Skocz do zawartości

Legacy iv 2.0 2005 kolektor bulgot


Subie2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanie, otóż mi zależy na bulgocie aby w końcu było słychać  że te auto chodzi, jaki kolektor róznoodległosciowy potrzebuje założyć u siebie i czy jest gdzieś  dostępny taki kolektor do kupienia by zamontować bez przeróbek, w sensie ściągnąć oryginalny i założyć nowy co da bulgot, Bardziej chodzi mi o to czy filtr oleju nie będzie  wadził  lub coś innego. Nie mam zbytnio pojęcia  jak się za to najlepiej zabrać  a wydaje się banalnie proste. Dzięki!

 

Subaru legacy iv 2.0 165km dohc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kupienia nie ma, raczej do zrobienia :)

Pisaliśmy o kolektorach Legacy IV niedawno tutaj:

https://forum.subaru.pl/topic/98596-legacy-iii-20-bulgot/page/2/

Jeśli masz taki kolektor jak u nas to nie ma problemu, tam wszystko opisałem.

 

Żeby szybko sprawdzić jaki jest kolektor, otwierasz maskę wyciągasz wlot powietrza i będziesz widział po lewej stronie czy przy sondzie lambda jest łącznik kolektora z katalizatorem. Później były już kolektory zintegrowane z katalizatorem bez łącznika, wtedy przerobić jest trudniej.

 

Filtr oleju jest wyżej więc nie przeszkadza, ewentualnie może być do niego nieco trudniejszy dostęp. Z resztą te filtry mają różne wysokości, ja kupuję ten najniższy ;)

Edytowane przez s888
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, s888 napisał(a):

Do kupienia nie ma, raczej do zrobienia :)

Pisaliśmy o kolektorach Legacy IV niedawno tutaj:

https://forum.subaru.pl/topic/98596-legacy-iii-20-bulgot/page/2/

Jeśli masz taki kolektor jak u nas to nie ma problemu, tam wszystko opisałem.

 

Żeby szybko sprawdzić jaki jest kolektor, otwierasz maskę wyciągasz wlot powietrza i będziesz widział po lewej stronie czy przy sondzie lambda jest łącznik kolektora z katalizatorem. Później były już kolektory zintegrowane z katalizatorem bez łącznika, wtedy przerobić jest trudniej.

 

Filtr oleju jest wyżej więc nie przeszkadza, ewentualnie może być do niego nieco trudniejszy dostęp. Z resztą te filtry mają różne wysokości, ja kupuję ten najniższy ;)

Tu mam zdjecie kiedyś  jak grzebałem, z tego co widzę  jest łączenie a od spodu wygląda tak.

Screenshot_20231222_085430_Gallery.jpg

Screenshot_20231222_090920_YouTube.jpg

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze  mam takie pytanie jak już ogarnę  kolektor to co z resztą wydechu, aktualnie mam założony taki komplet z allegro awaryjnie bo się stary rozsypał, czy wtedy wystarczy  się pozbyć  końcowych tłumików i założyć  jakieś końcówki  przelotowe? Dobrze rozumiem: kolektor+backbox delete=bulgot? Dzięki  tutaj daje zdjecie tego wydechu co mam aktualnie 

Screenshot_20231222_100615_Allegro.jpg

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Subie2005 napisał(a):

 czy wtedy wystarczy  się pozbyć  końcowych tłumików i założyć  jakieś końcówki  przelotowe? 

 Ja mam tak zrobione i bulgocze ładnie, tylko środkowy tłumik mam oryginał i pierwszego katalizatora nie ma. tylko przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę głośno, ale do przeżycia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kozi-24 napisał(a):

 Ja mam tak zrobione i bulgocze ładnie, tylko środkowy tłumik mam oryginał i pierwszego katalizatora nie ma. tylko przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę głośno, ale do przeżycia.

Tak z ciekawości  jak to wygląda z tyłu  od spodu u ciebie? Nie mam spawarki a zastaną  się czy są jakieś końcówki bez tych beczek wielkich  co mogę  podłączyć  od tego łączenia  Y na  śruby. 

Jak posiadasz jakieś zdjęcie jak to u ciebie wygląda  będzie super. Dzięki 

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowy wydech można zostawić, tylko końcowe zmienić, im większe tym bardziej basowe ;)

Gotowych końcowych raczej nie sprzedają, tylko uniwersalne, ktoś musi pospawać, dedykowane zestawy do subaru pewnie kosztują tysiące złotych. Można też zrobić jeden duży wydech, a drugi zaślepić w zderzaku zaślepką od 2003/2004 SOHC.

 

kozi-24 mam takie pytanie, jak rozwiązałeś problem błędów sterownika po usunięciu pierwszego katalizatora?

Edytowane przez s888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, s888 napisał(a):

Środkowy wydech można zostawić, tylko końcowe zmienić, im większe tym bardziej basowe ;)

Gotowych końcowych raczej nie sprzedają, tylko uniwersalne, ktoś musi pospawać, dedykowane zestawy do subaru pewnie kosztują tysiące złotych. Można też zrobić jeden duży wydech, a drugi zaślepić w zderzaku zaślepką od 2003/2004 SOHC.

 

kozi-24 mam takie pytanie, jak rozwiązałeś problem błędów sterownika po usunięciu pierwszego katalizatora?

Dobra dzięki za odpowiedź, ciekaw jestem jak by to chodziło  jakbym tylko kolektor wymienił  a resztę fabrycznie dało  by coś? Pewnie bulgot nie do końca ale zawsze  coś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania...

Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic :)

Edytowane przez s888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, s888 napisał(a):

Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania...

Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic :)

A które  końcówki  polecacie?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, s888 napisał(a):

Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania...

Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic :)

O znalazłem  zdjęcie  o co mi chodziło, no ale tak jak napisałeś  cenowo to kosmos bo te tutaj 800 dolarów  z nameless.

RSPD042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie to tylko chyba w USA, w Polsce będzie problem z policją, przeglądem i nie przejedziesz 100km bo głowa spuchnie :)

Podałem linka wcześniej do poprzedniego wątku, tam o wszystkim pisaliśmy...

https://forum.subaru.pl/topic/98596-legacy-iii-20-bulgot/page/2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, s888 napisał(a):

 

 

kozi-24 mam takie pytanie, jak rozwiązałeś problem błędów sterownika po usunięciu pierwszego katalizatora?

 Drugą sondę lambda przespawałem za drugi katalizator (bo pierwszego brak) i błędu nie wywala, gdzieś tu na forum wyczytałem przewody od sondy wystarczy odwinąć z wiązki i dostają. Na przeglądzie analiza spalin wychodzi na granicy tolerancji wiec ok. 

Polecam wątek dużo info czerpałem z niego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, s888 napisał(a):

Ja tak zrobiłem na początku, najpierw kolektor, a potem końcowy. Słychać różnicę, fajnie mruczy ale jest taki cichutki... nie ma żadnego bulgotania...

Natomiast w drugą stronę zrobił sąsiad... hehe, sam końcowy bez kolektora chodzi jak rzędowa czwórka, jak np. Honda Civic :)

Mam takie puszki seryjne, jak zmienię kolektor to będzie to jakoś  gadało?

20231223_110848.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przerabiałem tak jak na forum było opisane.  I z perspektywy czasu bulgot najlepsza decyzja, ale tyle tłumiki trochę, za głośne. Za bardzo buczą przy 140. Trzeba jechać 100 albo 160 :D  Teraz mi tylny skorodował więc zastanawiam, się nad wsadzeniem mniejszych kominów. A co do dźwięku bez kolektora, to brzmiał jak CIVIC bez Vteca :D

 W linku masz dźwięk świeżo po przerobieniu:

 

Link do bulgotu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...