Niedźwiedź Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Guys, wiem, że to totalnie inne auta. Ale z głupiej ciekawości pytam, bo szukam auta o prześwicie OBKa/Forka , ale szybsze niż moje obecne 2.2. Generalnie z obserwacji papierowych danych wygląda na to, że np. OBK 2.5 jest wolniejszy od zwykłego Legasia (cięższy??). Dlatego zastanawiam się nad H6. H6 jest wolniejszy na papierze od forka turbo o ok. 0.5 sekundy - podejrzewam, że w realu ta różnica nie będzie zauważalna. Jak się ma sprawa z elastycznością?Jak porównanie tych dwóch aut z punktu widzenia kosztów eksploatacji (spalanie podobne) - ceny rozrządów, sprzęgła, amorki, tarcze itp. Zawieszeniowo Forek pewnie będzie sztywniejszy. Będzie się lepiej prowadził od OBK (nie chodzi o komfort, tylko zakręty, szybsza jazda)?? Ciekaw jestem Waszych opinii. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 anybody?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Sirchaser, wypowiem się tylko w sprawie zawieszenie, gdyż to odczuwam na codzień jeżdząc swoją lodóweczką. Po drobnym dłubnięciu auta, seryjne zawieszenie forka (zero modyfikacji) jest IMHO absurdalnie-mega-miekkie-niebezpiecznie. Nie wiem, jak w OBK ale w Forku moim zdaniem mowa o sztywności seryjnego zawieszenie jest niebezpiecznym dowcipem Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Na własnej skórze przetestowałem, że Forek bardziej nurkuje przy hamowaniu/przyspieszaniu od OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 kurcze muszę się przejechać tymi autami. Zawieszenie mojego Legasia z nowymi KYB i twardszymi sprężynami z tyłu jak najbardziej mi odpowiada- nie jechałem jeszcze autem , które by się lepiej prowadziło!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Sirchaser, tak jak napisałeś to dwa różne auta. Każdy z nich ma swoje niezaprzeczalne zalety, kżdy ma swój chrakter. Łączy je układ położenia silnika i napęd, reszta to już sprawa indywidualna, często kwestia przypadku, jak Cię ciśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Gdybyś był w Łodzi to zapraszam Mogę zaoferować przejażdżkę Forkiem i OBK (co prawda tylko 2,5 ale jakieś porównanie jest) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Gdybyś był w Łodzi to zapraszam Mogę zaoferować przejażdżkę Forkiem i OBK (co prawda tylko 2,5 ale jakieś porównanie jest) filester, no właśnie Ty masz porównanie - jak prowadzenie porównując te auta. No dobra - a jak się ma sprawa kosztów eksploatacji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 IHMO OBK ma wyczuwalnie sztywniejsze zawieszenie, mniej wychyla się na zakrętach. Jednocześnie bardzo dobrze spisuje się na dziurach i nierównościach. Forester tak jak pisałem wcześniej bardziej się gibie :razz: Co do spalania to o OBK 2,5 już Ci kiedyś pisałem dokładnie z tego co pamiętam - 12L gazu (sekwencja) głównie po mieście, kierowca raczej nie butujący W Forku takiego niskiego wyniku nie udało mi się osiągnąć. Ostatnio przy dość mocnym deptaniu po mieście (prawie non stop do 5-5,5 tys obr) wciągnął 18-19L benzynki 98. Przy Legacy H6 pamiętam, że sporym problemem jest wydech. Ktoś na forum pisał, że musi być ten dziwny oryginalny, bo inaczej są kłopoty z silnikiem. Rozrząd za to masz na łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 sirchaser, zapraszam na prawy do mnie. 600-00-77-70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 IHMO OBK ma wyczuwalnie sztywniejsze zawieszenie, mniej wychyla się na zakrętach. Jednocześnie bardzo dobrze spisuje się na dziurach i nierównościach. Forester tak jak pisałem wcześniej bardziej się gibie :razz:Co do spalania to o OBK 2,5 już Ci kiedyś pisałem dokładnie z tego co pamiętam - 12L gazu (sekwencja) głównie po mieście, kierowca raczej nie butujący W Forku takiego niskiego wyniku nie udało mi się osiągnąć. Ostatnio przy dość mocnym deptaniu po mieście (prawie non stop do 5-5,5 tys obr) wciągnął 18-19L benzynki 98. Przy Legacy H6 pamiętam, że sporym problemem jest wydech. Ktoś na forum pisał, że musi być ten dziwny oryginalny, bo inaczej są kłopoty z silnikiem. Rozrząd za to masz na łańcuch. dzięki za info. Z porównania OBK 2.5 wynika , że jest 1sek. wolniejszy od Forka Turbo i 0.5sek. wolniejszy od H6, ale za to 1sek. szybszy niż mój. Ale to papier. Alex (chyba...) nie raz podkreślał, że 2.5 do OBK jest za mały, że z H6 to dopiero jeździ. sirchaser, zapraszam na prawy do mnie.600-00-77-70 dzięki za propozycję!! zadzwonię to się jakoś dogadamy zapraszam na prawy :roll: :sad: :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 No dobra, może troszeczkę na lewy. :razz: Wiesz, to nowe auto dla mnie a jeden szrot już stoi... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 No dobra, może troszeczkę na lewy. Wiesz, to nowe auto dla mnie a jeden szrot już stoi... Hogi, jasna sprawa.Chodzi mi o "zwykłą" przejażdżkę po Ursynowie - kilka wolnych zakrętów, kilka nierówności wystarczy mi na porównanie prowadzenia w stosunku do Legasia. Jeszcze raz dzięki za prop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Jak chcecie to mogę udostępnić mojego OBK 2.5, też Ursynów. Tylko nowszy jest. Mini spot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 O której i gdzie? Ja raczej jestem uchwytny raczej do godz. 16.00 potem w Centrum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 O której i gdzie?Ja raczej jestem uchwytny raczej do godz. 16.00 potem w Centrum. niedziela, real ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Odpada mi sobota i niedziela w tym tygodniu. W środku dnia masz kiedyś czas czy raczej wieczory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Odpada mi sobota i niedziela w tym tygodniu.W środku dnia masz kiedyś czas czy raczej wieczory? pracuje 9-17 + dojazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Chyba że mnie dopadniesz jutro. Będę od 19.00 d0 24.00 na Francuskiej. Masz tel. do mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Chyba że mnie dopadniesz jutro.Będę od 19.00 d0 24.00 na Francuskiej. Masz tel. do mnie? tel mam. Jutro na impreze ide. Hogi zgadamy się jakoś w takim razie- jak nie w tym tygodniu to w następnym może.Dzieki raz jeszcze!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Jezdzilem 4,5 roku Legacy 2.2 AT GX, zmieniajac auto robilem jazdy nawet dwudniowe roznymi OBK, Foresterami, Legacy i Imprezami. A wiec OBK MY99-MY00 2.5 AT ma niewyczuwalnie lepsze przyspieszenie niz Legacy 2.2 . Zawieszenie dosc miekkie, minimalnie twardsze niz pneumatyka w 2,2 . Zuzycie paliwa.... troche przycisnalem, i bylo ponad 20.... Obecny Forester 2.0 XT ma zdecydowanie najtwardsze zawieszenie i zdecydowanie najlepsze przyspieszenie przy spalaniu na poziomie Legacy 2.2 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Z uwagi na serwis, możliwość "podkręcenia" i dokonania wielu dostępnych modyfikacji, zdecydowanie w tym porównaniu foryś. Miejsce we wnątrz, outback. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Z uwagi na serwis, możliwość "podkręcenia" i dokonania wielu dostępnych modyfikacji, zdecydowanie w tym porównaniu foryś. Kiedy coś podłubiemy u mnie? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 OBK MY99-MY00 2.5 AT ma niewyczuwalnie lepsze przyspieszenie niz Legacy 2.2 dlatego chcę manuala. Mój legaś - 0-100 10s, OBK 2.5 AT 10,6, OBK 2.5 9,5, OBK H6 8,9, Foreś 2.0T 8,4. Obecny Forester 2.0 XT ma zdecydowanie najtwardsze zawieszenie no tak tylko , że ja celuje w MY99-01 a to, wnioskując z postów powyżej, inna bajka. Szukam auta trochę szybszego i zawieszeniowo niegorszego od mojego Legasia (kto do niego nie wsiądzie, to mówi , że jest wyczuwalnie twardy, twardszy niż inne auta). Z uwagi na serwis a z OBK gorszy serwis? Dostępność części? Co masz na myśli? możliwość "podkręcenia" i dokonania wielu dostępnych modyfikacji, przykłady? Aha i na 90% nie będę gazował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuNo Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Jak chcecie to mogę udostępnić mojego OBK 2.5, też Ursynów. Tylko nowszy jest. Mini spot? sirchaser OBK '05 2,5 to Ty masz na wyciągnięcie ręki - ten sam parking pod fabryką Nawet pozdrawiałem Cię ze dwa razy, ale bez odzewu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się