Skocz do zawartości

OBK H6 vs. Forek 2.0 turbo (MY99-01)


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Guys,

 

wiem, że to totalnie inne auta. Ale z głupiej ciekawości pytam, bo szukam auta o prześwicie OBKa/Forka , ale szybsze niż moje obecne 2.2. Generalnie z obserwacji papierowych danych wygląda na to, że np. OBK 2.5 jest wolniejszy od zwykłego Legasia (cięższy??). Dlatego zastanawiam się nad H6. H6 jest wolniejszy na papierze od forka turbo o ok. 0.5 sekundy - podejrzewam, że w realu ta różnica nie będzie zauważalna. Jak się ma sprawa z elastycznością?Jak porównanie tych dwóch aut z punktu widzenia kosztów eksploatacji (spalanie podobne) - ceny rozrządów, sprzęgła, amorki, tarcze itp. Zawieszeniowo Forek pewnie będzie sztywniejszy. Będzie się lepiej prowadził od OBK (nie chodzi o komfort, tylko zakręty, szybsza jazda)??

Ciekaw jestem Waszych opinii.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirchaser,

wypowiem się tylko w sprawie zawieszenie, gdyż to odczuwam na codzień jeżdząc swoją lodóweczką.

Po drobnym dłubnięciu auta, seryjne zawieszenie forka (zero modyfikacji) jest IMHO absurdalnie-mega-miekkie-niebezpiecznie. Nie wiem, jak w OBK ale w Forku moim zdaniem mowa o sztywności seryjnego zawieszenie jest niebezpiecznym dowcipem :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirchaser, tak jak napisałeś to dwa różne auta. Każdy z nich ma swoje niezaprzeczalne zalety, kżdy ma swój chrakter. Łączy je układ położenia silnika i napęd, reszta to już sprawa indywidualna, często kwestia przypadku, jak Cię ciśnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś był w Łodzi to zapraszam :mrgreen: Mogę zaoferować przejażdżkę Forkiem i OBK (co prawda tylko 2,5 ale jakieś porównanie jest)

filester, no właśnie Ty masz porównanie - jak prowadzenie porównując te auta.

 

No dobra - a jak się ma sprawa kosztów eksploatacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IHMO OBK ma wyczuwalnie sztywniejsze zawieszenie, mniej wychyla się na zakrętach. Jednocześnie bardzo dobrze spisuje się na dziurach i nierównościach. Forester tak jak pisałem wcześniej bardziej się gibie :razz:

Co do spalania to o OBK 2,5 już Ci kiedyś pisałem dokładnie z tego co pamiętam - 12L gazu (sekwencja) głównie po mieście, kierowca raczej nie butujący :mrgreen: W Forku takiego niskiego wyniku nie udało mi się osiągnąć. Ostatnio przy dość mocnym deptaniu po mieście (prawie non stop do 5-5,5 tys obr) wciągnął 18-19L benzynki 98.

Przy Legacy H6 pamiętam, że sporym problemem jest wydech. Ktoś na forum pisał, że musi być ten dziwny oryginalny, bo inaczej są kłopoty z silnikiem. Rozrząd za to masz na łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IHMO OBK ma wyczuwalnie sztywniejsze zawieszenie, mniej wychyla się na zakrętach. Jednocześnie bardzo dobrze spisuje się na dziurach i nierównościach. Forester tak jak pisałem wcześniej bardziej się gibie :razz:

Co do spalania to o OBK 2,5 już Ci kiedyś pisałem dokładnie z tego co pamiętam - 12L gazu (sekwencja) głównie po mieście, kierowca raczej nie butujący :mrgreen: W Forku takiego niskiego wyniku nie udało mi się osiągnąć. Ostatnio przy dość mocnym deptaniu po mieście (prawie non stop do 5-5,5 tys obr) wciągnął 18-19L benzynki 98.

Przy Legacy H6 pamiętam, że sporym problemem jest wydech. Ktoś na forum pisał, że musi być ten dziwny oryginalny, bo inaczej są kłopoty z silnikiem. Rozrząd za to masz na łańcuch.

dzięki za info. Z porównania OBK 2.5 wynika , że jest 1sek. wolniejszy od Forka Turbo i 0.5sek. wolniejszy od H6, ale za to 1sek. szybszy niż mój. Ale to papier. Alex (chyba...) nie raz podkreślał, że 2.5 do OBK jest za mały, że z H6 to dopiero jeździ.

 

sirchaser, zapraszam na prawy do mnie.

600-00-77-70

 

dzięki za propozycję!! zadzwonię to się jakoś dogadamy :)

 

zapraszam na prawy

:cry::cry::cry: :roll: :sad: :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, może troszeczkę na lewy.

Wiesz, to nowe auto dla mnie a jeden szrot już stoi...

Hogi, jasna sprawa.Chodzi mi o "zwykłą" przejażdżkę po Ursynowie - kilka wolnych zakrętów, kilka nierówności wystarczy mi na porównanie prowadzenia w stosunku do Legasia. Jeszcze raz dzięki za prop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem 4,5 roku Legacy 2.2 AT GX, zmieniajac auto robilem jazdy nawet dwudniowe roznymi OBK, Foresterami, Legacy i Imprezami. A wiec OBK MY99-MY00 2.5 AT ma niewyczuwalnie lepsze przyspieszenie niz Legacy 2.2 . Zawieszenie dosc miekkie, minimalnie twardsze niz pneumatyka w 2,2 . Zuzycie paliwa.... troche przycisnalem, i bylo ponad 20.... Obecny Forester 2.0 XT ma zdecydowanie najtwardsze zawieszenie i zdecydowanie najlepsze przyspieszenie przy spalaniu na poziomie Legacy 2.2 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK MY99-MY00 2.5 AT ma niewyczuwalnie lepsze przyspieszenie niz Legacy 2.2

dlatego chcę manuala. Mój legaś - 0-100 10s, OBK 2.5 AT 10,6, OBK 2.5 9,5, OBK H6 8,9, Foreś 2.0T 8,4.

 

Obecny Forester 2.0 XT ma zdecydowanie najtwardsze zawieszenie

no tak tylko , że ja celuje w MY99-01 a to, wnioskując z postów powyżej, inna bajka.

Szukam auta trochę szybszego i zawieszeniowo niegorszego od mojego Legasia (kto do niego nie wsiądzie, to mówi , że jest wyczuwalnie twardy, twardszy niż inne auta).

 

Z uwagi na serwis

a z OBK gorszy serwis? Dostępność części? Co masz na myśli?

możliwość "podkręcenia" i dokonania wielu dostępnych modyfikacji,

przykłady?

 

Aha i na 90% nie będę gazował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie to mogę udostępnić mojego OBK 2.5, też Ursynów. Tylko nowszy jest. Mini spot? :mrgreen:

sirchaser OBK '05 2,5 to Ty masz na wyciągnięcie ręki - ten sam parking pod fabryką :mrgreen:

Nawet pozdrawiałem Cię ze dwa razy, ale bez odzewu :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...