Subie2005 Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 Witam wszystkich, mam pytanie, otóż mi zależy na bulgocie aby w końcu było słychać że te auto chodzi, jaki kolektor róznoodległosciowy potrzebuje założyć u siebie i czy jest gdzieś dostępny taki kolektor do kupienia by zamontować bez przeróbek, w sensie ściągnąć oryginalny i założyć nowy co da bulgot, Bardziej chodzi mi o to czy filtr oleju nie będzie wadził lub coś innego. Nie mam zbytnio pojęcia jak się za to najlepiej zabrać a wydaje się banalnie proste. Dzięki! Subaru legacy iv 2.0 165km dohc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 Do 2.0 165hp bez przeróbek się nie da chyba, że ktoś akurat ma gotowy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 (edytowane) Do kupienia nie ma, raczej do zrobienia Pisaliśmy o kolektorach Legacy IV niedawno tutaj: https://forum.subaru.pl/topic/98596-legacy-iii-20-bulgot/page/2/ Jeśli masz taki kolektor jak u nas to nie ma problemu, tam wszystko opisałem. Żeby szybko sprawdzić jaki jest kolektor, otwierasz maskę wyciągasz wlot powietrza i będziesz widział po lewej stronie czy przy sondzie lambda jest łącznik kolektora z katalizatorem. Później były już kolektory zintegrowane z katalizatorem bez łącznika, wtedy przerobić jest trudniej. Filtr oleju jest wyżej więc nie przeszkadza, ewentualnie może być do niego nieco trudniejszy dostęp. Z resztą te filtry mają różne wysokości, ja kupuję ten najniższy Edytowane 22 Grudnia 2023 przez s888 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 (edytowane) 51 minut temu, s888 napisał(a): Do kupienia nie ma, raczej do zrobienia Pisaliśmy o kolektorach Legacy IV niedawno tutaj: https://forum.subaru.pl/topic/98596-legacy-iii-20-bulgot/page/2/ Jeśli masz taki kolektor jak u nas to nie ma problemu, tam wszystko opisałem. Żeby szybko sprawdzić jaki jest kolektor, otwierasz maskę wyciągasz wlot powietrza i będziesz widział po lewej stronie czy przy sondzie lambda jest łącznik kolektora z katalizatorem. Później były już kolektory zintegrowane z katalizatorem bez łącznika, wtedy przerobić jest trudniej. Filtr oleju jest wyżej więc nie przeszkadza, ewentualnie może być do niego nieco trudniejszy dostęp. Z resztą te filtry mają różne wysokości, ja kupuję ten najniższy Tu mam zdjecie kiedyś jak grzebałem, z tego co widzę jest łączenie a od spodu wygląda tak. Edytowane 22 Grudnia 2023 przez Subie2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 (edytowane) Jeszcze mam takie pytanie jak już ogarnę kolektor to co z resztą wydechu, aktualnie mam założony taki komplet z allegro awaryjnie bo się stary rozsypał, czy wtedy wystarczy się pozbyć końcowych tłumików i założyć jakieś końcówki przelotowe? Dobrze rozumiem: kolektor+backbox delete=bulgot? Dzięki tutaj daje zdjecie tego wydechu co mam aktualnie Edytowane 22 Grudnia 2023 przez Subie2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi-24 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 1 godzinę temu, Subie2005 napisał(a): czy wtedy wystarczy się pozbyć końcowych tłumików i założyć jakieś końcówki przelotowe? Ja mam tak zrobione i bulgocze ładnie, tylko środkowy tłumik mam oryginał i pierwszego katalizatora nie ma. tylko przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę głośno, ale do przeżycia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 Tutaj będzie nieco trudniej, w naszych autach łącznik był przed pierwszym katalizatorem, a tutaj łącznik jest za katem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 (edytowane) 20 minut temu, kozi-24 napisał(a): Ja mam tak zrobione i bulgocze ładnie, tylko środkowy tłumik mam oryginał i pierwszego katalizatora nie ma. tylko przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę głośno, ale do przeżycia. Tak z ciekawości jak to wygląda z tyłu od spodu u ciebie? Nie mam spawarki a zastaną się czy są jakieś końcówki bez tych beczek wielkich co mogę podłączyć od tego łączenia Y na śruby. Jak posiadasz jakieś zdjęcie jak to u ciebie wygląda będzie super. Dzięki Edytowane 22 Grudnia 2023 przez Subie2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 (edytowane) Środkowy wydech można zostawić, tylko końcowe zmienić, im większe tym bardziej basowe Gotowych końcowych raczej nie sprzedają, tylko uniwersalne, ktoś musi pospawać, dedykowane zestawy do subaru pewnie kosztują tysiące złotych. Można też zrobić jeden duży wydech, a drugi zaślepić w zderzaku zaślepką od 2003/2004 SOHC. kozi-24 mam takie pytanie, jak rozwiązałeś problem błędów sterownika po usunięciu pierwszego katalizatora? Edytowane 22 Grudnia 2023 przez s888 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 7 minut temu, s888 napisał(a): Środkowy wydech można zostawić, tylko końcowe zmienić, im większe tym bardziej basowe Gotowych końcowych raczej nie sprzedają, tylko uniwersalne, ktoś musi pospawać, dedykowane zestawy do subaru pewnie kosztują tysiące złotych. Można też zrobić jeden duży wydech, a drugi zaślepić w zderzaku zaślepką od 2003/2004 SOHC. kozi-24 mam takie pytanie, jak rozwiązałeś problem błędów sterownika po usunięciu pierwszego katalizatora? Dobra dzięki za odpowiedź, ciekaw jestem jak by to chodziło jakbym tylko kolektor wymienił a resztę fabrycznie dało by coś? Pewnie bulgot nie do końca ale zawsze coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 (edytowane) Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania... Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic Edytowane 22 Grudnia 2023 przez s888 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 11 minut temu, s888 napisał(a): Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania... Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic A które końcówki polecacie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 53 minuty temu, s888 napisał(a): Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania... Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic O znalazłem zdjęcie o co mi chodziło, no ale tak jak napisałeś cenowo to kosmos bo te tutaj 800 dolarów z nameless. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 Takie to tylko chyba w USA, w Polsce będzie problem z policją, przeglądem i nie przejedziesz 100km bo głowa spuchnie Podałem linka wcześniej do poprzedniego wątku, tam o wszystkim pisaliśmy... https://forum.subaru.pl/topic/98596-legacy-iii-20-bulgot/page/2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi-24 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 3 godziny temu, s888 napisał(a): kozi-24 mam takie pytanie, jak rozwiązałeś problem błędów sterownika po usunięciu pierwszego katalizatora? Drugą sondę lambda przespawałem za drugi katalizator (bo pierwszego brak) i błędu nie wywala, gdzieś tu na forum wyczytałem przewody od sondy wystarczy odwinąć z wiązki i dostają. Na przeglądzie analiza spalin wychodzi na granicy tolerancji wiec ok. Polecam wątek dużo info czerpałem z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2023 21 godzin temu, s888 napisał(a): Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania... Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic Mam takie puszki seryjne, jak zmienię kolektor to będzie to jakoś gadało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michall33 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2023 Ja u siebie przerabiałem tak jak na forum było opisane. I z perspektywy czasu bulgot najlepsza decyzja, ale tyle tłumiki trochę, za głośne. Za bardzo buczą przy 140. Trzeba jechać 100 albo 160 Teraz mi tylny skorodował więc zastanawiam, się nad wsadzeniem mniejszych kominów. A co do dźwięku bez kolektora, to brzmiał jak CIVIC bez Vteca W linku masz dźwięk świeżo po przerobieniu: Link do bulgotu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się