Skocz do zawartości

Pomocy!! Umarł silnik 2.5, Impreza MY '08 wersja US.


michal 75

Rekomendowane odpowiedzi

EJ253 jak ja szukałem jakieś 3-4 lata temu to był to biały kruk, na chwilę obecną jest ich coraz więcej dostępnych (mowa o używkach) ale nadal nie wiadomo co się kupi. Osobiście wolałbym remontować pod warunkiem że masz ogarniętego szlifierza co zgra wszystko ze sobą. Mnie części oryginalne wyniosły porównywalnie do kosztu wszystkich obróbek szlifierskich i na koniec strzelił rozrząd (moja wina - momenty dokręcenia rolek) gwint w bloku puścił i zajebisty silnik poszedł się urlopować. Na chwilę obecną mam założoną używkę  ale z pewnych rąk - można powiedzieć że sam ten silnik serwisowałem przed zakupem. Stary ( w sensie ten po remoncie ) leży i czeka na moje natchnienie żeby zweryfikować głowicę naprawić gwinty od rolek prowadzących rozrząd plus nowe uszczelniacze albo jak się znajdzie amator to jest opcja żeby sprzedać : ( jeszcze się nie pogodziłem z tym faktem) ale próbuj coś zaproponować może mnie namówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jest możliwe uruchomienie silnika bez AVLS. 

Te silniki w używce są drogie, bo głowice mają swoje humory - jak to 2.5. 

Jeśli przeżyły u Ciebie głowice i gładzie/tłoki, to remont nie byłby aż tak drogi. 

Alternatywa to kupno EJ253 z dowolnego rocznika + przeszczep własnych głowic. Przy używanym 2.5 ryzyko UPG i tak jest bardzo wysokie więc miałbyś jeden temat z głowy. 

 

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, BelegUS napisał(a):

 

Tylko że spadnie kompresja.

A to zależy. Można ratować się obróbką głowicy bądź dobranie uszczelek, Cometic/Athena oferuje różne grubości. 

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 133699 napisał(a):

A to zależy. Można ratować się obróbką głowicy bądź dobranie uszczelek, Cometic/Athena oferuje różne grubości. 

 

I tak trzeba (OK, warto) założyć OEM MLS z turbo, one po skręceniu są cieńsze niż OEM do ssaka. Tylko że samą uszczelką się raczej tyle nie "ucieknie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...