nomad Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Mnie też dopadła chęć posiadania bardziej rasowego brzmiącego wydechu w moim STI. W związku z tym podjechałem dzisiaj do firmy zajmującej się między innymi takimi modyfikacjami ( dodam, że chodzi o irlandzką firmę, tutaj obecnie mieszkam). Oczywiście wyjaśniłem gościowi, który mnie obsługiwał o jaki rezultat mi chodzi, zapytałem jakiego catBack’a by mi polecał a on na to, że najlepiej wymienić downpipe :???: ( a tym samym pozbyć się kata ) resztę zostawić tzn. centerpipe i backbox’a ( u mnie Prodrive ). W tej sytuacji zapytałem go czy będę potrzebował Remapu bo przecież over boost i boost creep, on na to, że jeżeli będę jeździł na dobrej jakości paliwie i przy pozostawieniu reszty wydechu nie będzie konieczny. Dodam, że firma wygląda pierwsza klasa, pełno rozdłubanych S14, S15, jakieś Supry, RX7, dłubali coś dzisiaj nawet w pięknym Skyline R34więc chyba fachowcy. Ja już mam nieźle namieszane :roll: . Co o tym myślicie? Chodzi mi tylko o lepszy dźwięk. Dodam, że w przyszłości na pewno będę chciał zrobić Remap, ale to już w Polsce więc chciałbym, żeby ta modyfikacja byłą rozwojowa. Pomożecie :?: Nie wiedziałem gdzie to wrzucić, dlatego otworzyłem nowy wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 nomad, wywalenie kata na pewno poprawi dźwięk i doda mocy i momentu. Jeśli poza tym średnica wydechu się nie zmieni oraz pozostawisz seryjne tłumiki to rzeczywiście remap może nie być konieczny. Ja bym zaryzykował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Kruk Mogę prosić o sprecyzowanie, napisałeś "zaryzykował". Czy chodzi Ci o ew. wywalenie kasy w błoto i brak efektu w postaci poprawy dźwięku ( delikatna poprawa osiągów raczej jest pewna) czy może chodzi o problemy wynikające z braku remapu, typu przeładowanie itp. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 odczujesz duza roznice dzwieku po wymianie downpipe, odczujesz tez roznice w osiagach remap jest bardzo wskazany przy tej modyfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Kruk Mogę prosić o sprecyzowanie, napisałeś "zaryzykował". Czy chodzi Ci o ew. wywalenie kasy w błoto i brak efektu w postaci poprawy dźwięku ( delikatna poprawa osiągów raczej jest pewna) czy może chodzi o problemy wynikające z braku remapu, typu przeładowanie itp. Z góry dzięki. Pisząc "ryzyko" mam na myśli prawdopodobieństwo wystąpienia overboostu i konieczności remapu, ale tak jak napisał Adam remap jest i tak wskazany żeby w pełni odczuć i wykorzystać to co się zrobiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 nomad, różnicę odczujesz w dźwięku. Ale ja bym na Twoim miejscu nie ryzykował wymieniania downpipe bez remapu. A nuż się okaże, że należysz akurat do tej garstki nieszczęśliwców, którym silnik spłynie i co wtedy? W serwisie, w którym byłeś rozłożą ręce i powiedzą: "bad luck" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 silnik spłynie nie strasz kolegi :wink: Po wywaleniu kata mu EGT spadnie i silnik odetchnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Dzięki Panowie za opinie. Postanowiłem się wstrzymać z wymianą do czasu przyjazdu do kraju i zrobienia tego jak należy czyli wymiana + remap. BTW Wiedzieliście, że downpipe w wersji RHD ma inny kształt niż w LHD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 zalezy tez chyba, jaki wydech od turbiny bedzie. ja mialem przelot SS, kilka bledow wykasowal Az i nic sie nie dzialo, a auto krecone bylo plus autostrady. zreszta Kiszka mowil, ze nie ma prawa przeladowywac, bo komputer sam sobie poradzi z tym. z innymi rurami podobno moze nie byc tak rozowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 z innymi rurami podobno moze nie byc tak rozowo Albo jestem totalny amator, albo to jest największa bzdura stulecia . Czym się rózni jedna aluminiowa rurka o średnicy x od innej? (Co innego back-box, czy downpipe ze sportowym cat'em - między rozwiązaniami różnych firm może być różnica.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 mowie przeciez racuchu o calym ukladzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 racuchu Przemeq, foreks ma rację. ECU ma pewnien zakres tolerancji do zmiany panujących warunków i jest w pewnej mierze elastyczny ale jak zmienimy znacznie warunki panujące w wydechu czyli np. wywalimy wszystko i wsadzimy rury o znacznie większej średnicy to ECU już tego nie ogarnie i trzeba remapować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czym się rózni jedna aluminiowa rurka o średnicy x od innej? O to ciekawe, aluminiowego wydechu jeszcze nie widziałem. :razz: Downpipe'y różnią się znacznie, akurat SS jest jednym z najgorzej wykonanych, było o tym na forum wiele razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 aluminiowego wydechu jeszcze nie widziałem ja widziałem taki zrobiony eksperymentalnie w rajdówce (grupa A7) żeby wagę zmniejszyć ale po kilku OS-ach się zaczął topić :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Dzięki Panowie za opinie. Postanowiłem się wstrzymać z wymianą do czasu przyjazdu do kraju i zrobienia tego jak należy czyli wymiana + remap. BTW Wiedzieliście, że downpipe w wersji RHD ma inny kształt niż w LHD? Ja bym robił remap w UK, mają zdecydowanie większe doświadczenie. A downpipe'y są na 99% takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Ja bym robił remap w UK, mają zdecydowanie większe doświadczenie. Dobrze gada - dać mu piwa nie-ASO np. stroi na programach firmy EcuTek właśnie z Wielkiej Brytanii i od nich się uczy więc jak jesteś w UK to chyba lepiej uderzyć do samego mistrza niż kawał drogi do ucznia jechać choć uczeń też bardzo dobry i uzdolniony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czy zatem w przypadku zrobienia poszerzonego kolnieza od turbo o srednicy 3" a potem 2,5" na 2 tlumikach i sprezarce TD 04L bez remapu cos sie moze stac zauwazalnego? Lekki przyrost mocy i szybsze wkrecanie jak na razie odczuwalne. Laduje max 0,45 BARa - tak jak w serii na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 No to jednak jestem amator . Nie wiem skąd mi tam ten "aluminiowy" wpadł :roll:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 nie-ASO np. stroi na programach firmy EcuTek właśnie z Wielkiej Brytanii i od nich się uczy więc jak jesteś w UK to chyba lepiej uderzyć do samego mistrza niż kawał drogi do ucznia jechać choć uczeń też bardzo dobry i uzdolniony :wink: A czy ktoś wie ile kosztuje remap w UK ? I gdzie o to pytać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 U Andy Forresta kosztuje 500GBP :arrow: http://www.andyforrestperformance.co.uk/16280.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 A czy wybiera się ktoś ? Może wybierzemy się w 3-4 auta na strojenie do UK ?? Żeby nie robić OT,przenieśmy rozmowę do tego wątku : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=661946#661946 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 nie-ASO np. stroi na programach firmy EcuTek właśnie z Wielkiej Brytanii i od nich się uczy więc jak jesteś w UK to chyba lepiej uderzyć do samego mistrza niż kawał drogi do ucznia jechać choć uczeń też bardzo dobry i uzdolniony :wink: A czy ktoś wie ile kosztuje remap w UK ? I gdzie o to pytać ? Jutro montują mi wskaźnik boost Defi więc popytam w w/w firmie co i jak z remapem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 A czy ktoś wie ile kosztuje remap w UK ? I gdzie o to pytać ? Andy Forrest Bob Rawle I pare innych osob o calkiem nienajgorszej reputacji (np. niejaki Jolly Green Monster ze Scoobynetu) [ Dodano: Pią Cze 13, 2008 5:03 pm ] A czy wybiera się ktoś ? Może wybierzemy się w 3-4 auta na strojenie do UK ?? A po co? Jak znajdzie sie kilku chetnych to sobie zamowcie Andy Forresta na wynos Pozdrawiam [ Dodano: Pią Cze 13, 2008 5:09 pm ] Mnie też dopadła chęć posiadania bardziej rasowego brzmiącego wydechu w moim STI. W związku z tym podjechałem dzisiaj do firmy zajmującej się między innymi takimi modyfikacjami ( dodam, że chodzi o irlandzką firmę, tutaj obecnie mieszkam). Tak z ciekawosci - u kogo konkretnie? W jakim miescie? Ogolnie w Irlandii nie ma za wiele jakichs szczegolnych warsztatow zajmujacych sie Subaru. A do remapow sciagaja specow z UK. jest niby Westwood Engineering nieopodal Dublina, w Enfield bodajze, ale to zdaniem samych irlandzkich uzytkownikow taka opcja awaryjna - jesli trzeba jak najszybciej remapowac i nie ma czasu czekac na mapping days z Bobem Rawlem albo Andy Forrestem. W razie czego odezwij sie do mnie na priv to Ci dam namiary gdzie co i jak. W tej sytuacji zapytałem go czy będę potrzebował Remapu bo przecież over boost i boost creep, on na to, że jeżeli będę jeździł na dobrej jakości paliwie i przy pozostawieniu reszty wydechu nie będzie konieczny. A tak z ciekawosci to powiedzial, co ma na mysli mowiac "lepsze paliwo"? Bo w zasadzie poza Maxolowym E5 (podobno 99okt, ale pewnie blizej 97okt) wszystko co mozna kupic, to zwykla benzyna 95okt - wiec w zasadzie i tak najlepiej zdlubac co jest do zdlubania i zrobic remap, zeby jak najwiecej wycisnac w miare mozliwosci z samochodu. Zwlaszcza jesli to import z Japonii Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 AMI Tak jak pisałem wcześniej, popytałem w pobliskiej firmie( Extrem Auto, Waterford ) o ew. remap Subaru. Niestety dowiedziałem się, że nie podejmują się takiej operacji. Próbowali mi to uzasadniać, że niby kiepskie sztuki im się trafiały do tej pory ( chodziło im o stan techniczny, w co jestem w stanie uwierzyć obserwując stosunek Irlandczyków do samochodów ). Podobno z remapem EVO i Nissana nie ma u nich żadnych problemów. Reasumując, bardziej się chyba znają na przygotowaniu aut do driftu ( pełno sztuk na placu ) niż na dłubaniu w tak wyszukanej marce jaką jest Subaru Co do paliwa to obiło mi się o uszy, że Shell na niektórych stacja w dużych miastach sprzedaje VPowerRacing, ale to nie potwierdzona informacja. Nie kontynuowałem też tematu paliw z gościem, z który gadałem więc za bardzo nie wiem o co mu chodziło. BTW pewnie o to, żeby na Tesco lub EMO nie tankować bo to syf. :wink: Wyślij jak możesz na PW adresik www, tej firmy koło Dublina. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 czy ktoś z Was ma może kombinację sportowego kata Helix Catted DP z wydechem GReddy TI-C? (wydech już mam i zastanawiam się czy kupować kata do seryjnego wozu) :???: http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1531754 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się