Skocz do zawartości

Bagażnik na hak


Czarny1975

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś posiada praktyczne doświadczenie z wożeniem na haku rowerów na platformie?  Jak wpływają one np. na regulację świateł? Jak by nie było dociążają nieco tył ( u mnie może to być do 60kg).

 

Dodatkowe pytanie - czy ktoś ma sprawdzoną konstrukcję z uchwytami przyjaznymi ramom karbonowym? Wiem, można zabezpieczyć domowymi metodami ale zastanawiam się, czy któryś producent ma to rozwiązane w standardzie i nie wymaga dopłacenia extra $$$ za to, że konstrukcja uchwytu była od początku dobrze przemyślana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenony mają auto poziomowanie na tylnym wahaczu , zwykłe przy kierownicy i bez problemu 4 poziom ogarnie dociążenie platformy z rowerami. U mnie w foresterze mam butle LPG + hak co razem daje około 100kg więcej gdy butla pełna i auto poziomowanie xenonów daje radę.  Zawsze możesz udać się z rowerami na stacje diagnostyczną i poprosić o delikatne skorygowanie bezpośrednio w lampie , czy to xenon czy halogen. Gdyby okazało się że pomimo regulacji w samych lampach xenonach  nadal za wysoko świecą to musisz wydłużyć cięgno czujnika auto poziomowania przy tylnym wahaczu o jakieś 0,8 - 1 cm . A donośnie mocowań podjedź na ul. milionowa do salonu cubik i tam fachowo doradzą który zestaw mocowań dobry do rowerów z ramami karbonowymi 

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopilnuj jednej rzeczy. Widziałem już rower karbonowy z przytopioną ramą od gazów wydechowych. Warto zatem dopilnować, żeby spaliny z wydechu nie szły prosto na ramę roweru.

Fakt, że problem wystąpił w samochodzie z centralnym wydechem, ale nie zaszkodzi sprawdzić, czy po założeniu rowerów u Ciebie takie ryzyko nie będzie występować.

Edytowane przez sartek
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie platformy Thule i polskiego producenta Aguri (?).

Thule to jakiś starszy model ale nie nadaje się do e-bików - mała nośność konstrukcji.

Uchwyty Thule nie są przystosowane do Karbonu. Natomiast do Aguri można dokupić akcesoryjne uchwyty do szerokiej ramy z wkładką do karbonu. Podobnie z uchwytami na koła. W przypadku polskiego Aguri można nabyć drogą kupna szersze uchwyty  z dodatkową gumą, która zabezpiecza karbonowe koła.

 

 

Platforma Aguri całkiem OK. Trochę ciężka w porównaniu do 10 letniej platformy od Thule. Aguri ma nośność 60 kg na dwa rowery. Nowe modele Thule z pewnością też mają podobną nośność tylko pewnie cena będzie znacznie wyższa. Thule ponad 100% droższe. Pytanie czy 100% lepsze ?

Sprawdź jeszcze platformy od Yakimy. Podobno dobre jakościowo.

 

Edytowane przez kokos
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że auto kupiłem głównie na wyjazdy z rowerami na haku, pozwolę sobie dodać coś od siebie. :)
Sporo czasu spędziłem z zamontowanymi rowerami w podróży. Często wracałem po zmroku. Nigdy nikt mi nie migał*, więc regulacja w OBK III dawała radę pomimo często 4 osób w aucie, 4 nielekkich rowerów i dodatkowego bagażu oraz LPG.

 

*oprócz pozdrawiania się. To mi się zdarza co chwilę, mieszkając obecnie w Bielawie. :biglol:


Nigdy mi się nie zdarzyło, by spaliny chociaż lekko nagrzały mi platformę, nie mówiąc o rowerach. Raczej nie jest to zbyt realne, by w ten sposób uszkodzić rowery w Subaru.

 

Jaką platformę wybrać? Sporo moich znajomych korzysta z platform Thule oraz Aguri (grono endurowców z okolicy Wrocławia). Sam posiadam właśnie Aguri Active Bike 3+1. Produkują je we Wrocławiu. Cena zauważalnie niższa niż Thule przy tym jakość nadal bardzo dobra. Potrafiłem załadować na nią 4 rowery trail/enduro i nic się nie działo. Oczywiście platforma lekko pracuje przy nierównej nawierzchni.

Bez problemu zapinałem na niej ramy z karbonu. Jeżeli boisz się, że zbyt mocno je ściśniesz, możesz robić to przez piankę. Zdaje się, że Thule ma podobne akcesorium.

 

Edytowane przez halvaekiu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszelkie sugestie - moje dotychczasowe wożenie rowerów odbywało się na dachu, tam montowałem do listwy za oś i nic ramie nie mogło zagrażać. Przy XV już z rowerami na dachu nie wyjadę z garażu a i jakoś tak spokojniejsza głowa podczas jazdy gdy nic na dachu nie furczy.

 

Co do platformy myślałem o Amos Giro:

 

image.png.c5eb84eefb6153b6e35a0c6c785cc972.png

 

Do tego adapter do karbonu Thule:

image.png.1d9d7914b1e54b09e2276d88b2be5dda.png

 

Rzucę też okiem na podesłane propozycje - jeśli sprawdzone i w budżecie się zmieszczą to po co koło na nowo odkrywać? ;)

 

EDIT:

Obejrzałem Aguri - parametry moim zdaniem zbliżone do Amos przy niższej cenie za tą drugą. Aguri broni się estetyką. różnica w cenie to jakieś 500 pln przy wersji na 2 rowery, jest o czym myśleć.

 

Edytowane przez Czarny1975
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Czarny1975 napisał(a):

@skwaro, wrzuć jaki masz model z tym mocowaniem pedał

Takie coś (foty z netu):

 

Edit, znalazłem dwie swoje

 

ece39aa7403cbd2fdd9fca0969fe.jpeg

image.jpeg

20230824_162201.jpg

20230817_165549.jpg

Edytowane przez skwaro
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Czarny1975 napisał(a):

Ten twój bagażnik to Twinny Load Ergo CK? Fajny, ale już chyba nie do kupienia - znajduje jedynie w archiwach allegro, sklepy internetowe już o nim dawno zapomniały.

On jest odchylany?

Twinny Load Swing, jest odchylany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Biorąc pod uwagę materiał ramy  i ogólną wygodę stosowania przy w miarę rozsądnej cenie (no i wygląd też) padło na Spindera TX2. Przekracza początkowo zaplanowany budżet, no ale... XV też przekroczył ;)

image.png.946d0b4c4b1241906906c937011c1e29.png

 

Bagażnik nie używany jeszcze z rowerami w trasie, ale już go lubię.  DO tej pory jeździłem z rowerami na dachu lub upychanymi do środka, obie te metody były co tu dużo mówić czasochłonne podczas pakowania. Sam montaż bagażnika na dachu zajmował nieco czasu. Tutaj zrobiłem test na sucho, montaż haka. na hak bagażnik.. całość poniżej minuty. 

Sam bagażnik może nie jest najtańszy (choć i tak kosztuje mniej niż pół ceny podobnego Thule) ale za to składa się do stosunkowo niewielkich rozmiarów, które łatwo wcisnąć do ciasnej komórki, także polecam tym, którzy są na etapie poszukiwania. Jest jeszcze nieco tańsza wersja Explore, no ale ma srebrne rury, więc do czarnego auto tylko TX2 ;)

Edytowane przez Czarny1975
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...