Skocz do zawartości

OBK 2004/2005 3.0R - na co zwrócić uwagę przy zakupie


Rzeznik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów

 

Niestety (a może stety:) popełniłem błąd, ale miałem okazję pojeździć OBK 2005 3.0R i zachorowałem na ten samochód. Biorąc pod uwagę niską cenę zakupu nowego samochodu w salonie:) postanowiłem kupić 2 letni (z przebiegiem do 50 tys, bezwypadkowy) - wersja 3.0 R. Prawodopodobnie będę ściągał samochód z Niemiec (w Polsce są głównie z USA - a serwis Subaru mocno odradzał wersję z USA). Mam następujące pytania:

1. Na co zwrócić przy zakupie - typowe usterki i problemy (np. wycieki z układu przeniesienia napędu i itd.) - przed zakupem będą oględziny w serwisie Subaru.

2. Jaki jest koszt standardowego przeglądu i rozszerzonego (o ile takowy występuje;)

3. Jakie są najczęstsze usterki (czytałem o hamulcach i zawieszeniu, coś poza tym?)

4. Czy ktoś może podać przybliżony koszt wymiany tarcz i klocków (znalazłem info na forum - ok. 2000 PLN) oraz zawieszenia - amorki, wahacze, drążki?

5. Czy występują zestawy naprawcze głównych podzespołów (np. skrzyni), wiem, że w zależności od marki to są lub ich nie ma (i wtedy wymiana skrzyni). Jakie są koszty napraw skrzyni, wydechu i itp...

6. Czy są problemy z elektroniką (nie chodzi o koszt naprawy, ale częsty problem braku doświadczenia serwisów w diagnozowaniu usterki:))

7. Zamienniki podstawowych części - na przykład w ST 220 zastosowano ten sam układ hamulcowy co w zwykłym Mondeo. Efektem tego są częste wizyty w serwisie i wymiana tarcz (krzywią się niemiłosiernie) - no ale nowy ST kosztuje tylko 130 000 PLN. Są zamienniki, które poza niższą ceną, oferują wyższą jakość (np. EBC). Czy występują podobne zamienniki dla OBK (np. amorki, tarcze, klocki i inne części, które zużywają się na bieżąco).

8. Gwarancja na auto z importu - znalazłem post i wiem, że będzie to loteria (no chyba, że wykupię abonament na usługi prawne:))

 

O spalanie nie pytam, bo na codzień poruszam się ST220 i 3 litry muszą pojeść.

 

Na koniec chciałnym powiedzieć, że nie przypuszczałem, że po 19 latach jazdy tak mi skoczy adrenalina na myśl jazdy samochodem:) (pierwszy raz za kierownicą Subaru).

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje, bo decyzję muszę podjąć dość szybko. Przepraszam za długi post i szczegółowe pytania, ale legendy na temat cen części i napraw w ASO Subaru są dość znane.

 

Pozdrawiam,

 

Rzeznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum :)

po pierwsze - niezly nick w zestawieniu z Modeo ST220 :wink:

 

Po drugie - Jesli szukasz takiego samochodu to na forum Pedro sprzedawal kiedys - ale chyba bez skutku - tu masz link do archiwum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106478

 

Po trzecie - :shock: chlooopie - te Mondeo tak sie psuja? :wink: do Subaru lejesz paliwo i... lejesz... lejesz... i czasem wymieniasz hamulcung i olej :wink:

 

Po czwarte - zapraszam rowniez do dzialu powitan nowych forumowiczow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

 

zycze udanego pobytu na forum i zakupu :)

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Szukam Outbacka 3.0R, Legacy 3.0 SPC B nie wchodzi w rachubę, ze względu na zawieszenie (ST220 - nisko i twardo - dobrze tylko na równej nawierzchni). Takie zawieszenie jest dobre w Niemczech, a nie w W-wie :evil: . ST220 nie psuje się za często, ale za to zużywa się bardzo szybko :sad: Stąd pomysł na japończyka z krwi i kości (składane japończyki w europie niestety równają do poziomu jakości aut europejskich, a szkoda...)

 

Rzeznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę od pół roku OBK 3,0 LL U.S. 2005

poprzednio OBK 2,5 z 2001 roku.Mimo,że mnie także odradzano zdecydowałem sie na wersję ze Stanów ze względów finansowych.Aktualnie jestem zadowolony nic z tym autem się nie dzieje.W porównaniu do poprzednika rewelacyjny silnik i skrzynia.Przy zakupie trzeba zwrócić na bezwypadkową historię.Wszelkie wycieki i problemy techniczne zdarzają sie w autach powypadkowych.Hamulce do codziennej jazdy wystarczaja po wymianie fabrycznych klocków.Do upalania to auto ze względu na wymiary nie nadaje się.W wersjach z U.S. do wymiany amortzatory/za miękkie/.Poza tym jeździć i lać paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O spalanie nie pytam, bo na codzień poruszam się ST220 i 3 litry muszą pojeść.
Jeśli jednak koszty paliwa odgrywałyby jakąś rolę, to zastanów się nad silnikiem 2.5 litra.

W tym silniku świetnie się sprawdza sekwencyjny wtrysk LPG.

W Niemczech Subaru instaluje LPG w tych samochodach na życzenie klienta - gratis :!:

 

...legendy na temat cen części i napraw w ASO Subaru są dość znane...
Muszę powiedzić, że to często tylko legendy. Ceny w polskiej sieci ASO są obecnie znacznie niższe niż kiedyś.

Oczywiście najtańsze są naprawy gwarancyjne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiom, przypomina mi sie kawal jak Żyd jechal w pociagu, w przedziale z gojem. I narzeka "ojojoj ale mi sie pic chce...ojojoj... ale mi sie pic chce". Po godzinie goj nie wytrzymal i poszedl kupic mu cos do picia. Żyd sie napil i po chwili slychac w przedziale "ojojojoj... ale mi sie pić chcialo" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...