Azrael Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 A to przepraszam, a które miało wiskozę? S1? Któreś miało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Rozmawiałem o tym ostatnio z człowiekiem, który mistrza Polski i megadoświadczenie w jeździe wyczynowej ma. Otóż pcha się dlatego, że w ludziach nie ma umiejętności, za to jest nieprzebrany pęd do przyspieszania i szybkiej jazdy ponad możliwości. Więc trzeba minimalizować ryzyko, że ktoś porówna STi do dostępnej od ręki nabitej spluwy i pozwie koncern o odszkodowanie za to, że nie było jak się ratować z za szybko wziętego winkla na klifie ;-) Ale to już zupełny OT. To może mi wyjaśnisz coś głębiej dlaczego akurat "dwa torque sensing LSD i jeden elektroniczny" vs. wiskozy ma cos do tego powyżej. W/g tego co pisałeś to akurat powinno być odwrotnie bo "auto mi ma gwałtownie zmienić charakterystykę podczas awaryjnego hamowania bo Torsen się "rozpina"". Z powodu tego co powyżej auta mają sporo podsterowności by wyjeżdżały z zakrętów przodem a nie bokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 To może mi wyjaśnisz coś głębiej dlaczego akurat "dwa torque sensing LSD i jeden elektroniczny" vs. wiskozy ma cos do tego powyżej. W/g tego co pisałeś to akurat powinno być odwrotnie bo "auto mi ma gwałtownie zmienić charakterystykę podczas awaryjnego hamowania bo Torsen się "rozpina"". Bez poczucia specjalnej pewności, ale wydaje mi się, że zintegrowanie układów (elektroniczny centralny dyfer, ABS, EBD, w innych autach pojawiają się jeszcze zjawiska typu kontrola trakcji) powoduje, że jakimś-tam-cudem (nie pytaj jakim - nie wiem) jednak ten zakręt można przejechać. Ale to są gdybania, których nie mogę poprzeć żadnym twardym argumentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Na pewno mechaniczny centralny dyfer ze szperą jakiegokolwiek rodzaju nie za dobrze kooperuje z ABSem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Wiadomo, że AWD nawet małpa pojedzie szybko bo nie trzeba być aż tak ostrożnym z gazem jak w ośkach. Z moich doświadczeń w stosunku do ośki jednak są też sytuacje gdy trzeba bardziej rozumieć co się dzieje z autem. Wyprowadzanie z poślizgu bywało dla mnie z początku kontrintuicyjne, a i obrócić się łatwiej niz oskowymi autami którymi jeździłem. I to nie tylko moim ale Imprezy też potrafią tak zrobić przynajmniej te którymi jeździłem, oczywiście strasznie się prostują same ale jak ktoś zdejmie nogę z gazu, wystraszy się to zareagują znacznie baridzje nerwowo niż ośka. To nie jest tak że AWD to każda małpa pojedzie. Tak i jeszcze jak przebiegnie łoś przez drogę, który będzie miał przywiązane do ogona łiskacze, to trzeba szybciutko zwolnić, zarzucić bokiem i dawaj przez pola za łosiem, żeby mu zarekwirować trunki, co by się nie zmarnowały. I TU JEST PRZEWAGA AWD NAD OŚKĄ, bo zaczynasz ostrą jazdę za łosiem po polu, gdzie niema przyczepności, jest różna nawierzchnia pod każdym kołem, są dołki, a jak jedno koło w ośce traci 100% procent przyczepności to jesteś w dupie, bo właśnie ono kręci się dwa razy szybciej a drugie stoi, a w AWD zostają ci jeszcze dwa. I to pole drodzy panowie to jest polska droga. A łosi z flaszkami nie brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 LOL Nigdy nie twierdziłem, że AWD jest gorsze podczas przyspieszania. To aktualnie jedyna jego zaleta. Ale jednak podczas hamowania i skręcania extra masa AWD może przeszkadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Ale jednak podczas hamowania i skręcania extra masa AWD może przeszkadzać. Właśnie o tym mówi prawo zachowania pędu. A żeby lepiej hamować to szersze kapcie, większe hamulce i więkze tarcie. A większe tarcie to większy współczynnik tarcia i większa masa. A większa masa, to większa siła bezwładności... Dla tego robi się ogromne ilości obliczeń i doświadczeń, a takie teoretyzowanie to lizanie cukierka przez papierek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Bla bla bla.4x4 może uratować życie - to jakiś marketingowy bełkot. Nie jeździ się na codzień tak blisko granicznych możliwości samochodu.. Tobie to chyba ta zmiana samochodu nie pomogła (ta z szybkiej na wolną - przyp. aut.), co? :wink: :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Dla tego robi się ogromne ilości obliczeń i doświadczeń, a takie teoretyzowanie to lizanie cukierka przez papierek. Dziękuję bardzo, moje hamulce już kilka takich cukierków rozgryzły na miazgę. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Od razu mowie ze sie nie znam. Slyszalem gdzies ze jednym z plusow aut AWD i RWD jest mozliwosc transferu masy miedzy przodem a tylem auta co pozwala nam lepiej kontrolowac trakcje samochodu w zakrecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Wydaje mi się to nie możliwe. Masa jest parametrem stałym i dopóki czegoś do auta nie włożymy, to się nic nie zmieni. Może się zmienić nacisk na oś podczas przyspieszania lub hamowania (prawo bezwładności), ale to akurat ma każde autko. Na pewno w AWD i RWD podczas ruszania jest lepiej dociskana tylna oś - oś napedzająca. Podczas hamowania w przednionapędówce i też AWD jest dociskana oś napędzająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Tobie to chyba ta zmiana samochodu nie pomogła (ta z szybkiej na wolną - przyp. aut.), co? :wink: :wink: Pozdrawiam To zależy w czym :roll: Na pewno teraz jeżdżę bliżej możliwości auta (zresztą jeżdżę ośką z marnymi 150KM) - tamtą imprezą to się bałem. A jak nowa będzie gotowa (parę tygodni) to nie wiem ilu odważy się nią pojechać na granicy :wink: A do tematu - naprawdę nie widzę uzasadnienia dla legacy... wiem, że to co piszę jest wprost sprzeczne z Twoimi interesami ekonomicznymi, ale po prostu cena auta mi się nie widzi. Choć naprawdę kocham subaru, tyle tylko, że nie ślepo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nemo Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 jak komuś sie źle jeździ bo mu samochód ucieka czy coś tam innego nie wiem posadził teściową na tylnej kanapie i sciaga go w koleint to niech sobie kupi auto z ESP. A jak ktoś chce poszaleć to gaz do dechy bez zadnych dupereli zyje sie raz i albo jeździmy na maksa albo wcale Ale moze sie myle tego nie rozumiem ale moze sie komuś przydać http://www.dukiewicz.com.pl/abs_ebd.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 A jak ktoś chce poszaleć to gaz do dechy bez zadnych dupereli zyje sie raz i albo jeździmy na maksa albo wcale Mam wrażenie że nie wiesz co mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Z ta masa to konkretnie chodzilo mi rozklad sil. Jesli w przednionapedowce dodamy gazu na zakrecie to zmniejszymy nacisk na osi napedzajacej, czyli tego zakretu nie bedzie mozna przejechac szybciej. Systemy ESP i podobne, dzialaja na zasadzie hamowania kol lub odejmowania mocy i tez beda nam spowalnialy auto. Widzailem kiedys Merca SL55AMG na torze autokrosowym, jechal czysto i wygladal "szybko", jednak czasy robil slabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Mam wrażenie że nie wiesz co mówisz. Wie, nie wie, gorzej ze sa tacy co holduja tej zasadzie :x ostatnio widzialem toyote corolle ktora (w miescie :! wychodzila z luku/zakretu z predkoscia jakies 140-160 km/h :shock: facet tak grzal ze musial robic kontre na wyjsciu bo mu sie samochod kladl praktycznie drzwiami na jezdni, az dziw ze opony jeszcze trzymaly, pewnie pare km/h wiecej i by polecial jak z procy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Wydaje mi się to nie możliwe. Masa jest parametrem stałym i ... A jak se siedzonko cofnę do tyłu to mam regulację masy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 A jak se siedzonko cofnę do tyłu to mam regulację masy A co się stanie jak cofniesz do przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 A co się stanie jak cofniesz do przodu? Wtedy trzeba bedzie przez godzine czasu zaczynac wszystko od poczatku (oparte na faktach autentycznych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Z ta masa to konkretnie chodzilo mi rozklad sil. Jesli w przednionapedowce dodamy gazu na zakrecie to zmniejszymy nacisk na osi napedzajacej, czyli tego zakretu nie bedzie mozna przejechac szybciej. Systemy ESP i podobne, dzialaja na zasadzie hamowania kol lub odejmowania mocy i tez beda nam spowalnialy auto.Widzailem kiedys Merca SL55AMG na torze autokrosowym, jechal czysto i wygladal "szybko", jednak czasy robil slabe. Zgadzam się. A jak se siedzonko cofnę do tyłu to mam regulację masy Równie dobrze można wsadzić do auta teściową i nie przypiąć jej pasów, po czym trochę poszaleć w zakrętach. Masa się będzie zmieniać jak cholera i same problemy z opanowaniem auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Tfu... Nie masa a jej rozkład. Chyba że się czegoś uczepi zębami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nemo Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 kolega loki chciał powiedzieć ze środek ciezkości bedzie sie poprostu przesuwał Ostatnio sobie poszalałem przednionapedówką i było ciezko ze tak powiem na szutrze to sie nie sprawdza przy gwałtownych przyspieszeniach auto samo sie sprowadzi to w lewo to w prawo i omało co i zakonczył bym jazde. ze nie wspomne o zakretach auto dla ludzi o mocnych nerwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 Nemo - przede wszystkim trzeba "umić". http://www.klubsubaru.pl/zip/04LodzTrackDay.zip Polecam ostatnie kilka ujęć filmu. Akurat nei szuter ale pokazuje to że nad FWD też się daje panować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 Nad wszystkim da się panować, POZA teściową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 A jak to jest w Justym?? Tam jest napęd na druga oś dołączany?? Na czym to polega?? Pzdr M;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się