eddie_gt4 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Hondy tez są SOHC 16v, nie ma w tym nic dziwnego natomiast bywaja tez takie dziwolagi jak DOHC 8V (np. u Forda ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ale to na pewno nie 8-cylindrowe? ;-) p.s. dodalem slowo "zazwyczaj". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Olleo, nie. Dwu/jednowałkowość nie ma nic wspólnego z liczbą zaworów, nie mieszajmy spraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Troche jednak wspolnego ma - stosunkowo rzadko sie spotyka SOHC 16V i DOHC 8V, a jedna z cech DOHC, to wlasnie mozliwosc upchania wiekszej ilosci zaworow. Moze to i uproszczenie, ale pomijajac Subaru, niektore silniki Hondy, czy Forda, to dla wiekszosci przecietnych dupowozow sie sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Olleo, musialbys jeszcze wykluczyc silniki MB, PSA, TOYOTA i pewnie wiele wiele innych i Twoja teoria o SOHC = 8V DOHC = 16V sprawdzi sie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Olleo, musialbys jeszcze wykluczyc silniki MB, PSA, TOYOTA i pewnie wiele wiele innych i Twoja teoria o SOHC = 8V DOHC = 16V sprawdzi sie :razz: Oraz Fiat i AR. Przy odpowiednim doborze próby każdą teorię można udowodnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uspiotr Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 WITAM WŁAŚNIE ROZEBRAŁEM ROZRZĄD, WYMIENIŁEM GO, A TERAZ ZABIERAM SIĘ ZA GŁOWICE I ZAWORY. A JESZCZE DWA DNI TEMU ŻYŁEM NADZIEJĄ ŻE JEST INACZEJ, BO PRZECZYTAŁEM GDZIEŚ NA FORUM, ŻE MAM ROZRZĄD BEZKOLIZYJNY !! SILNIK 2.0 SOHC 16V MODEL EJ20J - 100% KOLIZYJNY ROZRZĄD. A DOWIEDZIAŁEM SIĘ O TYM DZIĘKI GERMAŃSKIEMU PATAŁACHOWI, KTÓRY PRZY 100 TYS. KM. WYMIENIŁ ROZRZĄD I PODCZAS TEJ OPERACJI ZBYT MOCNO DOKRĘCIŁ NAPINACZ PASKA USZKADZAJĄC GWINT. ŚRUBA MOCUJĄCA NAPINACZ NIE WYTRZYMAŁA ZBYT DŁUGO I JUŻ TERAZ WIEM ŻE ROZRZĄD JEST KOLIZYJNY W MOIM SILNIKU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy_b Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Witamy kolegę Zablokowany CAPS LOCK nie służy popularności :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uspiotr Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 sorki, umknęło mi (capslock). Kontynuując temat regeneracji głowicy, może ktoś poleci sprawdzony zakład w Krakowie lub okolicy. Znalazłem na Piaskach (PanMet) ul Podedworze, oraz (Papież) ul. Kosocicka, w Nowej Hucie jest zakład chyba na ul. Makuszyńskiego. Może ktoś zna godny polecenia warsztat regenerujący głowice w okolicy Krakowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 sorki, umknęło mi (capslock).Kontynuując temat regeneracji głowicy, może ktoś poleci sprawdzony zakład w Krakowie lub okolicy. Znalazłem na Piaskach (PanMet) ul Podedworze, oraz (Papież) ul. Kosocicka, w Nowej Hucie jest zakład chyba na ul. Makuszyńskiego. Może ktoś zna godny polecenia warsztat regenerujący głowice w okolicy Krakowa ? A co sie tym głowicom stało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uspiotr Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 zawory ssące (wszystkie) spotkały się z tłokami, pogięło je, więc wymiana kompletu zaworów ssących z prowadnicami i planowanie głowic :-) na szczęście tłoki i korbowody przeżyły spotkanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 WITAMWŁAŚNIE ROZEBRAŁEM ROZRZĄD, WYMIENIŁEM GO, A TERAZ ZABIERAM SIĘ ZA GŁOWICE I ZAWORY. A JESZCZE DWA DNI TEMU ŻYŁEM NADZIEJĄ ŻE JEST INACZEJ, BO PRZECZYTAŁEM GDZIEŚ NA FORUM, ŻE MAM ROZRZĄD BEZKOLIZYJNY !! SILNIK 2.0 SOHC 16V MODEL EJ20J - 100% KOLIZYJNY ROZRZĄD. A DOWIEDZIAŁEM SIĘ O TYM DZIĘKI GERMAŃSKIEMU PATAŁACHOWI, KTÓRY PRZY 100 TYS. KM. WYMIENIŁ ROZRZĄD I PODCZAS TEJ OPERACJI ZBYT MOCNO DOKRĘCIŁ NAPINACZ PASKA USZKADZAJĄC GWINT. ŚRUBA MOCUJĄCA NAPINACZ NIE WYTRZYMAŁA ZBYT DŁUGO I JUŻ TERAZ WIEM ŻE ROZRZĄD JEST KOLIZYJNY W MOIM SILNIKU. Jesteś pewnien, że masz SOHC? Bo widziałem SOHC ze zrwanym paskiem i był BEZKOLIZYJNY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uspiotr Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 mój motor to SOHC na 100% - po pierwsze widziałem głowice rozebrane - po drugie już wcześniej sprawdziłem samochód wg nr VIN i wyszło, że mam silnik EJ20J (2000cc EMPI SOHC NA) z marca 1998. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 zawory ssące (wszystkie) spotkały się z tłokami, pogięło je, więc wymiana kompletu zaworów ssących z prowadnicami i planowanie głowic :-)na szczęście tłoki i korbowody przeżyły spotkanie To tak naprawde nie potrzebujesz głowic regenerowac tylko zplanowac , znam obydwa zakłady, Papieza i Planmet, oddaj tylko do planowania , a reszte niech mechanik dobry to zrobi. Nieraz sie przjechałem na tych zakładach, oni robią masówkę i zbytnio sie nie przykładaja do tego. Bardzo często za głęboko frezuja gniazda zaworowe, potem ich nie docierają, problemy z luzami itd. Takie moje zdanie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uspiotr Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 dzięki za radę, myślę że to rozsądne, zwłaszcza że zawory mogę kupić taniej niż oni mi je policzą przy regeneracji głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Uwaga Pytania zupełnego laika!!! A czy któryś z obecnych silników w Subaru jest bezkolizyjny i czy to prawda że H6 nie ma paska tylko łańcuch :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się