Gość turbas Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Witam, Szukam informacji czy silnik 2.5 XT ma kolizyjny czy nie kolizyjny rozrząd. Prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Kolizyjny, bardzo kolizyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszG. Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 bezkolizyjny na pewno jest w rowerze :razz: wracając do tematu, tak jak Azrael napisał - baaardzo kolizyjny :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 co to znaczy że coś jest kolizyjne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 To znaczy że zawory mogą się spotkac z tłokami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 To znaczy że zawory mogą się spotkac z tłokami :shock: Ponoć SOHC jest bardziej kolizyjne niż DOHC.... I nie da się tego jakoś hmmm wyregulować żeby się nie spotkały ??? Nie znam się na tym stąd to być może głupie pytanie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 ja też się bardzo nie znam, ale raczej się nie da "wyregulować" :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jeździć tak, żeby nie miały okazji się spotkać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 To znaczy nie kręcić do odcinki na każdym biegu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 tzn nie dopuścić do zerwania albo przeskoczenia paska rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A kiedy to się może ewentualnie stać ??? Gdy pasek jest już zużyty ? Jaki to mniej więcej przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ponoć SOHC jest bardziej kolizyjne niż DOHC.... W Subaru? To byloby zupelnie odwrotnie, niz w rzedowkach i v-kach. Zazwyczaj jest tak: SOHC = 1 walek rozrzadu na rzad cylindrow = 2 zawory na cylinder = potrzebna mniejsza powierzchnia tloka = wiekszy skok tloka i mozliwosc zostawienia wiecej miejsca na zawory = zazwyczaj bezkolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jak już wspomniałem, nie znam się na tym i dzięki za wyjaśnienie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A kiedy to się może ewentualnie stać ??? Gdy pasek jest już zużyty ? Jaki to mniej więcej przebieg ? W Subaru nie wiem, ale przewaznie jak jest stary i zuzyty, rozciagniety, podrabiany, tudziez jak walnie (zatrze sie) pompa wody lub ktores z kol zebatych (lozyska). Bywa tez, ze peka korbowod i wtedy nawet wieksza buba sie moze zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ok mój nie jest stary i zużyty ;] Dzięki ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Zdaje sie w zaleceniach jest, zeby zmieniac co 100kkm? Dla swietego spokoju, jesli cie stac, a nie masz juz gwarancji, mozna zmieniac czesciej - co 60kkm. No i przy okazji kazdego przegladu warto osluchac "stetoskopem" rozrzad =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Myślisz że taką technologie u mnie na Subaru posiadają ??? :/ Zgodnie z Twoimi zaleceniami moje auto po powrocie do kraju otrzyma kompleksowy przegląd. Nareszcie będę mógł być pewny że przeglądnięte mam auto porządnie. Gwarancję jeszcze mam.... już niedługo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ten "stetoskop" to kawal preta, czy sztywnego kija - przykladasz do obudowy rozrzadu, drugi koniec do ucha i slyszysz jak pracuje. Nie wiem jak w Subaru, ale powinno byc mozliwe osluchanie pompy wody, lozysk rolek prowadzacych i w poblizu innych elementow. Zawsze sie jakies piszczace lozysko powinno wychwycic, gdyby takie bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekS Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ten "stetoskop" to kawal preta, czy sztywnego kija - przykladasz do obudowy rozrzadu, drugi koniec do ucha i slyszysz jak pracuje. Nie wiem jak w Subaru, ale powinno byc mozliwe osluchanie pompy wody, lozysk rolek prowadzacych i w poblizu innych elementow. Zawsze sie jakies piszczace lozysko powinno wychwycic, gdyby takie bylo. Niekoniecznie, jak byłem u Pana Jarka w Józefowie, naprawdę osłuchiwał silnik stetoskopem, tylko końcówka była oczywiście inna niż w medycznym. Wyglądał jak z "Ostrego dyżuru" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jak kto woli =) Ja uzywam kijka od sciagaczki do wody, a spec od alternatorow, u ktorego kiedys robilem Nubirke, mial zrobiony z preta stalowego, z jednej strony zaostrzonego, a z drugiej ze swego rodzaju "sluchawka". Sprawdzalo sie tym super =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 SOHC = 1 walek rozrzadu na rzad cylindrow = 2 zawory na cylinder Ciekawa teoria, bo subarowe silniki SOHC są 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A to wyjątek od reguły, czy nic nadzwyczajnego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Nie wiem, przed subaru nie interesowałem się specjalnie silnikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Hondy tez są SOHC 16v, nie ma w tym nic dziwnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Dlatego sie pytam, czy w Subaru jest inaczej, bo to w koncu boxer, wiec tutaj wszystko moze byc inne. Ma ktos moze rysunek pogladowy? Jak tam 4 zawory sa otwierane przez jeden walek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się