Skocz do zawartości

Nissan gt-r vs sti 08 & evoX


Misiek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

nikt STI 08 nie jedzil, z EVO X tez nie za bardzo jest mozliwosc miec do czynienia, zbyt wczesnie zadajesz to pytanie, choc za chwile pewnie sie ladnie temat rozwinie jak tylko samochody te trafia pod strzechy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie GT-R to troche inna liga, bardziej auto na tor jak Porsche albo drift machina ;)

 

Drifty z ATRESĄ ETS PRO na pokładzie? Chyba tylko dlatego, że da się odłączyć przód, ale to marnacja tegoż napędu. To auto to bardzo fajne GT (a może wręcz supercar?).

 

ciekawie by wygladal taki GT-R na szutrze albo na jakims snieznym odcinku :mrgreen:

 

Jakby dać mu odpowiednie zawieszenie, to pewnie dałby radę.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, gdzie w Polsce można kupić nowe sti lub evo ( o wersjach 2008 i X nie wspomnę) za 30 tys.$? SIP imprezę wrx 08 wycenił na 36tyś. ale EURO . Jeśli więc aktualny kurs dolara = 2,522 PLN to 60 tys.$=151320 PLN. O ile mnie pamięć nie myli, to właśnie taka była ostatnia cena evo IX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Auto GT określili cenę evo x na ok.235 tys.PLN, a to daje 93180 $, a za taką kasę to może nawet w Polsce uda się kupić nissana w wersji 476KM. Dla mnie ważniejsze jest jednak, który samochód będzie lepiej jeździł, mając na pokładzie kierowcę amatora (choć z 24 letnim bagażem doświadczeń za kierownicą). Interesują mnie Wasze opinie lub przypuszczenia oparte np. na testach porównawczych dotychczasowych wersji. Jeśli ktoś dysponuje aktualnym zestawieniem tych aut, to bardzo proszę o zamieszczenie na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy gt-r to maskarator

 

Specyfikacja nowego skaja:

Engine

• VR-series twin-turbocharged 3.8-liter V6.

• 480 hp @ 6,800 rpm. 430 lb-ft torque @ 3,200–5,200 rpm.

• Dual overhead camshafts with variable intake-valve timing.

• Cast aluminum cylinder block with high-endurance/low-friction plasma-sprayed bores.

• IHI twin turbochargers, one per cylinder bank.

• Pressurized lubrication system with thermostatically controlled cooling.

Drivetrain

• ATTESA ET-S All-Wheel Drive (AWD) with independent rear-mounted transaxle integrating transmission, differential and AWD transfer case.

• Rigid, lightweight carbon-composite driveshaft between engine and transaxle.

• Electronic traction control plus 1.5-way mechanically locking rear differential.

• Vehicle Dynamics Control (VDC-R) with three driver-selectable settings: Normal (for daily driving, controls brakes and engine output), R-Mode (for ultimate performance, utilizes AWD torque distribution for additional vehicle stability) and Off (driver does not want the help of the system).

• Hill Start Assist prevents rollback when starting on an incline.

DisclaimerVDC-R cannot prevent accidents due to abrupt steering, carelessness, or dangerous driving techniques. Always drive safely.

 

Transmission

• 6-speed Dual Clutch Transmission with three driver-selectable modes: Normal (for maximum smoothness and efficiency), Snow (for gentler starting and shifting on slippery surfaces), and R mode (for maximum performance with fastest shifts).

• Fully automatic shifting or full sequential manual control via gearshift or steering wheel-mounted paddle shifters. :neutral:

• Dual clutch design changes gears in less than 0.5 second (0.2 second in R mode).

• Downshift Rev Matching (DRM).

• Predictive pre-shift control (in R mode) based on throttle position, vehicle speed, braking and other information.

Wheels and Tires

• 20 x 9.5" (front) and 20 x 10.5" (rear) super-lightweight forged-aluminum wheels with Gunmetal Gray finish.

• Exclusively developed nitrogen-filled Bridgestone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie-sa-mo-wi-ty.

 

Natomiast dobra wiadomość jest taka, że w serii silnik jest skonfigurowany na 620 KM i wyłącznie przytkany elektroniką na 480 - więc dodatkowe 140 KM nie powinno być kwestią niczego innego jak prostego reflasha.

 

Dokładnie niesamowity - dalsze dywagacje o wyższości Evo X nad STI MY 08 lub odwrotnie należy zakończyć-

 

The winner is: Nissan GT-R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może dlaczego pozbyli się tej nazwy?

 

Może dlatego, że to już jest zupełnie inny samochód... To już nie jest Skyline na sterydach, napakowany brat sedana. Zmienił się silnik, diametralnie zmienił się napęd, skorupka też słabawo przypomina cywilnego V35 czy V36. Nawet nie wiem, czy płyta podłogowa jest ta sama...

 

Szkoda, że ze słowem Impreza nie zrobili tak samu w przypadku 08...

 

Szkoda, to jest jak Twója krowa pójdzie na łąkę sąsiada. ;>

 

Przenieśli silnik do tyłu? Wsadzili V6? Włożyli Haldex?

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...