Skocz do zawartości

Tuning mechaniczny wolnossących


mistee

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

powiem ci ze za kompletny utwardzany set bilsteina dalem 280funtow w sklad wchodza 2 stabilizatory twardsze i grobsze laczniki i wszystkie gomy srobki niezbedne do montarzu

 

http://www.potn.co.uk/p1337709.htm

 

z tego co ludzie w uk pisali znacznie ciekawsze od whitelinea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpada azrael ......za droga zabawa a i motor ma zdrowy :))poprostu podobnie jak kolega moze troszke mocy i Nm i poprawy charakterystyki pracy ..... nie mowie o bodowe bolidu na SS ...

Wiec tak regolator paliwa, dobry dolot , dobrze zrobiony wydech, i reszta silnika na dobrych elementach (czyli dobre kable swiece olej ewntualna regolacja przeplywki ) od co..

Tylko rzeby uniknac pomylek chcialem wiedzec czy ktos to robil z efektami in plus !!!

Jak zostal przerobiony wydech (moze jakiej firmy co zmieniono ) jaki dolot zastosowac i jak to zrobic (kupic firmowy kit czy robic bo mozna lepiej)

Co do regla ile jest na listwie bar w standardzie i ile wtryski max normalnie wytrzymuja bez zwiesznaia sie??

 

 

To tyle co mozna zrobic z zdrowym silnikiem nie zmniejszajac jego zywotonosci za rozsadne pieniadze...wg

 

ps prosze przeniesc moj poprzedni watek bo temat sie odnalalz!!!!:PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis, potrzebujesz jakas elektronike do wystrojenia silnika, podobno SMT6 daje rade, jest tanie i sa w PL ludzie, ktorzy je ogarniaja. Musisz miec kontrole nad katem wyprzedzenia zaplonu, bo z tego mozna uzyskac najwiecej momentu/mocy. Sterowanie paliwem jest tylko dla bezpieczenstwa i w prawie seryjnym silniku NA nie jest az tak krytyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w m20b27 (motor bmw na starym motroniku ) 2,7 litra silnik wolnoobrotowy mody:

 

zmiana glowicy z 2,5 zmiana wiazki i komputera przeplywomierza zbudowany dolot od podstawa (polaczenie 2,5 z k#n ) zbudowany wydech od podstaw , cisnienie zwiekszone na listwie o 1,5 bara , oczywiscie dobre kable kopulka swiece olej ......

Motor 90tys przebiegu glowica wyremontowan przed zmiana efekt mierzony 123ps po modach 191ps, sportowa skrzynia z innymi przelozeniami (nie wiem czy mialo to wplyw...)

Nie zastosowalem SMt tylko strojenie przeplywki bylo robione lambda w normie

Koszt calej operacji ok 3,5tys zl

 

sory za ot ale widac ze sie da:PPP

 

 

aha ktos moze podac cene smt6 i wszelkich modyfikacji jakie z tym sie wiaza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przeplywka starego typu (czyli klapka i potencjometr i sprerzyna oporowa ) wyregolowanie skladu mieszanki aby lambda byla poprawna (troche prob zajelo) nastepnie regolacja silniczka krokowego (byl specjalny zaworek ) aby ustabilizowac wolne obroty i mieszanke na wolnych

 

Na forum BMW polska dalem caly prawie magistrat (a szkoda ze go wtedy nie napisalem z tego...) z zdjeciamy calego slapa wykresami itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem sub ma tzw gorca przeplywke , ale karzda idzie w pewnym zakresie regolowac i moje pytanie czy w imprezie jest przeplywka z potencjometrem czy ustawiona na sztywno bez mozliwosci jakiej kolwiek ingerencji w nia???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywany silnik EJ25 mozna kupic na ebay za $500-$1000 w zaleznosci od stanu i osprzetu. Nie wiem dokladnie jaka jest roznica np w glowicach pomiedzy EJ20 a EJ25, ale jesli sie poszczesci to zmianie samego shortblocku i wystrojeniu, mozesz miec ze 160km. To jest chyba najprostsza i najtansza metoda tuningu w wolnossacym Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak kupno motoru i swap to wg mnie remont trzeba by zrobic , nie wie sie co sie dostaje pozatym szkoda 2 razy wyciagac (przerabialem w bmw glowica wytrzymala 2 miesiace i bum nastepna przed zalorzeniem poszla do kapitalki odrazu )

Koszt zbyt wysoki caly taki swap zamknie sie w 6-8tys prawdopodobnie z remontem strojeniem i ewentualnymi problemami.

 

Tak wiec moim celem jest wydanie max 2,5-3 tys zl i minimalne poprawienie fabryki bez liczenia na kosmiczne przyrosty mocy!!!!

Niestety subaru to nie bmw gdzie czesci sa polowe tansze i ogolnie dostepne:((

Wiec suma do 3tys zl przyrost mocy do max!!!!20ps i troche Nm da sie??? i co trzeba w imprezie zrobic by to uzyskac!!!

Narazie planuje auto zostawic na 2 lata (remont domu) wiec zmiana na gt nie wchodzi w gre !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis, Nie wiem czy czytasz uważnie to co się do Ciebie pisze, to ja postaram się jeszcze raz. Silnik japoński 2.0l to nie to co niemiecki 2.7l - mimo, że początkowo mają zbliżoną moc to różnią się wszystkim. Za 2-3 tys zł popraw sobie zawias i technikę jazdy - da Ci to więcej niż kilka Nm czy KM których nigdzy nie zauważysz.

 

ps. Części do Subaru są dostępne, może nie tak jak do BMW, i nie za te pieniądze, bo jakbyś nie zauważył, produkowane są na drugim końcu świata a nie 800km od nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawias bedzie tylko narazie jestem na etapie szukania czegos bo moj sie konczy .........propozycje jakies ??

aha czy komplet dedykowany do gt pasuje do 2.0 non turbo z tego samego roku ??(amory i sprezyny zestaw)

Jak juz zrobie zawieszenie i hamulce to i tak pewnie wezme sie za motor....zawsze sie tak konczylo.....dlatego robie rozpoznanie terenu puki jestem w uk gdzie mam w czym wybierac i zakupy trzeba bedzie porobic:PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawiło mnie, "jak to się robi w innych krajach" :mrgreen: i okazało się, że w Singapurze namiętnie poddaje się modyfikacjom Imprezy z silnikiem EJ16 SOHC (70kW). Oczywiście tak, jak u nas, "odradzacze" upgradu wolnossących ucinają wszelkie pytania o tuning mechaniczny n/a krótkimi słowami "Better buy a turbo". :mrgreen:

 

Śmieszna sprawa, ale w Japonii 2.0-ltr. silnik wolnossący z AVCS jest monotowany od ... września 1999r. :mrgreen:

 

A oto dowód: 99' AVCS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis, były dwie imprezy robione, jedna z turbo druga bez, jak ktoś potrzebował oszczędnego (w miarę) auta, to brał wolnossącą, jak ktoś chciał osiągów to brał turbo. Jak ktoś miał za słabe osiągi w wolnossącym to zmieniał na turbo, jak komuś było mało w turbo to robił modyfikacje - i tutaj rynek jest. O wolnossącym zapomnij, odłóż pieniądze na co innego, daj sobie spokój. Chyba, że nie masz co z kasą robić albo chcesz koniecznie takie auto jak Kuba zalinkował nieco wyżej.

 

mistee, wynikać to może z braku turbo i ograniczenia pojemności na tamtym rynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...