Guest turbas Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Witam, Szukam informacji czy silnik 2.5 XT ma kolizyjny czy nie kolizyjny rozrząd. Prosze o pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Kolizyjny, bardzo kolizyjny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŁukaszG. Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 bezkolizyjny na pewno jest w rowerze :razz: wracając do tematu, tak jak Azrael napisał - baaardzo kolizyjny :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 co to znaczy że coś jest kolizyjne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 To znaczy że zawory mogą się spotkac z tłokami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 To znaczy że zawory mogą się spotkac z tłokami :shock: Ponoć SOHC jest bardziej kolizyjne niż DOHC.... I nie da się tego jakoś hmmm wyregulować żeby się nie spotkały ??? Nie znam się na tym stąd to być może głupie pytanie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 ja też się bardzo nie znam, ale raczej się nie da "wyregulować" :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jeździć tak, żeby nie miały okazji się spotkać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 To znaczy nie kręcić do odcinki na każdym biegu ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 tzn nie dopuścić do zerwania albo przeskoczenia paska rozrządu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 A kiedy to się może ewentualnie stać ??? Gdy pasek jest już zużyty ? Jaki to mniej więcej przebieg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Ponoć SOHC jest bardziej kolizyjne niż DOHC.... W Subaru? To byloby zupelnie odwrotnie, niz w rzedowkach i v-kach. Zazwyczaj jest tak: SOHC = 1 walek rozrzadu na rzad cylindrow = 2 zawory na cylinder = potrzebna mniejsza powierzchnia tloka = wiekszy skok tloka i mozliwosc zostawienia wiecej miejsca na zawory = zazwyczaj bezkolizyjny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jak już wspomniałem, nie znam się na tym i dzięki za wyjaśnienie ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 A kiedy to się może ewentualnie stać ??? Gdy pasek jest już zużyty ? Jaki to mniej więcej przebieg ? W Subaru nie wiem, ale przewaznie jak jest stary i zuzyty, rozciagniety, podrabiany, tudziez jak walnie (zatrze sie) pompa wody lub ktores z kol zebatych (lozyska). Bywa tez, ze peka korbowod i wtedy nawet wieksza buba sie moze zrobic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Ok mój nie jest stary i zużyty ;] Dzięki ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Zdaje sie w zaleceniach jest, zeby zmieniac co 100kkm? Dla swietego spokoju, jesli cie stac, a nie masz juz gwarancji, mozna zmieniac czesciej - co 60kkm. No i przy okazji kazdego przegladu warto osluchac "stetoskopem" rozrzad =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Myślisz że taką technologie u mnie na Subaru posiadają ??? :/ Zgodnie z Twoimi zaleceniami moje auto po powrocie do kraju otrzyma kompleksowy przegląd. Nareszcie będę mógł być pewny że przeglądnięte mam auto porządnie. Gwarancję jeszcze mam.... już niedługo :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Ten "stetoskop" to kawal preta, czy sztywnego kija - przykladasz do obudowy rozrzadu, drugi koniec do ucha i slyszysz jak pracuje. Nie wiem jak w Subaru, ale powinno byc mozliwe osluchanie pompy wody, lozysk rolek prowadzacych i w poblizu innych elementow. Zawsze sie jakies piszczace lozysko powinno wychwycic, gdyby takie bylo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeszekS Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Ten "stetoskop" to kawal preta, czy sztywnego kija - przykladasz do obudowy rozrzadu, drugi koniec do ucha i slyszysz jak pracuje. Nie wiem jak w Subaru, ale powinno byc mozliwe osluchanie pompy wody, lozysk rolek prowadzacych i w poblizu innych elementow. Zawsze sie jakies piszczace lozysko powinno wychwycic, gdyby takie bylo. Niekoniecznie, jak byłem u Pana Jarka w Józefowie, naprawdę osłuchiwał silnik stetoskopem, tylko końcówka była oczywiście inna niż w medycznym. Wyglądał jak z "Ostrego dyżuru" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jak kto woli =) Ja uzywam kijka od sciagaczki do wody, a spec od alternatorow, u ktorego kiedys robilem Nubirke, mial zrobiony z preta stalowego, z jednej strony zaostrzonego, a z drugiej ze swego rodzaju "sluchawka". Sprawdzalo sie tym super =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 SOHC = 1 walek rozrzadu na rzad cylindrow = 2 zawory na cylinder Ciekawa teoria, bo subarowe silniki SOHC są 16V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 A to wyjątek od reguły, czy nic nadzwyczajnego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Nie wiem, przed subaru nie interesowałem się specjalnie silnikami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Hondy tez są SOHC 16v, nie ma w tym nic dziwnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Dlatego sie pytam, czy w Subaru jest inaczej, bo to w koncu boxer, wiec tutaj wszystko moze byc inne. Ma ktos moze rysunek pogladowy? Jak tam 4 zawory sa otwierane przez jeden walek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now