenę i sprzedawać lepsze jakościowo produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i nie wytrzymałem :

Kario daj namiar na Twojego dostawcę. :)

Bez obrazy ale chyba żyjesz na innym świecie.

"subaru ma słabą markę " gdzie ? w Polsce ? we Francji ?

W Niemczech ma pierwszą pozycje w kategorii najlepiej postrzeganej marki wśród samochodow w 2008. Przed porshe, lexusami i innymi high end'owymi brandami.

Gdyby wszyscy myśleli i działali według Twojej tezy zamiast samochodów byłby wozy konne za które płacilibyśmy zbożem.

"Konkurencja to napęd rozwoju każdej gospodarki "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i nie wytrzymałem :

Kario daj namiar na Twojego dostawcę. :)

Bez obrazy ale chyba żyjesz na innym świecie.

"subaru ma słabą markę " gdzie ? w Polsce ? we Francji ?

W Niemczech ma pierwszą pozycje w kategorii najlepiej postrzeganej marki wśród samochodow w 2008. Przed porshe, lexusami i innymi high end'owymi brandami.

Gdyby wszyscy myśleli i działali według Twojej tezy zamiast samochodów byłby wozy konne za które płacilibyśmy zbożem.

"Konkurencja to napęd rozwoju każdej gospodarki "

 

Widać, ze nie bardzo rozumiesz co pisze.

Po pierwsze subaru ma słaba markę. Zadowolenie z marki nie świadczy o niczym. W Niemczech mała sprzedaż + dopasowanie towaru do klienta (taki np. wól roboczy) możne dawać zadowolenie, ale to nadal możne być słaba marka, ponieważ obraz nie psujach się wołów roboczych i zadowolonych w wyprzedzania droższych BMW nastolatków nie trafia jednak do większości potencjalnych klientów.

Innymi słowy wysokie zadowolenie świadczy, ze ludzi, którzy już kupują subaru robią to świadomie i ma się nijak do tego jak marka jest postrzegana globalnie. A to nadal jeden mały dla subaru rynek.

Po drugie konkurować można na wiele sposobów np. cena, ale niemożna wtedy liczyć na jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario piszesz bzdety inaczej nie da sie tego okreslic. Kto ci to powiedzial Hans-Peter Müller :twisted: Ja mieszkam w Niemczech i wszyscy z ktorymi rozmawialem powazaja Subaru tak jak i Lexusa. nie kupuja tak jak swoich bo sa "patriotami" i wydajac 30 t€ wola kupic niemieckie Auto. W firmie jezdze od c-klass do pasata i moj obk nie musi sie niczego wstydzic tym bardziej ze mnie kosztowal grubo ponizej 30 t€

 

Wedlug badan ADAC jako marka jest widziana bardzo wysoko zaraz po niemieckich autach na rowni z toyota.

Wedlug Autobild Allrad (swoja droga nie cierpie tego szmatlawca) Forester i Legacy so najlepszymi Automi importowanymi w swojej klasie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario piszesz bzdety inaczej nie da sie tego okreslic. Kto ci to powiedzial Hans-Peter Müller :twisted: Ja mieszkam w Niemczech i wszyscy z ktorymi rozmawialem powazaja Subaru tak jak i Lexusa. nie kupuja tak jak swoich bo sa "patriotami" i wydajac 30 t€ wola kupic niemieckie Auto. W firmie jezdze od c-klass do pasata i moj obk nie musi sie niczego wstydzic tym bardziej ze mnie kosztowal grubo ponizej 30 t€

 

Wedlug badan ADAC jako marka jest widziana bardzo wysoko zaraz po niemieckich autach na rowni z toyota.

Wedlug Autobild Allrad (swoja droga nie cierpie tego szmatlawca) Forester i Legacy so najlepszymi Automi importowanymi w swojej klasie .

 

Pewnie dlatego subaru ma taka ogromna sprzedaż w Niemczech... Mylicie panowie pojęcia niezawodność nie równa się dobra marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka to dosyc zlozone pojecie, Marka musi byc droga bo w powszechnym uwazaniu nie bedzie dobra. No i ludzie to tak naprawde to gadajace "malpy" i myslenie stadne nie jest nam obce. Powszechny Kowalski uwaza ze AWD nie jest potrzebny a auto traktuje jako pokazanie swojego statusu (przynajmniej tak jest w niemczech).

Ja kupilem Subaru bo ich nie jezdzi za duzo chaciaz to troche sie zmienia. Jak sie ich zrobi za duzo albo beda za bardzo w mainstream to poszukam cos nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i nie wytrzymałem :

... W Niemczech ma pierwszą pozycje w kategorii najlepiej postrzeganej marki wśród samochodow w 2008. Przed porshe, lexusami i innymi high end'owymi brandami..."

 

Wedlug badan ADAC jako marka jest widziana bardzo wysoko zaraz po niemieckich autach na rowni z toyota.

 

Link, Link i jeszcze raz link. Po prostu nie wierzę. Wiem, że Subaru jest bardzo wysoko pod względem niezawodności, wierzę, że jest też wysoko jeśli chodzi o zadowolenie z marki... ale postrzeganie marki wyżej niż Porsche... Muszę to zobaczyć :)

 

Kario może mieć troche racji. Kiedyś rozmawiałem ze znajomym, który mieszka w USA, i gdy porównałem Subaru do BMW, to się zdziwił. Z tego co mi mówił, to w USA Subaru faktycznie jest traktowane jak wół roboczy. Kupują go osoby którym zależy na niezawodnym samochodzie, a nie na prestiżu. Od prestiżu są marki europejskie (ewentualnie Lex, Infi). Zresztą nie należy się temu dziwić. Z tego co widzę, najdroższym Subaru w USA jest Impreza STI która w wersji bez dodatkowych bajerów kosztuje 35000$. Dla porównania Q5 zaczyna się od 37000$, a Q7 od 43000$ (A8 - 74500$).

 

Jeśli chodzi o Europę, to niestety nie potrafię powiedzieć gdzie plasuje się Subaru. haubi65 przytacza tutaj badania ADAC w których Subaru jest podobno na równi z Toyotą. Ja bym się z tego nie cieszył! Toyoty to dobre... woły... Od Subaru chciałoby się czegoś więcej... ale niestety praw ekonomii się nie oszuka - żeby przetrwać trzeba sprzedawać coraz więcej samochodów. Tribeca i nowy Outback zrobiony pod USA, Impreza ma konkurować w Europie z Golfem... Jeśli już musi tak być, to przynajmniej mogliby zacieśnić współpracę z Toyotą. Toyota zajmuje się zwyczajnymi samochodami, a Subaru idzie walczyć o premium.

 

Czyli ze w Europie kupuje sie samochod po to zeby sie pokazac pod "kosciolem"?

 

Chodzi o to kto wywoła większe drgawki u sąsiada mocną marką

 

No niestety często o to chodzi. Ale z tego co widzę większości osób na tym forum pojęcie prestiżu, że tak powiem niezbyt elegancko... zwisa... Ma mieć AWD, boxera, dobrze się prowadzić i być niezawodne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z checia zapodam link. Jak napisalem ze wg. ADAC to znaczy ze widzialem, ze niby co sam sobie wymyslilem :roll: Mam zasade ze klamstw staram sie nie pisac bo to i tak kiedys wyjdzie. A pisanie ze znajomy mowil to to jest strsznie obiektywne. Ja na przyklad mowie ze Mercedes jest autem dla rencistow i BMW dla deressow Audi dla arogantow, Porsche dla impotentow a VW dle baranow i co, to nic nie znaczy bo wiekszosc ludzi widzi to inaczej.

 

http://www.autosieger.de/article15115.html

 

swoja droga pozycja na tej liscie jak na japonczka jest naprawde bordzo dobra i tak jest Marka postrzegana. Ludzie albo nie wiedza co to jest Subaru albo maja respekt. Kumpel co nigdy nie jechal jak wsiadl to zaczol wszystko dotykac i naciskac i powiedzial tylko ein feines Auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, że pracuję da jednej z marek motoryzacyjnych segmentu premium powiem Wam jak temat wygląda z mojego punktu widzenia (czyli trochę "od kuchni").

 

jeśli chodzi o pozycjonowanie marek to istnieją zasadnicze rozbieżności między Europą, USA a dalekim wschodem.

 

jako, że mieszkamy w Europie, najbardziej nas interesuje pozycjonowanie lokalne a tu subaru nie jest traktowane jako konkurent dla marek Audi, BMW, Lexus, Mercedes-Benz czy Volvo. Dlaczego? Jest kilka bardzo prostych powodów:

 

1. bardzo rzadko spotyka się klienta zainteresowanego jednym z w/w marek, dla którego alternatywą byłby zakup Subaru

2. w Europie (podobnie jak i w USA) marki japońskie nie oferują takiego prestiżu jak niemieckie marki premium

3. szeroka możliwość doboru wyposażenia dodatkowego czyni niemieckie pojazdy premium bardziej unikalnymi (pozwala stworzyć pojazd bardziej dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta)

4. spójna wizja stylistyczna niemieckich marek premium - klient kupując model po faceliftingu nie ma wrażenia, że jego pojazd stał się stylistycznie nieaktualny (bardzo szerokie zamiany stylistyczne przy okazji faceliftingu oraz całkowita zmiana koncepcji stylistycznej przy wprowadzeniu nowego modelu są domeną marek japońskich; to z kolei ma gigantyczny wpływ na cykl życia produktu).

 

status quo segmentu premium zmieniło w pewnym stopniu pojawienie się marki Lexus. jednak należy pamiętać, że Lexus stał się graczem segmentu premium bardzo niedawno. początkowo (po premierze modelu GS300 na początku lat 90.) okazało się, że pojazd był luksusowy ale pozycjonowany "po japońsku": indywidualizacja opierała się tylko o możliwość wyboru kolorystyki. co więcej, czas i koszty produkcji GS300 były niebotyczne. po tych doświadczeniach Lexus postanowił konkurować obsługą posprzedażną - i tu znalazł swoją niszę rynkową co w połączeniu z atrybutami zapożyczonymi od pozostałych producentów premium przyniosło sukces. jednak do tej pory istnieje spora grupa klientów nie uznających lexusa jako producenta premium poprzez brak tzw. tradycji w budowaniu pojazdów luksusowych.

 

dlatego Subaru w warunkach europejskich nie można nazwać marką premium.

 

dodatkowo rynek motoryzacyjny z uwagi na poważny kryzys na globalnie największym z rynków zbytu - USA, spowodował poważne problemy wśród wszystkich producentów samochodów. w obliczu tych problemów subaru musi zaprezentować nowy model. ale zauważcie, że faza projektowa tego pojazdu trwa od ładnych kilku lat, czyli rozpoczęła się w zupełnie innych warunkach rynkowych i zapewne w raz z zachodzącymi zmianami musiała być dostosowywana do nowej rzeczywistości.

 

...trochę się rozpisałem. ale konkluzją są 2 fakty:

1. subaru w Europie nie jest traktowane jako marka premium

2. poczekajmy aż nowe Legacy stanie w salonach (oraz pojawią się pierwsze demo) i wtedy będziemy mogli ostatecznie powiedzieć czy FHI wykonało dobrą robotę (zdjęcia nie do końca oddają rzeczywiste proporcje samochodu ani tego co najważniejsze, czyli wrażeń z jazdy)

 

 

pzdr,

 

pawkers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszysko prawda ale te podejscie Japonczykow wynika z ich mentalnosci. W Japoni auta kupuje sie na 2-3 lata a potem nastepne. Rynek aut uzywanych jest bardzo maly poniewaz uzywane auto jest nieczyste i wiekszosc ludzi nie chce ich pomimo ze nic nie kosztuja. Dlatego auto sa (byly) tak projektowane.

Nalezy tez podkreslic ze wlasnie przez azjatow doszlo do poprawienia jakosci i aut niemieckich. Przypominam jakie byly Audi, MB, BMW w roku 1991 to byly nudne auta, ktore na dodatek czesto sie psuly co spowodowalo ze przsiadlem sie do japonczyka.

Premium zaczyna tez coraz czesciej byc widziany jako marnowanie pieniedzy. Mercedes i spolka sa po prostu za drogie. I wiekszosc ludzi zaczyna sie zastanawiac czy warto wydac tyle pieniedy zeby tacy wisjonisci jak Schremmp wywalili je w bloto. Mercedes stracil 80 Mrd. € na zabawie z Chrysler. Zamiast je wydac na rozwoj na przyklad oszczednego silnika.

Teraz firma stoi na skraju przepasci i experci nie sa pewni czy prztrwa jesli kryzys potrwa jeszcze 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensowna wypowiedź pawkers. Nie zmienia jednak faktu, że pozycjonowanie marki Subaru powoduje pewne trudności dla Europejczyków. Jeszcze rok temu w zakładce porównującej auta w mojeauto.pl wybierając Legacy, dowiadywałeś się, że to auto z segmentu wyższa klasa średnia. Zgadzam się z tobą, że Legacy nie jest do końca postrzegane jako auto z segmentu premium. Ale trudno to samo powiedzieć o AUDI A4 wyposażne w 2 litrowego dieselka, czy BMW 3 z równie słabiutkim silniczkiem. Dlatego topowe wersje Legacy kosztujące ponad 200 000 tyś ja osobiście uznaję za samochody premium, które mogą bez problemu konkurować z topowymi odmianami A4, 3 czy klasy C, nie wspominająć o Volvo S 60.

Reasumując, nazwa Subaru na pewno nie kojarzy się z prestiżem tak jak BMW czy Mercedes. Ale, jeżeli chodzi o właściwości jezdne, przyjemność z jazdy to już dawno jest w klasie premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...