mc.li Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Ci co maja 2,5L MT znają to p... ćwierkanie Po przeczytaniu wątków: ""problemy ze sprzęgłem , ""legacy 2.0 ..., ""serwis w okolicy katowic i po tej wypowiedzi: Chodzi mi glownie o przeniesienie napedu, poszukuje dobrego specjalisty, ktory ogarnia temat subaru Trzeba zmienic koło dwumasowe na jednomasowe i do tego sprzęgło kompl. nic tu sie innego nie wymysli. Taka seria... Wszelkie próby reanimacji tego co masz włozone są max na pół roku. Mozna jeżdzić nic sie nie rozleci....tylko te dzwieki i poszarpywania. AK dochodzę do wniosku, że nie ma innej drogi na definitywne pozbycie się tego świerszcza, jak " zmienić koło dwumasowe na jednomasowe i do tego sprzęgło kompl." Ale koło jednomasowe i sprzęgło jakie, od/do jakiego auta: legacy 2.0, wrx :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Szarpie ci po rozgrzaniu ? Bo jeżeli tylko ćwierka to luz... mi nowe kolo tez lekko ćwierka..., ja uparcie będę twierdził, ze szarpanie to nie wina kola dwumasowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Czy szarpie hmm... jak ruszam jak kapelusznik, to nie, jak ruszam szybciej z 3000-3500 i więcej to też nie. Ale przy takich spóźnionych próbach szybkiego ruszenia potrafi poszarpywać. Ćwierka na wolnych czasami, przy ruszaniu dodając gazu to już koncert. No i fakt im cieplej tym gorzej. Ile cię kosztowało nowe koło dwumasowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 3200 jakoś z tego co pamiętam + sprzęgło + robocizna. U mnie szarpie tzn po chwili jeżdżenia nie da sie ruszyć bez mocnego szarpania (w zimie jest znacznie lepiej, prawie nie ma problemu), chyba, ze wykona sie specjalna procedurę: 1. powoli puszczam sprzęgło, lekko gaz 2. przez samym puszczeniem sprzęgła wciskam ponownie 3. lekko gaz, i wtedy puszczam To działa... nie wiem czemu, na 2x działa. Jak wciskam maja jakaś minimalna prędkość już to nie szarpie. Jeżeli u ciebie tylko ćwierka... to luz... ja bym nie wyrzucał z tego powodu kasy...bo u mnie nowe kolo tez ćwierkało i dalej ćwierka trochę (ale znacznie mniej) chyba, ze masz gwarancje to co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Gwarancje na MY00 :wink: chyba się skończyła, ale jakby jakieś ASO w ramach gwarancji chciało to zrobić... Szczerze rzecz biorąc, to jeśli już będę musiał coś z tym zrobić, to raczej zmiana na jednomasowe. Bo jeśli TTTM, to zmiana na nowe dwumasowe i za pół roku znowu to samo, to ja dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Firma Sachs robi dwumasowe koła w rozsądnych pieniadzach, z tego co pamietam ≈ 1600zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Firma Sachs robi dwumasowe koła w rozsądnych pieniadzach, z tego co pamietam ≈ 1600zł carfit ale z tego co wyłowiłem z powyższych wątków, to problem polega na kiepskim oddawaniu ciepła przez koło dwumasowe w subim, co podobno powoduje powtórkę z rozrywki co ok pół roku, przynajmniej dla tych aut użytkowanych raczej w mieście. Miałeś do czynienia z tego typu problemem ? Czy to koło dwumasowe Sachs'a znosi to lepiej niż oryginał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Firma Sachs robi dwumasowe koła w rozsądnych pieniadzach, z tego co pamietam ≈ 1600zł carfit ale z tego co wyłowiłem z powyższych wątków, to problem polega na kiepskim oddawaniu ciepła przez koło dwumasowe w subim, co podobno powoduje powtórkę z rozrywki co ok pół roku, przynajmniej dla tych aut użytkowanych raczej w mieście. Miałeś do czynienia z tego typu problemem ? Czy to koło dwumasowe Sachs'a znosi to lepiej niż oryginał ? nie wiem jak to koło znosi temperature :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 carfit to ten numer koła 2294 000 112 ? EDIT : raczej chyba to :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 W moim Legacu po 50kkm padlo kolo dwumasowe. Cwierkalo i szarpalo. Wymienili w ASO na gwarancji na dwumasowe. Po 33kkm padlo znowu. Leciutko cwierkalo i troche szarpalo. Tym razem na gwarancji wymienili na jednomasowe razem z kompletem sprzeglo i cos tam jeszcze. Po wymianie na jednomasowe to sie INNY samochod zrobil. Nie skacze przy ruszaniu no i zreszta samo ruszanie to juz inna bajka. Leciutko, bez zadnych problemow i kombinacji ze sprzeglem co wczesniej doprowadzalo mnie do szalu. Teraz jak juz wiem jaka jest roznica przy ruszaniu, to nawet gdybym mial osobiscie zaplacic za wymiane to zrobilbym to bez zastanowienia. Roznica jest kolosalna i bardzo wplywa na codzienny komfort prowadzenia samochodu. Innymi slowy warto. Bez dwoch zdan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 generalnie to za bardzo nie rozumiem po co do Subaru wkładaja dwumasowe koło :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 W moim Legacu po 50kkm padlo kolo dwumasowe. Cwierkalo i szarpalo. Wymienili w ASO na gwarancji na dwumasowe. Po 33kkm padlo znowu. Leciutko cwierkalo i troche szarpalo. Tym razem na gwarancji wymienili na jednomasowe razem z kompletem sprzeglo i cos tam jeszcze. Po wymianie na jednomasowe to sie INNY samochod zrobil. Nie skacze przy ruszaniu no i zreszta samo ruszanie to juz inna bajka. Leciutko, bez zadnych problemow i kombinacji ze sprzeglem co wczesniej doprowadzalo mnie do szalu. Teraz jak juz wiem jaka jest roznica przy ruszaniu, to nawet gdybym mial osobiscie zaplacic za wymiane to zrobilbym to bez zastanowienia. Roznica jest kolosalna i bardzo wplywa na codzienny komfort prowadzenia samochodu. Innymi slowy warto. Bez dwoch zdan. Tasior_Miedziak takiej wypowiedzi mi trzeba było , wiszę ci browar przy nadarzającej się okazji. A rzuć jeszcze dla mnie okiem na fakturkę, może sie rozpisali jakie koło ? Jakiś numer :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 No tu Cie niestety zmartwie :-| Wszystko to odbylo sie na gwarancji w ASO. Jedyne co mi z tego zostalo to wpis w ksiazce gwarancyjnej, a tam tylko pisze: Wymiana kola dwumasowego na jednomasowe + sprzeglo. Tyle. Dodam, ze ASO Koper + SIP pokazali co znaczy GWARANCJA, ludzkie podejscie do klienta i prestiz marki. Pojechalem pare dni przed koncem gwarancji. Dwumasowe czasami popiskiwalo, troche szarpalo. Nikt mi nie wmawial, ze TTTM, ze zle sprzeglo puszczam, etc. Kontakt z SIP, decyzja, wymiana i po robocie. Tak bym chcial zawsze :-D A, ze dzien bez wazeliny to stracony dzien, to przy okazji: Pozdrowienia dla Pana Romanskiego z ASO Koper :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Ci co maja 2,5L MT znają to p... ćwierkanie Po przeczytaniu wątków: ""problemy ze sprzęgłem , ""legacy 2.0 ..., ""serwis w okolicy katowic i po tej wypowiedzi: Chodzi mi glownie o przeniesienie napedu, poszukuje dobrego specjalisty, ktory ogarnia temat subaru Trzeba zmienic koło dwumasowe na jednomasowe i do tego sprzęgło kompl. nic tu sie innego nie wymysli. Taka seria... Wszelkie próby reanimacji tego co masz włozone są max na pół roku. Mozna jeżdzić nic sie nie rozleci....tylko te dzwieki i poszarpywania. AK dochodzę do wniosku, że nie ma innej drogi na definitywne pozbycie się tego świerszcza, jak " zmienić koło dwumasowe na jednomasowe i do tego sprzęgło kompl." Ale koło jednomasowe i sprzęgło jakie, od/do jakiego auta: legacy 2.0, wrx :?: Ja jezdze nadal z tym cwierkaniem , szarpac nic nie szarpie, sprzeglo dziala normalnie, jedynie przerazliwie piszczy, szczegolnie na parkingu, w korku, itd. Jak sie dowiedzialem, jedyna metoda to wymiana sprzegla na normalne z kolem. Troche poczytalem forum http://www.ozliberty.com/forums/ i tam tez ludzi skarza sie na potege na dwumase (ciekawe czemu FHI nie usunal tego problemu w kolejnych latach ). Tam tez serwisy wymieniaja sprzeglo na zwykle. Zastosowanie ponowne dwumasy sie nie sprawdza bo problem wraca i to szybko. Koszt wymiany takiego sprzegla to ok. od 2kzl :razz:, na jakie nie wiem, wiem ze pasuje i ta metoda dzial (moze te od wersji US, bo tam bylo zwykle :?: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ci co maja 2,5L MT znają to p... ćwierkanie Po przeczytaniu wątków: ""problemy ze sprzęgłem , ""legacy 2.0 ..., ""serwis w okolicy katowic i po tej wypowiedzi: Chodzi mi glownie o przeniesienie napedu, poszukuje dobrego specjalisty, ktory ogarnia temat subaru Trzeba zmienic koło dwumasowe na jednomasowe i do tego sprzęgło kompl. nic tu sie innego nie wymysli. Taka seria... Wszelkie próby reanimacji tego co masz włozone są max na pół roku. Mozna jeżdzić nic sie nie rozleci....tylko te dzwieki i poszarpywania. AK dochodzę do wniosku, że nie ma innej drogi na definitywne pozbycie się tego świerszcza, jak " zmienić koło dwumasowe na jednomasowe i do tego sprzęgło kompl." Ale koło jednomasowe i sprzęgło jakie, od/do jakiego auta: legacy 2.0, wrx :?: Ja jezdze nadal z tym cwierkaniem , szarpac nic nie szarpie, sprzeglo dziala normalnie, jedynie przerazliwie piszczy, szczegolnie na parkingu, w korku, itd. Jak sie dowiedzialem, jedyna metoda to wymiana sprzegla na normalne z kolem. Troche poczytalem forum http://www.ozliberty.com/forums/ i tam tez ludzi skarza sie na potege na dwumase (ciekawe czemu FHI nie usunal tego problemu w kolejnych latach ). Tam tez serwisy wymieniaja sprzeglo na zwykle. Zastosowanie ponowne dwumasy sie nie sprawdza bo problem wraca i to szybko. Koszt wymiany takiego sprzegla to ok. od 2kzl :razz:, na jakie nie wiem, wiem ze pasuje i ta metoda dzial (moze te od wersji US, bo tam bylo zwykle :?: ) w nie-ASO znajomemu wymienili w zeszlym roku (ok czerwca) na normalne kolo i sprzeglo - przejechal na tym juz 40k km (auta uzywa zarobkowo) i jest mega zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 W Mondeo TDCi do przebiegu 50 tys.km koło dwumasowe wymienione zostało trzykrotnie. Idea tego koła jest dobra, ale wykonać je jak widać trudno. Jeżeli macie możliwość zmiany na tradycyjne to nie zastanawiałbym się. ps. Ciekawe czy w mondeo jest to wykonalne ? Nie sprwadzę, sprzedany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 W Mondeo TDCi do przebiegu 50 tys.km koło dwumasowe wymienione zostało trzykrotnie.Idea tego koła jest dobra, ale wykonać je jak widać trudno. Jeżeli macie możliwość zmiany na tradycyjne to nie zastanawiałbym się. ps. Ciekawe czy w mondeo jest to wykonalne ? Nie sprwadzę, sprzedany W niektórych autach jest ciężko to zastapić bo występuje czujnik poł. wału, który generuje impulsy poprzez koło dwumasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Moje Legacy 06 ma od zeszłego tygodnia również koło jednomasowe i nowe sprzęgło. Przebieg 91 tyś. wszystko na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Zamówiłem wymieniłem i . Generalnie temat znany, piszą np. tu i tam. Ja mogę tylko dodać z naszego poletka, że SIP rozczarowuje, trzy razy dłuższe czasy oczekiwania na części niż w DE, i w DE ceny ok. 30% niższe . Oto przepis :wink: : 12342AA090 Schwungscheibe 30210AA620 Kupplungsdruckplatte 30100AA870 Mitnehmerscheibe 30502AA051 Ausrücklager 800610740 Schraube x 8 806212020 Kugellager Schwungscheib 30530AA021 Ausrückgabel 30539AA000 Halteclip Kuppl.Druckpla x2 Ostatnie dwie pozycje (łapa sprzęgła) można sobie darować, ale łożysko oporowe wtedy musi zostać to co było, bo to z kompletu będzie wpadało. Trzecią od końca pozycje dostałem podwójnie, bo łożysko było już nabite na koło zamachowe. Co serwis w którym zamawiałem też to zdziwiło. Przejechane pierwsze kilometry, jak by cos miało sie zmienić to dopiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Ja mogę tylko dodać z naszego poletka, że SIP rozczarowuje, trzy razy dłuższe czasy oczekiwania na części niż w DE, i w DE ceny ok. 30% niższe . Ja akurat mam od reki ( chyba :roll: ) ale czy moglbys jakąs fakturke przedstawic z tymi cenami :?: ( moze byc na PW )...bo cos mi tu nie pasuje.....a jak nie zobacze to....... AK ps.niedługo podobno jakas drastyczna :shock: zmiana cen w zwiazku z kursem euro sie szykuje....... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Ja mogę tylko dodać z naszego poletka, że SIP rozczarowuje, trzy razy dłuższe czasy oczekiwania na części niż w DE, i w DE ceny ok. 30% niższe . Ja akurat mam od reki ( chyba :roll: ) ale czy moglbys jakąs fakturke przedstawic z tymi cenami :?: ( moze byc na PW )...bo cos mi tu nie pasuje.....a jak nie zobacze to....... AK ps.niedługo podobno jakas drastyczna :shock: zmiana cen w zwiazku z kursem euro sie szykuje....... :wink: Potwierdzam w tym tygodniu robiłem to samo i w magazynie w Łodzi mieli od ręki wszystko :shock: co mnie w sumie trochę zdziwiło, może rzeczywiście idzie ku lepszemu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 ps.niedługo podobno jakas drastyczna :shock: zmiana cen w zwiazku z kursem euro sie szykuje....... :wink: Panie Andrzeju z calym szacunkiem ale euro leci od ladnych paru miesiecy na leb na szyje a ceny nie zabardzo i nie chodzi tu tylko o SIP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 ps.niedługo podobno jakas drastyczna :shock: zmiana cen w zwiazku z kursem euro sie szykuje....... :wink: Panie Andrzeju z calym szacunkiem ale euro leci od ladnych paru miesiecy na leb na szyje a ceny nie zabardzo i nie chodzi tu tylko o SIP Adam masz niestety rację , euro w przeciągu parę miesięcy poszło kilkadziesiąt procent na dół, a ceny w Polsce nadal te same. :roll: . Taka prawda że teraz te firmy generują krociowe zyski , bo moze sie okazać że za dwa trzy miesiące znowy pójdzie euro/dolar w góre i wtedy kicha :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 ps.niedługo podobno jakas drastyczna :shock: zmiana cen w zwiazku z kursem euro sie szykuje....... :wink: Panie Andrzeju z calym szacunkiem ale euro leci od ladnych paru miesiecy na leb na szyje a ceny nie zabardzo i nie chodzi tu tylko o SIP Adam masz niestety rację , euro w przeciągu parę miesięcy poszło kilkadziesiąt procent na dół, a ceny w Polsce nadal te same. :roll: . Taka prawda że teraz te firmy generują krociowe zyski , bo moze sie okazać że za dwa trzy miesiące znowy pójdzie euro/dolar w góre i wtedy kicha :sad: przy tej tendencji dolar i euro na razie nie szykuja sie do ataku zobaczymy jak nasi wielceoswieceni budzet na 2009 przedstawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 ps.niedługo podobno jakas drastyczna :shock: zmiana cen w zwiazku z kursem euro sie szykuje....... :wink: Panie Andrzeju z calym szacunkiem ale euro leci od ladnych paru miesiecy na leb na szyje a ceny nie zabardzo i nie chodzi tu tylko o SIP Pierwsza obnizka cen części byla w marcu , oficjalnie o 7 % praktycznie np. na amortyzatory to chyba ze 30% taniej ..teraz szykuje sie podobno jeszcze wieksza.. :shock: A marze takie same albo mniejsze.... :sad: ...Nie wiem co bedzie dalej....... :cool: AK ps.nie mozna co miesiac cen zmieniac.....ale mamy połowe roku i szykuje sie druga spora obnizka cen czesci..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się