Jump to content

Wymiana downpipe a lepszy dźwięk?


nomad
 Share

Recommended Posts

Mnie też dopadła chęć posiadania bardziej rasowego brzmiącego wydechu w moim STI. W związku z tym podjechałem dzisiaj do firmy zajmującej się między innymi takimi modyfikacjami ( dodam, że chodzi o irlandzką firmę, tutaj obecnie mieszkam). Oczywiście wyjaśniłem gościowi, który mnie obsługiwał o jaki rezultat mi chodzi, zapytałem jakiego catBack’a by mi polecał a on na to, że najlepiej wymienić downpipe :???: ( a tym samym pozbyć się kata ) resztę zostawić tzn. centerpipe i backbox’a ( u mnie Prodrive ). W tej sytuacji zapytałem go czy będę potrzebował Remapu bo przecież over boost i boost creep, on na to, że jeżeli będę jeździł na dobrej jakości paliwie i przy pozostawieniu reszty wydechu nie będzie konieczny. Dodam, że firma wygląda pierwsza klasa, pełno rozdłubanych S14, S15, jakieś Supry, RX7, dłubali coś dzisiaj nawet w pięknym Skyline R34więc chyba fachowcy. Ja już mam nieźle namieszane :roll: . Co o tym myślicie? Chodzi mi tylko o lepszy dźwięk. Dodam, że w przyszłości na pewno będę chciał zrobić Remap, ale to już w Polsce więc chciałbym, żeby ta modyfikacja byłą rozwojowa. Pomożecie :?:

 

Nie wiedziałem gdzie to wrzucić, dlatego otworzyłem nowy wątek.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nomad, wywalenie kata na pewno poprawi dźwięk i doda mocy i momentu. Jeśli poza tym średnica wydechu się nie zmieni oraz pozostawisz seryjne tłumiki to rzeczywiście remap może nie być konieczny. Ja bym zaryzykował.

Link to comment
Share on other sites

Kruk Mogę prosić o sprecyzowanie, napisałeś "zaryzykował". Czy chodzi Ci o ew. wywalenie kasy w błoto i brak efektu w postaci poprawy dźwięku ( delikatna poprawa osiągów raczej jest pewna) czy może chodzi o problemy wynikające z braku remapu, typu przeładowanie itp.

 

Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Kruk Mogę prosić o sprecyzowanie, napisałeś "zaryzykował". Czy chodzi Ci o ew. wywalenie kasy w błoto i brak efektu w postaci poprawy dźwięku ( delikatna poprawa osiągów raczej jest pewna) czy może chodzi o problemy wynikające z braku remapu, typu przeładowanie itp.

 

Z góry dzięki.

Pisząc "ryzyko" mam na myśli prawdopodobieństwo wystąpienia overboostu i konieczności remapu, ale tak jak napisał Adam remap jest i tak wskazany żeby w pełni odczuć i wykorzystać to co się zrobiło.
Link to comment
Share on other sites

nomad, różnicę odczujesz w dźwięku. Ale ja bym na Twoim miejscu nie ryzykował wymieniania downpipe bez remapu. A nuż się okaże, że należysz akurat do tej garstki nieszczęśliwców, którym silnik spłynie i co wtedy? W serwisie, w którym byłeś rozłożą ręce i powiedzą: "bad luck" :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

silnik spłynie
nie strasz kolegi :wink: Po wywaleniu kata mu EGT spadnie i silnik odetchnie.
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za opinie. Postanowiłem się wstrzymać z wymianą do czasu przyjazdu do kraju i zrobienia tego jak należy czyli wymiana + remap. BTW Wiedzieliście, że downpipe w wersji RHD ma inny kształt niż w LHD?

Link to comment
Share on other sites

zalezy tez chyba, jaki wydech od turbiny bedzie. ja mialem przelot SS, kilka bledow wykasowal Az i nic sie nie dzialo, a auto krecone bylo plus autostrady. zreszta Kiszka mowil, ze nie ma prawa przeladowywac, bo komputer sam sobie poradzi z tym. z innymi rurami podobno moze nie byc tak rozowo.

Link to comment
Share on other sites

z innymi rurami podobno moze nie byc tak rozowo

 

Albo jestem totalny amator, albo to jest największa bzdura stulecia :twisted:. Czym się rózni jedna aluminiowa rurka o średnicy x od innej?

 

(Co innego back-box, czy downpipe ze sportowym cat'em - między rozwiązaniami różnych firm może być różnica.)

Link to comment
Share on other sites

racuchu
:mrgreen:

Przemeq, foreks ma rację. ECU ma pewnien zakres tolerancji do zmiany panujących warunków i jest w pewnej mierze elastyczny ale jak zmienimy znacznie warunki panujące w wydechu czyli np. wywalimy wszystko i wsadzimy rury o znacznie większej średnicy to ECU już tego nie ogarnie i trzeba remapować.

Link to comment
Share on other sites

Czym się rózni jedna aluminiowa rurka o średnicy x od innej?

 

O to ciekawe, aluminiowego wydechu jeszcze nie widziałem. :razz:

 

Downpipe'y różnią się znacznie, akurat SS jest jednym z najgorzej wykonanych, było o tym na forum wiele razy.

Link to comment
Share on other sites

aluminiowego wydechu jeszcze nie widziałem
ja widziałem taki zrobiony eksperymentalnie w rajdówce (grupa A7) żeby wagę zmniejszyć ale po kilku OS-ach się zaczął topić :???:
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za opinie. Postanowiłem się wstrzymać z wymianą do czasu przyjazdu do kraju i zrobienia tego jak należy czyli wymiana + remap. BTW Wiedzieliście, że downpipe w wersji RHD ma inny kształt niż w LHD?

 

Ja bym robił remap w UK, mają zdecydowanie większe doświadczenie.

 

A downpipe'y są na 99% takie same.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym robił remap w UK, mają zdecydowanie większe doświadczenie.
Dobrze gada - dać mu piwa :mrgreen: nie-ASO np. stroi na programach firmy EcuTek właśnie z Wielkiej Brytanii i od nich się uczy więc jak jesteś w UK to chyba lepiej uderzyć do samego mistrza niż kawał drogi do ucznia jechać choć uczeń też bardzo dobry i uzdolniony :wink:
Link to comment
Share on other sites

Czy zatem w przypadku zrobienia poszerzonego kolnieza od turbo o srednicy 3" a potem 2,5" na 2 tlumikach i sprezarce TD 04L bez remapu cos sie moze stac zauwazalnego? Lekki przyrost mocy i szybsze wkrecanie jak na razie odczuwalne.

 

Laduje max 0,45 BARa - tak jak w serii na razie.

Link to comment
Share on other sites

nie-ASO np. stroi na programach firmy EcuTek właśnie z Wielkiej Brytanii i od nich się uczy więc jak jesteś w UK to chyba lepiej uderzyć do samego mistrza niż kawał drogi do ucznia jechać choć uczeń też bardzo dobry i uzdolniony :wink:

 

A czy ktoś wie ile kosztuje remap w UK ? I gdzie o to pytać ?

Link to comment
Share on other sites

nie-ASO np. stroi na programach firmy EcuTek właśnie z Wielkiej Brytanii i od nich się uczy więc jak jesteś w UK to chyba lepiej uderzyć do samego mistrza niż kawał drogi do ucznia jechać choć uczeń też bardzo dobry i uzdolniony :wink:

 

A czy ktoś wie ile kosztuje remap w UK ? I gdzie o to pytać ?

 

Jutro montują mi wskaźnik boost Defi więc popytam w w/w firmie co i jak z remapem

Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś wie ile kosztuje remap w UK ? I gdzie o to pytać ?

 

Andy Forrest

Bob Rawle

I pare innych osob o calkiem nienajgorszej reputacji (np. niejaki Jolly Green Monster ze Scoobynetu)

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 5:03 pm ]

A czy wybiera się ktoś ? Może wybierzemy się w 3-4 auta na strojenie do UK ??

 

A po co?

Jak znajdzie sie kilku chetnych to sobie zamowcie Andy Forresta na wynos :)

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 5:09 pm ]

Mnie też dopadła chęć posiadania bardziej rasowego brzmiącego wydechu w moim STI. W związku z tym podjechałem dzisiaj do firmy zajmującej się między innymi takimi modyfikacjami ( dodam, że chodzi o irlandzką firmę, tutaj obecnie mieszkam).

 

Tak z ciekawosci - u kogo konkretnie? W jakim miescie?

Ogolnie w Irlandii nie ma za wiele jakichs szczegolnych warsztatow zajmujacych sie Subaru.

A do remapow sciagaja specow z UK.

jest niby Westwood Engineering nieopodal Dublina, w Enfield bodajze, ale to zdaniem samych irlandzkich uzytkownikow taka opcja awaryjna - jesli trzeba jak najszybciej remapowac i nie ma czasu czekac na mapping days z Bobem Rawlem albo Andy Forrestem.

W razie czego odezwij sie do mnie na priv to Ci dam namiary gdzie co i jak.

 

W tej sytuacji zapytałem go czy będę potrzebował Remapu bo przecież over boost i boost creep, on na to, że jeżeli będę jeździł na dobrej jakości paliwie i przy pozostawieniu reszty wydechu nie będzie konieczny.

 

A tak z ciekawosci to powiedzial, co ma na mysli mowiac "lepsze paliwo"?

Bo w zasadzie poza Maxolowym E5 (podobno 99okt, ale pewnie blizej 97okt) wszystko co mozna kupic, to zwykla benzyna 95okt - wiec w zasadzie i tak najlepiej zdlubac co jest do zdlubania i zrobic remap, zeby jak najwiecej wycisnac w miare mozliwosci z samochodu. Zwlaszcza jesli to import z Japonii :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AMI Tak jak pisałem wcześniej, popytałem w pobliskiej firmie( Extrem Auto, Waterford ) o ew. remap Subaru. Niestety dowiedziałem się, że nie podejmują się takiej operacji. Próbowali mi to uzasadniać, że niby kiepskie sztuki im się trafiały do tej pory ( chodziło im o stan techniczny, w co jestem w stanie uwierzyć obserwując stosunek Irlandczyków do samochodów ). Podobno z remapem EVO i Nissana nie ma u nich żadnych problemów. Reasumując, bardziej się chyba znają na przygotowaniu aut do driftu ( pełno sztuk na placu ) niż na dłubaniu w tak wyszukanej marce jaką jest Subaru :mrgreen:

 

Co do paliwa to obiło mi się o uszy, że Shell na niektórych stacja w dużych miastach sprzedaje VPowerRacing, ale to nie potwierdzona informacja. Nie kontynuowałem też tematu paliw z gościem, z który gadałem więc za bardzo nie wiem o co mu chodziło. BTW pewnie o to, żeby na Tesco lub EMO nie tankować bo to syf. :wink:

 

Wyślij jak możesz na PW adresik www, tej firmy koło Dublina.

Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...