Skocz do zawartości

Subaru szarpie po rozgrzaniu na malych obrotach


nikaudio7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Subaru Outback Wagon 2002 2.5l H4. Spowadzilem go z USA gdzie jezdzil na 87.

Tu w Polsce jezdze na 95 okatanach nie wiem czy ma to znaczenie.

Przebieg okolo 65.000km. Samochod gdy jest zimny jezdzi bez zarzutu po kilku minutach gdy sie rozgrzeje zaczyna szarpac, doslownie trzesie sie. Jesli obroty (nawet po rozgrzaniu) sa powyzej 2000, np na trasie jedzie OK rowno, niestety w jezdzie miejskiej jest to makabra na swiatlach doslownie dusi sie az podskakuje w miejscu. Aby ruszyc na swiatlach musze gaz wciskac po 2-3 razy, az zalapie.

Mechanik we Wloclawku podlaczyl komputer i znalazl jeden blad System too rich, skasowal go i blad sie wiecej nie pojawial ale samochod nadal szarpie. Za porada mechanika wymienilem swiece, przewody do swiec, filtr paliwa bez skutku. Napiecia na czujnikach lambbda wg mechnika sa niskie 0,97V nie byl w stanie powiedzic czy to zle. Komputer nic nie wykazuje.

Jeden ze stykow przy module cewki zaplonowej byl zasniedzialy, wyczyszczenie pomoglo na chwile.

Co robic ?

Niestety w miescie gdzie mieszkam Torun nie ma nikogo kto by sie podjal naprawy.

W Polsce okazal sie ze to egzotyczny samochod.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden ze stykow przy module cewki zaplonowej byl zasniedzialy, wyczyszczenie pomoglo na chwile.
Skoro na chwilę pomogło to może tu jest problem? :roll: Chyba że Ci się wydawało że pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnostyke wykonal serwis (podlaczjac sie do komputera) nic z tego nie wyniklo, sondy juz wymienilem rok temu - mechnik powiedzial mi ze maja za niskie napiecie wiec sa popsute, wywalilem sporo kasy na nowe sady ktore mialy te same napiecie, na razie wymieniam jezdze po mechanikach i nie posuwam sie do przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mogę powiedzieć to to że komputer to narzędzie i trzeba umieć wyczytać coś z wartości któe pokazuje, serwisy zwykle ograniczają się do odczytania kodów błedów, z braku wiedzy lub lenistwa. Zamiastw ydawać pieniądze na części podjedź do serwisu, który wie co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie... diagnostyka wykazała spalanie sutkowe. Przesiadłem sie na vpower racing i jest lepiej... ale jak sie rozgrzeje to szarpie przy ruszaniu i generalnie gorzej chodzi.

Zajdlem już na tym żebym wymieniłem z powodu szarpania kolo dwumasowe i sprzęgło i było lepiej, ale nie dobrze.

Wg mnie to będzie jakaś pierdoła, ale w tym kraju sie nikt na subaru nie zna.

Ostatnie teorie to ze olej, jak sie za bardzo nagrzeje to traci kompresje bo olej sie robi zbuyt zadki i przewody WN, jak sie nagrzeją zmienia sie oporność i tak sobie od czasu do czasu kombinuje co z tym zrobić.

Teraz idzie lato i będzie znowu gorzej bo cieplej i szybciej sie grzeje...

Jak jest nie rozgrzany mocno to chodzi idealnie, płynnie, cicho, bez wibracji, jest moc... super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze inaczej gdzie w Polsce serwis co zna sie na subaru i potrafi naparwic go gdy komputer nie ma zadnych kodo wbledow

 

 

Jeżeli chodzi o ASO to to w Krakowie jest w miarę. Nie-ASO nie wolno mi tutaj polecać.

 

 

co do oleju przeszedlem na full syntetic a jezdzilem przedtem na mineralnym, czy to moze miec jakis zwiazek ?

 

Nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikaudio7 ty pewnie masz automat ?

 

U mnie ciekawa sprawa nie szarpie (ale i tak działa niezafajnie po rozgrzaniu) kiedy jak wrzucam jedynkę i puszam sprzeglo samochód juz ma jakas predkosc choćby zupełnie minimalna.

Jk ruszam od zera to szarpie co dziwne, bo szarpie pod koniec puszczania sprzęgła kiedy już samochód ma jakąś prędkość.

Jak ruszę na 2 razy to nie szarpnie... najpierw trochę poprzeglądasz żeby nadać jakaś prędkość, spowrotem wcisnąć sprzęgło i pościć znowu delikatnie... mimo to uważam, ze to nie układ sprzęgła bo mam cały nowy a po rozgrzaniu silnik tez gorzej pracuje, co ciekawe zaczyna to robić dość nagle bez jakiegoś wyraźnego powodu.

 

Może przesadziłem, ze nikt nie zna sie na subaru... bo pewnie są ludzie, którzy wiedz co nico o imprezach turbo czy forkach, ale 2.5i + kolo dwumasowe + ręczna skrzynia to temat pionierski, przynajmniej w legacy III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie... diagnostyka wykazała spalanie sutkowe. Przesiadłem sie na vpower racing i jest lepiej... ale jak sie rozgrzeje to szarpie przy ruszaniu i generalnie gorzej chodzi.

Zajdlem już na tym żebym wymieniłem z powodu szarpania kolo dwumasowe i sprzęgło i było lepiej, ale nie dobrze.

Wg mnie to będzie jakaś pierdoła, ale w tym kraju sie nikt na subaru nie zna.

Ostatnie teorie to ze olej, jak sie za bardzo nagrzeje to traci kompresje bo olej sie robi zbuyt zadki i przewody WN, jak sie nagrzeją zmienia sie oporność i tak sobie od czasu do czasu kombinuje co z tym zrobić.

Teraz idzie lato i będzie znowu gorzej bo cieplej i szybciej sie grzeje...

Jak jest nie rozgrzany mocno to chodzi idealnie, płynnie, cicho, bez wibracji, jest moc... super.

 

 

Spalanie sutkowe ? Co ma spalanie do sutkow ? Czy to jakas perwersja ? :mrgreen: Jesli zimny silnik nie szarpie, a nagrzany tak, to najpierw nalezy sprawdzic czujnk temperatury silnika, a nie kombinowac z sutkami :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie... diagnostyka wykazała spalanie sutkowe. Przesiadłem sie na vpower racing i jest lepiej... ale jak sie rozgrzeje to szarpie przy ruszaniu i generalnie gorzej chodzi.

Zajdlem już na tym żebym wymieniłem z powodu szarpania kolo dwumasowe i sprzęgło i było lepiej, ale nie dobrze.

Wg mnie to będzie jakaś pierdoła, ale w tym kraju sie nikt na subaru nie zna.

Ostatnie teorie to ze olej, jak sie za bardzo nagrzeje to traci kompresje bo olej sie robi zbuyt zadki i przewody WN, jak sie nagrzeją zmienia sie oporność i tak sobie od czasu do czasu kombinuje co z tym zrobić.

Teraz idzie lato i będzie znowu gorzej bo cieplej i szybciej sie grzeje...

Jak jest nie rozgrzany mocno to chodzi idealnie, płynnie, cicho, bez wibracji, jest moc... super.

 

 

Spalanie sutkowe ? Co ma spalanie do sutkow ? Czy to jakas perwersja ? :mrgreen: Jesli zimny silnik nie szarpie, a nagrzany tak, to najpierw nalezy sprawdzic czujnk temperatury silnika, a nie kombinowac z sutkami :cool:

 

Usterka czujnika temperatury silnika jest mniej prawdopodobna dla samochodu Kario, zdecydowanie więcej dla auta nikaudio7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może silnik łapie lewe powietrze?

 

...ale nie sadze aby to mialo zwiazek

 

- zimny silnik jest lepiej uszczelniony a gorący się minimalnie (mikro) rozszczelnia

 

Ciekawa teoria... z tego co pisza producenci silnikow, takze Subaru, to wlasnie zimny silnik ma wieksze luzy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sorry ze dlugo sie nie odzywalem, w koncu zdecydowalem sie skonczyc z eksperymentami domoroslych mechanikow ktorzy wymieniali czesc po czesci, zamiast postawic profesjonalna diagnoze na podstawie objawow pacjeta.

(dodam ze ostatni z mechanikow powiedzial ze trzeba wymienic cewke i silnik krokowy).

... Udalem sie do autoryzowanego dealera w stolicy AutoAdamski. Wiazalem z tym ogromne nadzieje bo jestem dosc zirytowany cala sytuacja. Moj tesc ma 17 letnia skode z kosmicznym przebiegiem i smieje sie ze mnie ze mam drogi junk jakiejs azjatycjiej marki...

 

Coz specjalisci podlaczyli specjalistyczny komputer ktory wykazal: wielkie nic.

Potem zaczelo sie wymienianie: czujnikow "polozenia walu korbowego, jeszcze jeden czujnik przy silniku" potem cewka zaplonowa, potem silnik krokowy. Deja wu to chcieli tez mi wymienic miejscowi nie autoryzowani.

 

Po kazdej wymianie przejazdzka a on jak szarpal tak szarpie. Miny mieli mocno nie tegie. Zaproponowali mi abyt im zaostawil samochod na 2-3 dni z duzym czekiem i oni poprubuja jeszcze, wkurzylem sie mocno.

Piep.. taki serwis pokolei wymieniac czesci to ja moge sobie sam i nie musze im placic 10 razy tyle za godzine takiej amatorszczyzny, co sam zarabiam.

Gdy idziesz do lekarza czy wymienia on po koleji wszystkie twoje narzady czy moze oczekujesz diagnozy ?

Podziekowalem wiec panom za taki serwis, kosztowalo mnie to solidnie i dalo wielkie : nic. Gdyby mieli troche wstydu przeprosiliby i nie wzieli nic....

Gdy uczylem matmy i nie potrafilem rozwiazac zadania nie obciazalem ucznia za to. ...

Stawiam wiec teze: Subaru to bardzo skomplikowany junk ...

teze opieram na 2 przeslankach:

1) Z pzrebiegiem zaledwie 65.000km szarpie rzuca (wieksze przebiegi bez problemow robia takie zlomy jak Hundaye, czasem Kia nawet).

2) Skomplikowany bo nawet autoryzowany serwis nie ma pojecia jak go naprawic. Robienie w ciemno 2 dniowych eksperymentow na koszt klienta to nie jest naparwa.

 

Zostalo i chyba tylko pojechac na amibicji Japonczykow.

Kiedys wysiadl mi Seiko pojechalem na ich ambicji i mimo ze bez gwarancji wymienili mi.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz specjalisci podlaczyli specjalistyczny komputer ktory wykazal: wielkie nic.

 

 

Co to znaczy wielkie nic? Większość serwisów patrzy tylko czy wyświetla błedy, ale mało umie wyczytać z parametrów rzeczywistych, a to jest główne źródło informacji o silniku.

 

Nawet skoda czy Deowoo moż emieć usterkę i to nie przy 65000 ale i mniejszym przebiegu któa powoduje szarpanie i trzeba to po prostu naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze ostatnia porada byla propozycja umycia przepustnicy (bylo w niej duzo nagaru). Niestety gdy zapytalem czy to napewno pomoze odpowiedzia byla cisza. Wiec podziekowalem za wspolprace szczegolnie ze za mycie (50min) zazyczyli sobie 300zl, Rewelacja taki serwis kosztuje bajonsko i nawet nie gwarantuja ze to co robia do czegos doprowadzi. Chyba otworze serwis bede wymienial klienta czesci po koleji i kasowal ich slono. Czy naparwde sa frajerzy ktorzy na to ida ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...