turdziGT Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Mam taki maly problem. Po odpaleniu auta rano za nim sie nagrzeje auto tak delikatnie przerywa ( a raczej tak jak by cos go trzymalo i puszczalo ) i czuc to tylko przy delikatnym naciskaniu gazu. Ja sie auto nagrzalo to juz tego nie bylo czuc natomiast teraz sie to nasililo i przerywa tak delikatnie nawet na cieplym.Czy ktos z was ma moje jakies sugestie ? Komacz chyba kiedys o tym pisal ze niektore egzemp. tak maja i tak mi cos swita ze obstawial cewke ? Auto ma nowe swiece ( 10kkm ) , kalbe a przy pelnym obciazeniu idzie normalnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 mam to samo :/ Ostanio sprawe zaniedbałem ale mam zamiar do niej wrócić niedługo. Gdzieś wyczytałem że to częsta przypadłość GT'99. Ludzie wymieniali różne rzeczy (sondy Lambda, przepływomierze, świece, filtry) z różnym skutkiem. Nie znalazłem 100%-owej odpowiedzi na pytanie. Osobiście obstawiam przepływomierz i mam zamiar go wymienić (cena jest pasztetowa) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted February 21, 2008 Author Share Posted February 21, 2008 GeOrGe, to bankowo nie przeplywka :razz: ja mam nowa tzn wymienilem pol roku temu ( na nowa ) i niczego nie zmienila.Dla mnie to bardziej jakies przerwy w zaplonie czy cos albo moze czujnik polozenia przepustnicy no sam nie wim .... [ Dodano: Pią Lut 22, 2008 8:09 am ] nikt nie ma jakis pomyslow gdzie szukac ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Hm....w mojej Subarynie mam to samo i wiem, że idzie to wieloma torami. Pierwszy - okazało się, że jeden z przewodów wysokiego napięcia na samej końcówce przy świecy miał korozję (czas wymienić przewody na nowe - jakie najlepiej użyć). Drugi - zauważyłem, że zastosowanie świec z jedną elektrodą obniża sprawność układu zapłonowego (czas wykręcić jedno-elektrodowe i zastąpić je cztero-elektrodowymi). Pozostałe elementy przywołane we wcześniejszych wypowiedziach oczywiście należy też przejrzeć i ewentualnie wyczyścić i pewnie to teraz muszę wykonać, bo tak dłużej nie da się jeździć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 turdziGT, a jak ze spalaniem ? jak jest coś nie tak z zapłonem to chyba leje paliwem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted February 22, 2008 Author Share Posted February 22, 2008 polo, norma na traszcze ostatnio 7,8 a miasto ok 13-14 Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Spalanie zawsze wahało się w przedziale 12-15 litrów na 100 kilometrów. Kwestia tylko gdzie więcej jeździłem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 turdziGT, to nie wiem , gdyby turbo się rozpadało , wirnik spalinowy i kanały zasyfione to też zapewne lałoby paliwem także turbo pewnie ok, trzeba zrobić diagnostyke inaczej to wróżenie z fusów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted February 22, 2008 Author Share Posted February 22, 2008 polo, turbo wykluczone obiawy sa w przedziale obrotow w ktorym turbo jeszcze nie laduje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Drugi - zauważyłem, że zastosowanie świec z jedną elektrodą obniża sprawność układu zapłonowego (czas wykręcić jedno-elektrodowe i zastąpić je cztero-elektrodowymi). Kilka elektrod osłabia za to siłę iskry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Nie wiem czy osłabia ale na pewno iskra przeskakuje tam gdzie ma łatwiej i ma więcej miejsc do wyboru. Mieszanka bogata ma mniejszą oporność elektryczną. Wiadomo też ze zapala się też lepiej mieszanka bogata od ubogiej (mówimy o rozsądnych granicach lambdy ) W cylindrze niema mieszanki jednorodnej wiec w każdym punkcje przestrzeni komory spalania lambda jest inna. Wniosek z tego że iskra przeskoczy pomiędzy tymi elektrodami które mają miedzy sobą bogatszą mieszankę i łatwiejszą do zapalenia. Tak w teorii to wygląda a czy sprawdza się w rzeczywistości to różnie bywa :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted February 22, 2008 Author Share Posted February 22, 2008 Nie wiem czy osłabia ale na pewno iskra przeskakuje tam gdzie ma łatwiej i ma więcej miejsc do wyboru. Mieszanka bogata ma mniejszą oporność elektryczną. Wiadomo też ze zapala się też lepiej mieszanka bogata od ubogiej (mówimy o rozsądnych granicach lambdy ) W cylindrze niema mieszanki jednorodnej wiec w każdym punkcje przestrzeni komory spalania lambda jest inna. Wniosek z tego że iskra przeskoczy pomiędzy tymi elektrodami które mają miedzy sobą bogatszą mieszankę i łatwiejszą do zapalenia. Tak w teorii to wygląda a czy sprawdza się w rzeczywistości to różnie bywa ...no wiec poprosil bym jeszcze o rownie piekne wyjasnienie dlaczego mi pascia cos trzyma jak jest zimny i mozna zamykac Link to comment Share on other sites More sharing options...
samochodzik Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 u mnie podobne objawy dala cewka, po wymianie wszystko ustapilo jako ze wymiana cewki to dwie srubki, to moze pozycz na sprawdzenie od kogos komu dziala Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Tak w teorii to wygląda a czy sprawdza się w rzeczywistości to różnie bywa :roll: W LPG według naszego gazowego guru się nie sprawdza (trudniejsze w zapłonie od benzyny), nie mam podstaw fachowcowi nie ufać Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Zatem, które świece najlepiej zastosować? Odnośnie cewki - skoro po rozgrzaniu silnika jest OK i silnik równo pracuje, to cewka uważam jest w pełni sprawna. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 ...no wiec poprosil bym jeszcze o rownie piekne wyjasnienie dlaczego mi pascia cos trzyma jak jest zimny i mozna zamykac Nieszczelność między przepływomierzem a przepustnicą? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Odnośnie wieloelektrodowych świec to wyczynowe świece są najczęściej jednoelektrodowe, innych nie widziałem - ciekawe dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 a briski, hehehe?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 demon, świeczki najlepiej seryjne ze zmniejszoną przerwą o 0,2mm. Nie bardzo rozumiem, czemu uważasz, że jeżeli cewka pracuje po nagrzaniu to na zimno też jest w pełni sprawna? U mnie przerywacz kierunkowskazów poniżej 10 stopni C nie działał, chęć pracy wracała mu po ogrzaniu. Nie mówię, że masz cewkę niesprawną, ale takie jej wykluczenie uważam za zbyt pochopne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Zmniejszenie odstępu elektrody od katody na pewno wzmocni iskrę jednak skróci czas przeskoku iskry. Czy to zjawisko nie wpłynie mniej korzystnie na spalanie? Co do cewki to z doświadczenia wiem, że jej sprawność faktycznie potrafi być różna zależnie o wielu czynników zewnętrznych. Ja w swojej wykluczyłem niesprawność tylko dlatego, że po 8 godzinach postoju jest wszystko ok, a po 16 niedomaganie powraca - czyli nierówna praca na zimnym silniku. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 demon, co do czasu przeskoku iskry nie wnikałem, to skrócenie odstępu jest zalecane zarówno przez naszych gazowników, jak i w katalogu NGK - gdzie model o zmniejszonym odstępie jest do Legacy zagazowanych lub bez katalizatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Wracając do głównego wątku, to zastanawiam się czy to aby na pewno musi być nie tak coś z cewką, czy może jednak coś z sondą lambda?! Szczerze pisząc, to nie do końca wiem jak bardzo może wpływać na pracę silnika błędny lub całkowity brak sygnału z jednej ze sond. Poza tym jak odróżnić - sprawdzić, która z nich jest uszkodzona. Czy tylko drogą podmiany na nową, czy chwilowym odłączeniem przewodów i porównaniem pracy silnika przed i po takowym zabiegu? Może ktoś to już przećwiczył i podzieli się tą wiedzą z nami. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 Z ostatnich info. od Komancza w jego przypadku byl to czujnik biegu neutralnego.Czujnik zakupiony wiec okaze sie po wymianie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 świeczki najlepiej seryjne ze zmniejszoną przerwą o 0,2mm. NGK - gdzie model o zmniejszonym odstępie jest do Legacy zagazowanych lub bez katalizatora. Czyli jak masz GT99 z przelotowym wydechem bez kata i świece zimniejsze o jeden stopień to warto jeszcze zmniejszyć szczelinę o 0,2mm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Kruk, a masz gaz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now