mistee Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Nie znalazłem odrębnego wątku poświęconego temu tematowi, ale może nie umiem szukać :smile: Spostrzegłem, że niektórzy ze sprzedających wolnossaki Subaru w internecie podają wyższą - niż fabryczna - moc, którą (podobno) zawdzieczają one prostym zabiegom przy układzie wydechowym. Zdaję sobie sprawę, że tuning silnika N/A jest nie mniej kosztowny niż doładowanych, a korzyści - w porównaniu do uturbionych - znikome, zadaję sobie jednak pytanie, czy ktoś z Szanownych Forumowiczów o "płytkim oddechu" ma jakieś doświadczenia w tym zakresie. Nie myślę tu o poważniejszych ingerencjach mechanicznych, jedynie usprawnieniu układu dolotowego i wylotowego oraz chipie. Przyjmuję, że podstawowym celem takich operacji ma być poprawienie reakcji i elastyczności niższym i średnim zakresie obrotów. Jakie mogą być korzyści z takiej operacji w postaci dodatkowych nm i kw? W internecie znalazłem stronę niemieckiej firmy, która oferuje chipy to wolnossących, podając, że w przypadku silnika EJ20 (92kW) możliwe jest podniesienie wartości maks.momentu obrotowego do 204Nm zaś mocy do 101kw. Koszt takiej zabawy to 500 EUR. Oczywiście te przyrosty są czysto hipotetyczne, bowiem różna może być kondycja danego silnika. Z tego co wiem, Amerykańce bawią się trochę w tuning mechanicznych wolnossaków (EJ22, EJ25) - Nasioc. I jeszcze jedno pytanie, do tych którzy wiedzą coś o hamowaniu. Czy straty w napędzie wolnossących są podobne, jak w przypadku doładowanych? Z tego co pamiętam średnio 4x4 mają na kołach ok. 2/3 momentu obrotowego generowanego przez silnik. pozdrawiam po strasznie dziwnych pytaniach mistee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Koszt takiej zabawy to 500 EUR. szkoda kasy, zadbaj lepiej o sprawność mechaniczną auta (a to też kosztuje) ewentualnie zrób wydech, wyszukiwarka Ci pomoże znaleźć odpowiedni wątek(wątki), (oszałamiających efektów się raczej nie spodziewaj) co do dolotu, to tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112367 poczytaj. Jaki masz silnik? bo opłacalne jest jeszcze przeszczepienie silnika większej pojemności, ale też N/A Polecam zbieranie na wersję turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Danke adamstreciwilk. Narazie będę powoli zmierzał do nabycia drogą kupna :wink: wolnossaka, pod hasłem "samochód dla partnerki życiowej". Ma być trwałe,proste i nie kryć pod pedałem zachęty do złego (oczywiście dla partnerki) :wink: Turbo to bardzo odległa perspektywa. Poza tym, "nie dla samego wozu człowiek haruje". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Jak juz znalazles ten link, to poczytaj co tam jest napisane, a szczegolnie FAQ, bo wszystkie silniki NA robi sie podobnie. Moment uzyskujesz z pojemnosci i stopnia kompresji, a moc z obrotow. Z tego co piszesz, to tobie bardziej zalezy na momencie. Tak jak kolega pisal wczesniej, to sprawdzilbym jak jest z kompatybilnoscia glowic i osprzetu silnika 2.0 i polaczyl to z blokiem 2.5. Bedzie cie to kosztowalo mniej niz dobry dolot i wydech, a efekt bedzie napewno lepszy. Jesli chcialbys robic jednak 2.0 to standardowo dolot, kolektor wydechowy i przelotowy wydech. Z tego co widze, to popularna opcja do sterowania wolnossacymi silnikami Subaru jest PPP SMT6, jest to dosyc tanie urzadzenie i w Polce jest wiele osob, ktore potrafia je stroic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Poza tym, "nie dla samego wozu człowiek haruje". Czyżby? Wielu na tym forum się z tym nie zgodzi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Dzięki za podpowiedzi. A ja szukałem pomocy u zagranicznych źródeł :wink: Modyfikacje, o których piszecie faktycznie nie są kosztowne, a większa elastyczność jest nie do przecenienia. Jak będę miał już Subaru, to obiecuje nie wyłamywać się z mainstreamu i każdego zapracowanego PLNa włożyć w maszynę. :wink: pzdr. mistee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek MTS Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Jak juz znalazles ten link, to poczytaj co tam jest napisane, a szczegolnie FAQ, bo wszystkie silniki NA robi sie podobnie. Moment uzyskujesz z pojemnosci i stopnia kompresji, a moc z obrotow. Z tego co piszesz, to tobie bardziej zalezy na momencie. Tak jak kolega pisal wczesniej, to sprawdzilbym jak jest z kompatybilnoscia glowic i osprzetu silnika 2.0 i polaczyl to z blokiem 2.5. Bedzie cie to kosztowalo mniej niz dobry dolot i wydech, a efekt bedzie napewno lepszy. Jesli chcialbys robic jednak 2.0 to standardowo dolot, kolektor wydechowy i przelotowy wydech. Z tego co widze, to popularna opcja do sterowania wolnossacymi silnikami Subaru jest PPP SMT6, jest to dosyc tanie urzadzenie i w Polce jest wiele osob, ktore potrafia je stroic. z 2.0 efekt mizerny lepiej daj sobie spokój jedyna rozsądna opcja to przejscie na 2.5 i poprawienie kilku rzeczy ok 180KM osiągalne ,sprawdzone i przetestowane pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 zdecydowanie zgadzam sie z MANIEK MTS nie ma sensu inwestować w coś co nie przyniesie efektów a co najważniejsz jeśli drogi nie są przetarte nie warto za swoje pieniążki ich przecierać, strasznie niewdzięczna i kosztowna sprawa - "własnoportwelowo" sprawdzone. Więc albo turbo albo audio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Chyba więc poczekam jeszcze. I jak będę chciał "dłubnąć", to kupię Legacy Kombi 2.5 1999< albo Imprezę 2.5 z Bushlandu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Maniek MTS, czy jak mi silnik będzie się dopominał o remont to też można go na 2,5l przerabiać? Czy to raczej chodziło o nowe jednostki 2.5l? Jeżeli stary się nadaje to obecna skrzynia z reduktorem da radę, czy też ma jakieś słabe punkty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 z 2.0 efekt mizerny lepiej daj sobie spokój jedyna rozsądna opcja to przejscie na 2.5 i poprawienie kilku rzeczy ok 180KM osiągalne ,sprawdzone i przetestowane pzdr Tylko mi nie mow ze 2.0 jest takim super silnikiem ze juz wiecej nie da sie poprawic. Ludzie grzebia w jeszcze mniejszych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Też mi się wydaje, że silnik EJ20 (92kW) ma jeszcze niezłą rezerwę mocy. Głupio jest zestawiać ten silnik z jednostkami 2-litrowymi konkurencji z tego okresu, bo Subaru nie wygląda na tym tle efektownie. Podobnie z jednostką EJ25. Tak jak napisałem wcześniej, myślę, że drobne poprawki i zabiegi rewitalizacyjne mogą spokojnie dać wynik w okolicach 100kW i 205Nm, bez grzebania w silniku. Myślę o rozwiązaniu, o którym pisał Kuba - PPP SMT6 + układ dolotowy/wydechowy. Nie ma co marzyć o drastycznym przypływie mocy lub elastyczności, ale - zawsze powiedzmy - jest satysfakcja, że "mój" GX, RX, GL jeździ lepiej niż GX, RX, GL mojego sąsiada. :wink: Apeluję tu do naszej drobnomieszczańskiej mentalności. Kiedyś natknąłem się na stronę Amerykanina, który drogą różnych przeróbek wycisnął ze starej Imprezy 1.8 ok. 150 km. Wylistował historię modyfikacji, którą zamyka informacja o padnięciu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 hmm a ja sie tak zastanawiam patrzac na moje 2l, w miejscu gdzie tugo ma intercooler mam smieszna czarna puszke wielkosci coolera. I moje pytanie co by bylo gdyby wywalic to i wstawic cooler??? teoretycznie powinno ochlodzic powietrze i teoretycznie powinno cos dac, ale jak pisze to tylko teori... jaki wplyw by to mialo na moc (wzrost czy spadek ) bo to jednak ingerencja w w dolot. Watek jest czy sto teoretyczny, ale nie zmienia faktu, ze moze kiedys porzycze maske od gt dolot i zobaczymy ) tylko czy oplaca sie taki experyment?? prosze za i przeciw:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 I moje pytanie co by bylo gdyby wywalic to i wstawic cooler??? Źle by było. Zwiększenie oporów przepływu powietrza=spadek mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Moze chcecie 300hp bez turbo? http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=850000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Za $6k, troche drogo. Do tego na 108 oktanowej benzynie, bez tłumika i filtra powietrza. Subaru OEM 2005 2.5 RS spark plug wires Subaru OEM 2005 2.5 RS coilpack Subaru OEM 2005 2.5 RS fuel rail Subaru OEM 2005 2.5 RS intake manifold Subaru OEM 2003 WRX fuel injectors NGK BKR6E-11 V-power spark plugs (copper) Accufab 65mm Ford Mustang throttle body TWE Stage III heads TWE Stage II SOHC street cams TWE 100mm 11.2:1 CR forged pistons TWE 4-2-1 race headers (large primaries) TWE 2.5" catless race pipe TWE 2.5" midpipe 255 LPH Walbro fuel pump Aeromotive fuel pressure regulator Link Electrosystems LinkPlus engine management 108 Octane race gas No muffler No air filter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 tak sobie w pracy siedze i szukam tu po sklepach (uk) i zastanawiam sie co mozna zrobic by auto moze lepiej trochu chodzilo... Jakie modyfikacje maja sens co mozna zrobic??leje dobry olej swiece ngk nowe filtry nowe itp Czy zabawa typu dedykowany dolot (wydech juz mam ruszony przelot na koncu:PP) wydech caly jakies porzadne kable i swiece ma to sens wogol ??? Myslalem o zwieszkszeniu cisniania na listwie wtryskowej (ila max wtryski wytrzymuja???) Zrobienie map nowych .....hmm stosunek ceny do mocy wyszedl drastyczny (za wysoki !!!!) Co ma sens zrobic z tym autem zeby jakos go polepszyc , moze cos da sie ?? Czy ogolnie tylko serwisowac i zbierac na gt:((( ps szukaja nie znalazla jak tak przeniescie temat!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 wydech od sondy do końca 55mm bez kata daje parę Nm, może z konia albo dwa, zmniejsza spalanie i powoduje, że auto zaczyna żyć od ok. 1500RPM zamiast dopiero od 2000RPM (i tak daję więcej ognia dopiero od 2000RPM, ale w razie W już od 1500RPM coś pod nogą mam). samo wyprucie kata też daje trochę ognia poniżej 2k i zmniejsza spalanie, ale dopiero cała rura daje radochę . pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 ja mam przelotowy tlumik na koncu i juz mi za glosno !!! co na koncu stosowales jak z glosnioscia bo czesto robie trasie wieksze jak 500km i to meczy:(( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Czy ogolnie tylko serwisowac i zbierac na gt:((( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Czy ogolnie tylko serwisowac i zbierac na gt:((( czy to znaczylo tak:PPP ps moze cos da sie jeszcze poprawic?? ps czy regolator cis paliwa zmienia cos?? czy to sciema marketingowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukiasz Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 to ja przecie zrobiłem, wydech przelot ale końcowy z STI i było raczej cicho, do tego wkładka K&N doprowadzenie do niej powietrza i wyjecie reszty boxów, przewody świece itp nowe i na hamowni VTG 131 kouca, a seria 115. Acha mialem jeszcze Eko teka ale w niego u tak nikt nie wierzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 czyli np dedykowany dolot k&N z wywaleniem wszystkich pudeleczek tlumika szmerow , wlacznie z ta dziwna czarna skrzynka w dolocie???? Co do wydechu od jakiego miejsca robiles przelot od kata czy katy wywaliles? Jak z cicnieniem paliwa do jakiej granicy mozna podniesc cicnienie na listwie zeby seryjne wtryski dzialaly normalnie??? Z mich zabaw z bmw po zmianie regla z 2,5 na 3,5 przybylo troche Nm i ps , ale tym razem chce regolowalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 cypis, nie nakręcaj się, takie forumowe rady i brak wiedzy po drugiej stronie mogą się skończyć pogorszeniem zamiast polepszeniem całości. Trzeba to robić z głową u kogoś kto ma jakieś pojęcie o tym, modyfikacje weryfikować na hamowni. Pamiętać też musisz o tym skąd się bierze moc w silniku wolnossącym. Dlatego lepiej zainwestować we własne umiejętności, dobre gumy i elementy zawieszenia, potem się można martwić mocą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 spoko to juz 3 auto wolnossace:) wczesniej 2 bmw ale tam bylo troche wiecej kombinowane (glowice cale doloty komp itp ) wszystko zawsze sprawdzam na hamowni !! Ps co do zawiechy moze ktos cos polecic w dobrej cenie?? bo gwint to przesada dla mnie a seria to zamamlo:(( (max -20mm!! i do 2tys zl za zestaw na auto z sprezynami , moze byc urzywka ale dobra) Co do zawiechy aktualnie czekam na paczke stabilizatorow, gom , locznikow, caly zestawik bilsteina(jakis ponoc usportowiony) zobaczymy czy cos poprawi :PP aha dalej nie mam odpowiedzi co do cisnienia na liswie jakie moge dac:PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi