Skocz do zawartości

Wymiana downpipe a lepszy dźwięk?


nomad

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam mam zapytanko. Co można zrobic w zwykłym 2.0l bez turbo zeby polepszyc dzwięk?? Z góry dzieki za odpowiedz Pozdrawiam

 

zamontować kolektor różnoodległosciowy.

 

tutaj temat: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=638606#638606

 

Z tym że na różnoodległościowym kolektorze auto nieco osłabnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to niemiła sprawa :sad: a niema jakiej innej opcji ?? nieosłabiajacej??
prawdziwy boxerowy bulgot bierze się z różnoodległościowego kolektora wydechowego - inaczej go nie uzyskasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czego ma osłabnąć?
Z zasad fizyki układu wydechowego.
Przecież nawet jeśli auto straci przykładowo 5km to i tak sie tego nie odczuje.
Ale ja nie mówię o ile KM osłabnie i czy to się odczuje czy nie - mówię tylko o tym że auto osłabnie - fakt jest faktem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kashmere napisał/a:

Ale z czego ma osłabnąć?

Z zasad fizyki układu wydechowego.

 

nie pytam dlaczego tylko z czego :wink: To ze równoodległościowy jest gorszy to wiem.

 

Ale ja nie mówię o ile KM osłabnie i czy to się odczuje czy nie - mówię tylko o tym że auto osłabnie - fakt jest faktem.

 

ja tam bym i tak wymieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem w trakcie zakupu STI 07(płynie) i potrzebuję pomocy. Jaki wydech zastosować aby ładnie gadał? Czy konieczny będzie remap? Na ile mogą poprawić się osiągi(wzrost mocy, elastyczność) i czy wiąże się to z jakimś ryzykiem dla silnika?

Przejżałem ten wątek ale jasności jeszcze nie mam w tym temacie. Czy Blitz to dobry wybór, a może HKS(kolega w Anglii może kupić taki za niecałe 600GBP-exhaust system). Poradźcie coś, to nie będę musiał na własnych błędach się uczyć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wydech zastosować aby ładnie gadał? Czy konieczny będzie remap? Na ile mogą poprawić się osiągi(wzrost mocy, elastyczność) i czy wiąże się to z jakimś ryzykiem dla silnika?
Już tyle o tym było że głowa pęka - użyj wyszukiwarki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w forku 2,5 t jest różnoodległościowy kolektor? Bo bulgotu w serii tyle co w tłustym brzuszysku amerykańca siedzącego w Mac`u :) - aha weźcie pod uwage ze słabo znam sie generalnie na silnikach i inzynierii samochodowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwieczny problem czyli jak mieć bulgot GT-ka bez GT-ka albo jak mieć psyt blow-offa bez turbo :roll: Jak chcecie mieć bulgot to kupcie GT. Nie da się pewnych rzeczy zastąpić innymi i tyle. Prawie robi różnicę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

zeby nie zakladac nowego tematu, zapytam tu, skoro o down pipe'ach mowa :smile:

 

GT MY'00, aktualnie zalozony jest cat back OMP (60mm)

 

od jakiegos czasu mysle i o wymianie oryginalnego down pipe'a z kat'em na jakis aftermarketo'wy DP (lepszy dzwiek + kilka dodatkowych koni :mrgreen: )

 

japspeedsubarunewagedec.jpg

 

co sadzicie o takim DP? przede wszystkim o:

- Large Bell Mouthed Opening for Maximum Gas Flow

- 3” (76mm) Bore All the way Through With 12mm Thick Flanges Narrowing Down to a 2 1/2" (63mm) Bore at the Outlet

:arrow: http://www.temple-tuning.co.uk/japspeed ... -818-p.asp

 

czy w takiej konfiguracji (taki DP + aktualny cat back) remap is a must :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura jak rura :)

 

Otwarta paszcza pewnie jest dobrym rozwiazaniem, jak powiadaja. Chociaz jeszcze lepszym byloby podobno oddzielenie wyjscia klapki WG od glownego nurtu spalin, dla unikniecia zawirowan.

 

Remap moze byc wskazany ze wzgledu na mozliwosc przeladowywania czasem?

Chyba, ze masz jakis boost controler, ktory moze Cie przed tym zabezpieczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura jak rura :)

 

Otwarta paszcza pewnie jest dobrym rozwiazaniem, jak powiadaja. Chociaz jeszcze lepszym byloby podobno oddzielenie wyjscia klapki WG od glownego nurtu spalin, dla unikniecia zawirowan.

otoz wlasnie... bo chyba sa dwie rozne szkoly co do tej przegrody w DP :roll:

 

Remap moze byc wskazany ze wzgledu na mozliwosc przeladowywania czasem?

Chyba, ze masz jakis boost controler, ktory moze Cie przed tym zabezpieczyc.

nie, nie mam zadnego BC'a (ani MBC, ani tym bardziej EBC)

remap'u chcialbym uniknac, ale... chcialbym byc pewien, ze bedzie bezpiecznie dla silnika i skrzyni :idea::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...