turdziGT Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Mam taki maly problem. Po odpaleniu auta rano za nim sie nagrzeje auto tak delikatnie przerywa ( a raczej tak jak by cos go trzymalo i puszczalo ) i czuc to tylko przy delikatnym naciskaniu gazu. Ja sie auto nagrzalo to juz tego nie bylo czuc natomiast teraz sie to nasililo i przerywa tak delikatnie nawet na cieplym.Czy ktos z was ma moje jakies sugestie ? Komacz chyba kiedys o tym pisal ze niektore egzemp. tak maja i tak mi cos swita ze obstawial cewke ? Auto ma nowe swiece ( 10kkm ) , kalbe a przy pelnym obciazeniu idzie normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 mam to samo :/ Ostanio sprawe zaniedbałem ale mam zamiar do niej wrócić niedługo. Gdzieś wyczytałem że to częsta przypadłość GT'99. Ludzie wymieniali różne rzeczy (sondy Lambda, przepływomierze, świece, filtry) z różnym skutkiem. Nie znalazłem 100%-owej odpowiedzi na pytanie. Osobiście obstawiam przepływomierz i mam zamiar go wymienić (cena jest pasztetowa) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 GeOrGe, to bankowo nie przeplywka :razz: ja mam nowa tzn wymienilem pol roku temu ( na nowa ) i niczego nie zmienila.Dla mnie to bardziej jakies przerwy w zaplonie czy cos albo moze czujnik polozenia przepustnicy no sam nie wim .... [ Dodano: Pią Lut 22, 2008 8:09 am ] nikt nie ma jakis pomyslow gdzie szukac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Hm....w mojej Subarynie mam to samo i wiem, że idzie to wieloma torami. Pierwszy - okazało się, że jeden z przewodów wysokiego napięcia na samej końcówce przy świecy miał korozję (czas wymienić przewody na nowe - jakie najlepiej użyć). Drugi - zauważyłem, że zastosowanie świec z jedną elektrodą obniża sprawność układu zapłonowego (czas wykręcić jedno-elektrodowe i zastąpić je cztero-elektrodowymi). Pozostałe elementy przywołane we wcześniejszych wypowiedziach oczywiście należy też przejrzeć i ewentualnie wyczyścić i pewnie to teraz muszę wykonać, bo tak dłużej nie da się jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 turdziGT, a jak ze spalaniem ? jak jest coś nie tak z zapłonem to chyba leje paliwem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 polo, norma na traszcze ostatnio 7,8 a miasto ok 13-14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Spalanie zawsze wahało się w przedziale 12-15 litrów na 100 kilometrów. Kwestia tylko gdzie więcej jeździłem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 turdziGT, to nie wiem , gdyby turbo się rozpadało , wirnik spalinowy i kanały zasyfione to też zapewne lałoby paliwem także turbo pewnie ok, trzeba zrobić diagnostyke inaczej to wróżenie z fusów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 polo, turbo wykluczone obiawy sa w przedziale obrotow w ktorym turbo jeszcze nie laduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Drugi - zauważyłem, że zastosowanie świec z jedną elektrodą obniża sprawność układu zapłonowego (czas wykręcić jedno-elektrodowe i zastąpić je cztero-elektrodowymi). Kilka elektrod osłabia za to siłę iskry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Nie wiem czy osłabia ale na pewno iskra przeskakuje tam gdzie ma łatwiej i ma więcej miejsc do wyboru. Mieszanka bogata ma mniejszą oporność elektryczną. Wiadomo też ze zapala się też lepiej mieszanka bogata od ubogiej (mówimy o rozsądnych granicach lambdy ) W cylindrze niema mieszanki jednorodnej wiec w każdym punkcje przestrzeni komory spalania lambda jest inna. Wniosek z tego że iskra przeskoczy pomiędzy tymi elektrodami które mają miedzy sobą bogatszą mieszankę i łatwiejszą do zapalenia. Tak w teorii to wygląda a czy sprawdza się w rzeczywistości to różnie bywa :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Nie wiem czy osłabia ale na pewno iskra przeskakuje tam gdzie ma łatwiej i ma więcej miejsc do wyboru. Mieszanka bogata ma mniejszą oporność elektryczną. Wiadomo też ze zapala się też lepiej mieszanka bogata od ubogiej (mówimy o rozsądnych granicach lambdy ) W cylindrze niema mieszanki jednorodnej wiec w każdym punkcje przestrzeni komory spalania lambda jest inna. Wniosek z tego że iskra przeskoczy pomiędzy tymi elektrodami które mają miedzy sobą bogatszą mieszankę i łatwiejszą do zapalenia. Tak w teorii to wygląda a czy sprawdza się w rzeczywistości to różnie bywa ...no wiec poprosil bym jeszcze o rownie piekne wyjasnienie dlaczego mi pascia cos trzyma jak jest zimny i mozna zamykac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samochodzik Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 u mnie podobne objawy dala cewka, po wymianie wszystko ustapilo jako ze wymiana cewki to dwie srubki, to moze pozycz na sprawdzenie od kogos komu dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Tak w teorii to wygląda a czy sprawdza się w rzeczywistości to różnie bywa :roll: W LPG według naszego gazowego guru się nie sprawdza (trudniejsze w zapłonie od benzyny), nie mam podstaw fachowcowi nie ufać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Zatem, które świece najlepiej zastosować? Odnośnie cewki - skoro po rozgrzaniu silnika jest OK i silnik równo pracuje, to cewka uważam jest w pełni sprawna. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 ...no wiec poprosil bym jeszcze o rownie piekne wyjasnienie dlaczego mi pascia cos trzyma jak jest zimny i mozna zamykac Nieszczelność między przepływomierzem a przepustnicą? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Odnośnie wieloelektrodowych świec to wyczynowe świece są najczęściej jednoelektrodowe, innych nie widziałem - ciekawe dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 a briski, hehehe?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 demon, świeczki najlepiej seryjne ze zmniejszoną przerwą o 0,2mm. Nie bardzo rozumiem, czemu uważasz, że jeżeli cewka pracuje po nagrzaniu to na zimno też jest w pełni sprawna? U mnie przerywacz kierunkowskazów poniżej 10 stopni C nie działał, chęć pracy wracała mu po ogrzaniu. Nie mówię, że masz cewkę niesprawną, ale takie jej wykluczenie uważam za zbyt pochopne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Zmniejszenie odstępu elektrody od katody na pewno wzmocni iskrę jednak skróci czas przeskoku iskry. Czy to zjawisko nie wpłynie mniej korzystnie na spalanie? Co do cewki to z doświadczenia wiem, że jej sprawność faktycznie potrafi być różna zależnie o wielu czynników zewnętrznych. Ja w swojej wykluczyłem niesprawność tylko dlatego, że po 8 godzinach postoju jest wszystko ok, a po 16 niedomaganie powraca - czyli nierówna praca na zimnym silniku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 demon, co do czasu przeskoku iskry nie wnikałem, to skrócenie odstępu jest zalecane zarówno przez naszych gazowników, jak i w katalogu NGK - gdzie model o zmniejszonym odstępie jest do Legacy zagazowanych lub bez katalizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Wracając do głównego wątku, to zastanawiam się czy to aby na pewno musi być nie tak coś z cewką, czy może jednak coś z sondą lambda?! Szczerze pisząc, to nie do końca wiem jak bardzo może wpływać na pracę silnika błędny lub całkowity brak sygnału z jednej ze sond. Poza tym jak odróżnić - sprawdzić, która z nich jest uszkodzona. Czy tylko drogą podmiany na nową, czy chwilowym odłączeniem przewodów i porównaniem pracy silnika przed i po takowym zabiegu? Może ktoś to już przećwiczył i podzieli się tą wiedzą z nami. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Z ostatnich info. od Komancza w jego przypadku byl to czujnik biegu neutralnego.Czujnik zakupiony wiec okaze sie po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 świeczki najlepiej seryjne ze zmniejszoną przerwą o 0,2mm. NGK - gdzie model o zmniejszonym odstępie jest do Legacy zagazowanych lub bez katalizatora. Czyli jak masz GT99 z przelotowym wydechem bez kata i świece zimniejsze o jeden stopień to warto jeszcze zmniejszyć szczelinę o 0,2mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Kruk, a masz gaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się