Szoki Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Witam. Mam nadzieję że nie zostanę zaraz zjechany za ten pomysł ale zastanawiam się nad kupnem imprezy gh bo poprostu mi się to auto podoba ale ceny i dostępność dobrze zachowanego egzemplarza z silnikiem 2.0 (+/- 25k) są niestety nie na moją kieszeń. Więc w mojej głowie uroił się pomysł aby kupić dobrze zachowane 1.5 chodzi mi tu głównie o karoserie a silnik może być nawet uszkodzony i nie jeździć a potem wymienić silnik na 2.0. Teraz pytanie jak bardzo części będą do siebie pasować? Ile by mnie taka przekładka razem z kosztem części wliczając silnik ale odliczając karoserie mniej więcej wyniosła? A może jest to marzenie ściętej głowy i powinienem dać sobie spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 (edited) To ostatnie co wymieniłeś. Tutaj z wyszukiwarki. https://forum.subaru.pl/search/?&q=Swap 1.5&search_and_or=or A niżej pierwszy lepszy temat: Jak poszukasz to znajdziesz sporo tematów o tym. Nie wspominając o tym że warto się przywitać w odpowiednim temacie. Edited July 6, 2023 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szoki Posted July 6, 2023 Author Share Posted July 6, 2023 (edited) chciałem zmienić na wolnossące 2.0 a wszędzie jest wspomniane turbo Edited July 6, 2023 by Szoki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 (edited) To tu poczytaj. Jest prościej, ale ciągle nie łatwo. Nikt tutaj nie da Ci tego na tacy, nie kojarzę żeby ktoś tu robił taka rzeźbę. Jeśli masz gdzie i nie masz dwóch lewych rąk, umiesz czytać schematy elektryczne to pewnie sobie poradzisz. Powodzenia Edited July 6, 2023 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szoki Posted July 6, 2023 Author Share Posted July 6, 2023 dzięki za pomoc i wyrozumiałość pierwszy raz w sumie korzystam z jakiegokolwiek forum a teraz idę się doedukować 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 2 godziny temu, ewemarkam napisał(a): To tu poczytaj. Jest prościej, ale ciągle nie łatwo. Jest dość łatwo i ścieżka została przetarta wielokrotnie u zbrodniarzy w Kacapistanie: https://suba-ru-com.translate.goog/service/projects/subaru-impreza-el154-ej204/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp Oczywiście sam nie robiłem, ale czytając kilka wątków (niestety tego gdzie było to najlepiej opisane nie umiem teraz znaleźć u nich) nie ma większych pułapek po drodze, wiązka zostaje ori, co więcej, nawet na kompie z EL154 "jakoś" to jeździ - chociaż na kompie (albo chociaż sofcie) z dawcy EJ204 jeździ lepiej. Grunt to dobrać odpowiedni silnik (tzn. faktycznie EJ204, musi się faza a najlepiej i rocznik zgadzać). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 @BelegUS W zasadzie o tym pisze właśnie Sasha w wątku który podlinkowałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Tak na zdrowy rozsądek to ten SWAP wyjdzie Cię drożej niż oryginalne 2.0 To nigdy tak nie działa, że jakaś wada samochodu czy dowolnego produktu, a w tym przypadku słabsza wersja silnikowa przekłada się na 2-krotnie niższą cenę. Jeśli twierdzisz, że za 25k kupisz dobry egzemplarz z silnikiem 2.0, to za 1.5 zapłacisz 22k w podobnym stanie. Kwestia tylko tego czy znajdziesz samochód bez zgnitej budy albo po wypadku. Ogłoszenia z Imprezą GH obserwuję od dłuższego czasu - z ciekawości, bo mam taki egzemplarz i narazie nie zamierzam sprzedawać. Ludzie wystawiają te "igły" za cenę zdecydowanie wyższą od średniej rynkowej, a po jakimś czasie obniżają nawet o 30%, bo nikt nie chce kupić. Ogólnie ciężko jest znaleźć takie auto, zwłaszcza że ten model ma już 15 lat i korozja działa niestety na niekorzyść. Ja osobiście polecam Ci dozbierać kasy i poszukać na spokojnie zadbanego egzemplarza. SWAP to duże ryzyko, bo jeśli coś pójdzie nie tak to finalnie samochód wyjdzie Cię drożej. Jak szukasz oszczedności to poszukaj 2.0 z LPG z oznaczeniem silnika EJ20F. Przeciętny użytkownik nawet nie wie, że to magiczne "F" oznacza wzmocnione gniazda zaworowe i samochód lepiej znosi LPG. Od takich lepiej nie kupuj auta, bo pewnie o tym, że luzy zaworowe sie reguluje też nie wie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Dodam, że te ceny Imprez GH od zawsze były bardzo dziwne. W latach 2015-2018 handlarze nawet mocno zaniżali ceny tego samochodu chyba z niewiedzy, bo było ich zawsze bardzo mało. Zwykle w danym momencie było max. 5 sensownych egzempalrzy z 2.0 w topowej wersji wyposażenia. Reszta to albo jakieś automaty, najczęściej z USA, słabo wyposażone albo rozbitki od handlarzy. Kilka miesięcy temu widziałem kilka ogłoszeń z 2.0 w cenie 15-18tys.zł. Cena śmiesznie niska jak za taki samochód. Teraz ceny skoczyły, bo widocznie ktoś inny podyktował cenę. Za 20tys.zł powinieneś coś znaleźć, ale musisz być gotowy na wyłożenie co najmniej 3tys.zł na blacharkę w najbliższym czasie. Mimo wszystko warto kupić ten samochód, bo póki jeszcze się jakoś trzymają blacharsko trzeba korzystać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 39 minut temu, kubaxc332 napisał(a): Przeciętny użytkownik nawet nie wie, że to magiczne "F" oznacza wzmocnione gniazda zaworowe i samochód lepiej znosi LPG. Przeciętny handlarz także tego nie wie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Teraz, ewemarkam napisał(a): Przeciętny handlarz także tego nie wie. Nie napisałem tego, bo jest to oczywiste obserwując ogłoszenia. Widziałem ogłoszenie, w którym dźwignia do reduktora została nazwana "wajchą do załączenia napędu". Wypadałoby chociaż wiedzieć co się sprzedaje. Mimo wszystko dzięki handlarzom czasem ten model można znaleźć w okazyjnej cenie od osoby prywatnej, która myśli, że to jest sensowna cena za taki samochód. Polecam poczekać koledze dopóki nie pojawi się coś w okazyjnej cenie do poprawek blacharskich niż kombinować ze SWAP-em. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykatore Posted July 9, 2023 Share Posted July 9, 2023 (edited) Zatem Powodzenia Życzę. Chwila strachu, oby ilość punktów do czujnikach się zgadzała do sterowania. Powinno działać, Edited July 9, 2023 by Sykatore Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted July 9, 2023 Share Posted July 9, 2023 50 minut temu, Sykatore napisał(a): Tu masz 1.6 turbo. Bez obrazy jak się pytasz o takie rzeczy i nie wiesz jak wpisać w google interesującego Cię tematu - śmiem twierdzić że nie ogarniesz tego. Problem uturbiania jest taki, że ssak leje paliwo przeważnie od wartości podciśnienia w starych, w nowszych po przepławce. Kompy sa zamknięte i niemasz jak tego zmienić. Albo prosiak typu det, albo komp np master, albo inna wiązka od turbo. Gdzie autor posta pisał gdzieś o turbo? W dniu 6.07.2023 o 17:44, Szoki napisał(a): chciałem zmienić na wolnossące 2.0 a wszędzie jest wspomniane turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now