Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Też tak uważam ma mega solidny sezon jak na mistrza przystało.  Wydmgrane rajdy, wygrane odcinki i z każdego rajdu wywozi mocne punkty czego nie robią inni. Teraz musi utrzymać fokus i dojechać ostatnie dwa rajdy. Nie musi wygra musi po prostu sprytnie pojechać. 

 

Co do Kajto ttowynik jest na papierze a jak się popatrzy na czasy odcinków to jest nigdzie. Taki Solberg to mu chyba klepie 1,5 sek/km jak odkręci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW odnośnie Solberga, dlatego uważam ze ten tytuł jest tak na prawdę G. warty w porównaniu z np: ERC. 

 

Powinno być wybranych 6-7 rund które jaka wszyscy razem i koniec kropka. Takie unikanie się na wzajem wypatrza wynik i konkurencję. Ale ogólnie Skoda musi mieć teraz niezła zagwozdkę jak to rozegrać i pomoc Olivierowi.

 

Screenshot_20240930_150056_SamsungInternet.thumb.jpg.cf7f8024ad232dcf3ad58bcd45a3eb62.jpg

 

 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał(a):

Trzeba pamiętać ze jeszcze parę miesięcy temu wygrał Szwecję......

Fakt, zapomniałem o tym - przynajmniej tam wykorzystał pozycję na drodze. Nie zmienia to jednak mojej oceny, bo w pozostałych sytuacjach było po prostu słabo.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał(a):

A tak BTW odnośnie Solberga, dlatego uważam ze ten tytuł jest tak na prawdę G. warty w porównaniu z np: ERC. 

 

Powinno być wybranych 6-7 rund które jaka wszyscy razem i koniec kropka. Takie unikanie się na wzajem wypatrza wynik i konkurencję. Ale ogólnie Skoda musi mieć teraz niezła zagwozdkę jak to rozegrać i pomoc Olivierowi.

 

Screenshot_20240930_150056_SamsungInternet.thumb.jpg.cf7f8024ad232dcf3ad58bcd45a3eb62.jpg

 

 

Taaaa, WRC2 to takie szachy korespondencyjne.

Ale trzymając się tej przenośni to gorzej, że obaj nasi przerzucili się na warcaby :)

 

Mam dziwne wrażenie, że i u KK i u MM może mieć to związek z sytuacją powyborczą w Orlenie.

Tam nowy zarząd kompletowano pół roku do kwietnia 2024. Może na początku sezonu zabrakło decyzyjnej osoby z jajami (czy też ich damskimi odpowiednikami) żeby przynajmniej jeden z naszych asów miał program i budżet pozwalający ze spokojem wyprostować prawą nogę.

A może zwyczajnie KK już nie ma tego głodu by iść na żyletki z młodziakami typu Solberga, a MM osiągnął swoje granice na poziomie top 10 ERC. Byłoby szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, przymar napisał(a):

Fakt, zapomniałem o tym - przynajmniej tam wykorzystał pozycję na drodze. Nie zmienia to jednak mojej oceny, bo w pozostałych sytuacjach było po prostu słabo.

Mega słabo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Dwa spostrzeżenia odnośnie sytuacji w całych mistrzostwach. 1. Naprawdę słabo by było gdyby Neuville nie zdobył w końcu mistrzostwa, jechał cały sezon, robił dobre, czasem bardzo dobre wyniki mimo pozycji startowej. Nie jest dla mnie bohaterem, mistrzem nad mistrze, ale zawsze w czołówce, ile tytułów vice?!? Należy mu się w tym roku bo nie kombinował tylko jechał , nie kalkulował tylko brał na klatę ciężar otwierającego. Najbardziej kompetentny, ale też wyjątkowo szybki. 
2. Kajto, ciężko mi go hołubić, ale też rozumiem za co ma budżet na starty, mistrz w jakimś WRC2 Challenger, czy jak to się nazywa dla sponsora ma prawdopodobnie taki sam wydźwięk jak mistrz w WRC2! Tylko tyle i aż tyle, ku mojemu zaskoczeniu w bezpośrednim porównaniu na oesach w tym roku pokazał że jest zwyczajnie lepszy niż niż nasz upragniony przyszły mistrz/talent MM.  Dramat, o Kubicy nie wspominam, bo wrócił wiele lat temu do tego co musiał, czyli zarabiania na życie w wyścigach, szkoda, ale życie rzadko jest romantyczne. Teraz trzymam kciuki za budżet i program dla Matulki, a przede wszystkim za Laskowskiego. Im szybciej pójdą w WRC tym szybciej doczekamy się p”olskiej fabryki”. 
koniec, kropka, idę spać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Dwa spostrzeżenia odnośnie sytuacji w całych mistrzostwach. 1. Naprawdę słabo by było gdyby Neuville nie zdobył w końcu mistrzostwa, jechał cały sezon, robił dobre, czasem bardzo dobre wyniki mimo pozycji startowej. Nie jest dla mnie bohaterem, mistrzem nad mistrze, ale zawsze w czołówce, ile tytułów vice?!? Należy mu się w tym roku bo nie kombinował tylko jechał , nie kalkulował tylko brał na klatę ciężar otwierającego. Najbardziej kompetentny, ale też wyjątkowo szybki. 
2. Kajto, ciężko mi go hołubić, ale też rozumiem za co ma budżet na starty, mistrz w jakimś WRC2 Challenger, czy jak to się nazywa dla sponsora ma prawdopodobnie taki sam wydźwięk jak mistrz w WRC2! Tylko tyle i aż tyle, ku mojemu zaskoczeniu w bezpośrednim porównaniu na oesach w tym roku pokazał że jest zwyczajnie lepszy niż niż nasz upragniony przyszły mistrz/talent MM.  Dramat, o Kubicy nie wspominam, bo wrócił wiele lat temu do tego co musiał, czyli zarabiania na życie w wyścigach, szkoda, ale życie rzadko jest romantyczne. Teraz trzymam kciuki za budżet i program dla Matulki, a przede wszystkim za Laskowskiego. Im szybciej pójdą w WRC tym szybciej doczekamy się p”olskiej fabryki”. 
koniec, kropka, idę spać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Dwa spostrzeżenia odnośnie sytuacji w całych mistrzostwach. 1. Naprawdę słabo by było gdyby Neuville nie zdobył w końcu mistrzostwa, jechał cały sezon, robił dobre, czasem bardzo dobre wyniki mimo pozycji startowej. Nie jest dla mnie bohaterem, mistrzem nad mistrze, ale zawsze w czołówce, ile tytułów vice?!? Należy mu się w tym roku bo nie kombinował tylko jechał , nie kalkulował tylko brał na klatę ciężar otwierającego. Najbardziej kompetentny, ale też wyjątkowo szybki. 
2. Kajto, ciężko mi go hołubić, ale też rozumiem za co ma budżet na starty, mistrz w jakimś WRC2 Challenger, czy jak to się nazywa dla sponsora ma prawdopodobnie taki sam wydźwięk jak mistrz w WRC2! Tylko tyle i aż tyle, ku mojemu zaskoczeniu w bezpośrednim porównaniu na oesach w tym roku pokazał że jest zwyczajnie lepszy niż niż nasz upragniony przyszły mistrz/talent MM.  Dramat, o Kubicy nie wspominam, bo wrócił wiele lat temu do tego co musiał, czyli zarabiania na życie w wyścigach, szkoda, ale życie rzadko jest romantyczne. Teraz trzymam kciuki za budżet i program dla Matulki, a przede wszystkim za Laskowskiego. Im szybciej pójdą w WRC tym szybciej doczekamy się p”olskiej fabryki”. 
koniec, kropka, idę spać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Dwa spostrzeżenia odnośnie sytuacji w całych mistrzostwach. 1. Naprawdę słabo by było gdyby Neuville nie zdobył w końcu mistrzostwa, jechał cały sezon, robił dobre, czasem bardzo dobre wyniki mimo pozycji startowej. Nie jest dla mnie bohaterem, mistrzem nad mistrze, ale zawsze w czołówce, ile tytułów vice?!? Należy mu się w tym roku bo nie kombinował tylko jechał , nie kalkulował tylko brał na klatę ciężar otwierającego. Najbardziej kompetentny, ale też wyjątkowo szybki. 
2. Kajto, ciężko mi go hołubić, ale też rozumiem za co ma budżet na starty, mistrz w jakimś WRC2 Challenger, czy jak to się nazywa dla sponsora ma prawdopodobnie taki sam wydźwięk jak mistrz w WRC2! Tylko tyle i aż tyle, ku mojemu zaskoczeniu w bezpośrednim porównaniu na oesach w tym roku pokazał że jest zwyczajnie lepszy niż niż nasz upragniony przyszły mistrz/talent MM.  Dramat, o Kubicy nie wspominam, bo wrócił wiele lat temu do tego co musiał, czyli zarabiania na życie w wyścigach, szkoda, ale życie rzadko jest romantyczne. Teraz trzymam kciuki za budżet i program dla Matulki, a przede wszystkim za Laskowskiego. Im szybciej pójdą w WRC tym szybciej doczekamy się p”olskiej fabryki”. 
koniec, kropka, idę spać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Dwa spostrzeżenia odnośnie sytuacji w całych mistrzostwach. 1. Naprawdę słabo by było gdyby Neuville nie zdobył w końcu mistrzostwa, jechał cały sezon, robił dobre, czasem bardzo dobre wyniki mimo pozycji startowej. Nie jest dla mnie bohaterem, mistrzem nad mistrze, ale zawsze w czołówce, ile tytułów vice?!? Należy mu się w tym roku bo nie kombinował tylko jechał , nie kalkulował tylko brał na klatę ciężar otwierającego. Najbardziej kompetentny, ale też wyjątkowo szybki. 
2. Kajto, ciężko mi go hołubić, ale też rozumiem za co ma budżet na starty, mistrz w jakimś WRC2 Challenger, czy jak to się nazywa dla sponsora ma prawdopodobnie taki sam wydźwięk jak mistrz w WRC2! Tylko tyle i aż tyle, ku mojemu zaskoczeniu w bezpośrednim porównaniu na oesach w tym roku pokazał że jest zwyczajnie lepszy niż niż nasz upragniony przyszły mistrz/talent MM.  Dramat, o Kubicy nie wspominam, bo wrócił wiele lat temu do tego co musiał, czyli zarabiania na życie w wyścigach, szkoda, ale życie rzadko jest romantyczne. Teraz trzymam kciuki za budżet i program dla Matulki, a przede wszystkim za Laskowskiego. Im szybciej pójdą w WRC tym szybciej doczekamy się p”olskiej fabryki”. 
koniec, kropka, idę spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bosman napisał(a):

Thierry pięknie wykorzystuje swoją szansę, nowy system punktowy i fochy asów Toyoty.

Jeździ cały sezon bardzo szybko i nie popełnia błędów.

Tanak i Evans mogliby robić to samo, ale nie robią.

 

No i fajnie, że Thierry z ostatnich rajdów wywiózł więcej punktów niż powracający Seb.

Przynajmniej nikt nie będzie mógł mówić, że wygrał tylko dlatego że Seba nie było.

 

Co do Kajetana, to ja akurat zachwycony nie jestem.

Słabo się patrzy, jak pierwsza czwórka mieści się w 0,1 s/km, a piąty Kajto traci 0,7.

Nie powalczył z nikim istotnym i nie dojechał przed żadnym liczącym się zawodnikiem.

Dwa spostrzeżenia odnośnie sytuacji w całych mistrzostwach.
1. Naprawdę słabo by było gdyby Neuville nie dobył w końcu mistrzostwa, jechał cały sezon, robił dobre, czasem bardzo dobre wyniki mimo pozycji startowej. Nie jest dla mnie bohaterem, mistrzem nad mistrze, ale zawsze w czołówce, ile tytułów vice?!? Należy mu się w tym roku bo nie kombinował tylko jechał , nie kalkulował tylko brał na klatę ciężar otwierającego. Najbardziej kompetentny, ale też wyjątkowo szybki. 
2. Kajto, ciężko mi go hołubić, ale też rozumiem za co ma budżet na starty, mistrz w jakimś WRC2 Challenger, czy jak to się nazywa dla sponsora ma prawdopodobnie taki sam wydźwięk jak mistrz w WRC2! Tylko tyle i aż tyle, ku mojemu zaskoczeniu w bezpośrednim porównaniu na oesach w tym roku pokazał że jest zwyczajnie lepszy niż niż nasz upragniony przyszły mistrz/talent MM.  Dramat, o Kubicy nie wspominam, bo wrócił wiele lat temu do tego co musiał, czyli zarabiania na życie w wyścigach, szkoda, ale życie rzadko jest romantyczne. Teraz trzymam kciuki za budżet i program dla Matulki, a przede wszystkim za Laskowskiego. Im szybciej pójdą w WRC tym szybciej doczekamy się p”olskiej fabryki”. 
koniec, kropka, idę spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najlepsze jest to ze tytyl WRC2 nie daje żadenj gwarancji wręcz przeciwnie i niewykluczone że lepsze jest myślenie i podejście out of the box tak jak np: Sesks. Porzucił Rally2 w tym roku I był to genialny ruch wsadzić go w Rally1 na te rundy gdzie wiadomo było że może coś pokazać. I zrobił to znawiazka a finał jest taki że jest pewnie bliżej fotela w Rally1 na przyszły sezon niż Solberg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba kwestia "polityki" i sponsorów.
Solberg jest szybki wszędzie, a Sesks tylko na szutrach od PL na północ
Na asfaltach o ile pamiętam zdecydowanie nie błyszczy.
Szybkich jest zresztą więcej, zwlaszcza taki mało spektakularny Rossel imponuje ostatnio na każdej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ale to tylko pokazuje ze są inne możliwości niz tylko wygrywanie tytułów które dają większe korzyści i większy wydźwięk dla sponsorów. 

 

Odnośnie Rossela to absolutnie się zgadzam jest imponujący i jeżeli to on wygra tytuł nie będzie to niezasłużenie.

Pomyślcie sobie jak by było fajnie z takim Rally2+ nagle byś my mieli 10 kierowców mogących walczyć o zwycięstwo w rajdzie. 

 

Z innej beczki. Mam nadzieję ze to jest Msport inaczej zablokuje on fotel dla Solberga. Z punktu widzenia kariery nie widzę też progresji przejście z pierwszego kierowcy na trzeciego obok Neuville I Tanaka. 

To też pokazuje ze WRC jest w despracyjnej potrzebie uzyskania więcej producentów albo drastycznych zmian przepisów. 

 

 

FB_IMG_1727769438643.thumb.jpg.bfbee7df1e85a982736fc2139c04d9a8.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt. Zwłaszcza że już wiele razy okazało sie, że Puma nie jest wolniejsza niż pozostałe, tylko kierowcy nie dowożą.

Mógłby wiec śmiało zostać w MSporcie.

Ten facet ma prędkość, co pokazywał w poprzednich sezonach, a w tym sezonie pokazuje powtarzalność i bezbłędność.

To dobry miks i kolejność jeśli wkrótce połączy jedno z drugim.

 

A co do mistrzostw, to na pewno byłoby fajnie gdyby było ponad 10 Rally1, ale nie oszukujmy się, o tytuł czy wygrane w rajdach zawsze walczy tylko wąska grupa, a reszta jest tłem.

Fajnie to było widać ostatnio w F1. Im bardziej spadały różnice w czasach okrążeń między P1 a P20 (od 4s za czasów np. RK w Williamsie, do 1-2s w ostatnich sezonach), tym bardziej RBR  i Max dominowali :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę się do zachwytów nad Adrienem. Przed sezonem nikt z nas nie postawiłby na niego złamanego szeląga.

Tymczasem błysnął całym można powiedzieć combo.

Bo i była regularność- w kilku rajdach pudło

Była szybkość- wygrane oesy w różnych konfiguracjach

Była wszechstronność- wyniki na różnych nawierzchniach 

I co ważne były też ten błysk, to co ma niewielu kierowców, to co zostanie zapamiętane. Był tzw. Ach i Och, był ten przejazd, który wejdzie do kanonów. Chorwacja PS. Ten Onboard jest porównywalny z najlepszym onboardem ever- Tanaka na Polskim 2015.

 

W mojej ocenie kierowca kompletny. Gotowy do walki z najlepszymi...ale czy kandydat na mistrza? Zdecydowanie nie, jeszcze nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Adrien prezentuje sie mega ale niestety jest badzo ciasno w kazdym innym zespole wiec zeby miec wolna reke i mozliwosc walki to chyba najlepiej jak zostanie w M-sporcie mimo ze auto troche juz bewnie odstaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ManoLEE napisał(a):

Czy nie będzie czas pokaże. ;) 

Ojciec wielokrotny mistrz Wielkiej Brytanii, brat czyli Alister mistrz Wielkiej Brytanii i kierowca WRC, Colin mistrz Wielkiej Brytanii, mistrz Świata i dla wielelu najbardziej spektakularny i rozpoznawalny kierowca rajdowy ever a dalej mamy Maxa czyli syna Alistera który jest w trakcie budowania kieriery rajdowej i Hollie McRae czyli córka Colina która też udziela się w rajdowym świecie. Myślę że szansa żeby ktokolwiek kiedykolwiek przebił ta rajdawa rodzinę jest na prawdę mała a zwłaszcza w przypadku Miko :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...