Skocz do zawartości

Ćwierkanie silnika EJ20 Legacy BP5


Michall33

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, poczytałem forum, ale nic nie dopasowałem podobnego, mechanicy coś czarują i pora na waszą pomoc może ktoś miał coś podobnego.

Pacjent Legacy BP5 EJ20 DOHC 166 HP  n/a benzyna z LPG. Skrzynia manualna (koło dwumasowe dawno wywalone)

 

Od pół roku mniej więcej, przy dodawaniu gazu do deski słychać ćwierkanie. Jak by u dołu silnika głośniej (może rolki  i wiatraki trochę dźwięk głuszą)

Moc silnika  wróciła po zamianie świec na nowe w zeszłym tygodniu, trochę mniej się telepie na jałowym, ale wciąż trochę się buja.

W kabinie dźwięk przy zamkniętych szybach słyszalny minimalnie przy otwartych i z zewnątrz przy gwałtownym przyspieszaniu dosyć mocno.

 

Bez różnicy czy na jałowym, czy z wciśniętym sprzęgłem czy nie i tak samo nie zależnie od gazu czy benzyny.

 

W załączniku nagrałem mikrofonem kierunkowym plik, na początku jest z pod lewego koła dźwięk później środek maski + hałasujący alternator i na końcu prawe koło od pasażera pod spodem)

 

Co zostało sprawdzone/naprawione

+świece nowe

+ szczelność wydechu do od końca do kolektora za katem

+przepustnica wyczyszczona

+nowe rolki (w tym tygodniu wymieniona od klimatyzacji) BEZ ZMIAN

+alternator (on akurat hałasuje i inaczej słychać)

+wywalony EGR

+rozrząd ma około 50k km

+nowy olej

+wtryskiwacze od gazu sprawdzone

 

Nie zostało przebadane:

 -Stan kolektorów wydechowych (mam różnoodległościowe z imprezy mod ma równo 3 lata)

+/- podobno luzów zaworowych nie ma ale w to nie wierzę mechanikom (nie wiem jaki dźwięk mają luźne)

- czujnik spalania stukowego

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi jak rolka od rozrządu, tym bardziej, że przy wyższych obrotach nie słychać bo kręci się szybko, tylko w momencie wciśnięcia pedału i odpuszczania gazu kiedy obroty są niskie.

Ma za sobą ponad połowę żywotności, więc do sprawdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszę, zwłaszcza na początku filmu, dość wyraźnie dźwięk skaczącej iskry. Czy przy wymianie świec nie było widać na porcelanie od starej świecy śladów przebicia z cewki? Ewentualnie same cewki trzeba dość dobrze obejrzeć czy nie mają przebicia w stronę głowicy (będą na gumie takie charakterystyczne białe ślady).
Silnik normalnie pracuje? Nie poszarpuje podczas przyśpieszania z niskich obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Orear napisał(a):

Brzmi jak rolka od rozrządu, tym bardziej, że przy wyższych obrotach nie słychać bo kręci się szybko, tylko w momencie wciśnięcia pedału i odpuszczania gazu kiedy obroty są niskie.

Ma za sobą ponad połowę żywotności, więc do sprawdzenia. 

Dokładnie tak słyszalne jest tylko przy dodawaniu gazu, więc związane z obrotami silnika, będzie weryfikowane.

 

49 minut temu, pablonas napisał(a):

Ja słyszę, zwłaszcza na początku filmu, dość wyraźnie dźwięk skaczącej iskry. Czy przy wymianie świec nie było widać na porcelanie od starej świecy śladów przebicia z cewki? Ewentualnie same cewki trzeba dość dobrze obejrzeć czy nie mają przebicia w stronę głowicy (będą na gumie takie charakterystyczne białe ślady).
Silnik normalnie pracuje? Nie poszarpuje podczas przyśpieszania z niskich obrotów?

Ja ich nie zmieniałem osobiście więc nie wiem czy były białe ślady, ale wcześniej przed zmianą świec mocy brakowało i mulił do 3k obrotów, teraz po zmianie moc wróciła i nie poszarpuje przyspiesza równo i całkiem fajnie. Jedynie na jałowym telepie trochę silnikiem, powinien trochę mniej się bujać mam porównanie z Foresterem taty i tam silnik praktycznie się nie rusza.

 

W tygodniu podjadę na najazdy do kolegi i jeszcze raz mikrofonem kierunkowym spróbuje zlokalizować okolice hałasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pablonas napisał(a):

Ja słyszę, zwłaszcza na początku filmu, dość wyraźnie dźwięk skaczącej iskry. Czy przy wymianie świec nie było widać na porcelanie od starej świecy śladów przebicia z cewki? Ewentualnie same cewki trzeba dość dobrze obejrzeć czy nie mają przebicia w stronę głowicy (będą na gumie takie charakterystyczne białe ślady).
Silnik normalnie pracuje? Nie poszarpuje podczas przyśpieszania z niskich obrotów?

O, to ciekawe. Nie wpadłbym na to, a miałem podobne odgłosy w swoim 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mała aktualizacja w temacie ćwierkania.

Czuć mocno spalinami w komorze silnika, więc ewidentnie przedmuch na modyfikowanym kolektorze  wydechowym gdzieś pod bandarzami lub uszczelka. Na razie czasu brak na głębszą analizę którejś nocy spróbuję odnaleźć uszkodzenie :)

 

 

EDIT ---- Problem ROZWIĄZANY

 

Był przedmuch na elastycznej opasce element zacementowałem jakimś specyfikiem do tego stworzonym na to zestaw naprawczy który się wulkanizuje i bandaż dla ochrony termicznej i znowu jest fajny dźwięk i ciszej :)

IMG_0018.jpeg

Edytowane przez Michall33
Rozwiązanie problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...