grygo Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Szybkie pytanko, czy w GTku 98 jest jakis bezpiecznik od klimy? Bo z dnia na dzien przestala mi dzialac klimatyzacja, po wcisnieciu przycisku w kabinie nie czuc i nie slychac tego aby sprezarka sie zalaczala. Wczesniej wyraznie bylo slychac "pstryk" spod maski, byl chwilowy i delikatny spadek napiecia i obrotow. Teraz brak tych objawow :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 erixon, pewnie brak ciśnienia w układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 erixon, podjedz sobie do szpecow od klimy , niech sprawdza uklad plynem UV. Mozliwe , ze cos sie rozszczelnilo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał R. Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 albo gazu brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 erixon, pewnie brak ciśnienia w układzie To najczęstrza z przyczyn. Dzisiaj podczas przeglądu mojego GTka okazało się, że sprzegiełko odpowiedzialne za uruchamiania/zatrzymywanie kompresora było zastałe . Wystarczyło posamrowac i klima znowu działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pdabros Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 a mi sie zatarlo lozysko i urwalo pasek klinowy, na szczescie nie rozwalilo sprezarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Mam pytanie: Jak włączę klimę i ustawie ją na 19 na minimalnych obrotach, to normalne jest to że sprężarka się włącza i wyłącza co 10 sekund ??? :/ Np. jak stoję na światłach, to dosłownie co 5-10 sekunda 'tsuk' spod maski + silnik zwiększa o odrobine obroty i po 5 sekundach znowu cisza i normalnie. I tak się w kółko powtarza... W innych autach tak nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Harvester, ja tak mam. System caly po przegladzie i pelny gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Tak, normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Tak, normalne. Siakiś spec tłumaczył mi przy okazji przeglądu klimy u mnie, że taki objaw jest wtedy gdy układ jest "przepełniony". Nie wiem co o tym sądzić. Pojechałem do niego na rutynowy przegląd - klima działała ok, a kompresor załączał się bardzo rzadko. Po podpięciu super maszyny, ta stwierdziła, że środka chłodniczego jest za mało, nabiła wg instrukcji... i kompresor zaczął się załączać... co 5 - 10 sekund. I również działa ok. Rok tak jeżdżę i wszystko jest ok. Ale nadal nie wiem dlaczego przy niższym stanie środka chł. w układzie kompresor załączał się rzadziej niż przy stanie takim jak w instrukcji. Zarówno przed jak i po przeglądzie autko chłodziło bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Bo lepiej chłodzi więc krócej działa i szybciej się wyłącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Azrael, Ok THX Kurde mógłbym mieć taką wiedzę jak Ty, to by mnie takie pierdoły nie przejmowały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Bo lepiej chłodzi więc krócej działa i szybciej się wyłącza. A ja bym to ujal inaczej: przy prawidowej ilosci czynnika, szybciej powstaje cisnienie przy ktorym presostat odstawia sprezarke. Zjawisko to pieknie widac wlasnie na postoju - skraplacz nie jest wystarczajaco chlodzony i dzieje sie to, co opisalem. Ale nadal nie wiem dlaczego przy niższym stanie środka chł. w układzie kompresor załączał się rzadziej niż przy stanie takim jak w instrukcji. Mysle, ze kompresor sie raczej rzadziej wylaczal niz zalaczal. Mniej hydrofluorocarbon'u - nizsze cisnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Siemka Mam pytanie chciałbym sprawdzić klimę w mojej subarce no i mam pytanie bo słyszałem ze jak brakuje gazu to można rozwalić sprężarkę. No i czy mogę bezpiecznie ja włączyć nie martwiąc się o nic?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 mozesz na krotko podpiac sprezarke, wtedy bedziesz wiedzial czy jest ona sprawna, ale musi to trwac kilka sekund, bo sprezarke smaruje olej, ktory jest uzupelniany wraz z czynnikiem. jesli go u ciebie nie bedzie to mozna bardzo latwo zatrzec sprezarke. jesli bedzie krecic to podjedz do specow od klimy, napelnia ci ja i najprawdopodobniej zacznie wszystko dzialac. jesli nie to.....to juz na miejscu ci powiedza co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Witam, czy wiecie co może być przyczyną braku działania klimy, która czasem się włącza a czasem nie po naciśnięciu klawisza (dioda się zapala)? Nawet czasami opcja manualna nie rusza sprężarki, która teoretycznie powinna zawsze wymuszać jej uruchomienie.. Klima jest świeżo po napełnieniu i czyszczeniu - myślałem, że może trochę za mało czynnika i podjechałem na szybki przegląd.. po wyjechaniu ze stacji, 5 min. w roku i klima padła, w dodatku w kilka sekund auto zaparowało bo padał deszcz - wróciły objawy sprzed przeglądu. Wygląda to tak jakby nagrzanie silnika przeszkadzało, czy to możliwe czy coś zaczyna się psuć? Szkoda - bo autko niemalże nowe, tyle, że bez gwarancji już. Jeśli dobrze kojarzę to zaczęło się to od przykrej przygody z dość głąboką kałużą, przed którą nie zdążyłem wyhamować.. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Podjedź do fachowców od klimy - w Wawie jest paru naprawde dobrych, niestey nie mogę polecićna forum bo to konkurencja wobec ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taadeo Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Podjedź do fachowców od klimy - w Wawie jest paru naprawde dobrych, niestey nie mogę polecićna forum bo to konkurencja wobec ASO. Azrael, możesz polecić kogoś dobrego w Warszawie na PW, bo też mam problem z klimą w moim gieteku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j33mbo Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Witam, czy wiecie co może być przyczyną braku działania klimy, która czasem się włącza a czasem nie po naciśnięciu klawisza (dioda się zapala)? Nawet czasami opcja manualna nie rusza sprężarki, która teoretycznie powinna zawsze wymuszać jej uruchomienie.. Klima jest świeżo po napełnieniu i czyszczeniu - myślałem, że może trochę za mało czynnika i podjechałem na szybki przegląd.. po wyjechaniu ze stacji, 5 min. w roku i klima padła, w dodatku w kilka sekund auto zaparowało bo padał deszcz - wróciły objawy sprzed przeglądu. Wygląda to tak jakby nagrzanie silnika przeszkadzało, czy to możliwe czy coś zaczyna się psuć? Szkoda - bo autko niemalże nowe, tyle, że bez gwarancji już. Jeśli dobrze kojarzę to zaczęło się to od przykrej przygody z dość głąboką kałużą, przed którą nie zdążyłem wyhamować.. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.. a czemu napełniałeś, miałeś jakąś nieszczelność, wymieniałeś jakiś element instalacji? i co masz na myśli mówiąc czyszczenie - nawiewów, chłodnicy, przewodów z czynnikiem? przez rok walczyłem ze swoją klimą w VW (jak auto było jeszcze na gwarancji to ASO wymieniło 3 sprężarki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 napiszcie PW do forumowicza E12 :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się