wojdur Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 cześć, Naszła mnie taka myśl, jako że subaru jest "najeżone" kamerami (EyeSight, plus kamera od światel / deszczu?) dlaczego by nie wykorzystać ich do zwykłego zapisu jak z wideo rejestratora? Czy może wewnętrznie subar trzyma zapis w przypadku np. jakiegoś nieoczekiwanego zdarzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Każdy z posiadaczy Subaru z EyeSight kombinuje w tym kierunku. Nie znam nikogo komu się to udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojdur Opublikowano 25 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 (edytowane) Znalazłem takie coś: https://www.cars.com/articles/subaru-foresters-driver-camera-isnt-recording-but-another-one-is-1420700467169/ "EyeSight’s cameras also record footage on a 22-second loop — a longstanding practice of the system, Infante said. Owners can request from Subaru to see the last 22 seconds of footage, but a court can also order access" z technicznego punktu widzenia nie było by pewnie problemem przekierowanie strumienia do innego nośnika (równorzędnie) ;-), jako subaru, mogli by to dodać Edytowane 25 Listopada 2023 przez wojdur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 9 strona instrukcji obsługi systemu Eyesight dla Outbacka MY18, "W przypadku uruchomienia funkcji hamowania przedkolizyjnego układ Eyesight rejestruje i przechowuje wyszczególnione poniżej dane" w skrócie, obraz z kamer (brak audio), odległość od pojazdu, dane telemetryczne z samochodu (np. prędkość, kąt obrotu kierownicy, itd.) Dalej piszą "Odczytane dane mogą być ujawnione lub udostępnione przez Subaru bądź upoważnione podmioty stronom trzecim, wyłącznie w sytuacjach [..] poniżej: za zezwoleniem właściciela pojazdu, na mocy nakazu sądowego lub innego prawnie obowiazujacego tytulu wykonawczego, w odpowiednio zmodyfikowanej postaci uniemozliwiającej identyfikację pojazdu i jego użytkownika [...] w celach statystycznych lub podobnych." Brałbym to wszystko z dozą nieufności, samo auto jak widać zbiera takie informacje, ale nie jestem pewny czy SIP byłby w stanie takie dane odczytać z auta w razie potrzeby, to już pytania do działu technicznego, instrukcje są pisane na większą ilość rynków i później tłumaczone co oznacza, że niektóre informacje u nas będą niezgodne z rzeczywistością Nigdzie nie widziałem żeby komuś udało się uzyskać dostęp do obrazu i nagrywać go w czasie rzeczywistym w myśl ideii wideorejestratora ale nie oznacza to też, że to niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Odczyt systemów bezpieczeństwa bez problemu da się zrobić, zajmują się tym biura ekspertyz technicznych. Dowiedziałem się o tym bezpośrednio od gościa, który to robi. Nie ma z tym żadnego problemu. Być może Importer ma taką możliwość z pomocą fabryki. Takie czynności raczej wykonuje się przy poważnych wypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojdur Opublikowano 26 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Tak, tutaj się zgodzę ze wszystkim, tylko nurtuje mnie kwestia dlaczego subaru nie udostępni tego zwykłemu kowalskiemu. W tym momencie patrząc na przednią szybę mojego XV można zobaczyć 4 oka kamer ;-) wydaje mi się że spokojnie można by zrobić tak żeby sygnał z którejś z kamer oryginalnie zamontowanych był konwertowany i zapisywany w pętli np. na karcie pamięci bądź pendrive'je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Jakość tego obrazu mogłaby się okazać dalece niewystarczająca. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 16 godzin temu, wojdur napisał(a): nurtuje mnie kwestia dlaczego subaru nie udostępni tego zwykłemu kowalskiemu. Nie "zwykłemu kowalskiemu" tylko właścicielowi auta z fabrycznie zamontowanym systemem EyeSight, który to system od czasu zapłaty stał się własnością nabywcy. Tak jak dziesiątki innych systemów w zakupionym Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 W dniu 27.11.2023 o 14:34, Szürkebarát napisał(a): Nie "zwykłemu kowalskiemu" tylko właścicielowi auta z fabrycznie zamontowanym systemem EyeSight, który to system od czasu zapłaty stał się własnością nabywcy. Tak jak dziesiątki innych systemów w zakupionym Subaru. Nie zgadzam się. To, że kupiłeś auto daje Ci w pakiecie możliwość korzystania z obecnych w nim technologii na zasadach usługi - znasz ich funkcje i z nich korzystasz. Tyle. Dostęp do danych, które technologia przetwarza to zupełnie inna sprawa i nie ma nic wspólnego z tym, że na papierze jesteś właścicielem pojazdu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 W dniu 26.11.2023 o 21:51, aflinta napisał(a): Jakość tego obrazu mogłaby się okazać dalece niewystarczająca. Jakość jest wysoce dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 Niestety. Nie można nazwać w dzisiejszych czasach samochodu "nasza własnością" do końca. Kwestia samego oprogramowania jakie zostało zaimplementowane do samochodu wciąż pozostaje w rękach producenta. Podejrzewam - a nawet jestem przekonany - że ta kwestia jest zawarta w umowie kupna pojazdu (lub jakimś regulaminie w momencie uruchamiania pojazdu). Nie wiem, to jest pytanie do Was, którzy mają nowe samochody (takie co najmniej od momentu, gdy EyeSigth było montowane). Każdy z producentów stara się wprowadzać do pojazdów ochronę przed możliwością jakiekolwiek modyfikacji tego typu ustawień. Jak dobrze wiemy, często z kulawym skutkiem. Poniżej przykład słabości zabezpieczeń w kwestii bezkluczykowego dostępu Tesla Model S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się