Skocz do zawartości

Centralny zamek


romans

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :smile:

 

Centralny zamek [CZ] w moim aucie (Legacy 2.0 GL '95) zaczyna się powoli poddawać.

Objawy są następujące: zaczęło się od dziwnego zachowania zamków wszyskich (oprócz zamka w drzwiach kierowcy) drzwi oraz tylnej klapy - koniecznie dążyły do zamknięcia w momencie gdy zamek w drzwiach kierowcy był w pozycji otwartej (w tej sytuacji cały czas dawało się słyszeć szczęk mechanizów, które domykały zamki wszyskich drzwi - oprócz kierowcy - mimo, że były one już zamknięte), dopiero po zamknięciu ryglem (tym obok klamki) drzwi kierowcy od środka reszta zamków dawała za wygraną i milknęła :roll:

W tym miejscu dodam, że całą tą powyższą operację opisuję z punktu widzenia siedzącego w środku kierowcy bez używania do sterowania pilota. Dodam również, że CZ jest fabryczny.

Tak działo się przez około tydzeń, aż w końcu cały mechanizm się poddał oprócz oczywiście drzwi kierowcy, w których centralny nadal działa jeżeli zasteruje się nim z pilota alarmu, natomiast reszta zamków milczy, czyli pozostaje w pozycjach w jakich się je zostwi porzez ręczene ustawinie.

 

Bardzo prosze Was o pomoc w zdjagnozowaniu usterki oraz ewentualnie wskazówki do rozwiązania problemu. Jedyną rzecz jaką do tej pory sprawdziłem to bezpieczniki w puszce z bezpiecznikami pod maską (obok akumulatora) - tam znalazłem bezpiecznik chyba od centra CZ ponieważ przy wyjmowaniu i wkłą\adaniu go w gniazdo bezpiecznika wyraźnie słyszałem odgłos CZ - oraz bezpieczniki znajdujące się na lewym nadkolu autka.

 

Jeszcze raz proszę Was o pomoc i mam nazieję, że nie przesadziłem z opisem :wink:

 

 

RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach kierowcy jest przelacznik/czujnik polozenia zamka, on wlasnie wysyla sygnal do pozostalych silownikow przez centralke. A wiec, albo padl ten wlasnie przelacznik, albo kable do niego idace, albo mechanizm laczacy przlacznik z zamkiem. Tak czy tak trzeba sciagnac tapicerke z drzwi kierowcy by to dokladniej obejrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach kierowcy jest przelacznik/czujnik polozenia zamka, on wlasnie wysyla sygnal do pozostalych silownikow przez centralke. A wiec, albo padl ten wlasnie przelacznik, albo kable do niego idace, albo mechanizm laczacy przlacznik z zamkiem. Tak czy tak trzeba sciagnac tapicerke z drzwi kierowcy by to dokladniej obejrzec.

 

To napisane powyżej + przeczyszczenie wszelkich styków od drzwi. Robi cuda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na kabelki idące z microwłącznika zamka,gdyz skoro jest alarm to na 300% w drzwiach kierowcy jest włozony uniwersalny siłownik do CZ który pod wpływem impulsu z pilota ciągdnie sobie za drucik od zamka w drzwiach kierowcy a to z kolei powoduje tak jakby zwarcie w microwłączniku i prąd luzem płynie do centralki a ta wysyła na poszczególne zamki i skoro siłownik w drzwiach kierowcy działa to przyczyna awari jest taka jak powyżej.Reasumując i tak czeka ciebie rozbiórka drzwi i obdzieranie delikatne łapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzienks za wszyskie porady :!: :smile:

 

Reasumując i tak czeka ciebie rozbiórka drzwi i obdzieranie delikatne łapek.

 

Nie chcę przeginać i nadwyrężać Waszej cierpliwości ale jeszcze zapytam: macie może jakąś instrukcję, czy schemat instalacji CZ żebym wiedział gdzie rączką grzebać i nie napsuć bardziej (ewentualnie jak by się Wam chciało opis jak przeprowadzić całą operację) :?: :wink:

 

Z góry dzienks,

 

RS :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba w łączenie na nowo instalacji nie chcesz się bawić? więc instrukcja Ci zbyteczna gdyż wszystko co możesz zrobić będzie polegało na rozpięciu wtyczek i przeczyszczeniu ich. Możesz zaopatrzyć się dodatkowo w spray do instalacji ele. i po oczyszczeniu styków potraktować je owym preparatem.

Uważaj jednak na owe styki gdyż są delikatne i b. czułe - mikromilimetry powodują, że nie przewodzą elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wczoraj autko postało na dworze, styki złapały wilgoci zaczęły przewodzić (tak mi się wydaję) i zameczek centralny hula...ł jak tralala ale jak autko postało w nocy w garażu dzisiaj rano już nie hula :???:

Muszę się do niego dobrać... :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

Wykorzystam temat i podepne sie pod watek...

Zalozylem u znajomego autoalarm Tytan Defender. Znajomy niestety jest za granica i wraca za 3 tygodnie. :(. Problem jest w tym ze gdy zamykam drzwi uzywajac kluczyka zamykaja mi sie tylko drzwi od kierowcy. Kiedy zamykam z pilota uzbrajajac alarm wszystkie drzwi rygluja sie w sposob prawidlowy. Niestety auto zostalo sprowadzonego pare dni temu i nie mialem okazji sprawdzic jak to dzialalo przed zalozeniem alarmu. Czy przpadkiem "autoalarmik" nie poszedl na latwizne w trakcie montazu i zapomnial o czyms ?. Bylbym wdzieczny za jakies naprowadzenie tematu. Oczywiscie CZ jest oryginalny.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich autach, to od drzwi kierowcy idzie impuls na pozostałe drzwi ze wzg.na fakt iż to kierowca najczęściej korzysta z auta więc bieganie z kluczem do każdych drzwi jest bez sensu.Moim zdaniem coś jest zle zamontowane, sprawdz czy zamyka drzwi jak zamkniesz od strony pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem o zamku na zewnatrz. W srodku ryglowanie wszystkich drzwi dziala przy pomocy locka od strony kierowcy. Chodzi mi tylko o to ze jak zamykam z kluczyka (nie przy pomocy pilota razem z alarmem) to zamyka tylko drzwi kierowcy. I chyba ten typ tak ma ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 100% coś nie jest tak bo jak napisałem kilka postów wcześniej we wszystkich drzwiach/oprócz kierowcy/są siłowniki tylko po stronie kierowcy jest mikrowłącznik który pod wpływem przekręcenia kluczyka podaje impuls na siłowniki czyli zamknięcie lub otwarcie,no chyba że foryś ma inaczej.Montowałem alarm w legasiu 92 i 96 i występowało to samo rozwiązanie stąd potrzeba zastosowania w drzwiach kierowcy siłownika uniwersalnego tzw.mastera,ale powtarzam może foryś ma inaczej choć nie wydaję mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...u mnie niestety działa tylko zamek drzwi kierowcy, czy to przy próbach zamykania/otwierania z kluczyka, czy z pilota :sad:

Na razie się poddałem - nie wiem co z tym zrobić, chyba zdemontuje i założę od nowa :!: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...u mnie niestety działa tylko zamek drzwi kierowcy, czy to przy próbach zamykania/otwierania z kluczyka, czy z pilota :sad:

Na razie się poddałem - nie wiem co z tym zrobić, chyba zdemontuje i założę od nowa :!: :?:

...a rozebrałeś w końcu te drzwi?

 

Na razie to ściągnij tapicerkę z drzwi i sprawdz kabelki no i nie zniechęcaj się też byłem przerażony jak to pierwszy raz zobaczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a rozebrałeś w końcu te drzwi?

 

Na razie to ściągnij tapicerkę z drzwi i sprawdz kabelki no i nie zniechęcaj się też byłem przerażony jak to pierwszy raz zobaczyłem.

 

...drzwi rozebrane, styki przeczyszczone, cięgna od zamka też sprawiają wrażenie, że są ok.? Znalazłem też centralkę, która steruje tym wszystkim ze strony pilota - też wszystko poczyściłem i nadal nie chce działać jak powinno :sad:

 

Wydaje mi sie, że problem tkwi gdzies w przewodach ale nie wiem jeszcze gdzie. Po myciu autka jak jest troszkę wilgoci, zaczyna wszysko powoli działać ale po kilku godzinach znowu cisza i działają tylko drzwi kierowcy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jak wyjdzie to u mnie. Niebawem będę montował autoalarm do SI '97, jest tylko centralny zamek sterowany kluczykiem w drzwiach kierowcy. Plan jest taki, aby zamek tylnej klapy był otwierany oddzielnym przyciskiem, dodatkowo domykanie szybek /oddzielny moduł/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po przekręceniu kluczyka zamykają się wszystkie drzwi :roll:

No to utwierdziłeś mnie w przekonaniu że forek ma to samo co legaś

 

[ Dodano: Pią Lip 25, 2008 7:52 pm ]

Ciekawe, jak wyjdzie to u mnie. Niebawem będę montował autoalarm do SI '97, jest tylko centralny zamek sterowany kluczykiem w drzwiach kierowcy. Plan jest taki, aby zamek tylnej klapy był otwierany oddzielnym przyciskiem, dodatkowo domykanie szybek /oddzielny moduł/.

Chyba już wszystkie alarmy mają kanał 2 i 3 do sterowania dodatkowymi funkcjami więc nie powinno być problemu,a będziesz się bawił sam czy dajesz w ręce fachowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar bawić się sam - zakładałem centralne zamki i autoalarmy w swoich obu Polonezach, zresztą tak samo jak el. szyby, el. lusterka i inne wynalazki :) Fachowcy za założenie kasują conajmniej 250 złotych.

 

Czy Impreza ma jakąś centralkę, która zawiaduje zamkami? Jeśli tak, to wystarczy, jak podepnę się do kabli od głównego siłownika - centralce powinno być wszystko jedno, z jakiego powodu dostanie sygnał do zamknięcia czy otwarcia drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...