Jump to content

2.5 XT - kolizyjny rozrząd? hELP


Guest turbas
 Share

Recommended Posts

Guest turbas

Witam,

Szukam informacji czy silnik 2.5 XT ma kolizyjny czy nie kolizyjny rozrząd.

Prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

To znaczy że zawory mogą się spotkac z tłokami
:shock:

Ponoć SOHC jest bardziej kolizyjne niż DOHC.... I nie da się tego jakoś hmmm wyregulować żeby się nie spotkały ??? Nie znam się na tym stąd to być może głupie pytanie....

Link to comment
Share on other sites

Ponoć SOHC jest bardziej kolizyjne niż DOHC....

W Subaru? To byloby zupelnie odwrotnie, niz w rzedowkach i v-kach.

 

Zazwyczaj jest tak:

SOHC = 1 walek rozrzadu na rzad cylindrow = 2 zawory na cylinder = potrzebna mniejsza powierzchnia tloka = wiekszy skok tloka i mozliwosc zostawienia wiecej miejsca na zawory = zazwyczaj bezkolizyjny

Link to comment
Share on other sites

A kiedy to się może ewentualnie stać ??? Gdy pasek jest już zużyty ? Jaki to mniej więcej przebieg ?

W Subaru nie wiem, ale przewaznie jak jest stary i zuzyty, rozciagniety, podrabiany, tudziez jak walnie (zatrze sie) pompa wody lub ktores z kol zebatych (lozyska). Bywa tez, ze peka korbowod i wtedy nawet wieksza buba sie moze zrobic.

Link to comment
Share on other sites

Zdaje sie w zaleceniach jest, zeby zmieniac co 100kkm? Dla swietego spokoju, jesli cie stac, a nie masz juz gwarancji, mozna zmieniac czesciej - co 60kkm. No i przy okazji kazdego przegladu warto osluchac "stetoskopem" rozrzad =)

Link to comment
Share on other sites

Myślisz że taką technologie u mnie na Subaru posiadają ??? :/

Zgodnie z Twoimi zaleceniami moje auto po powrocie do kraju otrzyma kompleksowy przegląd. Nareszcie będę mógł być pewny że przeglądnięte mam auto porządnie.

 

Gwarancję jeszcze mam.... już niedługo :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ten "stetoskop" to kawal preta, czy sztywnego kija - przykladasz do obudowy rozrzadu, drugi koniec do ucha i slyszysz jak pracuje. Nie wiem jak w Subaru, ale powinno byc mozliwe osluchanie pompy wody, lozysk rolek prowadzacych i w poblizu innych elementow. Zawsze sie jakies piszczace lozysko powinno wychwycic, gdyby takie bylo.

Link to comment
Share on other sites

Ten "stetoskop" to kawal preta, czy sztywnego kija - przykladasz do obudowy rozrzadu, drugi koniec do ucha i slyszysz jak pracuje. Nie wiem jak w Subaru, ale powinno byc mozliwe osluchanie pompy wody, lozysk rolek prowadzacych i w poblizu innych elementow. Zawsze sie jakies piszczace lozysko powinno wychwycic, gdyby takie bylo.

 

Niekoniecznie, jak byłem u Pana Jarka w Józefowie, naprawdę osłuchiwał silnik stetoskopem, tylko końcówka była oczywiście inna niż w medycznym. Wyglądał jak z "Ostrego dyżuru" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak kto woli =) Ja uzywam kijka od sciagaczki do wody, a spec od alternatorow, u ktorego kiedys robilem Nubirke, mial zrobiony z preta stalowego, z jednej strony zaostrzonego, a z drugiej ze swego rodzaju "sluchawka". Sprawdzalo sie tym super =)

Link to comment
Share on other sites

Dlatego sie pytam, czy w Subaru jest inaczej, bo to w koncu boxer, wiec tutaj wszystko moze byc inne. Ma ktos moze rysunek pogladowy? Jak tam 4 zawory sa otwierane przez jeden walek?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...