Piskoor Posted April 11, 2023 Share Posted April 11, 2023 Cześć. Okazało się ostatnio iż jestem alergikiem i jednym z podejrzanych winowajców jest AC w samochodzie. Czy ma ktoś instrukcję jak dokładnie oczyścić układ klimatyzacji ? Ozonowanie auta swoją drogą ale to pewnie nie wybije wszystkiego, Sama pianka w nawiewy tez chyba nie do końca załatwi sprawę. Mam jakiś preparat serwisowy Wurth w opisie "Bezpośrednie stosowanie do wymiennika ciepła układu klimatyzacji dzięki wyjątkowo długiemu przewodowi elastycznemu ze specjalną dyszą" więc pytanko jak się tam dostać - zakładam że wersja USA i EU nie powinny się specjalnie różnić :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 (edited) Nie wiem, jak u Ciebie(tyle masz tych Subaraków... ) , ale u mnie, żeby ciut lepiej uzyć takiego preparatu, jak Twój, to muszę zanurkować pod samochód. W okolicach prawego, przedniego koła jest rurka, która odprowadza skroplona wodę z klimy. Do operacji wpuszczenia rurki (z puszki Wurth),która wsuwasz, do Odpływu skroplin klimy,ten odpływ powinnien być drożny. Jezeli ciężko go zlokalizować, klimę masz sprawną, to uruchom ją i niech pracuje. Zanurkuj pod samochód i zobaczysz skąd kapie woda-skropliny.(chyba, że rurka odpływu jest ostro zapchana- np bo ktoś jeździ w terenie i błocko ją zapchało) Operacje wpuszczenia chemii Wurtha zrobiłbym na drugi dzień. Rura Wurth idzie, do rurki odpływu. Pchasz ja do samej góry. Wypuszczasz środek i zsuwasz rurkę z wciśniętym guzikiem spraya, az do jej wyciągnięcia. To wersja ciut lepsza, niż wpuszczanie w kanały wentylacji. Jak masz konkretny syf, to jednak fizyczne zanieczyszczenia trzeba usunąć mechanicznie i potem użyć Wurtha. Edited April 13, 2023 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
czort Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 W dniu 11.04.2023 o 12:04, Piskoor napisał(a): Sama pianka w nawiewy tez chyba nie do końca załatwi sprawę. z mojego doświadczenia wynika, że to lipa. W dodatku zalałem przyciski, znajdujące się pod lewą kratką. U mnie g#wno to dało. W dniu 11.04.2023 o 12:04, Piskoor napisał(a): więc pytanko jak się tam dostać Bardzo fajnie to opisał Kolega wyżej. Tylko ta rurka musi wejść bardzo głęboko, żeby preparat dostał się tam gdzie powinien. W dniu 11.04.2023 o 12:04, Piskoor napisał(a): Ozonowanie auta swoją drogą ale to pewnie nie wybije wszystkiego, U mnie ten sposób działa najlepiej. Mam chore zatoki, wystarczy, że chwilę przejadę się autem ze śmierdzącą klimą i mam zapakowany nos na tydzień. Kupiłem ozonator, tylko taki bardziej wydajny. Raz na pół roku, czasami częściej, filtr do wymiany, ozonator na pół godziny (można krócej) i mam w autach zawsze porządek z układem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amnes Posted April 24, 2023 Share Posted April 24, 2023 Na każdej piance do klimy jaką miałem w rękach było napisane: nie pryskać do kanałów/nawiewów. Pianką pryska się prosto do parownika albo przez obudowę wentylatora, albo przez rurkę, którą kondensat wycieka pod silnikiem. Niektórzy wiercą jakieś otwory prosto do obudowy i później zatykają - też można. Polecam pierwszą opcję, bo można skontrolować na oko, czy doszło się do wnętrza parownika i jak dużo piany już jest w środku palcami. Jak będzie już dużo - zaczyna wychodzić w kierunku wentylatora i nawet ciut za dużo zaczyna gdzieś kapać wewnątrz kabiny na wykładzinę - trzeba podłożyć mikrofibrę. Zakładam, że konstrukcja u ciebie będzie podobna jak w starym legacy, bo prawie zawsze jest to samo w subaru. Wbrew pozorom te kanały powierza nie są nadzwyczajnie szczelne. Mi taka pucha bizona wystarczyła chyba na dwie aplikacje. Filtr kabinowy wymieniam 2-3 razy w roku już na ok 15kkm bo po 5 są czarne, zasyfione. Ozonator - obecnie z 5x rocznie stosuję na oko - niewiele on zmienia, ale na tydzień odświeża. Klima zawsze włączona - cały rok - i jakoś klima i smród z niej jest pod kontrolą. U ciebie w prawie nowym wozie powinno spokojnie dać się ogarnąć. Coś niecośi opisałem tu: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 (edited) Przerabiałem temat jak śmierdziało z klimy ale w innym samochodzie. Właśnie tym wurthem. Ale owijanie w rurkę od skroplin nic nie dawało. Dopiero jak aplikowałem go zasadzie zaraz za wentylatorem to pomogło. A jak masz jakieś alergie to idź do lekarza zrób testy. Bo jest mała szansa na to że to od klimy. Jestem alergikiem całe życie, odczuwałem się na parę rzeczy, jest lepiej, ale wiosną bez leków jest ciężko. Edited April 28, 2023 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Pierwsze mycie parownika powinno być mechaniczne za pomocą takiego przyrządu : a później można już zapobiegawczo stosować pianki. Natomiast pianka nie usunie pleśni i brudu z lamelek parownika bo nie ma takiej mocy jak te pistolety z dyszami jak szczoteczka do ząbków. Czasem nie ma wyjścia jak mocno zaniedbany parownik i pozostaje tylko wyjecie go i moczenie klika dni w chemii agresywnej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now